MaciekS Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Jakieś dwa tygodnie w ulewie złapałem gumę, dziurka na tyle mała że dojechałem do domu ale rano powietrza już nie było. Dopiero wczoraj znalazłem trochę czasu żeby zając się rowerem. wyczyściłem z piasku, umyłem, potem ustawiłem rower do góry kołami, zdjąłem koło, wymieniłem dętkę i zamontowałem z powrotem. I w drogę, a tu lipa, jak od nowości hamował jak żyleta po lekkim dociśnięciu klamki, tak teraz klamka jest miękka że można było docisnąć ją aż do kierownicy. Parę razy wciskałem klamkę i trochę stwardniała, ale jej twardość ani siła hamowania to nadal nie to co było. Muszę nieźle się postarać żeby zablokować tylne koło. I o co chodzi ? Rower to tego roczny unibie xenon hamulce AVID JUICY ELIXIR 5 Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Po wyjęciu koła należy wyregulować hamulec tarczowy ponownie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crus Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 znajomy miał podobny problem, podczas transportu roweru ze ściągniętym przednim kołem hamulec mu się wylał, przelaliśmy go z dwa tygodnie temu i chyba w porządku jest bo nic się do tej pory nie odzywał.. słyszałem że te elixiry należą do awaryjnych hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaciekS Napisano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Widziałbym gdyby coś się wylało. Po zdjęciu koła włożyłem ten czarny plastikowy klinik czy coś takiego, i nawet nie dotykałem klamki. Coś tu kiedyś czytałem że nie wolno obracać roweru do góry kołami przy hydraulicznych hamulcach, ja tak zrobiłem, ale ile w tym prawdy ? pewnie dużo skoro tyle kłopotów przy zmianie dętki :> afly, o jaką regulacje chodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Widziałbym gdyby coś się wylało. Po zdjęciu koła włożyłem ten czarny plastikowy klinik czy coś takiego, i nawet nie dotykałem klamki. Coś tu kiedyś czytałem że nie wolno obracać roweru do góry kołami przy hydraulicznych hamulcach, ja tak zrobiłem, ale ile w tym prawdy ? pewnie dużo skoro tyle kłopotów przy zmianie dętki :> afly, o jaką regulacje chodzi ? Jeżeli korzystasz z szybko-zamykaczy po wyjęciu i ponownym włożeniu koła nie zawsze ustawi się w takiej samej pozycji i jest potrzebna regulacja zacisku hamulca, chociaż teraz mnie zastanawia ta rożna twardość klamki.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zidentyfikowany Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Coś tu kiedyś czytałem że nie wolno obracać roweru do góry kołami przy hydraulicznych hamulcach, ja tak zrobiłem, ale ile w tym prawdy ? to jest ściema. Ja zawsze tak robię i nic mi się nie dzieje. Obstawiam że masz zapowietrzone hamulce. Jak grzebię coś przy rowerze to zawsze mam go do góry kołami, jak kończę to stawiam go na koła i kilka razy pompuję klamką od tylnego hamulca bo też mam lekko zapowietrzony, ale bez problemu zablokuję tylne koło. Moje hamulce to Avid Juicy 5 - bardzo podobne do twoich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaciekS Napisano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Klamka była bardzo miękka zaraz po skręceniu koła i hamulec praktycznie nie działał, po prostu klamka stykała się z uchwytem kierownicy. Parę razy mocno pompowałem klamką i stwardniała, ale nadal wydaje mi się że nie jest to co było wcześniej, gdzie trochę mocniejsze ściśnięcie klamki powodowało blokadę koła, teraz żeby zablokować muszę ścisnąć naprawdę mocno. Dobrze póki co że przednia tarcza działa jak żyleta Jeśli zapowietrzony układ to od czego ? Zestaw do odpowietrzania to koszt 50-150 zł, chyba więc lepiej dać go na serwis. Wiem, Gdy przykracałem tylne koło, klocki obcierały o tarcze, dobrałem więc metodą prób i błędów siłę tak aby ni nie tarło, udało się ale w tym czasie gdy rower był do góry kołami wciskałem klamkę. Czyli prawdopodobnie zapowietrzony ? Ale z drugiej strony, skoro układ sam się zapowietrza to może sam się też odpowietrzy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zidentyfikowany Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Klamka była bardzo miękka zaraz po skręceniu koła i hamulec praktycznie nie działał, po prostu klamka stykała się z uchwytem kierownicy. Gdy przykracałem tylne koło, klocki obcierały o tarcze, dobrałem więc metodą prób i błędów siłę tak aby ni nie tarło, udało się ale w tym czasie gdy rower był do góry kołami wciskałem klamkę. Czyli prawdopodobnie zapowietrzony ? Ale z drugiej strony, skoro układ sam się zapowietrza to może sam się też odpowietrzy ? Samo się nic nie naprawi. Jak nie masz kasy to możesz sobie sam zbudować zestaw do odpowietrzania. Tutaj poradnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaciekS Napisano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 kasa nie problem, gorzej z czasem... zanim dostanę potrzebne narzędzia i douczę się jak co zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zidentyfikowany Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 kasa nie problem, gorzej z czasem... zanim dostanę potrzebne narzędzia i douczę się jak co zrobić. Ja tam wole samemu wszystko w swoim rowerze, nie lubię jak ktoś przy nim grzebie. Gorzej jak ktoś nie ma czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tormentor Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Zestaw do odpowietrzania to koszt 50-150 zł, chyba więc lepiej dać go na serwis. A po co Ci zestaw do odpowietrzania? Dwie strzykawki z apteki, olej, wężyk i jedziesz. Przydaje się druga osoba do pomocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaciekS Napisano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Wyjąłem klocki hamulcowe umyłem ładnie w gorącej wodzie, tak samo tarczę, hamują dobrze, ale do ideału trochę brakuje, za późno łapią. W specyfikacji unibike jest chyba błąd, bo na oznaczeniach pisze " Elixir R" a nie juicy elixir 5. Mam dokładnie takie: http://www.sram.com/avid/products/elixir-r-hydraulic-disc-brake. Czy taki allegrowy płyn DOT 5.1 będzie dobry ?? http://allegro.pl/search.php?utm_source=opera&utm_medium=link&utm_campaign=opera&string=DOT+5.1 wezmę jeszcze chyba taki "homemade" http://allegro.pl/item1148449310_zestaw_do_odpowietrzania_przelewania_avid.html Chociaż oryginalny Avid trochę mnie kusi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zidentyfikowany Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 W specyfikacji unibike jest chyba błąd, bo na oznaczeniach pisze " Elixir R" a nie juicy elixir 5. Wszystko jest ok. Elixir R jest wyższym modelem Avida. Elixir 5 trochę niżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaciekS Napisano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 No właśnie na stronie unibike jest że są to elixiry 5 a u mnie w rowerze jak byk logo "Elixir R", ale mniejsza o to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zidentyfikowany Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 No właśnie na stronie unibike jest że są to elixiry 5 a u mnie w rowerze jak byk logo "Elixir R", ale mniejsza o to. No to się ciesz że masz lepsze hamulce niż standardowo są montowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.