ttt Napisano 24 Lipca 2010 Napisano 24 Lipca 2010 Parę danych na początek, moja waga: grubo powyżej 90kg, styl jazdy XC (chociaż niestety dużo jeżdżę teraz po drogach asfaltowych). Obecnie w rowerze zamontowany jest RST Capa T6 (o skoku 76mm ponoć) i najwyższa pora to zmienić. Zastanawiałem się nad RS Dart 3 vs Suntour Raidon Lo-Air- z tych dwóch bardziej skłaniam się w stronę Darta. Ma wymiary bardziej zbliżone do aktualnie zamontowanego w moim rowerze amortyzatora, a tym samym mniej zmieni mi geometrię. Swoją drogą facet w sklepie ostatnio stanowczo odradzał mi Suntoury, jakoby nie było do nich części zamiennych, ale jako że prowadzi on serwis Rock Shox'a to tę opinię mam tak za nie do końca obiektywną. Zastanawia mnie tylko czy warto i czy do mojej wagi standardowo montowana sprężyna będzie ok, czy od razu musiałbym się nastawić na wymianę? W przypływie finansowego optymizmu zastanawiam się też nad Torą, na allegro znalazłem: http://allegro.pl/item1141938065_rock_shox_tora_302_lo_air_solo_manetka_kurier0zl.html Trochę ponad budżet wyjściowy, ale jeszcze łyknę. Z tego co się zorientowałem to model 2008 chyba. Co sadzicie? Warto dokładać i kupić zamiast Darta 3? Jakie to ma wymiary (bo nigdzie nie znalazłem). I czy ma motion control czy nie, bo w opisie niby jest, ale wiadomo jak to czasem bywa. Aha, amor chcę założyć do Wheelera 900 mniej więcej takiego: http://www.wheelerpolska.home.pl/mtb_wl900zx.html Jakieś sugestie?
raceteam Napisano 24 Lipca 2010 Napisano 24 Lipca 2010 jakaś droga ta tora, mój koleżka kupił taką nówke za 399zł, 200zł taniej
ttt Napisano 24 Lipca 2010 Autor Napisano 24 Lipca 2010 jakaś droga ta tora, mój koleżka kupił taką nówke za 399zł, 200zł taniej Powietrzną? Za tyle sprężynowe tylko widziałem...
stefan2810 Napisano 24 Lipca 2010 Napisano 24 Lipca 2010 Możesz szukać na allegro używaną Torę. Ja na przykład kupiłem jakiś czas temu używkę Torę 318 Solo Air (powietrzna) za 370zł + oddałem od razu do serwisu na przegląd - 80zł i gra gitara, jak nowa. A pod Twoją wage to celował bym tylko w coś powietrznego, ustawisz idealnie pod siebie nie za miekko nie za twardo.
ttt Napisano 24 Lipca 2010 Autor Napisano 24 Lipca 2010 pod Twoją wage to celował bym tylko w coś powietrznego, ustawisz idealnie pod siebie nie za miekko nie za twardo. No właśnie, to jest jeden z argumentów, które skłaniają mnie w stronę amora powietrznego, np Tory. Tym bardziej że trochę kilogramów muszę zrzucić więc optymistycznie myśląć nie byłoby to ustawianie jednorazowe. Możesz szukać na allegro używaną Torę. Ja na przykład kupiłem jakiś czas temu używkę Torę 318 Solo Air (powietrzna) za 370zł + oddałem od razu do serwisu na przegląd - 80zł i gra gitara, jak nowa. Nie przepadam za kupnem używek, wolałbym nowy. Niemniej przemyślę radę, dzięki. Czym właściwie różni się Tora powietrzna 302 od 318? W 302 mamy blokadę w manetce na zasadzie on/off, a w 318 z kilkoma stopniami regulacji, tak? Czy coś pokręciłem?
Miecho87 Napisano 24 Lipca 2010 Napisano 24 Lipca 2010 Darta trudno polecać, nie cieszy się dobrymi opiniami. A Tora 302 od 318 różni się tłumikiem - w 318 jest znacznie lepszy MotionControl.
ziemian Napisano 24 Lipca 2010 Napisano 24 Lipca 2010 W tej cenie tez zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie Tora powietrzna, chyba w tej ceni nic lepszego nie znajdziesz. Sam się muszę rozglądnąć za taką Torą ;] pozdrawiam i polecam
ttt Napisano 25 Lipca 2010 Autor Napisano 25 Lipca 2010 A Tora 302 od 318 różni się tłumikiem - w 318 jest znacznie lepszy MotionControl. Dzięki za wyjaśnienie. Czyli opis w zlinkowanej wyżej aukcji był lekko "z czapy". Tylko mi namieszał. W tej cenie tez zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie Tora powietrzna, chyba w tej ceni nic lepszego nie znajdziesz. Sam się muszę rozglądnąć za taką Torą ;] pozdrawiam i polecam Ok, dzięki za radę. W takim razie na dzień dzisiejszy nastawiam się na jakąś Torę 318 powietrzną. Będę szukał okazji. Na allegro pojawiła się taka aukcja: http://allegro.pl/item1163336604_rock_shox_tora_318_air_rarytas_w_dobrej_cenie.html Nówka, powietrzna 318, motion control, z pivotami pod v-brake'i i z manetką. Wydaje się mi być dobrym rozwiązaniem. Co prawda 150pln więcej od zakładanego w temacie budżetu ale powiedzmy że tyle jeszcze mógłbym go naciągnąć.
enduroriderPL Napisano 26 Lipca 2010 Napisano 26 Lipca 2010 Jeżeli będziesz kupować coś od Rockshoxa to koniecznie z tłumikiem motionControl czyli w/w Torę 318. Za to naprawdę warto dopłacić. Jezeli jestes w stanie przyjąć taki budżet to bierz.
ttt Napisano 27 Lipca 2010 Autor Napisano 27 Lipca 2010 Jeżeli będziesz kupować coś od Rockshoxa to koniecznie z tłumikiem motionControl czyli w/w Torę 318. Za to naprawdę warto dopłacić. Jezeli jestes w stanie przyjąć taki budżet to bierz. Dzięki za radę. Tak też chyba zrobię i wezmę. Jeszcze raz dzięki wszystkim za odpowiedzi.
ttt Napisano 4 Sierpnia 2010 Autor Napisano 4 Sierpnia 2010 Eh, nie spodziewałem się że teraz pivoty pod vki to taki deficytowy towar. Co znajdę jakiś amor to tylko pod tarczę. Najbliżej moich oczekiwań jest powyżej zlinkowana aukcja (ta: http://allegro.pl/item1163336604_rock_shox_tora_318_air_rarytas_w_dobrej_cenie.html), aczkolwiek nie ma w tym przypadku manetki (zdjęcia zdjęciami, ale pytałem sprzedającego). W związku z tym pytanie dodatkowe: jak oceniacie przydatność manetki blokady skoku na kierownicy? Warto posiadać, czy to jednak zbędna fanaberia i bezsensu żebym się przy tym upierał?
enduroriderPL Napisano 4 Sierpnia 2010 Napisano 4 Sierpnia 2010 Ja mam manętkę poploc w pikeu i uwazam, że jest to super sprawa. Bez manetki nie zablokujesz skoku, chyba że chcesz rozbierać tłumik i wyciągać sprężynę powrotną.
ttt Napisano 4 Sierpnia 2010 Autor Napisano 4 Sierpnia 2010 A to nie jest tak że jak nie ma manetki na kierownice, to jest pokrętło na szczycie goleni?
enduroriderPL Napisano 4 Sierpnia 2010 Napisano 4 Sierpnia 2010 A to nie jest tak że jak nie ma manetki na kierownice, to jest pokrętło na szczycie goleni? Zależy od wersji. Albo ma do ręcznego ustawiania albo jest "kółko" do którego sie linkę zapina.
ttt Napisano 4 Sierpnia 2010 Autor Napisano 4 Sierpnia 2010 Ok, dzięki za wyjaśnienie. W takim razie dalej będę szukał.
Tomash Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 Nawet jeśli jest pokrętło, to moim zdaniem znacznie wygodniejsza jest manetka. Nie musisz się schylać i grzebać przy blokadzie, co w czasie jazdy jest dość irytujące. Sam musisz jednak zdecydować czy bardzo ci to potrzebne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.