BadMax Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 Hej, zastanawiam się co daje założenie srogich kół do roweru np. mavic crossmax albo jakiś fulcrum w porównaniu z kółkami też dobrymi ale znacznie tańszymi np. mavic crossride. Co daje wydanie 2000zł więcej za komplet kół?
micferrari Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 za 2000 zł koła są: lżejsze,mocniejsze,zrobione z lepszych materiałów, lepsze piasty, i trwalsze a za 700 też są dobre ale cięższe a główna różnica to oczywiście jakość i WAGA
Artursx1 Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 Droższe koła są lżejsze co przedkłada się na mniejszą masę rotacyjną .
micferrari Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 Droższe koła są lżejsze co przedkłada się na mniejszą masę rotacyjną . I oczywiście jak Artursx1 mówi zmniejszona masa rotacyjna co ma największy wpływ na jazdę.
BadMax Napisano 6 Sierpnia 2010 Autor Napisano 6 Sierpnia 2010 Ok. Kółka mavic crossmax weight: 1615 grams 2500zł Kółka mavic crossride - weight: 1905 grams per pair 700zł 300 gramów różnicy na PARZE. czy warto wydawać 1800zł aby mieć 300 gramów lżejsze koła na parze?
Artursx1 Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 Prawdę mówiąc , u mnie w rowerze zjazdowym mam koła o wadzę kompletnej coś powyżej 5 kg ( dokładnie nie obliczę , chyba że ktoś bardzo chcę to wiedzieć ) i rower wolniej przyspiesza od tego co ma koło koło 1,500 lżejsze ale różnicy 300 g nie odczułem w terenie , w dół jadąc DH ! Przypuszczając na ulicy byś to odczuł że przyśpieszasz szybciej . A no i rower na lżejszych kołach lepiej mi się prowadziło .
Schwefel Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 Ok. Kółka mavic crossmax weight: 1615 grams 2500zł Kółka mavic crossride - weight: 1905 grams per pair 700zł 300 gramów różnicy na PARZE. czy warto wydawać 1800zł aby mieć 300 gramów lżejsze koła na parze? Skoro tak na to patrzysz to w twoim wypadku nie warto. Na tym forum są ludzie dla których warto wydać za każdy gram mniej.
BadMax Napisano 6 Sierpnia 2010 Autor Napisano 6 Sierpnia 2010 Lol, nie ośmieszaj się... wiadomo, można wydać 30k zł za rower 8,5kg ale nie o to chodzi. Wszystko można, ale ja pytam "czy warto" Bo przecież, jeżeli już liczymy te megadużo 300 gramów mniej za dodatkowe 1700zł to możemy kupić oponę lżejszą o 300gramów za 100zł więcej i wyjdzie na to samo. Najlepiej jest wypośrodkować cenę do korzyści i o to mi chodziło kiedy zadawałem pytanie. Schwefel do bani z taką odpowiedzią. I dziękuję, że piszesz, że "w moim przypadku nie warto". pozdrawiam i dzięki za wcześniejsze posty - przynajmniej są konkretne
Artursx1 Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 Dla maniaka wagi to gra rolę . 300 g na samych kołach to nie mało . Pozatym takie części są raczej dla zawodników , na maratonach gdzie każdy gram może wpłynąć na końcowe sekundy . A no i można również dodać efekt placebo , mamy lżej na kołach i korbimy mocniej bo wydaje się że jest lepiej ;p , w moim przypadku tak miałem .
Fenthin Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 Jeżeli nie jesteś maniakiem odchudzania roweru/półzawodowcem (albo i zawodowcem)/osobą mogącą wydać na rower dużą ilość gotówki od tak, nie warto dla 300g płacić 1700zł. Schwefel akurat dobrze powiedział. Żadna z osób które wymieniłem wcześniej nie zadałaby takiego pytania. Inna sprawa, że gdy kogoś stać na koła za 2500zł to i stać go zapewne na lżejsze opony i dętki.
BadMax Napisano 6 Sierpnia 2010 Autor Napisano 6 Sierpnia 2010 Ok. Czyli nie opłaca się inwestować w modernizację roweru (klasy około 3-4k zł) i wymieniać kół z dopłatą 1700zł aby mieć te 300 gramów mniej, ponieważ można zacząć od innych komponentów, na których można dużo więcej ująć masy za dużo mniejszą kasę I o to mi chodziło, dzięki
Timon92 Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 Tak wlasciwie to nie trzeba wydawac 2.5k zeby miec kola o wadze 1600g. Gotowe Mavici tyle kosztuja ale gdybys sam poskladal to wyszloby nie wiecej niz 1500zl.
Schwefel Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 Lol, nie ośmieszaj się... Sam się ośmieszasz zadając takie pytania. Jeżeli kogoś stać na koła za 3 czy 4 tysiące to je kupi, niezależnie czy dlatego że są dobre do lansu czy dlatego że są lekkie i takich kół potrzebuje. Jakbyś miał takie pieniądze to byś kupił a nie się pytał. A tak to chcesz żebyśmy napisali, że tańsze koła są równie dobre jak droższe a ty będziesz zadowolony ile to kasy oszczędziłeś. Lekkie opony to tylko substytut lekkich kół i to dość kiepski bo mniej odporny na przebicia.
1415chris Napisano 7 Sierpnia 2010 Napisano 7 Sierpnia 2010 Jeżeli kogoś stać na koła za 3 czy 4 tysiące to je kupi, niezależnie czy dlatego że są dobre do lansu czy dlatego że są lekkie i takich kół potrzebuje. Jakbyś miał takie pieniądze to byś kupił a nie się pytał. A tak to chcesz żebyśmy napisali, że tańsze koła są równie dobre jak droższe a ty będziesz zadowolony ile to kasy oszczędziłeś. Puenta 99.9% podobnych pytan
Mod Team michuuu Napisano 7 Sierpnia 2010 Mod Team Napisano 7 Sierpnia 2010 Ok. Czyli nie opłaca się inwestować w modernizację roweru (klasy około 3-4k zł) i wymieniać kół z dopłatą 1700zł aby mieć te 300 gramów mniej, ponieważ można zacząć od innych komponentów, na których można dużo więcej ująć masy za dużo mniejszą kasę I o to mi chodziło, dzięki Idąc tym tropem , po co wydawać 3-4 tysiaki, przecież za 1,5-2 rower też pojedzie. Opłaca się kupić droższy? Ocena zależy od priorytetów którymi się kierujesz, co dla jednych jest idiotyzmem dla innych sensem życia.
dawid Napisano 8 Lipca 2011 Napisano 8 Lipca 2011 2500żł za 1600gram... sporo, za 1400złożysz zestaw w okolicy 1400gram
GrawitacyjnyPl Napisano 8 Lipca 2011 Napisano 8 Lipca 2011 Dlatego warto rozsądnie podejść do tematu, by nie przepłacić Chociaż... tak naprawdę rolę gra nie cena, a to, co chcemy uzyskać
rybciasum Napisano 8 Lipca 2011 Napisano 8 Lipca 2011 Za 1400zł można mieć 1400 gram, to już nam daje 500 gram na parze, patrząc że rower waży 11 kg, to masz 10,5 kg, z tym że ta masa schodzi z MASY ROTACYJNEJ, patrząc że część zmieniających koła zmienia je ze swoich "stockowych" które pewnie ważą koło 2100 na komplet, to różnica na pewno jest odczuwalna pozatym.. skądś te 9 kilogramowe rowery się biorą, różnica w jeździe między 9 kg a 14 jest odczuwalna, nie wiem jak wielka, bo jeździłem tylko na bajku 11 kilogramowym, i odczułem ją
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.