Kellysbicycles Napisano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2010 Mam pytanie. Od tygodnia posiadam kellysa madmana z hamulcami hayes sroker ride hudraulic disc. Podczas przyśpieszania przy prędkościach od 20km/h przednia tarcza zaczyna drgać wydając irytujący odgłos. Czy to normalne? Może hamulce muszą się dotrzeć? Czy jednak są to źle wyregulowane hamulce? Co wy sądzicie o tym? Dziękuję z góry za wasze opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rocky Napisano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2010 Posiadam identyczne hamulce i nic takiego nie zauważyłem, od czasu do czasu tylko zadzwonią, ale ogólnie jest ok. W czasie przyspieszania nie słyszę żadnych niepokojących dźwięków. Może po prostu je wyreguluj lub sprawdź tarcze (pod kątem odkształceń)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hero9978 Napisano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2010 Jak masz nie daleko serwis jedz niech ci zrobią na gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bros Napisano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2010 Dzieje się tak tylko podczas przyśpieszania? Wystarczy delikatnie przyśpieszyć, czy trzeba mocno depnąć na pedały? Może to kwestia sztywności ramy a nie źle wyregulowanych hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pomirot Napisano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2010 Mam ten sam hamulec, a miałem ten sam problem. Zacząłem od wymiany okładzin na metale i tarczy ze 180 na 160. Nic się nie zmieniło. W serwisie powiedzieli, że ta konfiguracja tak ma (!), tzn. amor Manitou Minute, Hayesy - podobno miękki amor. Średnio miałem ochotę wymieniać nowy amortyzator, więc pojechałem do innego serwisu. Pojawiła się teoria wpadającej w wibracje opony (z przodu miałem Schwalbe Rocket Ron)... i sprawdziło się. Otóż bieżnik w tej oponie ma dosyć duże odstępy i przy większej prędkości (u mnie około 25km/h) zaczynała dzwonić tarcza z przodu. Wymianka opony na Ralph Racing EVO załatwiła sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kellysbicycles Napisano 2 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2010 Mam ten sam hamulec, a miałem ten sam problem. Zacząłem od wymiany okładzin na metale i tarczy ze 180 na 160. Nic się nie zmieniło. W serwisie powiedzieli, że ta konfiguracja tak ma (!), tzn. amor Manitou Minute, Hayesy - podobno miękki amor. Średnio miałem ochotę wymieniać nowy amortyzator, więc pojechałem do innego serwisu. Pojawiła się teoria wpadającej w wibracje opony (z przodu miałem Schwalbe Rocket Ron)... i sprawdziło się. Otóż bieżnik w tej oponie ma dosyć duże odstępy i przy większej prędkości (u mnie około 25km/h) zaczynała dzwonić tarcza z przodu. Wymianka opony na Ralph Racing EVO załatwiła sprawę. Dzieje się tak tylko podczas przyśpieszania? Wystarczy delikatnie przyśpieszyć, czy trzeba mocno depnąć na pedały? Może to kwestia sztywności ramy a nie źle wyregulowanych hamulców. Posiadam widelec SR Suntour Raidon RLD i opony maxxis ignitor 1,95 Bierznik w oponie nie ma sporych odstępów. A poza tym nie będę wymieniał opon w rowerze którego posiadam 8dni. Ale dzięki za pomoc. jeszcze dopytam się w serwisie tak jak to któryś z kolegów doradził. Dzieję się to przy prędkościach powyżej 20 km/h nawet jak "kulam" się z górki i nie ruszam pedałów. Jeśli puknę palcem w tarczę to zaczyna wibrować ale nie na tyle mocno by uderzać o klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2010 W takim razie, skoro nic nie można na to poradzić, trzeba się przyzwyczaić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SeCoR Napisano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 Pierwszy raz słyszę o takim przypadku że tarcza przy 20km/h zaczyna hałasować. Według mnie to może być wina niedotartych klocków i ew. minimalnego skrzywienia tarczy która przy większych prędkościach może być wprowadzona w rezonans przez klocki. U mnie było tak że jak niezależnie czy szybko lub wolno jechałem leciuśko przycisnąłem klamkę od hamulca i wpadał w taki rezonans (bardzo głośny) ale po paru wypadach w ostrzejszy teren już tak nie robi. Ja bym proponował dobrze się przyjrzeć czy klocki nie stykają się z tarczą nawet minimalnie i ew. to wyregulować o ile się da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 Również obstawiam bieżnik opony - powyżej pewnej prędkości powoduje drgania rezonansowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kellysbicycles Napisano 11 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2010 Dzięki za wasze odpowiedzi i starania się mi pomóc! Przyczyna była bardzo banalna. Nie była to tarcza tylko odblaski na szprychach które drgały, udeżały o szprychy i w konsekwencji powstawał ten właśnie dźwięk . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.