downhillgorzow Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 Zastanawiam się która rama jest wytrzymalsza i która może być dłużej eksploatowana w DJ. na pewno rama gianta jest droższa ale słyszałem, że w giancie płaci się za "naklejke". Z góry dzięki za odpowiedzi.
Artursx1 Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 Sign DS mega mocną ramą nie jest . Giant wydaję się mocniejszy . Może lepiej kupić rame stricle DJ ?
C00BA Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 wlasnie w giant placi sie za rame. Rama + ale reszta osprzetu odstaje. Tu tego minusu nie ma. A polecam two6playera
downhillgorzow Napisano 6 Sierpnia 2010 Autor Napisano 6 Sierpnia 2010 No właśnie wydaje się. Sign ds jest o wiele bardziej sprawdzony i ma bardzo dobrą opinie a o Brassie 1 praktycznie nic nie wiadomo. A jak wszyscy wiemy Giant jest największym producentem rowerów na całym świecie i jak już pisałem w poprzednim poście podobno płacimy też za "naklejkę" więc nie powiedziałbym patrząc pierwszy raz na Brassa 1, że jest lepszy niż sign ds. A i interesują mnie tylko te dwie ramy.
Artursx1 Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 Sign nie do dirtu , szkoda tej rami tam . Kolega na takiej złożył rower 4x , a jeszcze jeden frówke . Najlepiej jeździło mi się w tej ramie z Torą 100mm skoku w 4x . Rama nie jest mega wytrzymała . A giant to fakt że rowery sprzedaje drogo pod marką , ale ramy mają dobre ( Glorki , faithy ) . Na pinkbike poszukaj opinii lub na mtbr.com .
obar Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 Widziałem i jeździłem na obu. Jeśli musisz którąś z nich wziąć, ja bym postawił na krossa, jeszcze zależy oczywiście jaki rozmiar, ale najlepiej wejdź na bikeaction.pl/forum i tam masz giełde możesz coś dobrego do dj wychaczyć.
downhillgorzow Napisano 6 Sierpnia 2010 Autor Napisano 6 Sierpnia 2010 No to może jeszcze swoje zdanie wyrażą ci, którzy mieli doczynienia z tymi ramami tak jak obar. Bo chyba klawiatur z drewna nie macie.
micha09 Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 Ja może pomogę... Jezdzilem na obydwóch ramach i obie maja podobne geo. Jezeli rama ds`a kosztuje powiedzmy 250zl a gianta 300 to mysle ze warto doplacic chociazby za naklejke . Rama gianta jest raczej zgrabniejsza, a krossa wydaje sie byc wytrzymalsza.
downhillgorzow Napisano 6 Sierpnia 2010 Autor Napisano 6 Sierpnia 2010 Dalej nie dostałem konkretnej odpowiedzi. Dalej ludzie czasami jak sie rozpiszecie to sie czytanie zaczyna nudzić a teraz piszecie na pół gwizdka, jak by was mama na obiad wołała. Ma być zwięźle, konkretnie i na temat.
obar Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 Dalej nie dostałem konkretnej odpowiedzi. Dalej ludzie czasami jak sie rozpiszecie to sie czytanie zaczyna nudzić a teraz piszecie na pół gwizdka, jak by was mama na obiad wołała. Ma być zwięźle, konkretnie i na temat. a musisz brać którąś z tych ram? ile masz pieniędzy na ramę? może coś innego doradzimy
downhillgorzow Napisano 6 Sierpnia 2010 Autor Napisano 6 Sierpnia 2010 Tak musze brać którąś z tych ram ale ona nie będzie dla mnie tylko brata który uparł się, że chce składać rower na własnych komponentach. Nie może być używana. Sam mu ją funduje i maks kasy to 320 eci peci . I nie chcę żadnej innej ramy typu Dartmoor, NS czy Johny Bravo. W gre wchodzą tylko Sign ds i Brass 1 i dlatego proszę o opinie która lepsza tylko dokładnie dlaczego. Czy to takie trudne??
Artursx1 Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 No dobra zrobię zestawienie geometrii , co jest ważne w DJ , oraz porównam do ramy dartmoor quinnie ( 12') . Giant Brass 1 : dla Tylny trójkąt : 406 mm Kąt główki : 69 ' Górna rura :559 mm Sign DS : dla [38] Tylny trójkąt : 422mm Kąt główki : 70' Górna rura : 560,3 mm Dartmoor QUINNIE [12'] Tylny trójkąt : 383 mm Kąt główki : 70' Górna rura : 574 mm Widać że Giant ma bardziej zbliżoną geometrię od signa , jednak że obie ramy jak widać nie są stricle dirtowe . Ramy dirtowe wymagają dobrej geometrii oraz muszą być krótkie aby były zwinne w powietrzu , dlatego rozmiar ramy musi być S max . Z porównania widać jak wół że sign to nie rama do tego , bliżej ma brass jednak że to też nie jest strzał w 10ke . Proponuje kupić albo Brassa i katować się na słabszej ramię i mieć wolniejszy progres lub kupić ramę stricle dirtową i łapać szybciej progres i przyzwyczajenia . Co do wytrzymałości : w DJ powszechnie stosuje się ramy stalowe ( cro-mo ) , są to ramy cięższe od alu jednakże są bardziej wytrzymałe na zmęczenia materiału oraz stal lepiej pochłania drgania . Rama powinna posiadać poziome haki aby ładnie ustawić koło i napiąć łańcuch pod SS . Powinna mieć jak najniższa wagę , w dircie waga ma znaczącą rolę ( wiadomo że umiejętności najważniejsze) ale na lżejszym rowerku łatwiej robić różnorakie triki , łatwiej obracać rower no i łatwiej go wybić . Myślę że się rozpisałem , swoją wiedzę opieram na kilku artykułach , oraz na doświadczeniach w jeździe na rowerach dirtowych , oraz samym lataniem . Latałem na moim fullu i sztywniaku różne dirty , table topa robiłem z trudem . Na dirtówke siadłem coś koło 12 kg ( przeciętna waga ) i latałem dużo wyżej a rower był w locie bardziej zwrotny .
downhillgorzow Napisano 6 Sierpnia 2010 Autor Napisano 6 Sierpnia 2010 Dzięki po raz kolejny Artursx1 za pomoc. Jeszcze to troche przemyśle i wybiore rame. THE END
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.