Skocz do zawartości

[koła rowerowe] różnice


BadMax

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

 

zastanawiam się co daje założenie srogich kół do roweru np. mavic crossmax albo jakiś fulcrum w porównaniu z kółkami też dobrymi ale znacznie tańszymi np. mavic crossride.

 

Co daje wydanie 2000zł więcej za komplet kół?

Napisano

za 2000 zł koła są: lżejsze,mocniejsze,zrobione z lepszych materiałów, lepsze piasty, i trwalsze

a za 700 też są dobre ale cięższe a główna różnica to oczywiście jakość i WAGA

Napisano
Droższe koła są lżejsze co przedkłada się na mniejszą masę rotacyjną .

 

I oczywiście jak Artursx1 mówi zmniejszona masa rotacyjna co ma największy wpływ na jazdę.

Napisano

Ok.

 

 

Kółka mavic crossmax weight: 1615 grams 2500zł

Kółka mavic crossride - weight: 1905 grams per pair 700zł

 

300 gramów różnicy na PARZE.

 

czy warto wydawać 1800zł aby mieć 300 gramów lżejsze koła na parze?

Napisano

Prawdę mówiąc , u mnie w rowerze zjazdowym mam koła o wadzę  kompletnej coś powyżej 5 kg ( dokładnie nie obliczę , chyba że ktoś bardzo chcę to wiedzieć ) i rower wolniej przyspiesza od tego co ma koło koło 1,500 lżejsze ale różnicy 300 g nie odczułem w terenie , w dół jadąc DH ! Przypuszczając na ulicy byś to odczuł że przyśpieszasz szybciej . A no i rower na lżejszych kołach lepiej mi się prowadziło .

Napisano

Ok.

 

 

Kółka mavic crossmax weight: 1615 grams 2500zł

Kółka mavic crossride - weight: 1905 grams per pair 700zł

 

300 gramów różnicy na PARZE.

 

czy warto wydawać 1800zł aby mieć 300 gramów lżejsze koła na parze?

Skoro tak na to patrzysz to w twoim wypadku nie warto. Na tym forum są ludzie dla których warto wydać za każdy gram mniej.

Napisano

Lol, nie ośmieszaj się...

 

wiadomo, można wydać 30k zł za rower 8,5kg ale nie o to chodzi.

 

Wszystko można, ale ja pytam "czy warto" :icon_cool:

 

Bo przecież, jeżeli już liczymy te megadużo 300 gramów mniej za dodatkowe 1700zł to możemy kupić oponę lżejszą o 300gramów za 100zł więcej i wyjdzie na to samo. Najlepiej jest wypośrodkować cenę do korzyści i o to mi chodziło kiedy zadawałem pytanie. Schwefel do bani z taką odpowiedzią. I dziękuję, że piszesz, że "w moim przypadku nie warto".

 

pozdrawiam i dzięki za wcześniejsze posty - przynajmniej są konkretne ;)

Napisano

Dla maniaka wagi to gra rolę . 300 g na samych kołach to nie mało  . 

 

Pozatym takie części są raczej dla zawodników , na maratonach gdzie każdy gram może wpłynąć na końcowe sekundy . A no i można również dodać efekt placebo ,  mamy lżej na kołach i korbimy mocniej bo wydaje się że jest lepiej ;p , w moim przypadku tak miałem . 

Napisano

Jeżeli nie jesteś maniakiem odchudzania roweru/półzawodowcem (albo i zawodowcem)/osobą mogącą wydać na rower dużą ilość gotówki od tak, nie warto dla 300g płacić 1700zł. Schwefel akurat dobrze powiedział. Żadna z osób które wymieniłem wcześniej nie zadałaby takiego pytania. Inna sprawa, że gdy kogoś stać na koła za 2500zł to i stać go zapewne na lżejsze opony i dętki.

Napisano

Ok. Czyli nie opłaca się inwestować w modernizację roweru (klasy około 3-4k zł) i wymieniać kół z dopłatą 1700zł aby mieć te 300 gramów mniej, ponieważ można zacząć od innych komponentów, na których można dużo więcej ująć masy za dużo mniejszą kasę :icon_cool:

 

I o to mi chodziło, dzięki ;)

Napisano

Tak wlasciwie to nie trzeba wydawac 2.5k zeby miec kola o wadze 1600g. Gotowe Mavici tyle kosztuja ale gdybys sam poskladal to wyszloby nie wiecej niz 1500zl.

Napisano

Lol, nie ośmieszaj się...

Sam się ośmieszasz zadając takie pytania.

Jeżeli kogoś stać na koła za 3 czy 4 tysiące to je kupi, niezależnie czy dlatego że są dobre do lansu czy dlatego że są lekkie i takich kół potrzebuje. Jakbyś miał takie pieniądze to byś kupił a nie się pytał. A tak to chcesz żebyśmy napisali, że tańsze koła są równie dobre jak droższe a ty będziesz zadowolony ile to kasy oszczędziłeś. :(

Lekkie opony to tylko substytut lekkich kół i to dość kiepski bo mniej odporny na przebicia.

Napisano
Jeżeli kogoś stać na koła za 3 czy 4 tysiące to je kupi, niezależnie czy dlatego że są dobre do lansu czy dlatego że są lekkie i takich kół potrzebuje. Jakbyś miał takie pieniądze to byś kupił a nie się pytał. A tak to chcesz żebyśmy napisali, że tańsze koła są równie dobre jak droższe a ty będziesz zadowolony ile to kasy oszczędziłeś. :icon_lol:

Puenta 99.9% podobnych pytan :thumbsup:

  • Mod Team
Napisano

Ok. Czyli nie opłaca się inwestować w modernizację roweru (klasy około 3-4k zł) i wymieniać kół z dopłatą 1700zł aby mieć te 300 gramów mniej, ponieważ można zacząć od innych komponentów, na których można dużo więcej ująć masy za dużo mniejszą kasę :icon_lol:

 

I o to mi chodziło, dzięki :)

 

Idąc tym tropem , po co wydawać 3-4 tysiaki, przecież za 1,5-2 rower też pojedzie. Opłaca się kupić droższy?:thumbsup: Ocena zależy od priorytetów którymi się kierujesz, co dla jednych jest idiotyzmem dla innych sensem życia.

  • 11 miesięcy temu...
Napisano

Za 1400zł można mieć 1400 gram, to już nam daje 500 gram na parze, patrząc że rower waży 11 kg, to masz 10,5 kg, z tym że ta masa schodzi z MASY ROTACYJNEJ, patrząc że część zmieniających koła zmienia je ze swoich "stockowych" które pewnie ważą koło 2100 na komplet, to różnica na pewno jest odczuwalna ;)

 

pozatym.. skądś te 9 kilogramowe rowery się biorą, różnica w jeździe między 9 kg a 14 jest odczuwalna, nie wiem jak wielka, bo jeździłem tylko na bajku 11 kilogramowym, i odczułem ją ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...