mjotka Napisano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2010 Witam, Chciałbym przedstawić rowerek jaki udało mi się poskładać. Całość oparta na rzadko spotykanej u nas ramie Amulet 10,3r (czeska produkcja). Oryginalnie miał on 10,3 kg bez pedałów, ja chciał bym również otrzymać podobny wynik, w okolicach 10kg na czysto (kupiłem samą ramę). W tym sezonie wymieniłem już tyle części, że powstał całkowicie nowy rower (tamten miał 13,4kg), na razie chciał bym troszkę pojeździć ale będę jeszcze modyfikować po sezonie. Na pewno będę chciał zmienić korbę na coś z Hollowtech II. Będę wdzięczny za porady, ewentualnie krytykę Specyfikacja: Bar Ends: (Rogi) Smica 60g Brake (Front): (Hamulec przedni) Deore BL-M485 344g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Deore BL-M485 382g Brake rotors: (Tarcze) XTR SM-RT97 248g Cables: (Pancerze i linki) 76g Cassette: (Kaseta) Deore CS-HG50-9 366g Chain: (łanńuch) LX CN-HG73 268g Crankset: (Korby) Deore FC-M510 + LX BB-ES51 998g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) LX FD-M581A 174g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) XT RD-M771 GS + KCNC 224g Fork: (Widelec) Manitou R7 MRD Absolut 100 1360g Frame: (Rama) Amulet 10,3R 1622g Grips: (Gripy) Ritchey WCS Truegrip + korki 50g Handlebar: (Kierownica) Bontrager 186g Headset: (Stery) Ritchey WCS + gwiazdka 110g Pedals: (Pedały) Wellgo C29 384g Seat: (Siodło) San Marco Arami 249g Seatpost: (Sztyca) Accent SP-495 27,2@300mm 276g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) 30g Shifters: (Manetki) SLX SL-M660 256g Skewers: (Zaciski kół) XT 124g Stem: (Mostek) FSA OS 190 110mm 158g Tire (Front): (Opona przednia) Continental mountian king 2.2 548g Tire (Rear): (Opona tylna) Continental mountian king 2.2 548g Tubes: (Dętki) Continental light 260g Wheel Front: (Koło przednie) 800g -Hub: (Piasta) XT HB-M775 -Rim: (Obręcz) Sunrims DS2+XC,36h -Spokes: (szprychy) DT Revolution 2.0-1.5-2.0 -Nipples: (nyple) DT -Rim tape: (Opaska) Schwalbe Wheel Rear: (Koło tylne) 963g -Hub: (Piasta) XT FH-M775 -Rim: (Obręcz) Sunrims DS2+XC,36h -Spokes: (szprychy) DT Revolution 2.0-1.5-2.0 -Nipples: (nyple) DT -Rim tape: (Opaska) Schwalbe Suma: 11 064g Real foto: http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/001.jpg http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/002.jpg Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustMe Napisano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2010 Bardzo prosiłbym o zdjęcie ile masz miejsca między oponą, a ramą z tyłu, bo tez chciałbym je zakupić, ale mam obawy że się nie zmieszczą. W tej chwili mam z tyłu kende nevegal 2.1 i jeszcze jest troszeczkę miejsca. Tak poza tym to rowerek jest super i oryginalny bo pierwszy raz słyszę o tej ramie ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjotka Napisano 15 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 (edytowane) Przy oponie Continental 2,2 jest jeszcze około 0,5cm z każdej strony http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/003.jpg http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/004.jpg opona jak dla mnie dość szybko się ściera, stan jak na foto po ok 1700km Edytowane 26 Października 2010 przez 1415chris Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustMe Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 (edytowane) Jak z ich trakcją ? Czy były już użytkowane w błocie, jeśli tak to czy dawały radę ? Czy opinie dotyczące tłumienia nierówności są prawdziwe ? Jakie opony użytkowałeś wcześniej ? Edytowane 15 Sierpnia 2010 przez JustMe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 15 Sierpnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 Przelicz jeszcze raz, mi wyszło 11044, czyli 20g mniej Ważyłeś części, czy to są dane katalogowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjotka Napisano 15 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 (edytowane) Jak z ich trakcją ? Czy były już użytkowane w błocie, jeśli tak to czy dawały radę ? Czy opinie dotyczące tłumienia nierówności są prawdziwe ? Jakie opony użytkowałeś wcześniej ? Używanie w błocie raczej mało, ale dają sobie radę w złych warunkach. Co do tłumienia nierówności to nie wiem czy to do końca prawda, ale przy dużych dziurach widać ugięcie nawet przy dużym ciśnieniu. Poprzednie opony były poniżej 50zł szt. więc nic ciekawego. Przelicz jeszcze raz, mi wyszło 11044, czyli 20g mniej Ważyłeś części, czy to są dane katalogowe? Wszystkie części były przeze mnie ważone. Sprawdziłem, tarcze xtr 2x124g, wpisałem 228 a nie 248g. Edytowane 16 Sierpnia 2010 przez 1415chris Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjotka Napisano 19 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Zmieniłem: Chwyty: Ritchey WCS Truegrip (50g) na KCNC HandleBar Grip (18g) Kasetę: Deore CS-HG50-9 11-32 (366g) na SLX CS-HG80-9 11-28 (230g) W szczególności polecam kasetę Slx 11-28, ma lepszy zakres przełożeń 11-12-13-14-16-18-21-24-28T przy bardzo niskiej wadze. Rower aktualnie waży: 10 896g http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/005.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Razi przede wszystkim waga kół więc w następnym sezonie mógłbyś pomyśleć o wymianie obręczy na EQ21 (budżetowo), ewentualnie Mavic 717/DT 4.2D lub (jeśli będziesz miał dużo kasy) ZTR Olympic/Alpine bądź FRM 333. Kierownica tu możesz zbić minimum 60g wymieniając na KCNC/Far&Near. Zaciski kół na złote Dartmoor Bolt ON, -60g za 25zł. Gripy -40g na KCNC lub Bontanger XXX. Zacisk sztycy na Accent Light -10g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ubotek Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Gripy już zmienił Waga leci cały czas w dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Faktycznie. Z większych inwestycji to obręcze które na pewno tu ciążą i korba. Jeśli masz monitorki w manetkach to odkręć parę gram odpadnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjotka Napisano 19 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 1. Sun Rims Equalizer 21 365g 2. Mavic 717 404g 3. DT 4.2D 408g 4. ZTR Olympic 347g 5. ZTR Alpine 330g 6. FRM XMD 333 325g Moje mają 424g, 1 jakoś mi się nie podoba; 2,3 zbyt mała różnica; pozycja 4-6 jak najbardziej. Może jak bym zmieniał piasty przeszedł bym na 32 szprychy, też ok. -50g na 2 kołach. Kierownica tu możesz zbić minimum 60g wymieniając na KCNC/Far&Near. Będę chciał zmienić kierownicę i mostek. Zaciski kół na złote Dartmoor Bolt ON, -60g za 25zł. Nie zaryzykuję w alu, jak już bym zmieniał to na Ti. Myślałem na Aerozine Titanium XQ 1.0 (45g) ale nie wiem co to warte. Jak na razie najwięcej jeszcze bym zwojował na hamulcach i korbie, ok. 400g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 (edytowane) Ja zmieniając hamulce z Deore na Avid Ultimate zyskałem prawie 200g na komplecie, nie wiem jeszcze ile na śrubach (stalowa na ti) i tarczach ale liczę ok. 100g na tym. Co do Dartmoor'ów. Oś jest stalowa nakrętki aluminiowe więc spokojnie. Poza tym nie jeden na nich jeździ i jest zadowolony. Co do zacisków Aerozine, Tobo chyba takich używał więc On może słowo na ich temat napisać. Na korbie spokojnie 200g (wymieniając na SLX'a, kominy alu i lżejsze zębatki - komplet zębatek z SLX'a spokojnie sprzedasz za 220zł-250zł). W przyszłości możesz wymienić też sztycę np. na KCNC tu ok. 130g. Ale... rower to tylko środek do osiągnięcia celu powinno się na nim jak najwięcej jeździć a nie tylko podziwiać i ważyć. ;-) Edit: No i pancerze do wymiany. ;-) Edytowane 19 Sierpnia 2010 przez ukaniex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjotka Napisano 19 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 (edytowane) Rowerek w ciągłej eksploatacji, na początku sezony przy okazji wymiany ramy i amora miał przestój, ale teraz zanim sprzedam muszę mieć nową część w domu. Właśnie o korbie slx myślałem, po wyrzuceniu 22T idzie uzyskać koło 830g, chociaż nie wiem czy to nie przesada. Edytowane 19 Sierpnia 2010 przez mjotka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ubotek Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Ja zmieniając hamulce z Deore na Avid Ultimate zyskałem prawie 200g na komplecie, nie wiem jeszcze ile na śrubach (stalowa na ti) i tarczach ale liczę ok. 100g na tym. Co do Dartmoor'ów. Oś jest stalowa nakrętki aluminiowe więc spokojnie. Poza tym nie jeden na nich jeździ i jest zadowolony. Co do zacisków Aerozine, Tobo chyba takich używał więc On może słowo na ich temat napisać. Na korbie spokojnie 200g (wymieniając na SLX'a, kominy alu i lżejsze zębatki - komplet zębatek z SLX'a spokojnie sprzedasz za 220zł-250zł). W przyszłości możesz wymienić też sztycę np. na KCNC tu ok. 130g. Ale... rower to tylko środek do osiągnięcia celu powinno się na nim jak najwięcej jeździć a nie tylko podziwiać i ważyć. ;-) Edit: No i pancerze do wymiany. ;-) 150-160zł za zbętki slx-a ... 1. Sun Rims Equalizer 21 365g 380g będzie ciężkooo znaleźć. A dartmorow się bój, sporo osób na tym śmiga. Jak coś to koszt nowych nie jest duży Pozdrawiam Ubotek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 (edytowane) Co do zacisków Dartmoor - spokojnie też ich używam i wszystko jest ok , zaskoczyła mnie korba u Ciebie, mam taką samą, ważyłem same ramiona i wyszło 433g więc jest naprawde dobrze, tylko zębatki fabryczne są cieżkie, swoją drogą gdzie taką znalazłeś? Długo jest już nieprodukowana a na twojej nawet przetarć nie ma - u mnie już kolor srebrny gości. Edytowane 19 Sierpnia 2010 przez afly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjotka Napisano 19 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Korbę kupiłem na allegro w tym roku, komuś zalegała. Otarcia są na lewym ramieniu, na foto nie widać, bo są małe. Waga: ramiona 456g koronka 22T 42g koronka 32T 88g koronka 44T 76g śruby 30g suport LX 306g Koronka 44T aluminiowa, nie wiem czy seryjna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 (edytowane) Z tego co znalazłem w sieci, fabrycznie korba miała ważyć 718g, u Ciebie wychodzi 692 więc pewnie blat fabrycznie był stalowy (rocznik tej korby to 2001 oO) http://www.togoparts.com/items/view_item.php?cid=35&bid=308&iid=638 , dziwi mnie rozbieżność w wagach naszych ramion, u mnie co prawda ramiona są pozbawione farby, ale żeby różnica +20g, Edytowane 19 Sierpnia 2010 przez afly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjotka Napisano 19 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Nie wiedziałem, że jest aż tak stara, ale nie jest wyjechana i kosztowała naprawdę mało więc na razie może być. Rozbieżność wagi nie wiem skąd się wzięła, osobiście wszystko ważyłem przed założeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjotka Napisano 22 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 Od kiedyś leżała mi śruba główna od przerzutki tylnej Pro-Bolt 4,3g; miałem chwilę czasu więc ją założyłem do przerzutki którą miałem Shimano XT RD-M771 GS + KCNC 224g >> 214g zaoszczędziłem 10g, mało ale z zerowym nakładem pieniężnym. Rower aktualnie waży: 10 886g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2010 Moze wasze korby maja rozne dlugosci ramion? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjotka Napisano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 Moze wasze korby maja rozne dlugosci ramion? To by miało sens, moje ramiona mają 175mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 Również 175mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjotka Napisano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 Zmieniłem: Kierownice: Bontrager (186g) na KCNC SC Bone 25,4@575mm (114g) Mostek: FSA OS 190 110mm (158g) na Ritchey WCS 25,4@120mm (114g) Rower aktualnie waży: 10 770g http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/006.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr5Rider Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 Jeszcze srubki zmien i bedzie z 10 gram mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjotka Napisano 29 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 Jak na razie nie zamierzam zmieniać śrubek czy odkręcać monitorków z manetek, są jeszcze rzeczy na których idzie jeszcze wyraźnie obniżyć np. korba czy heble ok. po 200g, to już by było zauważalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi