Mod Team sznib Napisano 25 Lipca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Lipca 2010 Odpowietrzyłem dziś tylny hebel, bo klamka była trochę gumowa. Kiedy po wszystkim skręciłem wszystko okazało się że klamka skrzypi przy mocnym wciśnięciu. Jest to jakby odgłos ściskanej gumy. Pojechałem się przejechać, i hamuje ok, choć klamka nadal jest trochę gumowa, tylko to skrzypienie mnie wkurza. Wcześniej tego nie było. Nic nie cieknie, dodam. Hamulec to Deore LX Br-585. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 26 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2010 Jeżeli czujesz się na siłach to rozbierz klamką i sprawdź wszystkie gumowe elementy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 26 Lipca 2010 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 26 Lipca 2010 Tyle że nawet jakby była jakaś uszczelka do wymiany to nie mam pojęcia skąd taką wziąć. Na szczęście nic nie cieknie, ale boje się żeby nie zaczęło, szczególnie w trasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 26 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2010 No coż... pozostaje Ci dystrybutor na Polskę czyli RP Pawlak albo chainreactioncycles.com bądź podobne sklepy. Olej mineralny ma całą masę zalet, ale wadą jest to ze bardzo cieżko dobrać do niego uszczelki jako zamienniki. W najgorszym razie kupisz całą klamkę. W pierwszej chwili brzmi to strasznie, ale ma swoje plusy bo możesz pożenić układ z nową klamką wyposażoną w ServoWave Przewody hamulcowe do shimano są tanie więc w specyfkacji hamulca sprawdzasz czy Twój obecny przewód podejdzie do nowej klamki. Zestaw przyłączeniowy tez nie jest drogi, ale bez nowej oliwki się nie obejdzie. Patrząc na szybko to: klamkę SLX możesz mieć od ok 120 PLN, najdroższy tylny przewód hamulcowy ok 70 PLN, oliwka i insert 4PLN a 50 ml oleju ok 30 zeta (starczy na dużo wiecej niż Ci potrzeba). Oczywiście możesz kupić też "zwykłą" klamkę, ale ja bym sobie zrobił dobrze i wziął z SW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 26 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2010 Całe szczęście, że nie skrzypi żadna uszczelka. Najprawdopodobniej dźwięk powstaje na którymś zawiasie. Wystarczy kropelka gęstego oleju i po kłopocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 26 Lipca 2010 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 26 Lipca 2010 Endurorider - dzięki za rady, nowe klamki Shimano bardzo mi się podobają i nawet mam w planach SLX-y, ale to jak fundusze będą, a teraz nie ma, no i komplet od razu. Po co zmieniać oliwkę przy zmianie klamki? Przy skracaniu przewodu, owszem. Jeśli chodzi o olej natomiast to mam wielka butlę LHM-a . Andrew - dzięki, miałeś rację . Kropla oleju i po skrzypieniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 26 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2010 Endurorider - dzięki za rady, nowe klamki Shimano bardzo mi się podobają i nawet mam w planach SLX-y, ale to jak fundusze będą, a teraz nie ma, no i komplet od razu. Po co zmieniać oliwkę przy zmianie klamki? Przy skracaniu przewodu, owszem. Jeśli chodzi o olej natomiast to mam wielka butlę LHM-a . Fajnie, że proste rozwiązanie pomogło. Ja się zagalopowałem i pojechał po bandzie zapominając o tym żeby zacząć od podstaw Co do oliwki to teraz się zacząłem zastanawiać czy rzeczywiście dałoby się zostawć starą. Ja zakładałem nową przy okazji skracania przewodu, który oczywiście trzeba wyjać z klamki i stąd moja opinia o nowej oliwce Jestem ciekaw czy ona uszczelni układ w nowej klamce, ale bez względu na wszystko uważam, że żelazny zapas 2 oliwek powinno sie zawsze mieć. Próbowałem LHM+ i jak dla mnie to hamulce przestały działać. Dużo osób nie widzi różnicy jednak ja nie byłem w stanie znieść innej charakterystyki pracy i wróciłem do minerala shimano. Najlepiej jest kupić w kilka osób dużą butlę w chainreactioncycles i masz spokój na lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 26 Lipca 2010 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 26 Lipca 2010 Fajnie, że proste rozwiązanie pomogło. Ja się zagalopowałem i pojechał po bandzie zapominając o tym żeby zacząć od podstaw Co do oliwki to teraz się zacząłem zastanawiać czy rzeczywiście dałoby się zostawć starą. Ja zakładałem nową przy okazji skracania przewodu, który oczywiście trzeba wyjać z klamki i stąd moja opinia o nowej oliwce Jestem ciekaw czy ona uszczelni układ w nowej klamce, ale bez względu na wszystko uważam, że żelazny zapas 2 oliwek powinno sie zawsze mieć. Próbowałem LHM+ i jak dla mnie to hamulce przestały działać. Dużo osób nie widzi różnicy jednak ja nie byłem w stanie znieść innej charakterystyki pracy i wróciłem do minerala shimano. Najlepiej jest kupić w kilka osób dużą butlę w chainreactioncycles i masz spokój na lata. Niedawno przemieniłem sobie zaciski, LX-a dałem na przód, Deorkę na tył, oliwki na przewodach zostały stare i jest ok, czyli szczelnie. Rzeczywiście na oryginalnym mineralu Shimano hamulce lepiej trochę działają, ale ta cena. Ja się do LHM-a przyzwyczaiłem i mam spory zapas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 26 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2010 Niedawno przemieniłem sobie zaciski, LX-a dałem na przód, Deorkę na tył, oliwki na przewodach zostały stare i jest ok, czyli szczelnie. Rzeczywiście na oryginalnym mineralu Shimano hamulce lepiej trochę działają, ale ta cena. Ja się do LHM-a przyzwyczaiłem i mam spory zapas. Dzięki za info LHM+stał u mnie z półtora roku zanim go komuś oddałem, właściwie wcisnąłem na siłe Zdecydowanie preferuje olej shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 26 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2010 Ja na LHMie nie czuję różnicy, może to kwestia odpowietrzenia po prostu. Sznib jeśli tylko wyjąłeś przewody z klamek i włożyłeś odwrotnie nic więcej z nimi nie robiąc to logiczne, że nie powinno być problemu ze szczelnością. Co innego jak zdejmujesz starą oliwkę i zakładasz na nowo, na inny lub skrócony przewód. Robiłem tak z jednym kompletem hamulców i nie było żadnych problemów ze szczelnością, choć samo zdejmowanie oliwki to niezła zabawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.