Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Recon 351 U-Turn


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Tym razem chodzi o amortyzator przedni.

Mam w swoim rowerku Rock shox dart 2, ale już czas na niego ;)

Na allegro jest masa amortyzatorów i się w tym wszystkim pogubiłem.

Postanowiłem kupić torę w wersji air ale nie znalazłem żadnej w przystępnych pieniądzach.

Wolę kupić używany amortyzator dużo wyższej klasy i dać odrazu do serwisu na kontrole niż kupić nowy,gorszy.

Znalazłem więc w.w. amortyzator Recona za 550zł dwu letni.

Posiada Motion Control co jak tutaj przeczytałem jest niezbędne :)

Czy warto kupić taki używany amortyzator czy np dart 3?

Posiadam hamulce tarczowe-hydrauliczne,

Rozmiar koła 26x2.25

Ważę 70kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nie, skoro darta 3 mam w cenie serwisu darta 2. Na giałdzie forumowej pojawiło się ogłoszenie w którym miedzy innymi znajduje się amortyzator Recon ale w wersji solo air, czy solo air jest lepsze niż 351 U-Turn ? Nie ogarniam oznaczeń. Wiem tylko że solo air jest na pewno na sprężynie powietrznej a u turn ..sam nie wiem..

No dobra..jest to bez sensu. W tej cenie można wyjąć coś lepszego, i to dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% Recona U-Turn to sprężyna stalowa.

 

Powietrzne U-turny występowały dopiero od modelu Revelation/Reba bodajrze.

 

Więc jak zdecydujesz się na Recona U-turna pamiętaj, żeby przed kupnem upewnić się czy sprężyna będzie pod Twoja wagę, w przypadku Solo Air to wiadomo nie istotne, zmieniasz ciśnienie i po sprawie.

U-turn za to ma za pomocą pokrętła zmianę skoku, najpewniej 85-130mm.

 

Motion Control wcale tak niezbędne nie jest. To nie polepsza pracy amora jako takiej, tylko zwiększa zakres jego ustawień.

 

I jak masz dobrą okazje cenową to Recon będzie nieporównywalnie lepszym wyborem niż zmiana z Darta 2 na Darta 3, która praktycznie nic Ci nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, bardzo dużo osób uważa, że charakterystyka pracy sprężyny stalowej jest lepsza - bardziej czuła i bardziej liniowa niż sprężyny powietrznej. Sprężyna stalowa za to ma dwie wady: jest cięższa niż powietrzna i trudniej wyregulować pod własną masę, ponieważ często wiąże się to z wymianą całej sprężyny. Sprężyny powietrzne dają większy zakres regulacji pod tym względem.

Ale wracając do Recona. Jak najbardziej warto. Przede wszystkim jest lżejszy od darta 2 o jakieś 400g. Posiada regulację skoku i motion control pracuje jednak lepiej niż turnkey. Poza tym golenie mają 32 mm i recon jest dużo sztywniejszym widelcem niż dart.

 

Ja osobiście jeżdżę na Revelation air u-turn i jestem zadowolony. Regulacja skoku w prawdzie dość niewygodna - 6 pełnych obrotów (30mm w przypadku air, podejrzewam, że w sprężynowym ok 8-9 obrotów bo i regulacja o 15mm większa) ale przydatna na podjazdach i korzystam z tego. Na pracę sprężyny powietrznej nie narzekam (mogłaby być troszkę bardziej czuła na małe nierówności) i praca mi się podoba (bo jednak po małych nierównościach dużo nie jeżdżę) ale podobno, powtarzam - podobno sprężynkowa wersja jest bardziej czuła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedzi, z racji regulacji amortyzatora powietrzem pod konkretną wagę zakupiłem od kolegi z forum Recona Solo Air. Teraz czekam tylko na numer konta i amortyzatorek :)

Kolega ma Torę powietrzną i charakerystyka jej pracy mi odpowiada.

Jeszcze raz dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...