simon231 Napisano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 Witam, posiadam Krossa Level A2 rocznik 2009. Specyfikacja techniczna: http://www.mudserwis.com/kross-level-a2-2009-p-59.html Kupiony rok temu w czerwcu, od tej pory nie wymieniałem nic, dodałem tylko do niego rogi. Jeśli będę chciał zacząć wymieniać komponenty, to od czego zacząć, żeby to dobrze grało, było lżejsze, i dostosowane do jazdy po asfalcie i leśnych ścieżkach. Od czego zacząć? Korba, koła, opony? Z tych trzech elementów znam tylko wagę kół: koło przednie ( z zaciskiem): 1060 g; koło tylne (z zaciskiem): 1280 g; Dzięki i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andi333 Napisano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 Na początek koła,napęd ( jak masz kasę) na tym urwiesz najwięcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 Twoje opony ważą 900-1000g sztuka Pierw wymień opony i dętki, później na kołach możesz zrzucić 500g, na amortyzatorze 500g, na rurkach sporo. Wszystko zależy od kasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 1. Opony 2. Amortyzator Dętki zobacz jakie masz, ale w moim Hexagonie fabryczne dętki wcale cięzkie nie były (jedna 159g, druga 163g) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simon231 Napisano 8 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 Czyli z oponami mam celować coś w semi-slicki, zwijane ok, 500 g to będzie kilo lżej. Jakie opony polecacie w zakresie 50-100 za sztukę ze specyfikacją jak wyżej? Schwalbe, Maxis, Kenda? Jeśli chodzi o dętki to najchętniej wziąłbym coś takiego: http://allegro.pl/item1173902815_detka_schwalbe_26_swietna_jakosc.html katalogowo ok.100 g więc nieźle w porównaniu do afly'ego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 Kenda Karma zwijane lub Continental Race King - opony, w dół ~500g. Na sztycy, kierze, mostku możesz zrzucić ~200-300g, tutaj sa kloce. Na amorze spokojnie z pół kilo w dół, przy mniejszym portfelu 300g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 Kenda Karma zwijane lub Continental Race King - opony, w dół ~500g. Na sztycy, kierze, mostku możesz zrzucić ~200-300g, tutaj sa kloce. Na amorze spokojnie z pół kilo w dół, przy mniejszym portfelu 300g Całe forum poleca karmy do każdego roweru a chciałem dodać że kenda ma też inne ciekawe kevlarowe oponki. np Kenda Kobra będzie lepszym wyborem z racji że jest to typowy semi slick, niższe od karmy opory toczenia na asfalcie, a boczne klocki dobrze trzymają w zakrętach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2010 afly, 332g 2 Twoje dętki. Maxxisy Ultralight ważą 250g komplet. 80g na kołach to też trochę jest I właśnie te dętki polecam (stosunek cena/wytrzymałość/waga jak dla mnie najlepszy). Kenda Karma zwijane lub Continental Race King - opony, w dół ~500g. 500g? Komplet opon w tym A2 waży 900-1000g. w/w opony około 500g/sztuka. Na samych oponach zyskuje prawie 1kg simon231, nie koniecznie semislicki. W cenie 50-100zł za sztukę spokojnie możesz kupić oponki z "większym" bieżnikiem. Zależy gdzie jeździsz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
honor Napisano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2010 Karma spisuje się o wiele lepiej na przodzie od Kobry, jeśli jeździsz często w terenie to bierz karmę. Z Kobrą na tyle łapałem kapeć za kapciem. Karmy ważą nawet po ok. 450g/szt. Najpierw zajmij się odchudzeniem kół(opony, dętki) bo taka zmiana będzie najbardziej odczuwalna. Napęd zmieniaj jak go zajeździsz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simon231 Napisano 9 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2010 (edytowane) Crazyk, raczej ubite tereny jak zaznaczałem wyżej, dlatego kieruje się pod semi-slicki. adi22, a robiłeś jakieś pomiary co ile waży? wypadałoby wiedzieć, żeby mieć porównanie w droższych modelach co do różnicy w wadze. Co do opon zastanawiałem się nad Kendą SBE rozmiar 1,95 lub 2,1 Edytowane 9 Sierpnia 2010 przez simon231 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 (edytowane) Robić pomiarów nie robiłem, ale brałem wagi części głównie z neta - ale nie stron producentów a np. z "manii lekkości" z tegoż forum, gdzie userzy często podają wagi swoich części. A mówię ile mniej więcej w dół pójdzie na wadze, bo sam jeżdżę na Levelu A2 i sam go stopniowo odchudzam Ale mogę Cię zapewnić, że w rękach czuć różnicę w wadze niektórych części - np. mając w ręce swój mostek (100mm, zoom) i mostek kolegi (stary z meridy, 120mm) - uwierz mi, że czuć było różnicę w wadze, na niekorzyść moich części. I to nie jedyny przypadek Edytowane 19 Sierpnia 2010 przez adii22 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackrain Napisano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2010 Podepnę się do tematu, bo sam zacząłem upgrade'ować swój egzemplarz. Na pierwszy ogień poszły dętki i opony - zmieniłem na maxxisy ultralighty oraz kenda karma kevlarowe. Zysk ponad 1.1kg! Klocki hamulcowe wymieniłem na Authora 3CC. Teraz zastanawiam się w co dalej inwestować, może korba, suport i piasty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 nie wymieniaj samych piast, te kola sa kiepskie wiec jak juz zmieniac to calosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackrain Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 Koła zmienione na Mavic XM317, szprychy Sapim Race i piasty Shimano SLX. Przy okazji zmieniłem hamulce na hydrauliki Shimano XT, bo trafiłem na świetną okazję. Jest dużo lepiej! :-) Czy ktoś próbował może ważyć napęd (korba, łańcuch, przerzutki)? Zamówiłem sobie wagę, więc pewnie za jakiś czas dopiero będę mógł tym się zająć. Na pewno na mostku, kierownicy i sztycy można sporo zbić, bo sprawiają wrażenie niezłych klocków. No i oczywiście XCR, ale to już grubsze pieniądze trzeba wyłożyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 (edytowane) (pomyłka) Edytowane 7 Stycznia 2011 przez afly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi