cameel2 Napisano 4 Sierpnia 2010 Napisano 4 Sierpnia 2010 Witajcie W najbliższych dniach planuję zakup roweru. Będzie to mój pierwszy porządniejszy rower, więc nie mam niestety doświadczenia w tym temacie, które pozwoliłoby mi dokonać dobrego wyboru. Przetrawiłem dość dużą ilość informacji z sieci, w tym postów na forach dotyczących poszczególnych modeli i chyba mam już jakieś pojęcie o tym co warto kupić. Aby uporządkować informacje, które zebrałem i ułatwić sobie wybór przygotowałem poniższe zestawienie. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie krytyczne uwagi. Kryteria doboru rowerów do zestawienia: Chciałbym wydać 1500 do 2000 zł. Jeżdżę w zdecydowanej większości po drogach asfaltowych, szutrowych i leśnych w płaskim lub lekko pagórkowatym terenie Kilka razy w roku chcę też pojeździć sobie nim w górach i cięższym terenie lub nawet wziąć amatorsko udział w jakimś maratonie Chcę móc zamontować bagażnik i wybrać się z tym rowerem na dłuższą wyprawę. Rower będzie używany zarówno rekreacyjnie jak i sportowo. Lepiej żeby był średni w obu zastosowaniach niż super w jednym i do kitu w drugim. Powinno wygodnie pokonywać się na nim dłuższe trasy, ale nie powinien być zupełnie beznadziejny jeżeli będę chciał się pościgać. Rower ma mi posłużyć 3-4 lata. W tym okresie nie planuję większych upgrade'ów i wymiany osprzętu, chyba że coś się zepsuje. Co najwyżej przy zakupie mogę wymienić/dokupić jakieś części jeżeli będzie taka możliwość w sklepie. W tej chwili jestem dość ciężki (85kg/176cm), ale rower ma nadal nadawać się dla mnie jeżeli trochę schudnę Nie jestem absolutnie przeciwny hamulcom tarczowym, ale dość znacznie podnoszą one koszt roweru jeżeli mają być dobrej jakości, a i tak w tym zakresie cenowym nie ma w czym wybierać. Do tego są bardziej skomplikowane i droższe w eksploatacji. Jeżeli już to hydrauliczne, ale preferuję V-brake. W tym zakresie cenowym oczywiście hard-tail Wydaje mi się, że najlepiej wymagania te spełniają rowery MTB XC - kompromis ze wskazaniem na jazdę s