Skocz do zawartości

[koła] luzujące się sprychy


kreteda

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

posiadam koła, które były fabrycznie w moim rowerze Scott yz25

 

Piasty: Shimano Acera RM65 CL/Formula CL51-ACT Disc

Obręcze: Alex Rims ACE-24

Opony: Scott Voltage 26x2.1

 

nie wiem jakie szprychy (srebrne), mam problem tylne koło jak skacze notorycznie sie luzuje (szprychy) tak, że czasami można dokręcać je ręką. :/

 

co moge zrobić w takiej sytuacji, czy bd trzeba wymienic koła, na co na razie nie mam pieniędzy

 

Czy umie ktoś mi pomóc ?

Napisano

a jak wtedy je wycentrować po takim zabiegu ?

 

czy jakieś serwisy oferują takie praktyki ? sam sie troche boje bo potem nie odkręce.

Napisano

a jak wtedy je wycentrować po takim zabiegu ?

 

czy jakieś serwisy oferują takie praktyki ? sam sie troche boje bo potem nie odkręce.

 

Tak w serwisie mogą Ci to zrobić. Kapniesz kroplę kleju lub dwie jak masz już koło w centrownicy i centrujesz, (bez centrownicy też da radę jak masz wprawę) później klej zaschnie i powinno trzymać. Pzdr!

Napisano

dajesz do centrowania do serwisu (okolo 15zł) i mowisz ze ci sie szprychy luzują, serwisant sprawdzi ktore to i ci powinnien za frre zamienic nyple i powionno byc po sprawie, jak nie bedzie chcial za darmo to to duzo cie kosztowac nie bedzie

Napisano

raczej jak zmieniać to wszystkie. :/

 

bo jak skoczę sobie kilka razy to czasem szprychy mogę ręką dokręcać, teraz wydają sie być dobrze dokręcone, ale boje sie skakać bo nie mam kasy na dawanie do centrowania

Napisano

Raczej sam sobie tego koła porządnie nie naprawisz i nawet najlepszy klej Ci nie pomoże. Ten, który polecił redrabbit nie nadaje się do kół, ponieważ zbyt mocno wiąże. Z tego co kiedyś znalazłem, to Mavic polecał do swoich obręczy Loctite 243. Jeszcze technicoll 6601 mógłby się nadać, ale sam go nigdy nie używałem i nie jestem pewien rezultatów.

Ale to ostatnie rzecz, której potrzebujesz. Problem w Twoim kole stanowi złe naprężenie szprych, tj. być może za słabe, a co jest raczej pewne - nierównomierne. Tak z polskiego na nasze wygląda to w ten sposób, że jedna za słabo naprężona w stosunku do innych ( w kole tylnym i przednim pod tarcze w stosunku do szprych po tej samej stronie) szprycha będzie powodowała luzowanie się kolejnych w trakcie jeżdżenia.

Rozwiązanie jest właściwie tylko jedno. Koło należy zanieść do specjalisty (nie mylić z pierwszym lepszym serwisem), powiedzieć jak sytuacja wygląda i resztę pozostawić w jego rękach. Fachowiec powinien wykonać tę pracę tak, że kółko bez żadnego kleju i po wielu tysiącach kilometrów nie powinno wskazywać na konieczność poprawiania czegokolwiek. Oczywiście z wyłączeniem sytuacji kiedy naprawdę w coś konkretnie przyp***sz.

Aha, nie powinieneś z tym zwlekać, gdyż jak powyginasz obręcz, ustawienie właściwego naprężenia będzie już niemożliwe i potrzebował będziesz nowej obręczy.

Pozdrawiam

Napisano

a problemem nie jest, że to słabe klasą koła ?? bo dawałem juz w kilku serwisach ost. do tego pana wydawało ze zna sie na rzeczy, sam jeździł kiedyś

Napisano

Dokręcaj regularnie je kluczem i nie będzie problemu . Szprychy się nie luzują z minuty na minutę , raz dobrze skręcone mogą trzymać . Ważne jest aby dokręcać je regularnie o tyle samo obrotów każdy nypel . 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...