Skocz do zawartości

[3000-4000] szybki cross


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jeszcze niedawno myślałem poważnie o zakupie "kolarki" ale mi odradzono i chyba faktycznie zakup jej teraz może być błędem.

 

Więc pozostał cross. Wybór ograniczony bowiem rower musi być ładny. I z tych które mi się podobają wybrałem:

 

CUBE Tonopah Trail - trochę przekracza budżet ale jest naprawdę ładny. Cube w ogóle robi ładne rowery ;] Nazwa też fajna, kojarzy mi się z filmem ;]

http://x-sport.pl/index.php/produkt/6154/Rower-CUBE-Tonopah-Trail

 

Author Avion - mógłbym kupić u siebie na miejscu i serwis blisko...

http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/379/Author.Avion/

 

Hercules - nie wie co to za firma i opis osprzętu niedokładny jakiś

http://allegro.pl/item1162372231_carbonowy_rower_hercules_made_in_germany.html

 

A może inny o którym nie pomyślałem? Tylko w ciemnych kolorach. Dziwnie bym wyglądał jadąc ubrany na czarno na białym rowerze ;] Rozumiem kontrast ale bez przesady :icon_wink:

 

Na moją wagę ponad 100 kg (193 cm) rowerowi przydałby się amor powietrzny i dobry hamulec. No to chyba te modele taki mają.

 

I teraz pytanie do Was obytych w temacie:

 

Który z rowerów się najbardziej opłaci? Najlepszy stosunek cena do tego co oferuje.

Który ma lepszą ramę? Który będzie lepsza podstawą do lepszej rozbudowy?

I wreszcie czy na wszystkich osiągnąłbym podobną prędkość ?

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc i rozwianie wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam CUBE. Z rowerów, które zamieściłeś jest najlepiej wyposażony. Z resztą jak szukałem swojego, to w cenie do 4 tys. nie znalazłem nic

lepszego (CUBE LTD PRO). W CUBE masz cały napęd łącznie z piastami na XT, przyzwoite hamulce co przy twojej masie ma znaczenie. Może amor jedynie nie za szałowy, ale nie można się spodziewać cudów w tej cenie. CUBE przede wszystkim Ma przyzwoite ramy, co jest dobrą bazą do rozbudowy, choć prawdę mówić poza amorem nie bardzo jest co zmieniać :)) Nie jest to Spec, ale za niego z tym osprzętem musiałbyś zapłacić nie mniej niż 7 tys. ... NO I TEN KOLOR :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też fajny rower. Ramę chcę tą która dłużej wytrzyma ;] Carbonowa będzie lżejsza ale czy wytrzymalsza?

 

Pytałem o dostępność tego Cube w sklepie w tym rozmiarze i się dowiedziałem że w rozmiarze 58 mają tylko droższy model - CUBE Tonopah Sl

 

http://x-sport.pl/index.php/produkt/6156/Rower-CUBE-Tonopah-Sl

 

Z wyglądu jest taki sam, trochę części wymienili. I jak zamówię do jutra otrzymam 20% rabatu czyli z 5999 zejdzie do 4799 hmm co o tym sądzicie??

 

Chyba dopiero w tym modelu jest pełne XT oprócz łańcucha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam czy wystawi ponownie nic nie stracę.

A co w tym rowerze przemawiałoby za jego zakupem? Ma lepszą ramę od tej w CUBE Tonopah Sl ?

 

Jakoś mam wrażenie że mi odradzacie tego Tonopaha a przyznam że się na niego nieźle napaliłem nawet jutro chciałem zadatek wpłacić :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co daje hydroformowanie?? I która rama jest dla ponad 100 kilowego człeka lepsza?? Ta od cuba chyba się pode mną nie rozpadnie??

 

Z tą promocją na 4799 się opłaci czy nie?

 

Bez przesady, jeśli będziesz korzystał z roweru zgodnie z jego przeznaczeniem to żadna z tych ram nie pęknie.

 

Hydroformowanie to nowoczesna technologia produkcji ram aluminiowych. Rury są formowane za pomocą cieczy (oleju) pod bardzo wysokim ciśnieniem. Dzięki temu ramy takie są trochę sztywniejsze i lżejsze od ram zbudowanych z rurek kształtowanych mechanicznie. Hydroformowanie wpływa również korzystnie na strukturę materiału (wytrzymałość) oraz pozwala uzyskiwać prawie dowolne kształty i przekroje.

 

Czy się opłaca to już musisz sobie sam odpowiedzieć. Generalnie to po rabacie jego cena nabrała cech przyzwoitości, bo te katalogowe 5999 zł to oferta dla prawdziwych koneserów :P .

 

Dla mnie osobiście faworytem jest Avion. Tym bardziej teraz po obniżce cen. Nie oznacza to jednak, że odradzam Ci Cube'a. To rower wysokiej klasy, więc nie mam ku temu powodów. Skoro tak bardzo Ci się podoba to why not?

 

Ma lepszą ramę od tej w CUBE Tonopah Sl ?

Nie.

iras76 przedstawił Ci po prostu ciekawą alternatywę w stosunku do typowych crossów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie osobiście faworytem jest Avion. Tym bardziej teraz po obniżce cen. Nie oznacza to jednak, że odradzam Ci Cube'a. To rower wysokiej klasy, więc nie mam ku temu powodów. Skoro tak bardzo Ci się podoba to why not?

 

Avion to też bardzo ładny rowerek (dla złodziei pewnie też ale nie zostawiłbym go nawet na chwile). Avion ma chyba lepszy amor od cuba bo jest droższy :P Za to osprzęt słabszy i hamulce V-brakei chociaż może to nie taka duża wada przynajmniej mniej awaryjne. Ale dokupienie do niego pełnego XT to pewnie spory wydatek a różnica w cenie to 570 zł - 4229 avion a 4799 cube. Tylko w Avionie znowu jest rama carbonowa ale dalej nie wiem czy to dobrze czy nie :P Mam teraz niezły mętlik w głowie ;]

 

Jeszcze jedno mógłby mi ktoś wyjaśnić jakie praktyczne różnice są między klasami osprzętu które się odczuje podczas jazdy? Np czy XT są zrobione z lepszych materiałów niż niższe klasy? Dłuższa żywotność? Szybciej się zmienia przerzutki? Szybciej jedzie? No nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam bardzo to rowerem crossowym na Deore już się nie da jeździć? W Avionie masz mechanizm korbowy Deore 590, w którym prawa korba jest już zintegrowana z osią suportu. To nowoczesne i zapewniające sztywność rozwiązanie, zapożyczone z wyższych grup. Pytasz się co w ogóle zyskasz, więc tym bardziej dziwi mnie założenie, że musisz mieć Deore XT w rowerze.

 

XT będzie od zwykłego Deore trochę lżejsze, trochę wytrzymalsze (trwalsze) i sztywniejsze oraz zapewni trochę płynniejszą zmianę przełożeń. Piasty XT będą też zapewne lepiej uszczelnione. Bezdyskusyjnie więc Deore XT jest lepsze od Deore. Jednak jeśli jesteś amatorem i rower wykorzystujesz tylko w celach rekraacyjnych, dla własnej przyjemności i w normalnym terenie to zapewniam Cię, że największa różnica, jaką poczujesz pomiędzy tymi dwoma grupami będzie w ich cenie.

 

Sama szybkość jazdy zależy bezpośrednio od dostępnych przełożeń oraz Twojej kondycji, a nie grupy osprzętu. Jak masz utalentowane łydki to, nawet mając rower na Shimano Acera, pogonisz leszcza siedzącego na jakimś wypasie z pełnym XTR :icon_wink:

 

Co do Aviona to fakt obniżki cen przez dystrybutora nie przekreśla szansy uzyskania jeszcze jakiegoś rabatu już w samym sklepie.

 

Tak w ogóle to odnoszę wrażenie, że Ty nie jeździłeś na żadnym z tych rowerów. To zawsze jest wskazane przed ostatecznym zakupem, a już tym bardziej, gdy chcesz wydać tyle pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nie jeździłem na żadnym z tych rowerów, jak pytałem o Aviona w sklepie to żeby go zobaczyć na żywo trzeba go zamówić i kupić ;] Z cube jeszcze większy kosmos, chyba pół Polski musiałbym przejechać żeby go przetestować. Jedynie zmierzyliśmy czy 22" rama będzie dobra i oczywiście pasuje.

 

Tak czy siak zdecydowałem się na tego Aviona, skusiła mnie gwara 5 lat na rame i serwis 5 min drogi od domu ;] Z cubem byłoby ciężko z serwisem. Wysyłanie roweru?

 

Tak na Deore da się jeździć, podobnie sprzedawca mi mówił, nie wiem czemu się uparłem na to XT. Zresztą jak się z czasem części zużyją to można wymieniać stopniowo na XT zmniejszając wagę roweru.

 

W poniedziałek idę wpłacić zaliczkę za Aviona i wtorek środa będę go miał ;] Podzielę się wrażeniami. O rabat pytałem i pieniężnego mi nie chcieli dać ale jakiś licznik czy coś mogą dorzucić. Dobre i to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten sklep nie jest autoryzowanym sprzedawcą Cube'a, a jedynie by go sprowadzili i sprzedali? Natomiast serwis gwarancyjny to już Twój problem, tak?

Znaczy nie wiem jak jest z rowerami kupowanymi w internecie ale na ich stronie wyczytałem:

 

4. Gwarancja i rękojmia

Zakupione przez Ciebie towary objęte są Gwarancją Producenta lub Dystrybutora. X SPORT ponosi odpowiedzialność jeżeli dostarczony towar nie był zgodny z zamówieniem (prawa konsumentów i obowiązki sprzedawców w myśl ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego Dz. U. Nr 141 poz.1176).

 

Jeśli nawet byliby autoryzowanym sprzedawcą to sklep jest w Katowicach a mam do nich kawałek, chyba nie przyjechaliby po niego do mnie tylko musiałbym im go wysłać. Nie kupowałem rowerów w necie to nie wiem ale już nie ważne bo kupie na miejscu ;]

 

Jak znasz czeski to zapraszam :)

 

Niestety nie znam ale rowerek fajnie wygląda na śniegu :)

 

 

Pytałem co jest najsłabszym elementem tego Aviona to sprzedawca oznajmił że kaseta. Miał racje? Osobiście mam nadzieje że te V-brakei zdadzą egzamin na moją wagę. Plus że powinny być mniej problematyczne niż hydrauliczne - odpowietrzanie, zmiana płynu, awarie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że ten sklep również jest w Twoim mieście.

 

Z tą kasetą to i tak i nie. Oczywiście fajnie gdyby dali np. SLX, ale z drugiej strony niewątpliwą zaletą tego roweru jest to, że został równo złożony. Masz tam homogeniczny napęd.

 

Jeśli chciałbyś odchudzić rower, ale w taki sposób, żeby realnie poczuć spadek wagi to podstawą są koła. Obręcze i opony to masa rotująca. Jej zbicie daje zauważalne efekty podczas przyspieszania i jazdy. Jednak wymieniając obręcze na jakieś lżejsze będziesz również musiał brać pod uwagę swoją wagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra rower zamówiony, tylko czekać 7 dni roboczych trzeba ;/

 

No właśnie chciałbym do tego roweru jak najcieńsze opony , na samą szosę, przy okazji byłyby trochę lżejsze ale w rowerowym mi powiedzieli że te już są dosyć cienkie a cieńsze osłabią obręcz i przy wjeździe nawet lekkim na krawężnik może coś pęknąć...

 

W Avionie domyślnie montowane są AUTHOR PANARACER Silk Road Cross Kevlar 700x35c. Nie ma sensu montowania czegoś lepszego przy mojej wadze?? Chociaż 700x32C z jakąś wkładką antyprzebiciową i lżejszym bieżnikiem?

 

Hmmmm to obręcze w kolarkach są takie mega wytrzymałe skoro tam są opony cieniutkie jak włos o ciśnieniu nawet 10 barów czy moje obręcze takie lipne???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ta wpadła mi w oko jak przeglądałem opony w sklepach. Tylko znalazłem ją taniej :)

 

http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_OPONA+KOJAK__P_53148644-53010001__PZTA_8__PD_53010634.html

 

Również ta mi się spodobała:

 

http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_OPONA+DURANO__P_53137577-53010001__PZTA_8__PD_53010634.html

 

Tylko minimalnie węższa a parametry podobne do kojaka. Oponki typowe na szosę bo tylko po szosie będę jeździł, odporniejsze na przebicie, lżejsze i wytrzymują przyzwoite ciśnienie. Czego chcieć więcej ;]

 

Jeszcze zalazłem taką:

 

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_OPONA+SPORT+CONTACT.html?PT=53068778&PZTA=8&HNT=T&PD=53010634&WSZDZ=T

 

Ale już raczej za wąska i tej firmy nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link podałem Ci do tego sklepu, bo było tam rzeczywiste zdjęcie tych opon.

 

Conti SportContact to również b. dobra opona. Dodatkowo występuje w szerszych rozmiarach niż Kojak. Są też wersje z paskiem odblaskowym i bez. Niestety z dostępnością tych opon w Polsce różnie bywa.

 

Co do samej firmy to Continental jest światowym gigantem oponiarskim. Działają chyba w każdym sektorze. Ich opony znajdziesz praktycznie w co drugim samochodzie. Musiałeś się gdzieś zetknąć z nazwą tej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm chciałbym tą Durano założyć i co ciekawe pomimo że węższa od Kojaka to jest trochę cięższa. Czyżby lepiej zabezpieczona przed przebiciem?

 

Udźwig maksymalny tej opony to 100 kg. Czyli obie opony mogą u dźwigać 200 kilo. Oczywiście rozkład ciężaru jest różny na tylne i przednie koło, nie pamiętam ile to było 70% na tylne 30% na przednie czy jakoś tak. Właśnie się zważyłem i ważę 99,1 kg czyli mniej niż myślałem :whistling: Do tego ciężar samego roweru i czasem plecak ale powinien być jeszcze spory zapas ;]

 

Tak się zastanawiałem czy na pompując oponę na jej maksymalne ciśnienie (w durano 6,5 bara) szybciej się zużyje czy coś innego złego się stanie? Wiadomo czym większe ciśnienie tym szybciej się pojedzie bo mniejsze opory toczenia i chyba trudniej przebić.

 

 

Heh jeszcze ciekawa opona za 24 całe zł!

 

http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_OPONA+RUBENA__P_53145974-53010001__PZTA_8__PD_53010634.html

 

Niby 8 barów wytrzyma, chciałbym to zobaczyć :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt nie zauważyłem, zwijane of course zawsze lżejsze.

 

Przeczytałem gdzieś na forum o jeszcze jednej opcji, że można do crossa zmienić obręcze na Alex Rims-ACE 18 i na to wejdą opony 25mm, nawet 23. Czyli te obręcze są wytrzymalsze?

Bo jak się zastanawiałem nad kolarką to nikt mi nie odradzał jej ze względu na moją wagę to czemu teraz do crossa nie mógłbym kupić kół prawie kolarskich?? Przecież wiadomo że nie będę tym rowerem jeździł po krawężnikach tylko po szosie no z pułapkami czyli dziurami :) Ale jak się da to jechać środkiem ulicy :)

 

A taki rower byłby dla mnie idealny: trochę wolniejszy od kolarki a wygodniej by się na nim jechało ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...