krzymko Napisano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2010 Cześć. Mam stary /ponad 10-cio letni/jumpertreck (dokładnie jaki nie pamiętam, ale uzupełnię dane jutro). I mam lekki ale irytujący problem z hamulcem tylnym - stary V-brake. Bardzo słabo hamuje. Wymieniałem gumy, ale to nic nie dało. Prawdopodobnie krzywy jest bolec /nie wiem jak się fachowo nazywa/, na którym osadzony jest klocek z prawej strony koła i chyba to powoduje słabe hamowanie. W związku z tym chciałbym wymienić V-brakei na coś mocowanego w innym mijescu ramy. Znalazłem hamulce szosowe: http://allegro.pl/item1161505005_hamulce_szosowe_tektro_r_350_komplet_na_rower.html Czy coś takiego będzie pasowało na rower trekingowy? Na widelcu i z tyłu mam otworki na błotniki i wygląda na to, że mógłbym ich użyć do zamocowania. Co o tym sądzicie? Co z rozstawem szczęk w stosunku do grubości koła? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2010 Zdjęcia poprosimy. Hamulców, klocków, mocowania do którego chcesz przykręcić szosowe. Może wystarczy porządna regulacja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2010 Należy dodać, że hamulce szosowe wymagają innych klamek niż V-ki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymko Napisano 11 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2010 Fotki poniżej Hamulce, jak widać naprawdę stare:). Klocki wymieniałem i to na różne typy więc nie może chodzić o klocki. Regulacja też raczej nic nie daje. Szosówki zamontowałbym w tym otworze za blaszką spinającą dwie linki hamulcowe. Miecho87, mógłbyś wyjaśnić co specjalnego jest w tych klamkach? Domyślam się, że zaczep linki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
focus25 Napisano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2010 Przede wszystkim to nie są v-brakee tylko cantilever. Klamki od v-ek ciągną więcej linki. Zmieniając hamulce na szosowe nie będziesz musiał zmieniać klamek. Zdefiniuj dokładnie co jest skrzywione, czy "bolec" który trzyma klocek czy piwot(metalowa część ramy na którą założone jest ramię hamulca). Jeżeli piwot jest prosty to możesz założyć nawet zwykłe v-ki, tylko wtedy wypada zmienić klamki(na tych będzie się dało jeździć ale będzie słaba modulacja). http://allegro.pl/item1169521574_hamulce_v_brake_tektro310_z_dzwigniami_biale_kpl.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2010 No fakt, zdjęcia wiele rozjaśniły - są to canti i przy szosowych nie będziesz musiał zmieniać klamek. Ale patrząc po całości wnioskuje, że klamki masz plastikowe - ich zmiana da prawdopodobnie najwięcej. Z szosowym może być też ten problem, że będzie mieć za mały zasięg i w wyniku klocki nie dosięgną obręczy i wypadną na oponie. W zależności od tego co jest skrzywione może być różnie, ale potwierdzam - najlepszą inwestycją będą V-ki jakieś bardziej normalne (czytaj metalowe) i klamki do nich również lepsze niż plastikowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Szosowe będą miały za mały zasięg. Sam to kiedyś przerabiałem... Resztę powiedzieli koledzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymko Napisano 12 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Ale patrząc po całości wnioskuje, że klamki masz plastikowe - ich zmiana da prawdopodobnie najwięcej. W zależności od tego co jest skrzywione może być różnie, ale potwierdzam - najlepszą inwestycją będą V-ki jakieś bardziej normalne (czytaj metalowe) i klamki do nich również lepsze niż plastikowe. Miecho87 - gratuluje wnioskowania :)Rzeczywiście, oryginalne klamki były plastikowe, ale po naprawie przerzutek mam nowe klamki metalowe zespolone z manetkami, stąd wolałbym uniknąć zmiany klamek, bo musiałbym zmieniać też manetki. Krzywy jest piwot, dlatego chciałem uniknąć montowania nowych hamulców na nim, bo prawdopodobnie też by nie działały skutecznie. Jeżeli nie szosówki to może macie inny pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Kurczę, nie szczególnie coś innego da się wymyślić. W składach itp rowerach były hamulce o kształcie szosowych ale większe - być może ich zasięg by wystarczył, ale trudno z jakiegokolwiek powodu polecać taki hamulec. Daj zdjęcie tego krzywego pivotu, tak, żeby było jako tako widać to skrzywienie - się pomyśli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Klamki zespolone z manetkami - klamkomanetki. Jakie? Bardzo możliwe że dedykowane do V-brake, co pogarsza działanie całości. Z drugiej strony pozwoliłoby to na wymianę na V i pozostawienie klamek. Piwot da się pewnie wymienić. Pytanie czy nie jest zapieczony w ramie (niestety ze względu na jej wiek może to być bardzo możliwe) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Ja bym nie był takim optymistą i nie liczył na wymienne pivoty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymko Napisano 12 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Daj zdjęcie tego krzywego pivotu, tak, żeby było jako tako widać to skrzywienie - się pomyśli. Zdjęć samego piwotu nie mam bo nie rozbierałem hamulca, ale skrzywienie widać dokładnie na klocku - jedna strona /przód/ jest bliżej koła niż druga: a tutaj to samo tylko z naciśniętą lekko klamką. Przód klocka jest oparty na kole a tył - jak widać...: Piwot da się pewnie wymienić to piwot można wymienić? myślałem, że jest to na stałe przyspawane do ramy - przynajmniej tak to wygląda - jest spaw. Może zadaje głupie pytania, ale dotychczas rower slużył mi wyłącznie do jeżdzenia. Teraz dopiero się wdrażam w mechanikę więc jestem kompletnym laikiem Co do klamek to sprawdzę i dam znać za chwilkę, ale myślę, że nie są do V-brakeów - kiedy były zmieniane to ten typ dopiero wchodził na rynek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 12 Sierpnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Zależy od ramy, bywają wymienne, lub tak jak w Twoim przypadku niewymienne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymko Napisano 12 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Zależy od ramy, bywają wymienne, lub tak jak w Twoim przypadku niewymienne Tak myślałem - znając moje szczęśćie klamkomanetki to SP-EF20 /lub EP20 - słabo widać przy sztucznym świetle/ Shimano Malaysia 222 chodziło mi o ST-EF20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Ale, ale, Panowie, V-ki mają inne mocowanie klocków niż canti. Możliwe jest nie tylko regulowanie góra/dół, ale też w poziomie. To skrzywienie nie wygląda na tak duże, aby nie dało się poprawnie wyregulować klocków w V-kach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Też o tym myślałem, ale nie byłem pewny jak się to zachowa w praktyce - wyregulowanie może być trudniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymko Napisano 13 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 To jak radzicie? Nie mam pojęcia o regulacji V-brake'ów więc sam nie podejmę decyzji. Jeżeli radzicie wymienić na V to proszę o dwie rzeczy: 1) posiedziałem se ostatnio na Allegro i wyszukałem parę klamek, ale nigdzie w opisach nie było czy są do canti czy do V. Skoro klamki do tych typów hamulców się różnią to jakie proponujecie do V? 2)instrukcję, jak wyregulować V-kę, skoro jest to trudne. Z góry dziękuję za pomoc Aha jeszcze jedno - jeżeli będę zmieniał V-brake i klamki to będę też potzebował wymienić manetkę przerzutki. W tej chwili jeżdżę głównie po ulicy, ale za jakieś dwa lata przeprowadzę się na przedmieścia, więc teren się zmieni na las/łąki, ale nie wyczynowo tylko rekreacyjnie. Jakie proponujecie manetki? W grę wchodzi shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Ad. 1. Jaki budżet? Dziś klamki do canti to powoli rzadkość. Ad. 2. Proszę - regulacja V-ek jest łatwiejsza niż canti. Tutaj chodziło mi o to czy skrzywienie pivota nie będzie powodować ocierania klocka o oponę itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymko Napisano 13 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Ad. 1. Jaki budżet? Dziś klamki do canti to powoli rzadkość. Ad. 2. Proszę - regulacja V-ek jest łatwiejsza niż canti. Tutaj chodziło mi o to czy skrzywienie pivota nie będzie powodować ocierania klocka o oponę itp. Myślę, że aż tak krzywy to on nie jest - inaczej by szorowały i canti. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Też o tym myślałem, ale nie byłem pewny jak się to zachowa w praktyce - wyregulowanie może być trudniejsze. Chyba nie, przecież ważne jest ustawienie klocka przy obręczy, odsunięty może sobie stać i na baczność. A na pewno będzie lepiej niż jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymko Napisano 13 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 A co powiecie na ten zestaw? http://allegro.pl/item1176840815_hamulce_v_b_aluminiowe_komplet_na_caly_rower.html Jakie manetki przerzutek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ttomii88 Napisano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Najtansze V-brakei, ktore teoretycznie i praktycznie powinny dzialac, na pewno o niebo lepiej od hamulców, ktore obecnie posiadasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daro73 Napisano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2010 Proponuję najpierw rozebrać ten hamulec, zobaczyć w jakim stanie jest piwot. Być może istnieje możliwość jego wymiany lub wyprostowania za pomocą nasadzonej rurki Tak się zastanawiam czy ten piwot rzeczyiście jest skrzywiony, może po prostu klocek jest źle ustawiony Hamulec zdecydowanie polecam wymienić na V-brake, canti miałem kiedyś,sama ich reglacja jest trudniejsza, najtańszy V-brake, oczywiście aluminiowy, nie z plastiku będzie działał o niebo lepiej Co do manetek, ostatnio wymieniałem uszkodzoną klamkomanetkę, kupiłem Alivio, jest na nich napis V-brake, jeżeli będziesz zamwaiać coś przez Internet napisz najpierw do sprzedającego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wac Napisano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2010 1. Te kalmkomanetki to na 99% sa na V-ki. 2. Nie łodzicie się, że ten piwot jest wymienialny. 3. Ramiona są plastikowe gna się tak samo jak plastikowe klamki. 4. Klocek można przestawić w tym przypadku na 99% aby szedł prostopadle do ramy. W przełajówce ustawiam go i tak zawsze pod kątem, wtedy lepiej hamuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymko Napisano 16 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 Na razie zamówiłem inny zestaw. W pierwszej kolejności wymienię same hamulce i zobaczę jak się zachowują z tymi klamkami, które mam. Jak będzie kiepsko to zacznę zbierać na manetki Dam znać jak poszło. Na razie dzięki wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.