Skocz do zawartości

[klamka] Shimano - skrzypi


sznib

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Odpowietrzyłem dziś tylny hebel, bo klamka była trochę gumowa. Kiedy po wszystkim skręciłem wszystko okazało się że klamka skrzypi przy mocnym wciśnięciu. Jest to jakby odgłos ściskanej gumy. Pojechałem się przejechać, i hamuje ok, choć klamka nadal jest trochę gumowa, tylko to skrzypienie mnie wkurza. Wcześniej tego nie było. Nic nie cieknie, dodam. Hamulec to Deore LX Br-585.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coż... pozostaje Ci dystrybutor na Polskę czyli RP Pawlak albo chainreactioncycles.com bądź podobne sklepy. Olej mineralny ma całą masę zalet, ale wadą jest to ze bardzo cieżko dobrać do niego uszczelki jako zamienniki. W najgorszym razie kupisz całą klamkę. W pierwszej chwili brzmi to strasznie, ale ma swoje plusy bo możesz pożenić układ z nową klamką wyposażoną w ServoWave :P Przewody hamulcowe do shimano są tanie więc w specyfkacji hamulca sprawdzasz czy Twój obecny przewód podejdzie do nowej klamki. Zestaw przyłączeniowy tez nie jest drogi, ale bez nowej oliwki się nie obejdzie.

 

Patrząc na szybko to: klamkę SLX możesz mieć od ok 120 PLN, najdroższy tylny przewód hamulcowy ok 70 PLN, oliwka i insert 4PLN a 50 ml oleju ok 30 zeta (starczy na dużo wiecej niż Ci potrzeba). Oczywiście możesz kupić też "zwykłą" klamkę, ale ja bym sobie zrobił dobrze i wziął z SW :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Endurorider - dzięki za rady, nowe klamki Shimano bardzo mi się podobają i nawet mam w planach SLX-y, ale to jak fundusze będą, a teraz nie ma, no i komplet od razu. Po co zmieniać oliwkę przy zmianie klamki? Przy skracaniu przewodu, owszem. Jeśli chodzi o olej natomiast to mam wielka butlę LHM-a :icon_mrgreen:.

 

Andrew - dzięki, miałeś rację B). Kropla oleju i po skrzypieniu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Endurorider - dzięki za rady, nowe klamki Shimano bardzo mi się podobają i nawet mam w planach SLX-y, ale to jak fundusze będą, a teraz nie ma, no i komplet od razu. Po co zmieniać oliwkę przy zmianie klamki? Przy skracaniu przewodu, owszem. Jeśli chodzi o olej natomiast to mam wielka butlę LHM-a :D.

:)

 

Fajnie, że proste rozwiązanie pomogło. Ja się zagalopowałem i pojechał po bandzie zapominając o tym żeby zacząć od podstaw   :icon_mrgreen: Co do oliwki to teraz się zacząłem zastanawiać czy rzeczywiście dałoby się zostawć starą. Ja zakładałem nową przy okazji skracania przewodu, który oczywiście trzeba wyjać z klamki i stąd moja opinia o nowej oliwce B)  Jestem ciekaw czy ona uszczelni układ w nowej klamce, ale bez względu na wszystko uważam, że żelazny zapas 2 oliwek powinno sie zawsze mieć. 

 

Próbowałem LHM+ i jak dla mnie to hamulce przestały działać. Dużo osób nie widzi różnicy jednak ja nie byłem w stanie znieść innej charakterystyki pracy i wróciłem do minerala shimano. Najlepiej jest kupić w kilka osób dużą butlę w chainreactioncycles i masz spokój na lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Fajnie, że proste rozwiązanie pomogło. Ja się zagalopowałem i pojechał po bandzie zapominając o tym żeby zacząć od podstaw   :icon_mrgreen: Co do oliwki to teraz się zacząłem zastanawiać czy rzeczywiście dałoby się zostawć starą. Ja zakładałem nową przy okazji skracania przewodu, który oczywiście trzeba wyjać z klamki i stąd moja opinia o nowej oliwce B)  Jestem ciekaw czy ona uszczelni układ w nowej klamce, ale bez względu na wszystko uważam, że żelazny zapas 2 oliwek powinno sie zawsze mieć. 

 

Próbowałem LHM+ i jak dla mnie to hamulce przestały działać. Dużo osób nie widzi różnicy jednak ja nie byłem w stanie znieść innej charakterystyki pracy i wróciłem do minerala shimano. Najlepiej jest kupić w kilka osób dużą butlę w chainreactioncycles i masz spokój na lata.

Niedawno przemieniłem sobie zaciski, LX-a dałem na przód, Deorkę na tył, oliwki na przewodach zostały stare i jest ok, czyli szczelnie. Rzeczywiście na oryginalnym mineralu Shimano hamulce lepiej trochę działają, ale ta cena. Ja się do LHM-a przyzwyczaiłem i mam spory zapas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno przemieniłem sobie zaciski, LX-a dałem na przód, Deorkę na tył, oliwki na przewodach zostały stare i jest ok, czyli szczelnie. Rzeczywiście na oryginalnym mineralu Shimano hamulce lepiej trochę działają, ale ta cena. Ja się do LHM-a przyzwyczaiłem i mam spory zapas.

Dzięki za info B) LHM+stał u mnie z półtora roku zanim go komuś oddałem, właściwie wcisnąłem na siłe :icon_mrgreen: Zdecydowanie preferuje olej shimano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na LHMie nie czuję różnicy, może to kwestia odpowietrzenia po prostu.

 

Sznib jeśli tylko wyjąłeś przewody z klamek i włożyłeś odwrotnie nic więcej z nimi nie robiąc to logiczne, że nie powinno być problemu ze szczelnością. Co innego jak zdejmujesz starą oliwkę i zakładasz na nowo, na inny lub skrócony przewód. Robiłem tak z jednym kompletem hamulców i nie było żadnych problemów ze szczelnością, choć samo zdejmowanie oliwki to niezła zabawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...