Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Oblewali kupno Foxa, w związku z tym ramę oglądali już za mgiełką :icon_cool:

 

mjotka, jak długo użytkujesz te cranki? Padły mi pedały i stoję przed dylematem: zamawiać ponownie exustary epm 25 czy skusić się na te cranki :) Nigdy nie jeździłem w crankach, a nie ukrywam wygląd jest ciekawy. Martwi mnie tylko pękająca klatka (przytrafiło się to mojemu koledze) dlatego zbieram opinię. Ładny ten rower.

Napisano

Cranki używam krótko, kilkaset km więc nie za bardzo mam co przekazać (na dzień dzisiejszy brak zastrzeżeń). Ogólnie jak nie zahaczysz nimi w coś konkretnie to będą chodzić bardzo długo. Pękające mocowanie bloku to chyba rzadkość, już chyba prędzej sprężyna pęknie.

Nie ma co się zrażać, jak nie będziesz miał wyjątkowego pecha jak twój kumpel to długo posłużą. Ja jeszcze biorę poprawkę na to, że najczęściej piszą osoby których sprzęt się uszkodził, a te pozostałem 95% nie napisze nic, bo po co :)

 

 

Zdziwiła mnie praca fox'a - ostatnio jeździłem na r7 mrd czyli też dobry amor, ale fox ma w ogóle inną pracę, częściej się udziela, dużo częściej :)

  • Mod Team
Napisano

Ojj kuszą mnie te cranki kuszą :icon_mrgreen:

 

R7 ma charakterystykę bardziej wyścigową w porównaniu do np. Reby lub SID'a. Mówię o R7 superclickit z 2007, ale myślę, że niewiele się z tym zmieniło i R7 pozostał raczej amorem mniej komfortowym, ale za to szybkim :rolleyes:

  • Mod Team
Napisano

Nie jeździłem nigdy dłużej na Foxie niż "po własnym podwórku" Mam wrażenie, że oba amortyzatory pracują podobnie, mówię oczywiście o SIDzie któremu się przytyło :P (golenie 32mm).

Napisano

Jeżdżę na SiD Race 2010 i jeździłem chwilę na Fox RLC, Fox zdecydowanie wygodniejszy i "maślany" w pracy, SiD bardziej wyścigowy. Chętnie bym zamienił SiD'a na Fox'a bo tego 1go ciężko mi ustawić pod swojego wymagania.

Napisano

Hehe, właśnie to miałem napisać - RS raczej nie słynie z pluszowego działania, a dotyczy to zwłaszcza widelców wyścigowych. Ja mam podobny problem z Rebą 2008 - ustawiona według instrukcji jest twarda jak kamień. Ponoć roczniki 2009 wzwyż są bardziej kulturalne, ale nie jeździłem, więc nie potwierdzę.

Napisano

W przypadku Motion Control w RS zawsze pozostaje kwestia precyzyjnego doboru ciśnienia w obu komorach, ale generalnie SID działa bardziej "progresywnie" niż Fox Float. Różnica nie jest jednak jakaś drastyczna przy ciśnieniach ustawionych pod "wybieranie" w SIDzie.

 

O dziwo, pod tym względem, Rebie (przynajmniej do 2010, nie wiem jak w tych z nowym systemem tłumienia) było bliżej do Foxa niż SIDa, i nie wiem z czego to wynika.

Napisano

Już jakiś czas temu miałem drążone otwory w śrubach od rogów. Nie polecam, znikomy zysk, trudne do wykonania i pęka, musiałem założyć seryjne z innych rogów, strata 2g.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Oficjalnie w nazewnictwie pancerzy Shimano nie używa się żadnych "plusików" ani "minusików". Kiedyś w bB tak je opisali i później to weszło na salony.

Począwszy od najprostszych, mamy pancerze SIS40. Wyżej w hierarchii jest SIS-SP. Następnie SIS-SP40. Były to szare pancerze dedykowane do równie szarego XTR-a. W ofercie występowały do roku 2002. W roku 2003 wprowadzono jak na razie najwyższy model pancerza przerzutkowego, czyli SIS-SP41. Od poprzednika różni się zastosowaniem silikonowego smaru mającego zmniejszać tarcie (swoją drogą skusiłem się i kupiłem sobie pudełeczko). Jest jeszcze SIS-SP51 (także ze smarem silikonowym) do systemów szosowych.

Napisano

Fajny rowerek. W temacie Cranków - jeżdżę już trzeci komplet, także trwałością nie grzeszą. Klatkę uszkodziłem w jednych; dość mocno uderzyłem w krawężnik i skrzydełko wpadło do środka oraz zgiął się na osi. Pękają sprężyny, po prostu rozciągają się i pojawia się luz. Należy wtedy wymienić je; koszt 7anna 25zl. Trochę dużo jak na sztukę. Zahaczę jeszcze o temat Foxa. Jezdziłem na Rebie; teraz mam R7. Nie potrzebuję tak bardzo kulturalnego amorka jak Reba, chyba bardziej mi pasuje R7. Jak miałbym zmieniać teraz to wybór pewnie padłby na Foxa

Napisano (edytowane)

Właśnie co do cranków, moje 1 mnie zaskoczyły ;( Prawy zaczął czasami coś trzeszczeć po 1k km może mniej. Otwarłem i wszystko wygląda ok, teraz mniej ale i tak coś pozostało w szczególności przy mocniejszej pracy.

W jakieś recenzji pisali, że CB 1 to podstawowy model dla amatorów, mieli rację :)

Z lepszymi modelami jest to samo?

 

Fox (f80rlc 2007r.)fajnie pracuje, na pewno wybiera więcej takich małych dziurek czego przy r7 nie było. Ale z drugiej strony bez blokady r7 mrd mniej bujał. Słyszałem również opinie, że r7 jest wiodki, nie jest przynajmniej ten co miałem nie był.

 

Co do pancerzy, ja mam sp++ więc są oficjalne.

Edytowane przez mjotka
Napisano

Co do pancerzy, ja mam sp++ więc są oficjalne.

 

A ja mam na tylnej przerzutce napisane VIA Japan więc nie wciskajcie mi tu kitów o tym, że to XTR :icon_lol:

Tkwisz w błędzie; zajrzyj sobie do pierwszego lepszego katalogu Shimano.

Napisano

Aktualna specyfikacja:

 

Bar Ends: Pro SL 56g

Brake Front & Rear: XTR BR-M970 (Ti bolt) 267g & 252g

Brake rotors: XTR SM-RT97 (nakrętki Fulcrum) 274g

Cables: XTR SP41 50g

Cassette: SLX CS-HG80-9 11-28 230g

Chain: XTR CN-7701 268g

Crankset: SLX FC-M660 175mm + suport 894g

Derlr (Front): XTR FC-M970 126g

Derlr (Rear): XTR Shadow RD-M972 178g

Fork: Fox F80RLC '07 (gwiazdka) 1614g

Frame: Giant XTC 3 M '09 1560g

Grips: Kcnc (korki) 18g

Handlebar: Kcnc Sc Bone 25.4/570 112g

Headset: Ritchey WCS 98g

Pedals: Crank Brothers Egg Beater 1 272g

Seat: Velo Pronto SL 206g

Seatpost: Felt 30.9/350 299g

Seatpost clamp: Giant 30g

Shifters: LX SL-M570 (linki) 248g

Skewers: Soul-Kozak 58g

Stem: Boplight Race 25.4/100 122g

Tire Front & Rear: Schwalbe Racing Ralph 2.1 EVO 452g & 472g

Tubes: Caffelatex (uszczelniacz + wentylki) 174g

Wheel Front + Rear: Fulcrum red metal 3 756g & 948g

 

Całość: 10036g

 

 

Foty:

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/027.JPG

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/028.JPG

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/029.JPG

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/030.JPG

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/031.JPG

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/032.JPG

Napisano

Ta sztyca chyba trochę ciąży :) ale fajnie wygląda. Nie lepiej bez offsetu skoro siodełko masz przesunięte na maksa w przód? No i koszyczek fajnie się komponuje.

Napisano (edytowane)

Sztyca jest tylko przejściowo, a jest taka, bo była tania. Ale na sam wygląd to moim zdaniem dobry wybór. Siodełko też raczej do zmiany.

Ze sztycą się wstrzymam, bo nie wiem czy nie będę ramy zmieniał i może kół. To co jest pracuje bez zarzutu ale fajnie czasami coś zmienić :)

Edytowane przez mjotka
  • 1 rok później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...