Skocz do zawartości

[jak to zrobić] Jak wejść w ostry zakręt z dużą prędkością?


bandek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym nauczyć się pokonywać z zakręty w ten sposób, że tak jakby rower się obracał. Czyli że z większą prędkością i na zakręcie robię coś że zakręt pokonuję rowerem bez problemu, a normalnie przy tej prędkości nie wyrobiłbym. Widziałem kiedyś jeden filmik gdzieś jakiegoś wyścigu, albo np. w wyścigach motocyklowych motocykliści też w podobny sposób pokonują zakręty.

Nie wiem czy zrozumiale opisałem, ale mam nadzieje że wiecie o co mi chodzi :wallbash:

Kiedyś widziałem coś takiego w internecie. Nie wiem jak to się nazywa i jak szukać informacji na ten temat.

Prosiłbym np. o opis jak to zrobić albo np. filmików instruktażowych w internecie, albo opisu tego w internecie, albo chociaż jak takie coś się nazywa to może uda mi się samemu znaleźć.

Napisano

Nie wiem czy zrozumiale opisałem, ale mam nadzieje że wiecie o co mi chodzi :wallbash:

Czyżby... kierownica ?

 

Generalnie to musisz się bardziej wychylić do tyłu i pochylić na bok. Bieżnik opony również mocno dopomoże. Po zewnętrznej części korba na dole, po wewnętrznej części (zakrętu oczywiście) korba u góry.

 

Jak nie o to chodzi to nie wiem. Ogólnie dużo pomaga mocne wychylenie do tyłu i sterowanie czterema literami.

Napisano

Jedziesz , pochylasz się i dociskasz rower i lecisz piecem ;p . Najlepiej wyjdzie Ci jak nauczysz się techniki na mniejszej prędkości potem na większej będzie łatwiej .

Napisano

Tutaj masz moją fotę jak to wygląda w praktyce: http://img826.imageshack.us/img826/286/wannaberuneholta.jpg . ;p

 

 

Padne...xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Gdybym miał podpisać to zdjęcie było by to "FAIL – robisz to źle!" Chciałbym to widzieć xDD

 

w/w zakręt to nic nie wyszło do tyłu, ciężar ciała na tył/lewo, lewe ramie korby do góry i się kładziemy dociskając rower... :P Ręka na tylnym hamulcu, którym można się wesprzeć szczególnie w końcowej fazie zakrętu jak nie masz szans na czyste jego przejście i zaczynasz wypadać :P Wszystko oczywiście zależy od prędkości, podłoża itd...

Napisano

Każdy zakręt jest inny... czasami najlepiej zakręt ściąć, czasami wspomóc się wynaturzeniami terenu (uważnie patrzymy na drogę), które mogą pomóc w zachowaniu optymalnego toru jazdy przy jak największej prędkości bez utraty przyczepności.

Przy łatwych technicznie zakrętach, decyduje element ryzyka, o czym przekonałem się kilka razy gubiąc rywali siedzących mi na kole podczas nocnego maratonu Red Bulla w Sopocie :icon_wink:

  • 2 tygodnie później...
Napisano

ja zazwyczaj przed ostrym zakretem zwalnaim ale jak juz chce go pokonac z duzą szybkością wystawiam noge tak jak już ktoś wcześniej napisał i przechylam cięzar w stroną sakretu kiedys mialem hamulce bardzo ostre i juz pod koniec takiego zakretu dociskalem tylny i fajnie zarzucało choć jak nie wyczujesz roweru może być gleba :D

Napisano

Możesz jeszcze założyć opony które mają boczny bieżnik opony wykonane z b.miękkiej gumy co poprawi przyczepność na zakręcie :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...