Skocz do zawartości

[tarczówki] Czy można zmienić mechaniczne na hydrauliki

madmax88

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem osobą zieloną w tym temacie, moim zainteresowaniem nie są rowery ale bezpieczeństwo dla mnie to podstawa. Posiadam rower Cross Hexagon V6, ma on seryjnie zamontowane hamulce tarczowe mechaniczne Tektro. Chciałbym wymienić je na hydrauliczne tzn chciałbym wymienić na razie tylko tylni. Czy jest to możliwe? Czy rozstawy śrub na ramie są takie same u mechanicznych czy hydraulicznych?? Czy zmieniając mechaniczne na hydrauliczne muszę kupić także nową tarczę czy mogę pozostać przy starej, jej stan określam na dobry, na rowerze zrobiłem coś około 1000 km, jak patrzyłem na tarczę to skok w strefie tarcia i po za nią jest niewyczuwalny. Jakiej firmy polecalibyście hamulce za rozsądne pieniądzach. Nie jeżdżę profesjonalnie, rzekłbym amatorsko, moje trasy to bardziej asfalt, czasem lasy i teren. Moja okolica akurat nie sprzyja jeździe terenowej. Proszę was o pomoc.

1.Prawdopodobnie masz klamkomanetki więc trzeba będzie kupić klamki i manetki ( tak żeby były osobno )

2.Dawanie hamulca hydraulicznego na tył nie ma sensu,ponieważ to na przodzie spoczywa aż (ok.)70% siły hamowania. Jeśli chcesz kupić jeden hamulec to na przód!!

3.Jakiej firmy??? -> Shimano, Avid

Jaki budżet??

• Mod Team

Nie wczytałem sie wcześniej dokładnie w temat, sorki

1.Prawdopodobnie masz klamkomanetki więc trzeba będzie kupić klamki i manetki ( tak żeby były

Skąd ten pomysł? W Hexagonie V6 są Tektro IO 160mm i manetki Shimano oddzielnie oczywiście.

Co do hamulców to definitywnie zależy od budżetu, wstępnie polecę SLX/Juicy 5.

dziękuję bardzo za podpowiedzi bardzo mi pomogliście. Jednak pozostanę przy tylnym hamulcu, bo jednak zdecydownie więcej używam jednak tylniego hamulca aniżeli przedniego. Najwyżej w przyszłym sezonie dokupię sobie na przód.

Myślę że kupię sobie te hamulce