skjaatel Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 Witam! Mój RP23 dyszy coraz słabiej (uszczelki i tłok do wymiany), nie wiem czy jest sens reanimować go. Złomu nie będę sprzedawał ukrywając wady, więc może opłaci mi się oddać go na złomowanie za 30% rabatu w cult - bikes? No i teraz dylemat: co wybrać? Rama to Ghost AMR 9500 alu, 125mm skoku, dł montażowa 190mm. Zależy mi na jakości pracy i utrzymywaniu koła przy ziemi. Lubię ustawienia "kanapowe", jeżdżę na 30% sagu. Równie ważna dla mnie jest trwałość i prostota obsługi. Waga ma mniejsze znaczenie, starczają lekkie koła;) Budżet całkowity na damper wyniesie ok 1000zł, co w przypadku Foxa daje mi dwie opcje: Van R z tytanową sprężyną - podobno trwały, czuły z dobrym tłumieniem i działającą platformą Rp23 - lekki, czuły, z dołączaną platformą (daje jej 6/6 - ma ktoś porównanie do tej z Vana?), ale niestety wymagający dość częstego serwisu i lubiący sobie pocieknąć z manetki. Z racji doświadczeń finansowych skłaniam się ku Vanowi. Mój styl jazdy to głównie AM, czasem maraton, czasem EN, czasem wycieczka szosowa > 100km. Jeśli macie lepsze propozycje to proszę pisać - lista damperów pod rozwagę nie jest zamknięta;)
Artursx1 Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 VanR niestety nie ma regulacji propedal a tylko tłumienie i to troszkę mało . Kumpel śmiga w FR a ma go w big hicie chodzi lepiej od VaniliR ale VanR brakuje dużoooo do mojego DHX 5 . Van jest coilem więc będzie ważył więcej . Wydaje mi się że lepiej będzie jak zainwestujesz w powietrzniaka .
skjaatel Napisano 2 Sierpnia 2010 Autor Napisano 2 Sierpnia 2010 Wiem, że Van nie ma regulacji platformy, ale mimo to posiada ją. Wiem, że jest sprężynowcem i jak napisałem trwałość i praca są ważniejsze od wagi (będzie 220g do 460g).
Artursx1 Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 Nie mam niestety porównania do RP23 . A dlaczego akurat Van R ? Masz budżet 1000 zł , za to masz już nowego DHX 5 ( ale rozmiar ciężko dostępny ) lub coś całkiem nowego : http://www.pinkbike.com/news/diverse-suspension-dueler-review-2010.html . VanR na którym jeździłem był nawet liniowy , to Ci odpowiada ale dla mnie 1000 zł na ten damper to gruba przesada . Co do trwałości : tamten ma 3 lata , serwisowany co rok i - uszkodzona uszczelka sika , przetarty tłok , tuleja ślizgowa skatowana . Mój dhx z 2006 trzyma się świetnie a 2007 Van już padł .
skjaatel Napisano 2 Sierpnia 2010 Autor Napisano 2 Sierpnia 2010 Vana nowego mam za 700 + tytanowa sprężyna ok 300 daje 1000zł. Daj DHX 5 za 1000zł Zależy mi na nowym damperze i gwarancji. Poza tym pójdzie w koszty;) Myślałem też nad CaneCreek, ale nie ma chyba dystrybutora w Polsce:/ Kurde, zmartwiłeś mnie tą opinią o Van'ie. Myślałem, że mam już na celowniku fajnie pracującego amora na lata (pamiętaj - ja nie z DH, nie ma skakania za wiele u mnie itd.), a tu klops.
tobo Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 nooo tak sie składa że dystrybucję cane creeka ma ta sama firma co foxa problem w tym że oni mają na stanie przetrzebiony asortyment cc, tak jak i innych marek; pamietam z rozmowy na gg z kimś, że cult oferuje sprowadzanie towaru na indywidualne zamównienie, jest to jednak czasochłonne i ciut drogawe.
skjaatel Napisano 2 Sierpnia 2010 Autor Napisano 2 Sierpnia 2010 No wiem, wiem, sprawdzałem co z CC mają na stanie;)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.