Skocz do zawartości

[tylny hamulec tarczowy] słabe działanie, gdzie kupić "maszynkę zaciskającą tarczę"?


januszekm3

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Posiadam rower Kross G-300 Dynamic a w nim tylny mechaniczny hamulec tarczowy (firma Assess, modelu nie znam), który nie działa. Dzwoniłem do pomocy technicznej Krossa, poradzili mi przetrzeć papierem ściernym klocki, ale to w niczym nie pomogło. Uważam że tarcza jest zbyt słabo ściskana przez klocki w porównaniu do przedniej. Naciągałem linkę hamulcową - nie pomogło, po prostu teraz mogę mniej docisnąć klamkę, ale siła hamowania się nie zmienia. Hamulec praktycznie w ogóle nie hamuje, gdy jadę delikatnie z górki, nie pedałuję to i tak samym tylnym hamulcem się nie zatrzymam - toczę się dalej. Gdzie i za ile mogę kupić tą maszynkę, która ściska tarczę? Ile to kosztuje? Kross twierdzi że maszynka + tarcza to u nich ~40-50zł. Są na Allegro jakieś aukcje z samą maszynką, bez tarczy? tarcza jest dobra, nowa mi niepotrzebna, chcę wyjąć tą maszynkę, przykręcić nową na 2 śrubki, doczepić linkę hamulcową i cieszyć się sprawnym hamulcem.

Zdjęcia tego elementu, o który mi chodzi (zaznaczony na czerwono): http://img842.imageshack.us/gal.php?g=54508319.jpg

Pozdrawiam i czekam na pomoc, proszę o wyrozumiałość jeżeli coś jest niejasne.

januszekm3

Napisano

Dzięki, aczkolwiek drogi ten cały hamulec ;( przed końcem wakacji na pewno go nie kupię ;( po wakacjach rower będzie mi sporadycznie potrzebny...

Nie wiem czy uda mi się wymienić tarczę, wątpię że będę umiał to zrobić. Nie można kupić hamulca z zaciskiem, który pasuje do mojej obecnej tarczy i tylko jego zmontować a tarczę zostawić starą?

Pozdrawiam

Napisano

Można. Poszukaj na allegro samego zacisku. Każdy będzie pasował. Tylko jak będziesz wymieniał to odkręć od roweru sam zacisk, adapter zostaw. Adapter to takie czarne coś co jest pomiędzy ramą a zaciskiem hamulca.

 

A wymiana tarczy to raptem odkręcenie 6 śrubek. (tylko trzeba odpowiedni klucz)

Napisano

Przepraszam że trochę nie w temacie ale mam wrażenie że masz założoną odwrotnie tarczę. Czy na tarczy są jakieś oznaczenia, na przykład strzałki? Takie jak na tej tarczy.

Napisano

Nie widze problemu ze zdjęciem koła. No ale nie ważne i tak chyba tarczy nie będziesz kupował.

 

Na tarczy powinieneś mieć napisane jaki rozmiar, przypuszczam że 160 mm, ale co za różnica co za rozmiar, każdy zacisk będzie Ci pasował. Bo cały sęk aby był odpowiedni rozmiar adapteru do tarczy. A jak teraz wszystko gra to możesz spokojnie tylko wymienić zacisk i będziesz zadowolony.

 

No to co podałeś powinno Ci wystarczyć. Jak rower ma Ci służyć sporadycznie to spokojnie możesz brać.

Napisano

Tarcza ma 16 cm średnicy. Czy to możliwe że jest odwrotnie?? Miałem tak przyczepioną od nowości, nic przy niej nie zmieniłem. Zdjęcia są z obu stron, może źle patrzysz? 100 zł to będę miał dopiero jak znajdę kogoś kto kupi moje książki... Rower w wakacje jeździ codziennie, na roku szkolnym sporadycznie...

Co z zaciskiem?

Napisano

Witam,

Nie chcę się wymądrzać, ale na zdjęciu nr 1 wyraźnie widać, że kolega Januszek ma ROZWALONY pancerz linki hamulca, rozwalony do tego stopnia, że widać DRUTY oplotu pancerza. Wystarczy wymienić linkę z pancerzem i będzie dobrze (koszt około 25 złotych).

Inną kwestią jest to, że hebel jest do dupy i tarcza założona odwrotnie niż zwykle, ale może ten typ tak ma.

Pozdrawiam

Napisano

Pancerz mi się tak już dawno rozsypał ;( Mogę go uciąć kilka cm i będzie dobrze? Bo wydaje mi się że jest go za dużo, nie jest naciągnięty tylko wygięty do boku, nie przylega wyżej do ramy.

co to jest hebel?

Napisano

....

Co z zaciskiem?

Miałem zaciski firmy Assess, i powiem tylko tyle ze większego g**na nie miałem, ciesze się z jednej strony, że rower z tymi hamulcami mi ukradli bo tylko ładnie wyglądał, w porównaniu do obecnych, oraz tych z którymi miałem styczność te hamulce tylko spowalniały a nie hamowały... Walczyłem z nimi bardzo długo, jak rower był nowy hamował ok, po miesiącu żadne operacje nie przywróciły "mocy" - jednym słowem szajs, i jedyną dobrą radą będzie "Wywal to i przejdź na V-brake albo nowy zacisk"

Napisano

Na V-ki nie przejdę, chcę nowy zacisk, jak sprzedam książki to kupię.

Czy po zakupie konieczne będą jakieś regulacje? Jak je zrobić? Co regulować?

Wymienić tylko ten zacisk czy zbierać na 2 i wymienić też ten z przodu? Przedni hamuje dobrze, jak mocno docisnę - koło staje, mniej - spowalnia.

Jeżeli 2 to w tym roku tego nie zrobię, przebolę na jednym, przez zimę uzbieram na 2 + nowe linki i pancerze, a na wiosnę (może ferie zimowe) zmienię oba hamulce.

Napisano

Pancerz mi się tak już dawno rozsypał ;( Mogę go uciąć kilka cm i będzie dobrze? Bo wydaje mi się że jest go za dużo, nie jest naciągnięty tylko wygięty do boku, nie przylega wyżej do ramy.

co to jest hebel?

 

Jak masz nadmiar to utnij. Pamiętaj tylko o założeniu zakończenia linki bo inaczej znów Ci się rozlezie :) Po skróceniu linki ponownie wyreguluj hamulec.

Napisano

Najlepiej jak byś przeszedł na vałki najlepsze będą lepiej nie inwestować w produkty hamulcową podobne jak ci radze z przodu zostaw tarcze a z tyły wywal tarcze i zacisk i kup dobra v-brake http://allegro.pl/item1150888075_hamulec_v_brake_shimano_deore_lx.html

brzytwa sam mam polecam

Kolego, wypowiadasz się nie na temat. Napisałem już że chcę tarczę, nie przejdę na v-ki. Twierdzisz że zaciski Shimano, które podałem to badziew? To czemu proponujesz mi vki właśnie z tej firmy?

Jak masz nadmiar to utnij. Pamiętaj tylko o założeniu zakończenia linki bo inaczej znów Ci się rozlezie :) Po skróceniu linki ponownie wyreguluj hamulec.

Utnę. Na zakończeniu linki mam termozłącze. Co złożyć na zakończenie pancerza? Też coś takiego czy taśmę izolacyjną? Nie mam tej blaszki.

 

Jak radzicie, teraz wymieniać 1 zacisk czy na następny sezon gruntownie przebudować system hamowania w rowerze wymieniając oba zaciski na Shimano?

Napisano

właśnie niech kupi cały komplet który mu podałem dobre hamulce i na pewno lepiej będą działać niż sam zacisk bo może tarcza nie jest całkiem prosta ( i cena całkiem niezła )kupuj dopóki :) :) taka cena

Napisano

A na koniec pancerza załóż najlepiej końcówkę do tego przystosowaną a nie jakieś tam izolacje czy termozłącza. Koszt końcówki pancerza + końcówka linki zamknie się w kwocie jednego złotego w najbliższym rowerowym. A będzie spełniało swoją funkcje i pancerz Ci sie nie rozleci na bank.

 

Co do hamulca to kup bb5 sam Ci to podpowiedziałem na samym początku i jak widać inni też się tego trzymają. Jeden z lepszych hamulców tarczowych mechanicznych na rynku. Bierz a będziesz go miał na lata i będziesz się zatrzymywał w miejscu kiedy będzie trzeba a nie spowalniał.

Napisano

No nic, obecnie nie kupię nic droższego, muszę czekać. Dziękuję za obecną pomoc, jak coś zrobię lub zdobędę $ to napiszę. Pozdrawiam

 

Hmmm a te AVIDy to pasują na przód, na tył czy są uniwersalne (na przód i tył)? Jaki rozmiar tarczy wybierać? 160, 180 czy może 203? Czy po założeniu trzeba je jeszcze jakoś regulować? BB7 będzie lepszy od BB5?

 

Jak zdejmę koło to zdejmę też przerzutkę tylną, tak? Jak potem ją złożę to też konieczne będą jakieś regulacje?

Napisano

No nic, obecnie nie kupię nic droższego, muszę czekać. Dziękuję za obecną pomoc, jak coś zrobię lub zdobędę $ to napiszę. Pozdrawiam

 

Hmmm a te AVIDy to pasują na przód, na tył czy są uniwersalne (na przód i tył)? Jaki rozmiar tarczy wybierać? 160, 180 czy może 203? Czy po założeniu trzeba je jeszcze jakoś regulować? BB7 będzie lepszy od BB5?

 

Jak zdejmę koło to zdejmę też przerzutkę tylną, tak? Jak potem ją złożę to też konieczne będą jakieś regulacje?

 

Witaj,

Pasują na przód i na tył. Różnią się tylko długością linki i adapterem, czyli tym czymś, co montuje się do ramy/amortyzatora i dopiero do tego montuje się zacisk.

Najbardziej uniwersalny zestaw:

Przód: tarcza o rozmiarze 180mm, adapter do tarczy, linka, pancerz, ewentualnie nowe klamki np Avid SD7

tył: tarcza 160mm, adapter, linka, pancerz, klamka.

Z przodu zawsze dajesz linkę w pełnym pancerzu, na tył również, jeśli rama ma odpowiednie mocowania.

Po montażu trzeba je oczywiście wyregulować, ale jest to prosta czynność.

Ja wybrałbym model BB7, są silniejsze, mają lepszą modulację.

Na zdjęciach tego nie widać, ale sądząc po tym, że koło masz na szybkozamykacz nie na śrubę, przerzutką masz zamocowaną do tzw haka. Jeśli tak jest, zdjęcie koła nie wiąże się ze zdjęciem przerzutki. Po założeniu koła z nową tarczą, przerzutka nie wymaga regulacji.

Jeśli będziesz miał jakieś problemy, pytaj.

Pozdrawiam

Napisano

Z przodu koło jest na śrubę, z tyłu nie. Czego dać zdjęcie do oceny czy będę musiał zdjąć przerzutkę wraz z kołem?

 

Co daje większa tarcza? Ważę ~70kg

 

Ech, koszt tych BB7 to 40% ceny jaką zapłaciłem za cały rower :E

Napisano

Z przodu koło jest na śrubę, z tyłu nie. Czego dać zdjęcie do oceny czy będę musiał zdjąć przerzutkę wraz z kołem?

 

Co daje większa tarcza? Ważę ~70kg

 

Ech, koszt tych BB7 to 40% ceny jaką zapłaciłem za cały rower :E

 

Witaj,

Zdjęcie przerzutki tylnej wraz z zębatkami, tak, aby było widać jej mocowanie, przydałoby się też zdjęcie przedniego amortyzatora z lewej strony tak aby było widać mocowanie koła i golenie amortyzatora.

Większa tarcza=większa siła hamowania, przy Twojej wadze tarcza 160 na tył jest OK, na przód 160 też powinna starczyć.

Niestety te części nie są tanie, poszukaj może używanych, albo bierz BB5, to też bardzo dobre hamulce.

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...