lipstein Napisano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 Jeżdżąc dzisiaj na rowerze zauważyłem, że tylny hamulec ma mniejszą siłę hamowania niż miał jeszcze niedawno (muszę mocniej docisnąć klamkę). Po krótkich oględzinach zauważyłem, że pancerz linki hamulca w okolicach manetki jest pokryty olejem, lekko odsłoniłem osłonkę śruby, która wkręca pancerz z linką do manetki i również było tam sporo oleju. Sprawdziłem to samo w przednim hamulcu i nic, suchutko. Wygląda na to że mam jakąś nieszczelność (śruba mocująca linkę do manetki jest dobrze przykręcona). Ktoś może rozbierał takie hamulce albo miał podobny problem? Zanim zdecyduję się cokolwiek rozkręcać i psuć dalej chciałbym zasięgnąć waszych opinii. Zdjęcia: http://img832.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=dsc02033p.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 Hamulce hydrauliczne nie mają linek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati123 Napisano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 Miałem podobny problem w avidach J3 po dłuzszym zjeździe (ok 3 km) olej dostał takiego ciśnienia ze popękały uszczelki w zacisku i zrobił się balonik na pancerzu dałem do serwisu skasował mnie 50 zł (po znajomości ;p) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lipstein Napisano 7 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 Hamulce hydrauliczne nie mają linek. Oj wiadomo o co chodzi ... brakowało mi słowa, nie wiem przewody, rurki ... nieważne. Nazwa nie gra roli, nie zmienia ona problemu. Miałem podobny problem w avidach J3 po dłuzszym zjeździe (ok 3 km) olej dostał takiego ciśnienia ze popękały uszczelki w zacisku i zrobił się balonik na pancerzu dałem do serwisu skasował mnie 50 zł (po znajomości ;p) No tak tylko zastanawiam się czy można coś z tym zrobić bez korzystania usług z serwisu. Jak rozebrać, na co uważać i czy ewentualnie jeżeli okaże się, że to uszczelki to czy można je nabyć i zmienić samemu? Wolę przeprowadzać większość prac serwisowych samemu, człowiek się dużo uczy no i potem inaczej patrzy na eksploatację sprzętu ... nie wspominając o frajdzie z dłubania przy rowerze. Do serwisu wolę oddawać tylko jak nie mam odpowiednich narzędzi, które sporo kosztują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 Skoro stamtąd cieknie to sprawa jest prosta, coś nie tak jest z baryłką. Musisz odkręcić tą srebrną nakrętkę i wyciągnąć przewód z klamki. Przed nią będziesz miał baryłkę. Najlepiej jakbyś odciął te kawałek przewodu z baryłką i założył nową razem z zakończeniem przewodu. Będziesz potrzebował czegoś takiego http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_Oliwka+i+wk%B3ad+przewod%F3w+SHIMANO__P_53030351-53010001__PZTA_8__PD_53010581.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lipstein Napisano 8 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 Właśnie do takiego samego wniosku doszedłem czytając instrukcje od Shimano: http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/DiskBrakeSystem/SM-BH59/SI-8H20C-001-POL_v1_m56577569830694227.pdf Rozumiem, że będzie to się wiązało ze spuszczeniem oleju ze zbiorniczka, potem uzupełnieniem i odpowietrzaniem :/: http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_0040A_001/SI-0040A-001-POL_v1_m56577569830700185.pdf Dzięki za link do elementów! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bikercwa Napisano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.