Skocz do zawartości

[hamulec hydrauliczny] wyciek oleju, słabnąca siła hamowania


lipstein

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdżąc dzisiaj na rowerze zauważyłem, że tylny hamulec ma mniejszą siłę hamowania niż miał jeszcze niedawno (muszę mocniej docisnąć klamkę). Po krótkich oględzinach zauważyłem, że pancerz linki hamulca w okolicach manetki jest pokryty olejem, lekko odsłoniłem osłonkę śruby, która wkręca pancerz z linką do manetki i również było tam sporo oleju. Sprawdziłem to samo w przednim hamulcu i nic, suchutko. Wygląda na to że mam jakąś nieszczelność (śruba mocująca linkę do manetki jest dobrze przykręcona). Ktoś może rozbierał takie hamulce albo miał podobny problem? Zanim zdecyduję się cokolwiek rozkręcać i psuć dalej :icon_mrgreen: chciałbym zasięgnąć waszych opinii.

 

Zdjęcia:

http://img832.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=dsc02033p.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce hydrauliczne nie mają linek. :P

 

Oj wiadomo o co chodzi ... brakowało mi słowa, nie wiem przewody, rurki ... nieważne. Nazwa nie gra roli, nie zmienia ona problemu.

 

Miałem podobny problem w avidach J3 po dłuzszym zjeździe (ok 3 km) olej dostał takiego ciśnienia ze popękały uszczelki w zacisku i zrobił się balonik na pancerzu dałem do serwisu skasował mnie 50 zł (po znajomości ;p)

 

No tak tylko zastanawiam się czy można coś z tym zrobić bez korzystania usług z serwisu. Jak rozebrać, na co uważać i czy ewentualnie jeżeli okaże się, że to uszczelki to czy można je nabyć i zmienić samemu? Wolę przeprowadzać większość prac serwisowych samemu, człowiek się dużo uczy no i potem inaczej patrzy na eksploatację sprzętu ... nie wspominając o frajdzie z dłubania przy rowerze. Do serwisu wolę oddawać tylko jak nie mam odpowiednich narzędzi, które sporo kosztują :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro stamtąd cieknie to sprawa jest prosta, coś nie tak jest z baryłką. Musisz odkręcić tą srebrną nakrętkę i wyciągnąć przewód z klamki. Przed nią będziesz miał baryłkę. Najlepiej jakbyś odciął te kawałek przewodu z baryłką i założył nową razem z zakończeniem przewodu.

Będziesz potrzebował czegoś takiego http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_Oliwka+i+wk%B3ad+przewod%F3w+SHIMANO__P_53030351-53010001__PZTA_8__PD_53010581.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie do takiego samego wniosku doszedłem czytając instrukcje od Shimano:

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/DiskBrakeSystem/SM-BH59/SI-8H20C-001-POL_v1_m56577569830694227.pdf

 

Rozumiem, że będzie to się wiązało ze spuszczeniem oleju ze zbiorniczka, potem uzupełnieniem i odpowietrzaniem :/:

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_0040A_001/SI-0040A-001-POL_v1_m56577569830700185.pdf

 

Dzięki za link do elementów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...