simon231 Napisano 8 Sierpnia 2010 Napisano 8 Sierpnia 2010 Witam, posiadam Krossa Level A2 rocznik 2009. Specyfikacja techniczna: http://www.mudserwis.com/kross-level-a2-2009-p-59.html Kupiony rok temu w czerwcu, od tej pory nie wymieniałem nic, dodałem tylko do niego rogi. Jeśli będę chciał zacząć wymieniać komponenty, to od czego zacząć, żeby to dobrze grało, było lżejsze, i dostosowane do jazdy po asfalcie i leśnych ścieżkach. Od czego zacząć? Korba, koła, opony? Z tych trzech elementów znam tylko wagę kół: koło przednie ( z zaciskiem): 1060 g; koło tylne (z zaciskiem): 1280 g; Dzięki i pozdrawiam.
andi333 Napisano 8 Sierpnia 2010 Napisano 8 Sierpnia 2010 Na początek koła,napęd ( jak masz kasę) na tym urwiesz najwięcej.
Crazyk Napisano 8 Sierpnia 2010 Napisano 8 Sierpnia 2010 Twoje opony ważą 900-1000g sztuka Pierw wymień opony i dętki, później na kołach możesz zrzucić 500g, na amortyzatorze 500g, na rurkach sporo. Wszystko zależy od kasy
afly Napisano 8 Sierpnia 2010 Napisano 8 Sierpnia 2010 1. Opony 2. Amortyzator Dętki zobacz jakie masz, ale w moim Hexagonie fabryczne dętki wcale cięzkie nie były (jedna 159g, druga 163g)
simon231 Napisano 8 Sierpnia 2010 Autor Napisano 8 Sierpnia 2010 Czyli z oponami mam celować coś w semi-slicki, zwijane ok, 500 g to będzie kilo lżej. Jakie opony polecacie w zakresie 50-100 za sztukę ze specyfikacją jak wyżej? Schwalbe, Maxis, Kenda? Jeśli chodzi o dętki to najchętniej wziąłbym coś takiego: http://allegro.pl/item1173902815_detka_schwalbe_26_swietna_jakosc.html katalogowo ok.100 g więc nieźle w porównaniu do afly'ego.
adii22 Napisano 8 Sierpnia 2010 Napisano 8 Sierpnia 2010 Kenda Karma zwijane lub Continental Race King - opony, w dół ~500g. Na sztycy, kierze, mostku możesz zrzucić ~200-300g, tutaj sa kloce. Na amorze spokojnie z pół kilo w dół, przy mniejszym portfelu 300g
Konr4d Napisano 8 Sierpnia 2010 Napisano 8 Sierpnia 2010 Kenda Karma zwijane lub Continental Race King - opony, w dół ~500g. Na sztycy, kierze, mostku możesz zrzucić ~200-300g, tutaj sa kloce. Na amorze spokojnie z pół kilo w dół, przy mniejszym portfelu 300g Całe forum poleca karmy do każdego roweru a chciałem dodać że kenda ma też inne ciekawe kevlarowe oponki. np Kenda Kobra będzie lepszym wyborem z racji że jest to typowy semi slick, niższe od karmy opory toczenia na asfalcie, a boczne klocki dobrze trzymają w zakrętach
Crazyk Napisano 9 Sierpnia 2010 Napisano 9 Sierpnia 2010 afly, 332g 2 Twoje dętki. Maxxisy Ultralight ważą 250g komplet. 80g na kołach to też trochę jest I właśnie te dętki polecam (stosunek cena/wytrzymałość/waga jak dla mnie najlepszy). Kenda Karma zwijane lub Continental Race King - opony, w dół ~500g. 500g? Komplet opon w tym A2 waży 900-1000g. w/w opony około 500g/sztuka. Na samych oponach zyskuje prawie 1kg simon231, nie koniecznie semislicki. W cenie 50-100zł za sztukę spokojnie możesz kupić oponki z "większym" bieżnikiem. Zależy gdzie jeździsz.
honor Napisano 9 Sierpnia 2010 Napisano 9 Sierpnia 2010 Karma spisuje się o wiele lepiej na przodzie od Kobry, jeśli jeździsz często w terenie to bierz karmę. Z Kobrą na tyle łapałem kapeć za kapciem. Karmy ważą nawet po ok. 450g/szt. Najpierw zajmij się odchudzeniem kół(opony, dętki) bo taka zmiana będzie najbardziej odczuwalna. Napęd zmieniaj jak go zajeździsz.
simon231 Napisano 9 Sierpnia 2010 Autor Napisano 9 Sierpnia 2010 (edytowane) Crazyk, raczej ubite tereny jak zaznaczałem wyżej, dlatego kieruje się pod semi-slicki. adi22, a robiłeś jakieś pomiary co ile waży? wypadałoby wiedzieć, żeby mieć porównanie w droższych modelach co do różnicy w wadze. Co do opon zastanawiałem się nad Kendą SBE rozmiar 1,95 lub 2,1 Edytowane 9 Sierpnia 2010 przez simon231
adii22 Napisano 19 Sierpnia 2010 Napisano 19 Sierpnia 2010 (edytowane) Robić pomiarów nie robiłem, ale brałem wagi części głównie z neta - ale nie stron producentów a np. z "manii lekkości" z tegoż forum, gdzie userzy często podają wagi swoich części. A mówię ile mniej więcej w dół pójdzie na wadze, bo sam jeżdżę na Levelu A2 i sam go stopniowo odchudzam Ale mogę Cię zapewnić, że w rękach czuć różnicę w wadze niektórych części - np. mając w ręce swój mostek (100mm, zoom) i mostek kolegi (stary z meridy, 120mm) - uwierz mi, że czuć było różnicę w wadze, na niekorzyść moich części. I to nie jedyny przypadek Edytowane 19 Sierpnia 2010 przez adii22
blackrain Napisano 2 Grudnia 2010 Napisano 2 Grudnia 2010 Podepnę się do tematu, bo sam zacząłem upgrade'ować swój egzemplarz. Na pierwszy ogień poszły dętki i opony - zmieniłem na maxxisy ultralighty oraz kenda karma kevlarowe. Zysk ponad 1.1kg! Klocki hamulcowe wymieniłem na Authora 3CC. Teraz zastanawiam się w co dalej inwestować, może korba, suport i piasty?
jasskulainen Napisano 3 Grudnia 2010 Napisano 3 Grudnia 2010 nie wymieniaj samych piast, te kola sa kiepskie wiec jak juz zmieniac to calosc
blackrain Napisano 6 Stycznia 2011 Napisano 6 Stycznia 2011 Koła zmienione na Mavic XM317, szprychy Sapim Race i piasty Shimano SLX. Przy okazji zmieniłem hamulce na hydrauliki Shimano XT, bo trafiłem na świetną okazję. Jest dużo lepiej! :-) Czy ktoś próbował może ważyć napęd (korba, łańcuch, przerzutki)? Zamówiłem sobie wagę, więc pewnie za jakiś czas dopiero będę mógł tym się zająć. Na pewno na mostku, kierownicy i sztycy można sporo zbić, bo sprawiają wrażenie niezłych klocków. No i oczywiście XCR, ale to już grubsze pieniądze trzeba wyłożyć.
afly Napisano 7 Stycznia 2011 Napisano 7 Stycznia 2011 (edytowane) (pomyłka) Edytowane 7 Stycznia 2011 przez afly
Rekomendowane odpowiedzi