Skocz do zawartości

[rower] Jaki (cross-trekking)


Adamspeed

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Jestem nowy na forum więc na wstępie chciałbym wszystkich przywitać. Mam problem byłem dzisiaj w salonie rowerowym z zamiarem kupna szosy mianowicie Giant'a Defy 2 Triple. Po jeździe próbnej po mieście byłem nim miło zaskoczony (nigdy nie siedzialem na szosie) Potem sprzedawca zaproponował mi rower CUBE Nature. Przełożenie szosowe blokada skoku amora i te super działające hamulce Ah :) Po namyslach stwierdziłem,ze rozum nakazywalby kupic ten drugi poniewaz w Olsztynie drogi sa jakie sa a kola takie delikatne w szosie nie mówiąc o kosztach w sklepie powiedzieli,ze ok 450zł Koło :) Więc sztwierdzilem,że taki Cube niebyłby taki zły ale jakoś mnie firma nie przekonała Giant to Giant a Cube to dla mnie nowość niewiem może sie myle??? Więc poszukuje jakiegoś takiego szybszego roweru z wytrzymalszymi kolami oczywiście nie mam zamiaru skakać czy wykonywać jakieś akrobacje na tym rowerku.

 

Mam pytanie czy warto pakować sie w hamulce tarczowe? W tym Cube były wspaniałe :) ale czy niema z nimi problemu? Sprzedawca mówił,ze co 4 lata trzeba coś tam zrobic a tak to tylko jeździć.

 

 

Myśle, ze to wszystko :D Myśle, że rower mogłby mieć tarczówki jeżeli jest to dobry wybór i amortyzator w blokada skoku nie zawadzałby :) Szukam roweru z przedziału cenowego od ok 2900 do 3900. Może mi coś doradzicie :) p.s. sorrry za błędy

 

 

 

MOJE PROPOZYCJE:

 

 

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.xr.2/5740/39319/

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.xr.1/5740/39318/

Napisano

Witam,

 

po pierwsze to marki Cube nie musisz się obawiać, bo jest to jeden z największych niemieckich producentów rowerów. Również w Polsce nie jest żadną nowością, albowiem rowery tej firmy sprzedawane są u nas od wielu lat. Po drugie hamulce tarczowe - oczywiście są lepsze i gorsze (jak wszystko), ale generalnie tu również nie masz sie czego obawiać. Zresztą tendencja jest taka, ze tarczówki coraz częściej wypierają zwykłe V-ki. To o czym Ci mówił sprzedawca to odpowietrzenie układu / wymiana płynu hamulcowego. Podsumowując to Cube Nature jest całkiem fajnym crossem.

 

Co do Giantów to masz tu bardzo dobrą, sztywną ramę. Oczywiście jak to zazwyczaj bywa trochę lepszy osprzęt jest w droższym :icon_wink: Ma on również lepszy i lżejszy amortyzator.

 

Nie wiem czy Twój sklep mógłby sprowadzić takie rowery, ale firma Centurion (kolejny niemiecki producent) ma również ciekawe modele:

 

- Centurion Cross Line Ultimate SLX-D - model z tarczówkami

- Centurion Cross Line Ultimate SLX-V - model z V-kami

 

Obydwa te rowery mają dobrej klasy osprzęt i przede wszystkim bardzo fajne powietrzne amortyzatory z blokadą na kierownicy.

Napisano

ale jakoś mnie firma nie przekonała Giant to Giant

 

 

Poczytaj sobie opinie o reklamacji ram Giantów to zmienisz zdanie :icon_wink:

 

I nie bierz cross'a z tarczówkami bo amor łapie luzy.

Napisano

No tak... Podobają mi sie te centuriony zwłaszcza ten z tarczwkami :) ale dreczy mnie to czy te amortyzatory rzeczywiście łapią luzy tak jak to napisał kolega "kubuka" zaczynam si ezastanawiac nad wersja albo sztywna czyli zwykły widelec i np. tarczowki albo amor i tradycycje hamulce :/ Bo może wcale nie jest mi az tak porzebny ten amor? A z tarczowkami to chcialbym poprostu wyprubować coś nowego (amor miałem tarczówek nie) a pozatym jest moim zdaniem wiele zalet w tarczówkach np lekko zwichrowane koło bedzie mialo wieksze bicie przy (feldze?)niż przy paście przez co nie bedzie mnie denerwowac ,ze koło non stop obciera o hamulec. Myśle,ze mniej zabawy z tarczowkami czyli regulacja itd... a wyregulowac v-brejki jak ma sie lekki luz na kole nie mozliwe zeby mi obciarało o koło :/ Może źle rozumuje to prosze o sprostowanie. Centurion naprawde ładny czego nie moge powiedzieć o cube nature. Niestety niewiem czy istnieje możliwość sprowadzenia takiego roweru choć pewnie jakbym dał zaliczkę to by mi sprowadzili ale rownie dobrze mozna kupic rower gdzies wysyłkowo ale wtedy niemam możliwości przetestowania roweru :P Z Gianta już zrezygnowałem.

Napisano

Z tymi luzami na amorku od hamulców tarczowych to kolega kubuka przypomina w 80% swoich postów :icon_lol: . Prawdą jest ,że tak się dzieje ale tylko w rowerach tzw."marketowych" lub niskobudżetowych, ale nikt mi nie powie że w rowerze za 2-3tys i więcej PLN powstają luzy od hamulców tarczowych .

Do plusów tego rozwiązania można zaliczyć również skuteczność hamowania w czasie gdy pada deszcz. V-ki mogą łapać uślizgi , a na tarczówkach to się nie zdarzy , natomiast tarczówki na pewno zawyżają wagę roweru.. :thumbsup:

  • 7 miesięcy temu...
Napisano

Witam! Ponieważ nadal nie kupiłem roweru wznowilem posukiwania i znalazłem taki oto rower:

 

 

http://www.roweromania.pl/index.php/component/virtuemart/?page=shop.product_details&product_id=3385&flypage=flypage.tpl&pop=1

 

 

Zastanawiałem sie również nad rowerem Cube:

http://sklep.sportprofit.pl/pl/p/Cube-SL-Cross-Team-greynwhitenblue-2011/243 ale troszke odstraszają mnie wąskie opony :/ Co myślicie o tym centurionie ja wiem,ze jest to samo co merida lecz moim zdaniem malowanie centuriona jest wspaniałe (rower musi mi sie troszke podobac :P)

 

pozdrawiam

Napisano

W czym problem? Przecież jest rozmiarówka damska i męska. Jak w każdym ich crossie. Sam rower bardzo fajny, a biorąc pod uwagę osprzęt, to nawet w niezłej cenie.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

A jakby porównać te dwa modele podobne cenowo: http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/1218/Centurion.Cross.Line.Ultimate.SLX-V/

i

http://www.roweromania.pl/index.php/component/virtuemart/?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=3385&category_id=294 niestety jestem z Olsztyna i niema u mnie sklepow z prawdziwego zdarzenia a ceny rowerow wahaja sie ok 2tys zł. Napaliłem sie na Centuriony byłem ostatnio w Gdańsku w pewnym sklepie handlujacym ta marka lecz rower Centurion crossfire 25 (4200zł) ktory byl zachwalany przez sprzedajacego niestety byl zaduzy :/ tego cross line SLX moge kupic od reki w Białymstoku a ten drugi trzeba by było zamówić. Jak wyglada porownanie tych dwóch rowerów pozatym,ze ten odrobine droższy jest ładniejszy ?

Napisano

Najkrócej mówiąc to jest po prostu porównanie czegoś naprawdę dobrego z czymś jeszcze lepszym.

To już są drogie crossy, których nie sprzedaje się codziennie. Dlatego targowałbym się zawzięcie :icon_wink: i przy dobrej ofercie brał model XT. Podoba mi się jego rama.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Witam! Po długim czesie poszukiwań wybór padł na:

http://www.cube.eu/pl/tour/cross-road-line/sl-cross-team/

lub

http://www.cube.eu/pl/tour/cross-road-line/sl-cross-pro/

różnica w cenie to 700zł i nie wiem czy warto dopłacić do wersji TEAM czy też kupić PRO i miec 700zł w kieszeni i troszke brzydszy moim zdaniem rower :P ? Wiem,że różnią się kołami,korbami... ale czy ten osprzet wart jest dopłacenia? Jak Wy widzicie te różnice w osprzecie? Jakie plusy jakie minusy posiada jeden wzgledem drugiego? Dodam,że przesiadam sie ze zwykłego roweru za ok 1000zł kupionego jakies 6-7 lat temu wiec bedzie to i tak wielki szok jak dla mnie ale tak mialo być postanowiłem kupić swój pierwszy "dobry" rower. pozdrawiam

Napisano

Tak rama jest barziej sportowa (człowiek bardziej pochylony)w odrużnieniu od jakiego kolwiek innego crossa Cuba pasuje do mnie rama o rozmiarze 56cm co w przypadku Cube Nature czy innego wybór wypadał na rozmiar 50cm no i wersje PRO mam na miejscu a na TEAM bede musiał czekać ok "MIESIĄCA!"

Napisano

No coż tego typu rowery nadal nie są w Polsce zbyt popularne. I tak dobrze, że mieli jakikolwiek model na mmiejscu.

 

Cały czas wybierałeś pomiędzy typowymi crossami. Co spowodowało, że ostatecznie decydujesz się na rower na węższych oponach i bez amortyzacji?

Napisano

Heh węższe opony tak jak kolega "Darek14" wspomniał można zmienić a brak amora niejest wielka wada kto powiedzial,ze musi byc amor ;p Tak sobie pomyślałem,że jak bede chciał gdzieś po lesie pojeździć to mam stary ale jeżdżący rower mtb a tym będę smigał sobie szybciej po mieście i czasem poza miastem ;)

Napisano

Brak amortyzatora jest wadą - czyni rower znacznie mniej uniwersalnym. Pamiętaj, że do tego Cube'a amortyzatora raczej nie założysz - ma geometrię pod

sztywny widelec.

Napisano

Wybaczcie że się wtrące , przeczytałem cały temat i tak sobię myśle że podrzucę wam moją propozycję:)

 

http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBCBkModel.jsp?spid=47275&eid=4672&menuItemId=10709

 

Fakt,osprzęt to nie światowa klasa ale za te pieniądze to na pewno dobra opcja

Wiesz myślę że koledzy mają racje co do amortyzatora, rower cross to połączenie szosy z mtb.

Taki rower ma spore przyspieszenie w mieście a w terenie spisuje się nie gorzej.

Myślę że marki nie muszę przedstawiać ?:)

Napisano

Moje pytanie nie miało na celu dyskredytowania wyboru roweru ze sztywnym widelcem, bo nie uważam, żeby to był zły wybór. Ciekawiło mnie jedynie co spowodowało zmianę koncepcji.

Napisano

Witam! Przepraszam ale ostatnio niemiałem czasu aby zajrzeć na forum i odpisać :/ Więc tak...Zmianę koncepcji spowodowało to,że pewnego razu odwiedziłem pewien salon rowerowy w Olsztynie i ujrzałem Cuba Sl Cross Pro wpadł mi w oko taki drobny biały rowerek ;) sprzedawca po zostawieniu pewnej sumy pieniędzy pozwolił wyjechać mi na miasto no i stalo sie...bardzo mi sie ten rowerek spodobał pomyślełem fajny rower kiedyś nawet rozpatrywałem jego kupno (byłem nieźle na niego napalony)-jest na miejscu co najważniejsze rower bez tarczówek ponieważ są mi one naprawdę zbedne a niestety większość rowerów z "wyższej" półki posiada tarczówki a szukałem roweru bez. Amor może być i nie musi :) pomyślełem,że nie jest to mój ostatnio rower który kupuje i troszke zmęczony poszukiwaniami roweru kupiłem :D Jak na razie przejechane jakieś 300km więc niewiele moge powiedzieć o tym rowerku ale jak dotąd nie sprawia żadnych problemów jedyne co mnie denerwuje to to,ze musze codziennie pompować tylną "sportową wysokociśnieniową dętke"-która ponoć powinno pompować sie codziennie. Tak mi powiedział sprzedawca gdy powiedziałem,że byłem wczoraj trzebabyło pompować tylne koło i dzisiaj tak samo coś nie tak prosze o wymiane... Pozatym rowerek szybki sztywny już przywykłem w miare lekki np w porównaniu do rowerów centurina w podobnym przedziale cenowym (rowery z amorem)a tu bez szok ! Wiem-wytrzymałość,cztywność. Siodełko wymieniłem na bardziej komfortowe,pedały na troszke lepsze i oto jest :D ! Z tą dętką to sprzedawca wkrecał a może i jest podobnie lecz ja z przodu od tygodnia nie pompowałem i jest dobrze aha jeszcze jedno mam chyba jakieś luzy na korbie? pedałach? Ponieważ jak jadę rowerem (nie musze mocno cisnąć na pedał coś mi hmm...trzeszczy,stuka nie wiem jak to nazwać ? Musze sie udać z tym do sklepu. Co to może być? Ja w 10 letnim rowerku mam tak samo lecz dużo głosniej no i ta różnica kilometrów :/ czy może to normalne?

 

ufff...

 

 

Dziękuje wszystkim którzy pomagali w wyborze roweru ;)

Napisano

No i git! Ważne, że jesteś zadowolony.

 

Z tym trzeszczeniem to ja bym zaczął od naprostszej możliwej przyczyny: odkręć pedały, przesmaruj im gwinty i przykręć je ponownie.

 

Ja się na sportowych dętkach nie znam, ale jak dla mnie to facet plecie bzdury, skoro przód trzyma :icon_wink:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...