JakeShake Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 Heyka Pod koniec tego tygodnia mają mi przysłać cały zestawik SPD,czyli buty,bloki i pedały. Oo, właśnie takie: http://allegro.pl/item1152520043_buty_shimano_sh_r099_biale_42_pedaly_pd_r540.html No,a ja jestem bardziej niż zielony w tej dziedzinie,bo jak się jeździ na szosówce,to trzeba mieć profeska sprzęcik,by do czegoś dążyć Ogólnie to chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób, szybko i w miarę bezpicznie nauczyć się wpinać i wypinać z pedałów SPD..oraz jak można wyregulować tego typu sprzęt,bo coś-gdzieś zasłyszałem o tym.. aha..no i również jak należy dbać o ten zestaw,by trzymał się jak najdłużej. Pozdrower Kuba
panda131 Napisano 4 Sierpnia 2010 Napisano 4 Sierpnia 2010 Witam! Po zakupie butów szosowych i pedałów SPD (mam takie same) również byłem zielony. Pamiętam pierwszy raz jak założyłem to wywróciłem się zaraz koło domu, bo nie umiałem się odpiąć. Jednak jak to się mówi "Trening czyni mistrza". Najważniejsze jest zachować spokój. A co do samego zestawu to jest bardzo fajny. Pedały są lekkie i przyjemne w odpinaniu, a ustawia się go kluczem imbusowym (pamiętam, po zakupie przekręciłem maksymalnie na "-"). Jednak na początku jest to trudne, jednak z czasem sprężyna będzie puszczała i się łatwiej będzie wpinać. Pamiętaj jednak, że z czasem trzeba przekręcać na "+". Najlepiej na początku poćwiczyć koło domu. Odpinanie jest proste. Po prostu nogę skręcasz do zewnętrznej strony (tak, że przednia strona stopy idzie do wewnątrz, a tylna, na zewnątrz ). Wpinanie jest jeszcze prostsze, bo blokiem trzeba trafić w tą dziurkę od pedału i na siłe włożyć nogę, aż usłyszy się kliknięcie. W razie pytań pisz Pozdrawiam i życzę powodzenia!