Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kupiłem hamulce xtr br-m975 przód is F160/R140, tył R160. jeszcze do mnie nie dotarły ale liczę, że dojdą :thanks:

Mam tarcze 2x160mm, tył mi pasuje. Mocowanie przód pm.

 

Co lepiej zrobić:

1. założyć adapter is-pm pod tarcz 180mm (mam go dostać) / musiał być kupić tarcz sm-rt97 180mm

2. zmienić przedni zacisk na pm / musiał bym kupić zacisk xtr pm i sprzedać is

 

ewentualnie założyć tymczasowo zacisk na przód br-m485 z moich dotychczasowych hamulców, nie wiem czy by to grało.

 

Ja bardziej skłaniam się ku opcji 2, dwie równe tarcze, wystarczająca dla mnie siła hamowania i brak adapterów na przodzie i tyle.

Napisano

Nawet nie wiedziałem, że jest adapter PM 160 - IS 160 i tak zrobię. Może kiedyś wpadnie mi zacisk PM w jakieś rozsądnej cenie to zmienię.

Napisano

Wagę sprawdzałem na stronie waga rowerowa i mi jak najbardziej odpowiada, siła hamowania jestem całkowicie zadowolony nawet z br-m485, cena ciężko powiedzieć czy to "super hiper promocyjna" - 500zł już z kosztami przesyłki (używka w fajnym stanie).

 

Waga kilku popularnych hamulców, wzięte z wagi rowerowej. Moim zdaniem xtr wcale źle nie wypada.

 

Avid Elixir 5 526g

Avid Elixir CR 516g

Avid Elixir R 463g

Shimano br-485 670g

Shimano XT 563g

Shimano XTR 480g

Formula K18 496g

Formula K24 496g

Formula R1 343g

Magura Julie 524g

Magura Luise 536g

Magura Marta 456g

Magura Marta Sl 450g

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Mój rower nie będzie jednak jeździć na hamulcach xtr, hamulce miały 472g bez adapterów i śrubek, ale przód był pod IS, myślałem, że uda mi się dokupić używany zacisk PM ale jakoś się nie doczekałem i je sprzedałem dalej. Następnie kupiłem Avid Juicy four (520g)to była całkowita porażka, blaszki od klocków haczą o tarcze (xtr), muszą być do nich płaskie tarcze, dodatkowo przedni zaciski przy tarczy 160mm haczy o szprychy.

Napisano

Następnie kupiłem Avid Juicy four (520g)

 

Avid juicy 4?? Jeszcze takich nie widziałem... Sa soczki three, five oraz 3.5 (montowane w scootach) ale Czwóreczek nie widziałem :)

Napisano

Aukcja powyżej jest moja (z avid juicy 4), rama wystawiona również, gdyby ktoś zdecydował się kupić ją w tej cenie to bym pomyślał na zmianie na coś lepszego, ostatnio bardzo spodobała mi się rama Scoot scale 30 lub 20 w zależności co by się trafiło.

Napisano

Nigdy nie zwracałem na to uwagi ale z tego co wyczytałem sa to zwykłe 3-ki tylko z napisem Four??? Czy znów się mylę ?? :)

Nie ma potrzeby cytowac post po ktorym bezposrednio odpowiadamy. 1415chris

Napisano

Chyba masz rację, nigdy się nie przyglądałem 3, ale po fotkach jedyną różnicą jaką zauważyłem to pokrętło przy klamce w 4 (u mnie go niema, ale widać, że jest wyjmowane). Nawet by się wszystko zgadzało, zmienili model z 3 na 4, robiąc kosmetyczne zmiany i już jest coś nowego.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Zamierzam zmodyfikować napęd. Kupiłem korbę slx, kaseta i łańcuch pozostanie ta sama. Rozważam dwie opcje:

 

1. manetki Sram X.9 Trigger 3x9 + przerzutka tylna x.9, może później x.0

2. manetki XT sl-m770 + przerzutka XT Rd-m771, może bym zmienił na xtr 970

 

Co będzie lepiej pracować? Szukałem odpowiedzi w internecie ale nic konkretnego nie znalazłem. Z góry dzięki za odp

Napisano

To zależy co komu odpowiada.

Mi osobiście bardziej odpowiada SRAM, a najbardziej z gripami :)

Jeśli byś brał Shimano to się śpiesz bo szykuje się ostre podwyższenie cen.

Napisano (edytowane)
Mi osobiście bardziej odpowiada SRAM, a najbardziej z gripami

Oj tak, jedno z najlepszych połączeń jakie może być, w dodatku całkiem niezłe cenowo.

 

Ew. jeśli zdobyłbyś przypadkiem tanio zmieniarkę shimano - kup sramowskie gripy attack/rocket, od półtora roku używam i chodzi to całkiem dobrze.

Edytowane przez miskov17
Napisano

Też używałem przerzutki tył Shimano i Manetek Sram Attack, ale to trochę co innego. Niby mam gripy (wielbię je) ale nie przerzuca to tak jak SRAM.

Sam mam dylemat, czy zostać przy Szimano i wydać tylko na manetki te ok. 200 zł(bo jeśli Szimano to tylko Rapidy, bo to inna praca jest) czy zmienić na Srama i wydać ok. 2 razy więcej.

 

Tą rewelację 'przyniosłem' od samego szefa AIRBIKE, więc Mikołaj wie co mówi... niestety ;/ bo kasety, łańcuchy, korby i hample Shimano robi całkiem niezłe.

Napisano

Ogólnie z tego co czytałem najlepiej cena/jakość wypada komplet gripy x0 + przerzutka x9. Nigdy nie jeździłem na gripach, ciężko się przestawić z manetek? Jak wypada komfort obsługi?

Napisano (edytowane)

Są naprawdę fantastyczne.

Przestawić się trzeba ale szybkością działania przewyższają xtr 970.

Jakość gumy z jakiej są wykonane to pierwsza liga.

Trochę głośne ale biorąc pod uwagę wszystkie zalety to żadna wada.

Komfort wysoki.

Edytowane przez Mendoza
Napisano

Na dzień dzisiejszy dokupiłem kilka części:

 

Rame Giant XTC 3 M '09 1562g

Ścisk sztycy Giant 30g

Korbę SLX FC-M660 175mm 894g

Pedały XT PD-M770 346g

 

 

Brakuje:

 

hamulców

Rogów

Mostka

Manetek

Opon

Przerzutki przedniej

Sztycy

 

 

Aktualna rama jest dłuższa (górna rura) o ok. 2cm, zastanawiam się jaką sztycę i mostek powinienem zastosować. Uprzednio 120mm + offset sztycy 20mm.

Nie wiem jeszcze co z manetkami i przerzutką tylną, zmienić na sram'a czy nie.

Będę chciał jeszcze koła dopracować, najlepiej ust, ale w przystępnej cenie nic niema.

Mam przerzutkę przednią deore fd-m510 124g, ale nie wiem czy ją założyć czy kupić coś lepszego.

 

Planowana waga 10,2kg.

Napisano

Jeśli chodzi o przejście na gripy to ja nie miałem problemów, dlatego na nie zamieniłem. Gorzej u mnie jest z DC, to jest dla mnie nie porozumienie.

Według mnie zmieniaj, nie będziesz żałował ;)

 

Co do długości to może spróbuj sztycę bez offsetu i taki sam mostek jak miałeś lub sztycę z offsetem i krótszy mostek np 100mm, wtedy rower powinien być nieco zwrotniejszy (tak mi się zdaje).

 

Napisz jaki masz budżet na koła i ile ważysz?

 

Na pewno taka waga jest przerzutki przedniej? Jeśli faktycznie tyle waży i nadal działa to po co wymieniać? chyba że taki XT czy XTR ma lepszą sprężynę czy cóś innego.

Napisano

Ta przerzutka deore fd-m510 faktycznie ma 124g (ważyłem). Ale pewnie praca idzie w parze z ceną.

 

Ważę 70kg, budżet - sam nie wiem, ale bez szaleństw, na koła do 700zł.

  • Mod Team
Napisano

Koła może Mavici Crossride?

Wiem, że to nie ust, ale według mnie fajne koła.

Używam ich od paru sezonów i wszystko jest OK.

 

Mavic miał kiedyś Crosslandy, ale teraz nie ma ich w ofercie,

a one z tego co pamiętam były UST, ale kosztowały koło 1000 zł.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...