revansan Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 Witam! Jak można nasmarować przedni amor? Jestem laikiem w kwestii konserwacji tak skomplikowanych rzeczy:) Więc proszę was o pomoc, czy dam radę to zrobić samemu? Jakich smarów do tego użyć? Dzięki
Sonix Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 Witam! Jak można nasmarować przedni amor? Jestem laikiem w kwestii konserwacji tak skomplikowanych rzeczy:) Więc proszę was o pomoc, czy dam radę to zrobić samemu? Jakich smarów do tego użyć? Dzięki A jaki posiadasz ten amortyzator?
micha09 Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 Poszukaj w internecie jak go rozebrac (na pewno jest) i posmaruj zwyklym smarem (towot). Jeszcze mozesz poczytac o tuningu i zalac go olejem.
revansan Napisano 2 Sierpnia 2010 Autor Napisano 2 Sierpnia 2010 Co do zalewania olejem to poczytałem o tym i uważam , że na moje gabaryty (2m i 150kg wagi) to nie jest dobry pomysł
Sonix Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 Co do zalewania olejem to poczytałem o tym i uważam , że na moje gabaryty (2m i 150kg wagi) to nie jest dobry pomysł Ani też ten amortyzator !!!
revansan Napisano 2 Sierpnia 2010 Autor Napisano 2 Sierpnia 2010 ptfu! 115 kg wagi:) Spróbuję zrobić tak jak na tej stronie od Szybalskiego ale boję się , że coś zepsuje ale raz kozie śmierć!
lyndowss Napisano 3 Sierpnia 2010 Napisano 3 Sierpnia 2010 Ja tez chcę zrobić tak jak revansan tylko że nie wiem czy mam wystarczająco narzędzi do tego typu operacji. Czy trzeba mieć jakieś specjalne klucze? Posiadam przedni amortyzator (w KROSS-ie HEXAGON-ie 2010) Bravo-386 <-- to jest chyba ZOOM, bo ma takie zaślepki na górze. Mam tez pytanie, bo widzę że każdy amortyzator ma śruby imbusowe od spodu, a mój niestety nie ma i jestem na 90% pewien, że były na początku. Być może ktoś mi je wykręcił lub same wypadły (tylko nie wiem jak). Czy w tym modelu takie śruby są, bo nie mogę nigdzie znaleźć zdjęcia tego amora od spodu? Dodam, że stosowałem BRUNOXA-a i jeździłem już na nim tak z 400km, po stosowaniu BRUNOX-a zaczął chodzić sztywno. Nawet gorzej niż mój makrokeszowy rower po dwóch latach. Teraz nie wiem czy to brak tych śrubek spowodował takie działanie czy BRUNOX. Nie mam pojęcia od kiedy ich nie mam, bo zauważyłem to niedawno. Jeszcze jedno pytanie. Czy ten amorek ma możliwość jakiejkolwiek regulacji i czy przy rozbieraniu po prostu zdjąć te zaślepki czy się je odkręca jakoś. Amortyzator chce i tak rozebrać z czystej ciekawości, ale muszę najpierw poznać odpowiedź na moje wcześniejsze pytania, bo nie wiem czy mam iść do sklepu i dokupić te śrubki. Właśnie, do jakiego sklepu pójść jeżeli będę musiał je kupować?
Sonix Napisano 3 Sierpnia 2010 Napisano 3 Sierpnia 2010 Brunox jedynie może poprawić pracę amorka a nie pogorszyć.
lyndowss Napisano 3 Sierpnia 2010 Napisano 3 Sierpnia 2010 Czytałem co innego na tym forum. Teraz już sam nie wiem. W innym temacie widziałem że część ludzi poleca BRUNOX-a a druga część nie. Podobno to też zależy od amortyzatora. Byłem jednak w sklepie rowerowym i pytałem się serwisanta co najlepiej stosować do goleni górnych to powiedział mi że BRUNOX się do tego nie nadaje. Oznajmił mi też, że to jest bardziej środek do czyszczenia niż do poprawiania pracy amorka lub smarowania i że teflon nie ma poślizgu. (to dlaczego jest on w FINISH LINE-ie?) Polecił mi oliwkę do silników (cokolwiek to jest ). Według mnie coś takiego nie istnieje. Jest tylko olej silnikowy. Proszę jednak o odp. na resztę moich pytań. Szczególnie z tymi śrubkami, bo nie mogę nic zrobić póki nie wiem czy one tam mają być czyt nie.
micha09 Napisano 3 Sierpnia 2010 Napisano 3 Sierpnia 2010 Tego zoom`a sie nie da rozebrac i nie pisz ze zaczął chodzic sztywno bo ten amor nie chodzi póki do mlotkiem nie potraktujesz.
lyndowss Napisano 3 Sierpnia 2010 Napisano 3 Sierpnia 2010 Tutaj się z Tobą nie zgodzę. Na poczatku chodził płynnie, zaczął działać skokowo dopiero jak zacząłem używać BRUNOX-a. Jeżeli nie da się go rozebrać to jak mogę go nasmarować, żeby chociaż polepszyć jego pracę? Strzykawka, igła i olej silnikowy, a może jest jakiś inny sposób?
hero9978 Napisano 4 Sierpnia 2010 Napisano 4 Sierpnia 2010 Kup WD-40 lub coś w tym stylu i obojętnie jaki smar stały . Nawal smaru pod te gumowe uszczelki potem popsikaj tam WD-40 i odstaw na przynajmniej 12h . Powinno pomoc ja w swoim zoomie tak robię i chodzi jak na zoo ma przystało lipnie ale da się wytrzymać . Mówię tu o moim 1 amorku . A i co do zoom a da się go rozebrać u góry wyjmujesz te korki i są tam śruby imbusowe odkręcasz je i wyłazi ci cały duł A i w twoim amorku niema śrub od dołu na 100% .
ugupu Napisano 4 Sierpnia 2010 Napisano 4 Sierpnia 2010 Kup WD-40 lub coś w tym stylu i obojętnie jaki smar stały . Nawal smaru pod te gumowe uszczelki potem popsikaj tam WD-40 i odstaw na przynajmniej 12h . Powinno pomoc ja w swoim zoomie tak robię i chodzi jak na zoo ma przystało lipnie ale da się wytrzymać . Mówię tu o moim 1 amorku . A i co do zoom a da się go rozebrać u góry wyjmujesz te korki i są tam śruby imbusowe odkręcasz je i wyłazi ci cały duł A i w twoim amorku niema śrub od dołu na 100% . A co to jest, Panie Kolego, "duł"? Czy to jakiś "moduł", czy też "dół" amortyzatora?
lyndowss Napisano 4 Sierpnia 2010 Napisano 4 Sierpnia 2010 Chodziło mu o to że nie powinienem i nie mam śrub na dolnym goleniu od spodu.
ugupu Napisano 4 Sierpnia 2010 Napisano 4 Sierpnia 2010 Chodziło mu o to że nie powinienem i nie mam śrub na dolnym goleniu od spodu. A, o ten "duł" mu chodziło...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.