Stefano88 Napisano 5 Sierpnia 2010 Napisano 5 Sierpnia 2010 witam, mam od jakiegos czasu meride matts 40-d, rowerek generalnie w porzadku. Jednak mam pewien niedosyt zwiazany z oponami ktore sie w niej znajduja tj. CST C1348 26x2,1. W terenie spisuja sie dobrze, jednak na asfalt sa kiepskie, duze opory toczenia, utrzymac na nich 30km/h jest dosyc ciezko, a z gory rozpedzilem sie na nich maxymalnie do 40 km/h. Mozecie mi polecic jakies bardziej uniwersalne oponki, zeby sprawowaly sie rownie dobrze w terenie jak i na szosie (mysle o tym zeby dalo sie na nich osiagnac jakies 50km/h z gorki albo wiecej, czy jest to mozliwe czy raczej nie ma takich opon?? i musze sie zadowolic tym ze sa niezle w terenie). Proszę o odpowiedz kogos kto przetestowal troche roznych opon i ma o tym troche pojecia. Z gory dzieki Pozdrawiam, Stefan
martinw Napisano 5 Sierpnia 2010 Napisano 5 Sierpnia 2010 Przejechałem na nich ponad 1000km, na koncie 1 kapeć i lekkie bicie boczne na przodzie. Tak samo używane w mieszanym terenie. Wrażenia ponadprzeciętne, jak na oponę z niższej półki. Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem przy jeździe po asfalcie i terenie jest zaopatrzenie się w gumy o lekko agresywnym bieżniku i szerokości 2,0 cala. Wiadomo, że nie każdy może sobie pozwolić na posiadanie 2 par opon - slicków na drogę i agresywnych opon w teren. Poza tym zazwyczaj trzeba pogodzić obie dyscypliny i dokonać kompromisu w zakupie by gumy sprawowały się optymalnie na obu płaszczyznach. Na marginesie, najszybciej jechałem na nich chyba coś koło 65km\h. Ale ja mieszkam w górach więc to trochę inna kwestia
Stefano88 Napisano 5 Sierpnia 2010 Autor Napisano 5 Sierpnia 2010 a odnosnie tych opon o lekko agresywnym bieżniku i szerokości 2,0 cala masz cos dokladnie na mysli? ja juz mam na nich przejechane jakies 600km ale tak jak mowie w terenie sa ok, no ale ta szosa, zbyt duze opory toczenia, w sumie mozna poczekac az sie troche zedra to bedzie lzej (Ale z trwaloscia w nich jest bardzo dobrze, praktycznie nie widac zeby sie zdzieraly, mozliwe ze jest to spowodowane tym iz mam tarczowki a tam jest calkiem spora modulacja, wiec hamuje raczej tak aby kolo sie nie blokowalo co tez wplywa na zywotnosc opony)
martinw Napisano 5 Sierpnia 2010 Napisano 5 Sierpnia 2010 Każdy dopasowuje opony do własnego stylu jazdy. Jeżeli rozbieżności terenowe są spore trzeba wziąć pod uwagę ile przeciętnie km wypada na szosę a ile na las, góry... Po dokonaniu względnych proporcji można rozglądać się za konkretnymi oponami. Ja swego czasu myślałem nad Continental Mountain King 2.0. Bieżnik mają dosyć agresywny, ale są nieco węższe od tych CST, więc dla kogoś kto spędza mniej więcej tyle samo czasu w terenie i na drodze powinny styknąć.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.