ZeneX Napisano 1 Sierpnia 2010 Napisano 1 Sierpnia 2010 Witam Na wstępie informuję że jestem "zielony" Poszukuję ramy 19" alu; pod piastę Nexus 8; hamulce V; koła 26"; najlepiej srebrna; dopuszczam zastosowanie napinacza; cena ??? (na całość mogę przeznaczyć do około 1900. Z góry dzięki, pozdrawiam, Zenek
rzymo Napisano 1 Sierpnia 2010 Napisano 1 Sierpnia 2010 Jak dopuszczasz napinacz to rama może być dowolna. Sam Nexus nie ma żadnych specjalnych wymagań odnośnie ramy.
rzymo Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 Obecnie ciężko trafić na typowe ramy o rozstawie tylnych haków innych niż 135mm - a to rozstaw pasujący do tego Nexusa. W przypadku piast pod mniejsze rozstawy haków można się wspomóc kilkumilimetrowymi podkładkami po obu stronach osi i taka piasta będzie działać w pełni poprawnie.
mtths Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 Generalnie lepsza byłaby rama z hakami poziomymi - Napinacz nie jest potrzebny. Czyli jedna część mniej zbierajaca błoto i mogąca się posuć w stylu przerzutki. Jak już wybierzesz ramę to powinieneś dobrać do kąta nachylenia haków prawiłowe podkładki blokujące obrót części piasty (mechanizmu zmiany biegów). Po angielsku Anti-rotation (non-turn) Washers. Na stronie Sheldona Browna znajdziesz wszystko na temat tego i innych niuansów http://sheldonbrown.com/harris/shimano-nexus.html
ZeneX Napisano 8 Sierpnia 2010 Autor Napisano 8 Sierpnia 2010 Jak dopuszczasz napinacz to rama może być dowolna. Sam Nexus nie ma żadnych specjalnych wymagań odnośnie ramy. Zdaje mi się że nie dokońca dowolna, bo może być problem z prowidłowym działaniem podkładek blokujących obrót piasty, gdyż haki są za płytkie. Może sie mylę ale niechciałbym uczyć się na własnych błędach.