honor Napisano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 Witam Prezentuję swój rower, który złożyłem w marcu br. i sukcesywnie modernizowałem. Założeniem było zbudowanie względnie lekkiego roweru z komponentów o rozsądnej cenie . Koła, hamulce i pedały zostały z haxagona. Wszystkie elementy ważone były własnoręcznie. Konfiguracja jest raczej ostateczna, ewentualnie wymienię koła i skrócę rurę sterową. Na montaż czekają pedały SPD. Dętki: Schwalbe XXlight – 105g + 103g Gripy: Boplight(z korkami) – 42g Gwiazdka: wliczona w stery Hamulec przedni: Tektro 836AL – 195g Hamulec tylny: Tektro 836AL – 194g Kaseta: Shimano CS-HG80 11-28 – 230g Kierownica: Accent Flatbar – 174g Klamki Hamulcowe: Avid FR 5 – 149g Koło przednie: 931g Koło tylne: 1180g Korba: Shimano FC-M582 – 900g Korki do kierownicy: 3g Koszyk na bidon: Kellys SQUAD – 44g Łańcuch: Shimano CN-HG73 – 273g Manetki: Shimano SL-M760 – 262g Mostek: Boplight Team 25,4/90mm – 130g Opona przednia: Kenda Karma 26”x2.00 – 450g Opona tylna: Kenda SBE 26”x1.95 – 498g Pancerze i linki: 200g Pedały: VP – 316g Podkładki pod mostek: 42g Przerzutka przednia: Shimano FD-M571 – 140g Przerzutka tylna: Shimano RD-M772 SGS – 226g Rama: Kross Level A2 2008 17” – 1677g Siodło: Velo VL-1314 – 223g Stery: Boplight VP-A45AC – 106g Sztyca: Smica Pro Post 350mm – 217g Top cap: wliczony w stery Widelec: SR Suntour Epicon ’09 – 1857g Zacisk sztycy: Accent Lite – 23g Zaciski kół: BBB WheelFixed BQR-03 –77g 10967g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ubotek Napisano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2010 Ważyłeś to wszytko sam :? U mnie te kółka ważą trochę więcej ... A podkładki pod mostek to jakieś kowadła. Ile tam tego jest :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
honor Napisano 9 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2010 Tak jak napisałem powyżej ważyłem wszystko sam. Podkładki aluminiowe, 4,5cm łącznie. Koła to alexrims x2100, piasty joytech, szprychy nie wiem jakie. Taśma zamiast owijek, po 2 warstwy co daje ok 3-4g na koło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2010 (edytowane) Mi się podoba. Jest niedrogo i sensownie. Podłubałbym coś przy obręczach bo pewnie da się cosik urwac niewielkim kosztem...może szpryszki na sapim laser? Białe siodło WCS-a albo taniej biały Boplight by zrobił Edytowane 10 Sierpnia 2010 przez Mendoza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4ngus Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Rower wygląda topornie w dobrym tego słowa znaczeniu Stosunkowo gruba rama i "solidna" korba tworzą taką machinke, która wydaje się, że z powodzeniem wjedzie w cięższy teren i poradzi sobie nienagannie. Podoba mi się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
honor Napisano 21 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 W rowerze zaszło kilka zmian. Dętki: Kenda Superlite 26x1.75-2.125 – 146g + 147g Koło przednie: 834g Koło tylne: 1021g Pedały: Shimano PD-M520 – 375g Całość waży aktualnie 10852g Koła złożone na obręczach DT Swiss x450, nyplach DT Swiss Alu 12mm, szprychach DT Swiss Competition i piastach Shimano LX M585. Dętki dosyć ciężkie, ale musiałem kupić coś w sklepie na miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uraz Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 Dlaczego zmieniłeś dętki ze Schwalbe na cięższe Kendy? BTW nie za wysoko masz mostek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
honor Napisano 21 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 Dętki mają inny wentyl i nie ma opcji montażu Schwalbe na tych obręczach. Mostek jest w tej chwili ustawiony na (-), wygodniej mi się jeździ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeflo Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Wszystkie części kupowałeś nowe ? I ile wyszło cie złozenie roweru ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulek84 Napisano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2011 Sporo możesz urwać z pancerzy i linek. Pomyśl o np Jagwire lub Nokon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
honor Napisano 28 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2011 Trochę się pozmieniało . Adaptery i śruby wliczone w wagę hamulców. Uchwyty przewodu hydraulicznego w wagę ramy, pivoty amortyzatora i ramy wykręcone. Dętki: Kenda Superlite 26x1.75-2.125 – 146g + 147g Gripy: Boplight(z korkami) – 42g Gwiazdka: wliczona w stery Hamulec przedni: Avid Elixir 5(ze śrubami i adapterem) – 304g Hamulec tylny: Avid Elixir 5(ze śrubami i adapterem) – 325g Kaseta: Shimano CS-HG80 11-28 – 230g Kierownica: Accent Flatbar – 174g Koło przednie: 834g Koło tylne: 1021g Korba: Shimano FC-M582 – 900g Korki do kierownicy: 3g Koszyk na bidon: Kellys SQUAD – 44g Łańcuch: Shimano CN-HG73 – 264g Manetki: Shimano SL-M760 – 262g Mostek: Boplight Team 25,4/90mm – 130g Opona przednia: Kenda Karma 26”x2.00 – 447g Opona tylna: Kenda SBE 26”x1.95 – 498g Pancerze i linki: 109g Pedały: Crankbrothers Candy X – 302g Podkładki pod mostek: 14g Przerzutka przednia: Shimano FD-M571 – 140g Przerzutka tylna: Shimano RD-M772 SGS – 226g Rama: Kross Level A2 2008 17” – 1671g Siodło: Velo VL-1314 – 223g Stery: Boplight VP-A45AC – 106g Sztyca: Smica Pro Post 350/27,2 – 217g Tarcze hamulcowe: Shimano Deore XT SM-RT79 160mm – 269g Top cap: wliczony w stery Widelec: SR Suntour Epicon ’09 – 1824g Zacisk sztycy: Accent Lite – 23g Zaciski kół: BBB WheelFixed BQR-03 –77g 10972g @zeflo Szukałem okazji po allegro i w sklepach, wyszło mnie taniej niż suma przeciętnych cen poszczególnych komponentów. @piotrulek84 Po wymianie na hydraulikę zostawię pancerze w spokoju, zysk wagowy byłby niewielki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 13 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 Coś nie bardzo jestem przekonany do tej wagi roweru... Ważyłeś rower całościowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
honor Napisano 13 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 (edytowane) Do których elementów masz zastrzeżenia? Wszystko było ważone oddzielnie. Edytowane 13 Lutego 2011 przez honor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P3NNY Napisano 13 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 Bardzo przyjemny rower, nic tylko szaleć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Przednia przerzutka... Jakoś nie chce mi się wierzyć, że jest lżejsza od XTR'a. I z czego zbudowane są koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KosteQ Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 @Fludi, jest dużo starszych modeli przerzutek lżejszych od współczesnego (970) XTRa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Przednia przerzutka... Jakoś nie chce mi się wierzyć, że jest lżejsza od XTR'a. Widzę, że każdy projekt Krossa jest przez Ciebie okrzyknięty nie wiarygodnym wagowo. Dlatego, ze "mój a6 jest cięższy" Może najpierw użyj googli i sprawdź ile waży dany komponent. Mi zajęło 10 sekund sprawdzenie, że FD-M571 waży 138, 139g u innych. Więc waga jest jak najbardziej normalna. Poza tym nie rozumiem twoich zastrzeżeń do wagi kół, skoro autor nawet nie napisał z czego są złożone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tom3 Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Koła złożone na obręczach DT Swiss x450, nyplach DT Swiss Alu 12mm, szprychach DT Swiss Competition i piastach Shimano LX M585. Fludi, parę postów wcześniej właściciel napisał z czego zbudowane są koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
honor Napisano 14 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Myślę, że wątpliwości zostały rozwiane przez powyższe wypowiedzi. Dodam tylko, że waga przerzutki jest z wliczoną redukcją wykonaną z przezroczystego plastiku. Bez tego elementu przerzutka ważyła 138g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OKO Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Hmmmm.... ja akurat nalezę do szczęśliwych osób, które wagi nie liczą ale zdradźcie mi tajemnicę bo czegoś nie kumam - po co ważyć każdą cześć osobno, potem są właśnie historie, że ktoś coś, nie wpisał, coś waga jest zła, itd..... nie lepiej po prostu zważyć cały rower? Co by nie było nie na temat - bardzo fajny KROSS, chodź nie lubię tej marki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
honor Napisano 14 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Dzięki za opinie o rowerku . Sądzę, że lepiej podawać dokładne rozpiski każdego komponentu, wygląda to bardziej wiarygodnie. W sumie tak się chyba przyjęło. W większości przypadków nie ma niedomówień . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KosteQ Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 A dodatkowo jest łatwiej odchudzić wiedząc ile dana część waży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Kostek wiem, że wychodziły lżejsze, ale nie wydawało się mi, że LX może do takowych należeć. Crazyk niczego takiego nie stwierdziłem, tylko pewne rzeczy zaczęły mnie zastanawiać stąd moje pytania. Wiem na czym są koła (moje nie dopatrzenie nie zauważyłem postu z ich opisem) zbudowane i wszystko mi się zgadza. Jakbym chciał się czepiać, to mógłbym od pierwszego postu zarzucić autorowi, że oszukuj na wadzę, bo mój identyczny koszyk na bidon z alu-śrubkami waży 47 gram, więc skąd są jego 44, ale nie robię tego. Podobnie ma się sytuacja z ramą, nie do końca zwróciłem uwagę, że jest ona w małym rozmiarze i z poprzedniej edycji co w pełni teraz rozwiewa moją wątpliwość skąd blisko 250gram różnicy na wadze między moją A6 09 20". Jak tak świetnie śledzisz forum to wyczytasz na nim, że mój rower jest niewiele cięższy od tego i zasadniczo zmieniając jeden czy dwa komponenty, będzie jeszcze lżejszy. Dzięki za opinie o rowerku . Sądzę, że lepiej podawać dokładne rozpiski każdego komponentu, wygląda to bardziej wiarygodnie. W sumie tak się chyba przyjęło. W większości przypadków nie ma niedomówień . Dokładnie, a nawet jak coś to po to jest forum, by się pytać... Chociaż i tak gdyby ważyć rower całościowo, będzie on zapewne cięższy, niż taki rozbity na komponenty składowe. Trochę smaru, trochę tam, zapomniałem zważyć jedną czy dwie śrubki i podkładki do nich, a gramów przybywa. Ale to w tej chwili jest najmniej istotne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
honor Napisano 15 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Na dniach dostanę wagę hakową, zobaczymy ile na niej waży rower w całości. Moim zdaniem wcale nie musi być cięższy. Powiedzmy, że ważymy te 30-40 części i zawyża wagę po 1g na każdej, waga hakowa ma dokładność 10g. Równie dobrze może zaniżać . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Wiadomo jak coś będzie ważyć 7 gram, pokaże to jako 10gram, a 3 jako 0. Kwestią jest bardziej to, na ile mamy zaniżoną wagę pojedynczych komponentów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi