Skocz do zawartości

[10036g] Giant xtc by mjotka


mjotka

Rekomendowane odpowiedzi

W rezultacie i tak kupiłem te koła, na dniach powinny być u mnie. Przekonał mnie system ust. Dokupiłem uszczelniacz Caffelatex, ponoć dobry. Koła mają 24 miesiące gwarancji, zastanawia mnie tylko co podchodzi pod naprawy gwarancyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła już są na miejscu ;) Na razie złożone na dętkach, ale jak rower stanie w całości zaleje normalnie.

Waga: koło przednie 746g, koło tylne 948g, zaciski 142g - pojechali lepiej jak Shimano.

Niestety tarcze się dociążą ze względu na inne mocowanie CL.

Dodaję fotkę, na żywo o wiele lepiej.

 

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/011.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Może ktoś mi udzielić fachowej rady.

 

Rower na którym mam dobrą pozycję: mostek 110mm, rama acent tormenta 17" górna rura 575mm, offset 20mm.

 

Czy przy ramie gianta rura górna 595mm, offset 16mm będzie dobry mostek 90mm?

Długość całkowita jest podobna, ale nie wiem czy myślę w prawidłowy sposób.

Edytowane przez mjotka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś mi udzielić fachowej rady.

 

Rower na którym mam dobrą pozycję: mostek 110mm, rama acent tormenta 17" górna rura 575mm, offset 20mm.

 

Czy przy ramie gianta rura górna 595mm, offset 16mm będzie dobry mostek 90mm?

Długość całkowita jest podobna, ale nie wiem czy myślę w prawidłowy sposób.

 

Zależy od geometrii i paru rzeczy jak ilość podkładek pod mostkiem, wzniosem mostka czy kiery, długością ramion korby...Nic nie zastąpi przymiarki, stety.

Generalnie więc myslisz dobrze, a drobne różnice da się dopracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starałem sie podpowiedzieć, ale szczerze nie czuje się na siłach żeby dać odpowiedź. Musisz sam się kopnąć i to sprawdzić.

IMO jeśli geo jest podobna to różnice są kosmetyczne i nie trzeba traktować tego jako czynnika decydującego.

Czytaj, weź co Ci się podoba a potem dopracujesz temat :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za parę dni będzie w całości. Kiera kcnc sc bone + mostek boplight race 100mm już na miejscu. Czekam jeszcze na przesyłkę z hamulcami i przerzutką tylną.

 

 

Zastanawiam się tylko nad dalszą modyfikacją, mianowicie:

 

1. jest sens wymieniać amor na białego sid'a? - będzie cięższy a na tego złego słowa nie mogę powiedzieć

2. sztycę na kcnc? - thomson ciężki ale bardzo mi się podoba

 

 

Waga będzie nieco poniżej 10kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało mi się dokończyć :)

Będę musiał jeszcze przeprowadzić modyfikację przewodów hamulcowych (niestety za krótkie), na foto poniżej są inne pedały, cranki mam ale butów już nie.

Na jednym ze zdjęć widać odwierconą śrubkę od rogów, nie polecam, słaby zysk i duży kłopot.

Nie jest to wersja ostateczna, coś mi się jeszcze nie podoba, sam nie wiem jeszcze co.

 

 

 

Aktualna specyfikacja:

 

Bar Ends: Pro SL 56g

Brake Front & Rear: XTR BR-M970 (Ti bolt) 244g & 252g

Brake rotors: XTR SM-RT97 (nakrętki Fulcrum) 274g

Cables: SIS SP++ 50g

Cassette: SLX CS-HG80-9 11-28 230g

Chain: LX CN-HG73 268g

Crankset: SLX FC-M660 175mm + suport 894g

Derlr (Front): XTR FC-M970 126g

Derlr (Rear): XTR Shadow RD-M972 178g

Fork: Manitou R7 MRD Absolut 100 (gwiazdka) 1360g

Frame: Giant XTC 3 M '09 1560g

Grips: Kcnc HandleBar Grip (korki) 18g

Handlebar: Kcnc Sc Bone 25.4/570 112g

Headset: Ritchey WCS 98g

Pedals: Crank Brothers Egg Beater 1 272g

Seat: Selle Italia slr xp 165G 156g

Seatpost: Thomson Elite Setback 30.9/410 266g

Seatpost clamp: Giant 30g

Shifters: XT SL-M770 (linki, Alu bolt) 280g

Skewers: Fulcrum 138g

Stem: Boplight Race 25.4/100 122g

Tire Front & Rear: Schwalbe Racing Ralph 2.1 EVO 452g & 472g

Tubes: Caffelatex (uszczelniacz + wentylki) 174g

Wheel Front + Rear: Fulcrum red metal 3 756g & 948g

 

Całość: 9780g

 

 

Real foto:

 

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/013.JPG

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/014.JPG

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/015.JPG

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/016.JPG

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/017.JPG

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/018.JPG

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/019.JPG

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/020.JPG

 

 

Prosił bym o któregoś z moderatorów o zmianę tematu na: [9780g] Giant xtc by mjotka

Edytowane przez mjotka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolorystycznie pewnie chodzi o siodełko, zamawiając byłem przekonany, że będzie czarne. Nie podoba mi się, że sztycy nie mogę dalej wysunąć, ale chyba już nie podrosnę :)

Chyba nie ma sensu zakładać nowego tematu, rama też w przyszłości będzie inna więc chyba sensu nie ma, zresztą widziałem u innych, że raczej w tym samym wątku jest kontynuacja.

 

 

To co aktualnie jeszcze rozważam to zmianę sztycy na kcnc i amorka na 80mm.

Edytowane przez mjotka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem napisać kilka słów o moim systemie ust. Połączenie Fulcrum RM 3 + Racing Ralph + Caffelatex spisuje się na razie dobrze, mleczka jest dość dużo ok. 75ml na koło. Nie podoba mi się to, że względem zwykłej dętki trzeba dopompowywać co jakiś czas ok. 2 tyg. Nie wiem dokładnie co jaki czas powinno być wymieniane mleczko, z tego co czytałem to 3 mce, jest konieczna tak częsta wymiana? Podsumowując wszystko działa, przynajmniej na razie :)

Edytowane przez mjotka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam kilka fotek na których coś widać.

 

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/021.JPG

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/022.JPG

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/023.JPG

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/024.JPG

 

Na fotkach niema monitorków od manetek (w spec są wliczone), jeszcze nie wiem czy wrócą czy nie.

Być może zmienię sztycę na taką bez offsetu.

Zastanawiam się nad zaciskami J&L Titanium 30g na imbus. Ale nie wiem na ile są one wytrzymałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że offset nie jest potrzebny. Wtedy wypróbował bym jak się jeździ na mostku 100 i 110mm.

Jestem niską osobą :) i wydaje mi się, że podczas jazdy nogi za bardzo do przodu idą.

 

 

 

Czy taka wymiana ma sens:

 

1. szytycy na kcnc (bez offsetu) czy lepiej kupić prostego thomsona

2. amorka na fox'a f80 rl lub rlc (wydaje mi się, że dla mnie lepszy był by 80mm)

Edytowane przez mjotka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukanie pozycji to intrygujące zajęcie :icon_wink: Jeśli się ścigasz to offset może mieć średni sens, a wyciąganie się mostkiem też ma chyba jakieś granice?

 

1-lżejszy chyba lepszy?

2-co Ci nie pasuje w obecnym, waga, charakterystyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem amortyzator ma rewelacyjną wagę, ale zawsze chciałem mieć fox'a. Trzeba wszystkiego popróbować :) Do r7 mrd nie mam zastrzeżeń.

 

A co do mostka, jak przesunąłem siedzenie do przodu (mniej więcej jak by nie było offsetu) to po przymiarce długość całkowita była za mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...