luk85 Napisano 5 Sierpnia 2010 Napisano 5 Sierpnia 2010 Witam Nie wiedziałem za bardzo, gdzie wrzucić pytanie, bo to dział o amorach a ja pytam o sztywniaka, ale jak co to prosze o przeniesienie tematu. Dziś miałem dzwona i wygięło mi sztywnego Big Forka Cr-Mo, niedawno założonego do mojej ostrokołowej poczciwej Univegi Jestem strasznie zły bo to oryginalny widelec z tego roweru i już pewnie nie dokupię widelca w takim kolorze (niebieski metalizowany). Ktoś może wie, czy takie coś da się naprostować?? Widelec przekrzywił się jakby w bok, tzn kierownica jest prosto, ale koło jakby lekko przekrzywione, bo klocek trze o obręcz. Patrząc z góry wygląda to na przemieszczenie jednego ramienia w stosunku do drugiego o może 1 cm (tak na oko). Jutro popytam też po sklepach i serwisach. A może ktoś ma na zbyciu porządnego sztywniaka w podobnym kolorze ???
ugupu Napisano 5 Sierpnia 2010 Napisano 5 Sierpnia 2010 Można spróbować prostować ale nie wiem, czy da to zadowalający efekt. Jeśli już, to po podgrzaniu. Na zimno raczej się nie da. A jeśli podgrzewać to powłokę lakierniczą szlag trafi na pewno. No i łebski fachowiec musi to robić aby nie przegrzać materiału...
luk85 Napisano 5 Sierpnia 2010 Autor Napisano 5 Sierpnia 2010 Czyli d... blada. ten lakier ma taki dość niepowtarzalny odcień :/ A tak mi zależało, żeby to przypominało ten rower w stanie początkowym...
Daro73 Napisano 5 Sierpnia 2010 Napisano 5 Sierpnia 2010 Czyli d... blada. ten lakier ma taki dość niepowtarzalny odcień :/ A tak mi zależało, żeby to przypominało ten rower w stanie początkowym... Niekoniecznie, jeżeli zalezy Ci na tym aby rower był w stanie początkowym możesz dobrać kolor w sklepach z lakierami samochodowymi,tam gdzie mają mieszalniki. Podejrzewm że identyczny lub bardzo zblizony kolor da się dobrać
luk85 Napisano 7 Sierpnia 2010 Autor Napisano 7 Sierpnia 2010 No tak tą opcję brałem pod uwagę i nawet dziś się dowiadywałem, tylko, że cenę mi walnęli nieco absurdalną...
enussss Napisano 7 Sierpnia 2010 Napisano 7 Sierpnia 2010 60 zl zaplacisz za buteleczke nitro ( do dobrego wymycia lakieru itd) i puszke farby dobranej identycznie:) - dzis kupowalem
Daro73 Napisano 8 Sierpnia 2010 Napisano 8 Sierpnia 2010 Dobierałem kiedyś lakier do samochodu, aerozol 400ml kosztował mnie około, lub ponad 40 zł. Ewentualnie możesz poszukać gotowego lakieru samochodowego, być może będzie bardzo podobny odcień Za gotowy lakier płacę 10 zł za 150 ml plus 10 zł za bezbarwny
czaro1989 Napisano 8 Sierpnia 2010 Napisano 8 Sierpnia 2010 ja też kiedyś miałem wygięty widelec ze stali cr-mo i naprawili mi to w serwisie rowerowym chyba za 20 zł jeśli dobrze pamętam widelec jest jak nowy:0 nie widzę żadnej różnicy i myślę że mi go prostowali "na zimno" . a lakier też się na pewno da dobrać.
luk85 Napisano 8 Sierpnia 2010 Autor Napisano 8 Sierpnia 2010 Lakier da się dobrać, ale jak pisałem, cena jest z kosmosu - za najzwyklejszy widelec Accenta trzeba dać ok 60 - 70 zł, a za jego nastepne pomalowanie około 100 zł. Tyle, że pytałem w lakierni, gdzie miałoby to być zrobione porządnie, a nie tak po prostu opryskać lakierem w sprayu. A tu już mozna dołożyć i kupić widelec alu, tyle że tego z kolei trzeba szukać, bo w moim mieście w sklepach nie mają. Coś tam na necie widziałem, ale chyba nie wydam tyle kasy na to, bo przeróbka miała być niskokosztowa, a tu taki zonk :/ Jak nie znajde nic z odzysku to się pogodzę i kupię czarny lub srebrny. Co do prostowania, byłem w jednym serwisie, gdzie pracuje taki mechanik starej daty - rowerowa złota rączka i powiedział mi, że by nie ryzykował czegoś takiego... To już sam nie wiem teraz. Z drugiej strony to przemieszczenie nie jest duże, żeby je dostrzec trzeba się przyjrzeć, a rower spokojnie jedzie prosto po odpieciu hamulca... nawet z zapiętym na siłę da się jechać...
czaro1989 Napisano 8 Sierpnia 2010 Napisano 8 Sierpnia 2010 ja bym odradzał kupowanie widelca aluminiowego ze względu na komfort jazdy. Aluminium jest dużo sztywniejsze przez co wyrażniej czujemy każdą nierówność podłoża
afly Napisano 8 Sierpnia 2010 Napisano 8 Sierpnia 2010 ja bym odradzał kupowanie widelca aluminiowego ze względu na komfort jazdy. Aluminium jest dużo sztywniejsze przez co wyrażniej czujemy każdą nierówność podłoża Mi się wydawało że właśnie stal jest sztywniejsza (rowery ~800-1500zł), natomiast stal tłumi dragania a aluminium je przenosi.
Miecho87 Napisano 8 Sierpnia 2010 Napisano 8 Sierpnia 2010 Stal jest sztywniejsza, ale aluminium przez swoją niższą sztywność i wytrzymałość wymaga większych konstrukcji, w efekcie czego cała konstrukcja bywa często sztywniejsza.
SeCoR Napisano 8 Sierpnia 2010 Napisano 8 Sierpnia 2010 Mój kumpel miał podobny przypadek tylko że u niego cały przedni widelec tak jakby cofnął się do tyłu z 2-3cm że rower sam kierował i jeźdić się nie dało, z tego co pamiętam on prostował to na zimno jakoś kombinował w imadle i mu się udało perfect ale lakier poschodził i wyglądało to nie za ciekawie.
czaro1989 Napisano 14 Sierpnia 2010 Napisano 14 Sierpnia 2010 stal sztywniejsza?????? co Wy opowiadacie:) gdyby tak było to aluminium lepiej tłumiło a nie stal:) to chyba logiczne:) Stal się minimalnie ugina na drobnych nierównościach a alu już nie...
Miecho87 Napisano 14 Sierpnia 2010 Napisano 14 Sierpnia 2010 Koniecznie chcesz wykład akademicki na ten temat czy przyjmiesz to z godnością i aprobatą i sam się douczysz?
czaro1989 Napisano 16 Sierpnia 2010 Napisano 16 Sierpnia 2010 o jej po raz pierwszy sie spotykam z takim stwierdzeniem, nie musisz się od razu denerować. wszędzie słyszałem że to alu jest sztywniejsze. i to znajduje swoje potwierdzenie w praktyce gdyż kiedyś miałem nieprzyjemność jazdy na rowerze z rmą z alu 6061 i sztywnym widelcem równierz z tego materiału i po 5 km myślałem że mi nadgarstki odpadną i zostaną na kierownicy. tłumienia drgań nie było prawie wcale... a stal tłumi ładnie bo już nie jest tak sztywna
Miecho87 Napisano 17 Sierpnia 2010 Napisano 17 Sierpnia 2010 Nie denerwuje się, po prostu drażni mnie jak w ten sposób powiela się mocne niedomówienie i plotka. Dwa razy po dwa słowa: - moduł Younga - moment bezwładności - a dalej wskaźniki wytrzymałości przekrojów, zwłaszcza na zginanie A poza tym podstawy wytrzymałości.
ttomii88 Napisano 18 Sierpnia 2010 Napisano 18 Sierpnia 2010 Nie wprowadzaj ludzi w blad. Oczywiste i stwierdzone jest, iz to aluminium jest sztywniejsze od stali, nie tlumi tez dgran tak dobrze jak rama stalowa. Natomiast podstawowa zaleta ramy aluminiowej dzieki jej sztywnosci jest to, ze gdy pedalujemy sa mniejsze starty energi w przeniesieniu sily na naped. A co do konstrukcji aluminium wymaga ,,wiekszych konstrukcji" jak to napisales, poniewaz jest to material bardziej kruchy, w momencie gdy stal sie odksztalci pod wplywem dzialania danej sily aluminium peknie. Smiem twierdzic, ze stal chromowo- molibdenowa, popularne cro-mo jest o wiele lepszym materialem budulcowym ram niz obecne aluminium z wielu wzgledow ale nie bede sie juz rozpisywal.
Miecho87 Napisano 18 Sierpnia 2010 Napisano 18 Sierpnia 2010 Następny... proszę doucz się zanim zaczniesz takie herezje głosić. A jak już musisz to pisz wyraźnie "ramy aluminiowe są sztywniejsze i gorzej tłumią drgania", bo to prawda, ale to nie znaczy, że aluminium czy też raczej jego stopy są sztywniejsze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.