Skocz do zawartości

[Do 800zł] MTB - do codziennej jazdy.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Naczytałem się wiele tematów "Co kupić w tej cenie.", niestety jednak nadal mam małe wątpliwości.

 

Na początku bardzo interesował mnie Sektor X-Force (za 799zł), dwie tarcze, dość dobrej klasy podzespoły i ładny design. Naczytałem dzisiaj się dokładniej, wychodzi na to, że ten Sektor to jakiś szajs, który się rozgrucha po 2 latach.

 

Trudno się mówi..Szukam dalej i widzę Hexagon V4 za 799zł, no design też fajny, cena odpowiada, ale znowu podzespoły wydają się być sporo słabsze niż zastosowane w X-Force.

 

Jak to jest ? Czytałem, że ten Hexagon V4 to bardzo dobry rower, ale jednak wydaje się, że ma zamontowane przeciętnej klasy podzespoły. Aktualnie jeżdżę dość mało na rowerze, ale zamierzam jednak to zmienić i robić kilkanaście km. dziennie. Chciałbym, aby rower wytrzymał te kilka lat bezawaryjnie (no wiadomo, klocki będzie trzeba zmienić czy opony), ale chciałbym nie bawić się w wymianę przerzutek, czy też zmianę jakiś grubszych rzeczy, ponieważ mogą okazać się za słabe.

 

Jeździć będę w większości po równej drodze (asfalt, droga szutrowa, chodnik).

 

Mój wzrost : 182cm

Waga : ok.75kg

Zastosowanie : Miasto

 

Czy Hexagon V4 to najlepsza propozycja ? Widziałem też jakieś Kands (czy jakoś tak), ale niestety nie mogę takich spotkać w promieniu 50km od mojego domu, a nie kupię roweru w ciemno, żeby później był za mały lub za duży.

 

Dzięki za pomoc.

Napisano

Bierz coś od rozpoznawalnego producenta - Arkus, Unibike,Kross. Ten V4 w malowaniu ze strony Krossa jest jednym z lepiej wyglądającym wizualnie rowerem w tej klasie cenowej jaki widziałem. Jeśli będziesz konserwował i w miarę dbał to posłuży na pewno trochę.

Przemyśl jeszcze kwestię wyboru roweru MTB do zastosowań jakie przewidujesz. Moim zdaniem lepszym wyborem byłoby coś lżejszego, na węższych oponkach i nie koniecznie z amortyzatorem o skoku 100mm.

Rower górski to fajna zabawka, ale nie na asfalt i równe nawierzchnie - popatrz na jakieś crossy, jazda nimi w terenie o którym piszesz jest naprawdę przyjemniejsza.

Zwróć też uwagę, że geometria rowerów MTB ( tych najtańszych też ) jest przeważnie bardziej sportowa ( jesteś bardzie pochylony do przodu ) niż w crossach. Nie ma co z rozpędu wchodzić w górala bo kończy się to często nienaturalnym obniżaniem siodełka albo pakowaniem kilku podkładem pod mostek w poszukiwaniu odpowiedniejszej pozycji.

Napisano

Tzn. moja okolica jest dość wyboista, nie mam zamiaru jeździć nim specjalnie po równych drogach, tylko akurat do szkoły mam dość prosty teren.

 

Poza tym MTB podobają mnie się wizualnie, typowe szosówki i pochodne są jak dla mnie bynajmniej śmieszne, wizualnie :icon_cool: Każdy ma swój gust, jednak MTB uważam, że bardziej przyda się na moje wypady poza Szkołę.

Napisano

Zgodzę się, Ten Unibike całkiem porządnie się prezentuje, ale nie kupię roweru w Ciemno więc musiałbym go znaleźć w mojej okolicy, a niestety nie widzę.

Napisano

Sektor to typowy makrokesz

 

V4 i Mission to najlepsze propozycje w tej cenie.

 

Za 999zł możesz wyrwać na allegro Unibike Fusion który ma lepszy osprzęt.

 

 

Nie mów że w Łodzi nie ma salonów rowerowych z Unibikem, na pewno są i to nie jeden.

Napisano

A pewnie i są Unibike w Łodzi, ale chodzi o ceny :excl: W Łódzkich sklepach np. V4 kosztuje 1100-1200zł :P Dlatego nie biorę za bardzo pod uwagę Łódzkich salonów rowerowych.

 

Jedynym sensownym wyjściem są oględziny roweru w Łódzkim sklepie, a zamówienie go przez internet (o tych samych parametrach i rozmiarach).

Napisano

Jakkolwiek dziwnie to zabrzmi, kupiłbym Hexagona V4 i założył mu sztywny widelec. O ile nie jeździsz po fatalnej jakości drogach (płyty betonowe, dziurawe szutry), możesz tylko na tym skorzystać. Rower będzie o ponad 1 kg lżejszy, szybszy (amortyzator nie będzie bujał przy szybkiej jeździe), sztywniejszy, tańszy w serwisie, a jak amortyzator spieniężysz to rower może się nawet okazać tańszy :P

Napisano

A jak ocenicie rower o takich parametrach :

 

RAMA

Giant AluxX, aluminiowa

WIDELEC

Suntour M2025, skok 63mm

TYLNY AMORTYZATOR

Brak

KIEROWNICA

Stalowa, gięta

WSPORNIK KIEROWNICY

Aluminiowy, ahead

WSPORNIK SIODŁA

Aluminiowy

SIODŁO

Giant Sport Trail

PEDAŁY

VP-896

MANETKI

Shimano ST-EF50, 21 biegów, EZ-fire Plus

PRZERZUTKA PRZEDNIA

Shimano Tourney

PRZERZUTKA TYLNA

Shimano Altus

HAMULCE

Tektro, typu V

DŹWIGNIE HAMULCA

Shimano ST-EF50

 

Za ok.1050zł mogę go mieć, przekracza dość wysoko mój budżet, jednak słyszałem, że Giant to bardzo dobre rowery i tylko pytam z ciekawości, czy wart jest swojej ceny.

KASETA/WOLNOBIEG

Shimano TZ21, 14-28, 7 biegów

ŁAŃCUCH

KMC Z51

MECHANIZM KORBOWY

Suntour XXC, 42/32/22

ŚRODEK SUPORTU

VP cartridge

OBRĘCZE

CR18, aluminiowe, dwuścienne

PIASTY

JoyTech

SZPRYCHY

Stalowe

OPONY

Kenda Kinetics, 26x2.1''

WYPOSAŻENIE

-

KOLOR

Ciemny niebieski

WYKOŃCZENIE

Błyszczący

Napisano

Kupiłem rower w hurtowni w Tomaszowie, mieli kilkaset rowerów, jeździłem na Mesa, V3, V4, Merida (nie pamiętam modelu) i wybrałem V4, najlepsza wygoda/jakość/cena.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.