Skocz do zawartości

[rower] KROSS Level A2 vs KROSS Level A4 D3


georgewroc

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam :icon_lol:

 

Szukam roweru w przedziale cenowym do 1400 zł. Natrafiłem jednak na ofertę Kross'a Level A4 D3 - http://rowery.shop.pl/view/154 Nie ukrywam, że patrząc na osprzęt, wydaje mi się, że jest on naprawdę dobry (choć znam się tylko tyle ile udało mi się doczytać na forach xD). Wiem, że przerzutki zawarte w Level A2 nie są najlepszej klasy, a chyba jest to jedna z ważniejszych części...Moje pytanie brzmi następująco. Czy warto jest dopłacić te 100 zł ponad mój budżet, czy Level A2 jest wystarczający i moje obawy nie są słuszne? A może jeszcze ktoś doradziłby jakiś "lepszy" rower od rozważanych.

 

Natrafiłem również na rowery KELLY's, a konkretnie http://rowery.shop.pl/view/95 Zdaje się, że osprzęt nie najgorszy, jednak czy lepszy od wszędzie zachwalanego KROSS'a? ;>

 

Dziękuję za wszystkie rady :P

Napisano

Kross Level A2 - jaki rocznik? Wstepnie patrząc na roczniki 2008/2009/2010 (Lvl A2) to wybrałbym i tak tego Kross`a Level`a A4 2008 co podałeś. Co do Kellys`a, to aż taki zły nie jest, ma lepszą korbę (sztywniejszą) ale za to jego waga oraz zastosowany amortyzator powodują że Kross jest przy nim świetnym w mojej opinii wyborem :icon_lol:

Napisano

http://www.ssc.pl/trek2010/4300.html

Treka spokojnie wyrwiesz za 1500zł we Wrocławiu mogę nawet powiedzieć gdzie.

Krótko mówiąc masz super rame (dożywotnia gwarancja) Osprzęt Alivio który nie jest zły, a zawsze można go wymienić, więc jeżeli szukasz super roweru przyszłościowego polecam Treka.

Napisano

;) nie porównuj osprzętu treka do osprzętu krossa.

Fakt na rame ma dożywotnią gwarancję, ale wątpie aby autor tematu jeździł tak agresywnie że złamie rame, lub ją uszkodzi w jakiś sposób.

Moim zdaniem kross w zupełności wystarczy.

Napisano

kubuka dokładnie oto mi chodziło, jeżeli autor jest wymagający i zamierza rozbudowywać swój rower ma bardzo dobrą podstawę.

Napisano

@MonoVan

 

Autor tematu nic nie pisze że będzie szaleć, a nawet wskazuje na to jego znajomość osprzętu, budowy roweru itp. (georgewroc bez obrazy)

pisze że zna tylko to co wyczytał na forach, więc można przypuszczać że nie będzie on zasuwać na łeb na szyje po lesie i może zaczyna swoją przygodę z rowerowaniem.

 

W przedziale cenowym do 1500zł ramy rowerów są porównywalne (Treka wyróżnia dożywotnia gwarancja)

Amor Treka nadaje się do wbijania gwoździ, osprzęt też nie najlepszej klasy.

 

w treku (jako osobie która ma z nimi styczność na co dzień i często wkurza się na wiele w tych rowerach) kompletnie podpada mi widelec, badziewiaste hample i mierne koła, zbudowane po złodziejsku na marnych piastach shimano. trek, tak jak każdy duży producent, kradnie na detalach mało widocznych (np piasty) i widocznych (kamuflując badziew wielkim logo :D ), do tego z reguły opony w najtańszych wersjach, ciężkie i kiepskie - jedynym ich plusem jest uczciwie podany rozmiar.

przy zakupie treka koniecznie trzeba sprawdzic i to bardzo dokładnie działanie tylnej przerzutki (krzywe haki), prostotę kół (większość trzeba centrować), krzywość tarcz (nagminne).

Tak ogólnikowo (nie o w/w modelu)

 

Wymienianie sprzętu to wiadomo po 2000-3000km, ale nie od razu, bo to się mija z celem.

 

Kross ma osprzęt w tym przedziale cenowym nie do pobicia, widelec może jest twardszy ale na pewno trwalszy niż podstawowy model RST no i ma blokade skoku (lvl a4). Przerzutka deore, co ja się będę rozpisywał kross ma osprzęt o klasę wyżej niż trek no i lepsze obręcze.

 

To tyle ode mnie.

Pzdr

Napisano

...

Wymienianie sprzętu to wiadomo po 2000-3000km, ale nie od razu.

 

...

Ja widzę sens wymiany sprzętu dopiero po zajechaniu obecnego, więc 5k km powinien zrobić bez problemów.

Napisano

2000-3000km napisałem bo mi to od razu przyszło do głowy, oczywiście można przejechać więcej, ale to zależy tylko i wyłącznie od użytkowania.

Napisano

Dzięki wielkie, rady na pewno mi się przydadzą :)

A co do tego jak zamierzam jeździc...kiedyś sporo jeździłem, nawet przymierzałem się do jakiejś cięższej jazdy jednak ktoś postanowił sobie "porzyczyc" mój rowerek, a jakoś od tamtej pory nie było pieniędzy na porządny sprzęt. Teraz mam zamiar jeździc głównie w warunkach miejskich, ale potrzebuję czegoś co przetrzyma wycieczki w górskie tereny, np. planuję na te wakacje jeszcze pojechac w Karkonosze :) Dlatego pytam o rady, bo sam nie znam się kompletnie na sprzęcie xD

Jeszcze raz dzięki ;)

 

Zapytam jeszcze tylko o rozmiar ramy jaki powinienem wziąc. Mam 175 cm wzrostu i ktoś kiedyś powiedział...strasznie długie nogi ;P Mówię o tym, bo gdzieś wyczytałem, że w takich przypadkach powinno się brac raczej mniejsze rozmiary. W takim razie czy 17 będzie dobra? Czy raczej brac 19?

Napisano

a co do levela a4 - jak zaopatrujecie się na nowe ramy krossa? Chodzi mi o tę z 2009, gdzie już dali kwadratowy przekrój u góry i trójkątny na dole, potrójnie cieniowane. Jak ze sztywnością ram Krossa z tego rocznika? sporo osob robi lightbike`i na ramach leveli krossa...

Napisano

Jeszcze tak trochę wdrążając się we wcześniejsze pytanie. Ten Level A4 może jest super, ale to jest lekkie nadszarpnięcie mojego budżetu więc moglibyście się jeszcze wypowiedziec na temat Level A2 dokładniej - obojętnie który rocznik, choc najlepiej by było z 2008. Ale zastanawiał mnie jeszcze model Hexagon, gdzieś koło V6-ki, bo to podobna półka cenowa. No i jeszcze te nieszczęsne przerzutki Alivio. Wiem, że niektórzy narzekają, że ciężko jest je wyregulowac i ogólnie stwarzają pewne problemy. Czy to nie jest przesadzone i czy ja nie znając się na tym, dałbym radę zrobic to sam?

Napisano

Tzn powiem Ci tak jeżeli chodzi o KROSS LEVEL A2 XT to bym brał zdecydowanie rocznik 2009 i to na tarczówkach.

Już piszę dlaczego, otóż różni się on tym od tego samego z v- kami że posiada z tyłu zdecydowany fenomen czyli przerzutkę Shimano Deore XT Shadow co daje poezję w zmianie biegów. Hamulce tarczówki oczywiście nie należą do najwyższej półki, ale będziesz z nich zadowolony.

 

Sam posiadam ten rower z tarczówkami z 2009r kupiłem ponad miesiąc temu i sprawuje się super !!!

Jeśli chodzi o cenę to nie kupisz go znowu dużo taniej niż tego A4 co pisałeś wyżej powiem nawet więcej że może się tak zdarzyć że w ogóle nie kupisz go taniej.

 

Także na twoim miejscu jednak brałbym tego A4. Oczywiście A2 ten co podałem jest też bardzo dobrym rowerem w tej cenie.

 

W ogóle KROSS w tej cenie daje ci chyba full co możesz dostać jeśli chodzi o osprzęt.

 

Aha jeśli chodzi o Hexagona V6 to nie polecam całkowicie w tej cenie bo LEVELE biją go na głowę czy to A2 czy to A4 już nie mówiąc o wyższych modelach ;]

 

Także tak jak ci już wcześniej pisałem lepiej się szarpnąć na coś porządnego niż później dokładać kasę na nowy osprzęt.

 

polecam i pozdrawiam

Napisano

Szkoda że nie możesz dołożyć stówki bo warto, ale jeśli nie to trudno rozumiem.

 

Skoro tak to kupuj levela a2 z tego samego sklepu co ta a4.

Ma lepszy amor, kokpit oraz obręcze, przerzutkę możesz z czasem zmienić.

 

;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...