aikon Napisano 27 Lipca 2010 Napisano 27 Lipca 2010 Witam, to mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość. w temacie rowerów jestem dość zielony i mam pewien problem. Kupiłem niedawno rower Kellys Axis 2010, z dokumentacji wywnioskowałem, że ten rower ma stery A-head. Czy jest możliwość obniżenia kierownicy? W instrukcji niby jest napisane, że: "Regulacji wysokości można dokonać poprzez dodanie podkładek dystansowych", no ale ja nie wiem, czy ja mogę bezkarnie sobie którąś podkładkę (pierścień) stamtąd wywalić, tudzież dołożyć. Bo w sieci pod hasłem "stery A-head" można wyczytać, że tego typu konstrukcja w ogóle nie umożliwia jakiejkolwiek regulacji wysokości. No to jak to w końcu z tym jest? A nie chciałbym czegoś zepsuć w nowym rowerze. Niby można regulować wysokością za pomocą zmiany kąta wspornika kierownicy - ale to mnie nie satysfakcjonuje, bo wraz z jej obniżeniem kierownica się wtedy ode mnie oddala. Teraz mam ustawione tak, że odległość jest odpowiednia, ale wydaje mi się, że kierownica jest trochę za wysoko, jak dłużej pojeżdżę to cholernie bolą mnie plecy. A jak porównam to ustawienie, które mam teraz, do starego roweru (na którym jeździło mi się wygodnie), to tamten miał kierownicę zdecydowanie niżej. Z góry wielkie dzięki za pomoc, pozdrawiam
Rulez Napisano 27 Lipca 2010 Napisano 27 Lipca 2010 podkładki międzu mostkiem a sterami mozna bez problemu zdjąć, nie musi być ani jednej, jednak aby nie skracać rury amortyzatora trzeba te podkładki założyć na górę mostka.
adii22 Napisano 27 Lipca 2010 Napisano 27 Lipca 2010 Po pierwsze, żeby zepsuć to, musiałbyś pozrywać gwinty, pogubić śruty z łożysk, porysować miski i jeździć bez gwiazdki W najgorszym przypadku krzywo przymocujesz kierownicę, mostek lub za mocno/za słabo je dokręcisz. Ale do rzeczy. Musisz odkręcić górną śrubkę (nr.3) i mostek - nr.2 na obrazku. Teraz wyjmujesz podkładkę, zakładasz mostek, ale wyjętą podkładkę dajesz nad mostek. Zakładasz dekielek i dokręcasz śrubkę na górze, potem dociągasz śruby na mostku. Dokręcasz górną śrubkę tak, aby ie było luzów na mostku. Możesz jeszcze obrócić mostek, zakładając go odwrotnie.
aikon Napisano 27 Lipca 2010 Autor Napisano 27 Lipca 2010 Czyli wyjęte podkładki daję tak jakby nad kierownicę? No dobra, a co z łożyskami, itd., które tam są ? To może tak - tu jest skan z instrukcji, przedstawiający te podkładki w sterach. Co mogę, a czego nie mogę ruszać? Bo wydaje się tych podkładeczek więcej, niż na Twoim zdjęciu.
Rulez Napisano 27 Lipca 2010 Napisano 27 Lipca 2010 Samych sterów wcale nie możesz ruszać (na rysunku który podałeś są same stery a tzw podkładka nr 3 to dekielek łożyska), podkładki (nr 1) ze zdjęcia powyżej, możesz przełożyć nad mostek.
aikon Napisano 27 Lipca 2010 Autor Napisano 27 Lipca 2010 Okej, dzięki wszystkim - dałem radę. Były dwa takie pierścionki (jeden wyższy, drugi niższy - nie ma ich na rysunku), to je wyrzuciłem do góry, zostawiłem natomiast tą z numerem 3, bo ona tą swoją szerszą częścią dociskała łożysko, gdybym to stamtąd zabrał, to coś by się pewnie pochrzaniło.. Dzięki za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.