Skocz do zawartości

[10972g] Kross Level A2 '08


honor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Prezentuję swój rower, który złożyłem w marcu br. i sukcesywnie modernizowałem. Założeniem było zbudowanie względnie lekkiego roweru z komponentów o rozsądnej cenie ;) . Koła, hamulce i pedały zostały z haxagona. Wszystkie elementy ważone były własnoręcznie. Konfiguracja jest raczej ostateczna, ewentualnie wymienię koła i skrócę rurę sterową. Na montaż czekają pedały SPD.

 

 

Dętki: Schwalbe XXlight – 105g + 103g

Gripy: Boplight(z korkami) – 42g

Gwiazdka: wliczona w stery

Hamulec przedni: Tektro 836AL – 195g

Hamulec tylny: Tektro 836AL – 194g

Kaseta: Shimano CS-HG80 11-28 – 230g

Kierownica: Accent Flatbar – 174g

Klamki Hamulcowe: Avid FR 5 – 149g

Koło przednie: 931g

Koło tylne: 1180g

Korba: Shimano FC-M582 – 900g

Korki do kierownicy: 3g

Koszyk na bidon: Kellys SQUAD – 44g

Łańcuch: Shimano CN-HG73 – 273g

Manetki: Shimano SL-M760 – 262g

Mostek: Boplight Team 25,4/90mm – 130g

Opona przednia: Kenda Karma 26”x2.00 – 450g

Opona tylna: Kenda SBE 26”x1.95 – 498g

Pancerze i linki: 200g

Pedały: VP – 316g

Podkładki pod mostek: 42g

Przerzutka przednia: Shimano FD-M571 – 140g

Przerzutka tylna: Shimano RD-M772 SGS – 226g

Rama: Kross Level A2 2008 17” – 1677g

Siodło: Velo VL-1314 – 223g

Stery: Boplight VP-A45AC – 106g

Sztyca: Smica Pro Post 350mm – 217g

Top cap: wliczony w stery

Widelec: SR Suntour Epicon ’09 – 1857g

Zacisk sztycy: Accent Lite – 23g

Zaciski kół: BBB WheelFixed BQR-03 –77g

 

10967g

 

25fq3qa.jpg

 

303ckfd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się podoba.

Jest niedrogo i sensownie.

Podłubałbym coś przy obręczach bo pewnie da się cosik urwac

niewielkim kosztem...może szpryszki na sapim laser?

Białe siodło WCS-a albo taniej biały Boplight by zrobił;)

Edytowane przez Mendoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

W rowerze zaszło kilka zmian.

 

Dętki: Kenda Superlite 26x1.75-2.125 – 146g + 147g

Koło przednie: 834g

Koło tylne: 1021g

Pedały: Shimano PD-M520 – 375g

 

Całość waży aktualnie 10852g

 

Koła złożone na obręczach DT Swiss x450, nyplach DT Swiss Alu 12mm, szprychach DT Swiss Competition i piastach Shimano LX M585. Dętki dosyć ciężkie, ale musiałem kupić coś w sklepie na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Trochę się pozmieniało :) . Adaptery i śruby wliczone w wagę hamulców. Uchwyty przewodu hydraulicznego w wagę ramy, pivoty amortyzatora i ramy wykręcone.

 

Dętki: Kenda Superlite 26x1.75-2.125 – 146g + 147g

Gripy: Boplight(z korkami) – 42g

Gwiazdka: wliczona w stery

Hamulec przedni: Avid Elixir 5(ze śrubami i adapterem) – 304g

Hamulec tylny: Avid Elixir 5(ze śrubami i adapterem) – 325g

Kaseta: Shimano CS-HG80 11-28 – 230g

Kierownica: Accent Flatbar – 174g

Koło przednie: 834g

Koło tylne: 1021g

Korba: Shimano FC-M582 – 900g

Korki do kierownicy: 3g

Koszyk na bidon: Kellys SQUAD – 44g

Łańcuch: Shimano CN-HG73 – 264g

Manetki: Shimano SL-M760 – 262g

Mostek: Boplight Team 25,4/90mm – 130g

Opona przednia: Kenda Karma 26”x2.00 – 447g

Opona tylna: Kenda SBE 26”x1.95 – 498g

Pancerze i linki: 109g

Pedały: Crankbrothers Candy X – 302g

Podkładki pod mostek: 14g

Przerzutka przednia: Shimano FD-M571 – 140g

Przerzutka tylna: Shimano RD-M772 SGS – 226g

Rama: Kross Level A2 2008 17” – 1671g

Siodło: Velo VL-1314 – 223g

Stery: Boplight VP-A45AC – 106g

Sztyca: Smica Pro Post 350/27,2 – 217g

Tarcze hamulcowe: Shimano Deore XT SM-RT79 160mm – 269g

Top cap: wliczony w stery

Widelec: SR Suntour Epicon ’09 – 1824g

Zacisk sztycy: Accent Lite – 23g

Zaciski kół: BBB WheelFixed BQR-03 –77g

 

10972g

 

@zeflo

Szukałem okazji po allegro i w sklepach, wyszło mnie taniej niż suma przeciętnych cen poszczególnych komponentów.

 

@piotrulek84

Po wymianie na hydraulikę zostawię pancerze w spokoju, zysk wagowy byłby niewielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przednia przerzutka... Jakoś nie chce mi się wierzyć, że jest lżejsza od XTR'a.

 

Widzę, że każdy projekt Krossa jest przez Ciebie okrzyknięty nie wiarygodnym wagowo. Dlatego, ze "mój a6 jest cięższy" :wallbash: Może najpierw użyj googli i sprawdź ile waży dany komponent. Mi zajęło 10 sekund sprawdzenie, że FD-M571 waży 138, 139g u innych. Więc waga jest jak najbardziej normalna. Poza tym nie rozumiem twoich zastrzeżeń do wagi kół, skoro autor nawet nie napisał z czego są złożone :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła złożone na obręczach DT Swiss x450, nyplach DT Swiss Alu 12mm, szprychach DT Swiss Competition i piastach Shimano LX M585.

 

Fludi, parę postów wcześniej właściciel napisał z czego zbudowane są koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm.... ja akurat nalezę do szczęśliwych osób, które wagi nie liczą ale zdradźcie mi tajemnicę bo czegoś nie kumam - po co ważyć każdą cześć osobno, potem są właśnie historie, że ktoś coś, nie wpisał, coś waga jest zła, itd..... nie lepiej po prostu zważyć cały rower?

 

Co by nie było nie na temat - bardzo fajny KROSS, chodź nie lubię tej marki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostek wiem, że wychodziły lżejsze, ale nie wydawało się mi, że LX może do takowych należeć.

Crazyk niczego takiego nie stwierdziłem, tylko pewne rzeczy zaczęły mnie zastanawiać stąd moje pytania. Wiem na czym są koła (moje nie dopatrzenie nie zauważyłem postu z ich opisem) zbudowane i wszystko mi się zgadza. Jakbym chciał się czepiać, to mógłbym od pierwszego postu zarzucić autorowi, że oszukuj na wadzę, bo mój identyczny koszyk na bidon z alu-śrubkami waży 47 gram, więc skąd są jego 44, ale nie robię tego. Podobnie ma się sytuacja z ramą, nie do końca zwróciłem uwagę, że jest ona w małym rozmiarze i z poprzedniej edycji co w pełni teraz rozwiewa moją wątpliwość skąd blisko 250gram różnicy na wadze między moją A6 09 20". Jak tak świetnie śledzisz forum to wyczytasz na nim, że mój rower jest niewiele cięższy od tego i zasadniczo zmieniając jeden czy dwa komponenty, będzie jeszcze lżejszy.

 

Dzięki za opinie o rowerku :) .

Sądzę, że lepiej podawać dokładne rozpiski każdego komponentu, wygląda to bardziej wiarygodnie. W sumie tak się chyba przyjęło. W większości przypadków nie ma niedomówień ;) .

Dokładnie, a nawet jak coś to po to jest forum, by się pytać...

Chociaż i tak gdyby ważyć rower całościowo, będzie on zapewne cięższy, niż taki rozbity na komponenty składowe. Trochę smaru, trochę tam, zapomniałem zważyć jedną czy dwie śrubki i podkładki do nich, a gramów przybywa. Ale to w tej chwili jest najmniej istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dniach dostanę wagę hakową, zobaczymy ile na niej waży rower w całości. Moim zdaniem wcale nie musi być cięższy. Powiedzmy, że ważymy te 30-40 części i zawyża wagę po 1g na każdej, waga hakowa ma dokładność 10g. Równie dobrze może zaniżać ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...