andromeda Napisano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 siema, mam pytanie co można zrobić aby szybciej się rozpędzać i szybciej jeździć rowerem? nie chodzi mi o poprawienie sprawnośći nóg tylko o poprawienie sprzętu, aby luźniej chodził i szybciej się rozpędzał i jeździł, tak więc siodełko podwyżyć? kierownice zniżyć? rogi dokupić? czy to nic nie da? poodkręcać zbędne pierdoły typu stopka światełka? kołka jakie są najlepsze i najszybsze większe czy mniejsze? i jaki wzór opony jest najbardziej przyczepny, dodatkowo hamulce poluźnić aby nie obcierały wcale, tylko jak nacisne? co by tu jeszcze zrobic? pedały plastiki czy aluminium? korby aluminium czy stal? rama tak samo stal czy aluminium czy może coś innego? da mi coś jak będę mieć zamiast 18 biegów (jak to się mówi) np 21 albo 24?, da mi coś większa zębatka przednia co jest z korbą razem? da mi coś mniejsza kaseta? da mi coś kołysanie roweru na boki przy rozpędzaniu się? da mi coś nasmarowanie całego sprzętu? jaki środek najlepiej stosować wd-40 jest dobry? troche dużo pytań, ale mam nadzieje że pomożecie pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bros Napisano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 Z Twojego postu wnioskuje, że na rowerze nie jeździsz zbyt dużo. Owszem wymiana sprzętu trochę pomoże ale zdecydowanie więcej osiągniesz jeżdżąc na rowerze. Jeżeli nie masz wyrobionej kondycji to bez względu czy będziesz jeździł na rowerze za 10tys zł czy za 1000 zł to wyniki będziesz miał podobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 3 Sierpnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 Zdecydowanie rozluznienie hamulcow tak aby nie ocierały zwiększy prędkość ... Większy blat, wpinane pedały, kierownica najlepiej baranek, poodkręcaj pierdoły typu stopka (zbędna masa). cieńsze opony, najlepiej slicki z większym ciśnieniem, to wszystko troche pomoże Ci. Większe koła - większa prędkość, mniejsze koła - lepsze przyspieszenie. Mniejszej kasety nie dostaniesz niz 11z, ilosc biegów tez duzo nie da, jedynie wplynie na plynność pedałowania. na wd 40 nawet nie patrz, kup normalny smar typu FL :x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 3 Sierpnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 Ja bym pomalował na czerwono... Czerwone zawsze było szybsze. Nawet twórcy kół z Mavica wstawili w slry w nowy model drugą czerwoną szprychę zamiast jednej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d0cent Napisano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 I koniecznie dwa białe paski wzdłuż. Aerodynamika +100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 3 Sierpnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 Ah, zapomniałem, jeżeli masz błotniki to koniecznie między nimi a kołami musi być jak najmniej miejsca, żeby błotnik generował dodatkowy docisk aerodynamiczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxalis Napisano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 Ja bym oprócz malowania na czerwono i z paskami, zaopatrzył się jeszcze w gumowe szelki, żeby na światłach podpiąć się do haka jakiegoś samochodu daje to niespotykanego kopa na asfalcie, zwłaszcza jak kierowca samochodu się zorientuje i potraktuje to ambicjonalnie Możesz też wziąć przykład z torowców z NRD i założyć sobie mniejsze przednie koło np 24, a tylne 28 lub nawet 29 zależy czy Ci podejdzie pod ramę, będzie to wyglądało trochę jak dragster, ale efekt zadowalający A na poważnie to tak jak napisał na początku Bros zacznij po prostu dużo jeździć, a prędkość sama przyjdzie z czasem, możesz ewentualnie założyć opony na asfalt cienkie slicki, ale pamiętaj, że wysokie ciśnienie w cienkiej oponie zmniejsza zdecydowanie komfort jazdy i może pogorszyć przyczepność w zakrętach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 3 Sierpnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 Pamiętaj też spojler założyć, żeby nie odfrunąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rocky Napisano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 Trening, trening i jeszcze raz trening. Często można spotkac obrazek, na którym 60-letni rowerzysta wymija 20-latka, choc oba rowery są adekwatne do epoki kolarzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 Żeby być szybszym na asfalcie... kupno szosówki. Ewentualnie: Poświęcić czas na wymierzenie odpowiedniej pozycji na rowerze http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO Obniżyć mostek aby uzyskać bardziej pochyloną sylwetkę (aerodynamika) Wymiana kół na lżejsze, a przynajmniej lepsze piasty - dobre łożyska zmniejszają opory toczenia Wybrać wąskie opony typu slick Pedały zatrzaskowe, ewentualnie z paskami - można ciągnąć pedał przez co łatwiej się przyspiesza Można tak jeszcze wymieniać i pewnie jakoś to się sprawdzi, ale na dłuższą metę najlepszy i tak jest trening bo to mięśnie napędzają rower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gothic Napisano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 Ciuchy ze skóry delfina poprawią przepływ powietrza. Nie można też zapominać o ogoleniu odsłoniętych części ciała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andromeda Napisano 4 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 ok dzięki wam za rady, kondycje mam w miare dobrą według mnie, mi chodzi głównie o tuning roweru i pozycje itp. kumpel zawsze mnie wyprzedza swoim rowerem i za nim nie nadazam a jak sie zamienilismy bylo odwrotnie obaj 26 cal opony i 18 biegów, wczesniej mialem rower słaby stary, 26 cal koła i wszystko ciężko chodzi w nim, jechałem pewnego razu akurat wyjezdzalem sie przejechac z 30 km i mi pekla korba naszczescie na poczatku drogi bo pozniej bym musial wracac spory kawałek pieszo, ale to tak nawiasem mówiąc. Zamierzam nowy rower kupic i się zastanawiam czy któryś z tych by się nadał na szybką jazdę? jak tak to który bardziej polecacie, mało mam kasy więc tylko do 500-600 zł mogę jakiś kupic najlepiej koła 28 żeby szybszy był na dłuższą mete http://allegro.pl/item1167266137_rower_szosowy_olpran_cruez_28_przerzutki_shimano.html#gallery http://allegro.pl/item1158426100_cyco_28_cali_aluminiowa_gruba_rama_7_biegow.html http://allegro.pl/item1161236042_nishiki_alu_8_nexus.html#gallery http://allegro.pl/item1160074972_aluminiowy_rower_la_strada_ii_amortyzator_kola_28.html Jak bym kupił to bym go troche ztuningował jak mi kilku z was poradziło, dzięki. pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.