Platek Napisano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2006 Czytam i czytam i chyba go łykne... Dziś na allegro taki znalazłem za 300pln A relacja z wytrzymującej blokady skoku jest zachecajaca A czy da rade blokowac skok bez manetki? ręcznie po prostu? żeby zminimalizowac części, które sie mogą ewentualnie zepsuc..(linka np...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krezystof Napisano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2006 Oj raczej nie, linka dochodząca do prawej goleni gdy jest naciągana przesówa taki tłoczek i wtedy jest blokowany skok. Im bardziej naciągnięta tym mocniej blokuje. Do tego ten toczek jest malutki to raczej dużo nie zrobisz... Dodatkowo jeszcze sam w sobie zaraz odbija a blokuje go tylko manetka... Ale może uda ci się coś zrobić Powodzenia ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turysta Napisano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 Witam! Mam owego Axona D-RL od lipca, sprawuje się dobrze, ale mam do niego zastrzeżenia. Zastrzeżeniami są: - skok - w opisach producenta na mojego pisze że ma 100 mm, a jak liczyłem to ma około 74 - 76 mm - leciutki luz - jest odczówlny u mnie leciutki luz. A czy wogóle ta regulacja wstępna MAX - MIN, to coś daje? Ja nie zauważyłem rzadnej różnicy Blokada skoku działa dobrze, ale jak zablokuję i cisnę z całej siły w niego to się zegnie około 0,5 cm. Owszem, z wyglądu jest zai****sty. Duża goleń górana daje duży efekt. Z daleka wygląda jak by on miał co najmniej 120 mm. Mam nadzieję że będzie mi jeszcze długo służył. Przejechałem na nim około 1300 km. Troszkę mało, ale przez całe wakacje byłem na wyjeździe i nie moglem wziąć mojego super rowerku. PS. Mojego Axona miałem juz założonego standartowo, bo w kelly's magic zakładają standartem PS2. Zachęcam wszystkich do kupna tego amorka, za taką cene jest wart. Pozdrawiam turysta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 20 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 Witam! Mam owego Axona D-RL od lipca, sprawuje się dobrze, ale mam do niego zastrzeżenia. Zastrzeżeniami są: - skok - w opisach producenta na mojego pisze że ma 100 mm, a jak liczyłem to ma około 74 - 76 mm - leciutki luz - jest odczówlny u mnie leciutki luz. Mój ma przejechne ze 4 k km i luzu jeszcze brak A czy wogóle ta regulacja wstępna MAX - MIN, to coś daje? Ja nie zauważyłem rzadnej różnicy Blokada skoku działa dobrze, ale jak zablokuję i cisnę z całej siły w niego to się zegnie około 0,5 cm. Tez tak miałem w serwisie gość z goleni wykręcił wkręcił i już jest dobrze (jest różnica w działaniu) Owszem, z wyglądu jest zai****sty. Duża goleń górana daje duży efekt. Z daleka wygląda jak by on miał co najmniej 120 mm. Ja mam wersję 80 mm ale też wygląda jakny miał z 10 cm skoku Mam nadzieję że będzie mi jeszcze długo służył. Przejechałem na nim około 1300 km. Troszkę mało, ale przez całe wakacje byłem na wyjeździe i nie moglem wziąć mojego super rowerku. RST Gila z tym przebiegiem co Axon była już śmieciem :034: PS. Mojego Axona miałem juz założonego standartowo, bo w kelly's magic zakładają standartem PS2. Zachęcam wszystkich do kupna tego amorka, za taką cene jest wart. Za trzysta parę złotych polskich to jest naprawdę świetny amortyzator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spike Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 Ktos rozbieral juz Axona? Jakies niespodzianki moga mnie spotkac? Przed nowym sezonem postanowilem zrobic mu mały serwis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Platek Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 Ja mam pytanie do chłopaków co mają axona 80 i 100mm skoku. Czy te liczby oznaczają długośc goleni górnych? czy jak? o ile mi sie podniesie przód roweru jesli zamontuje tego z 80mm skokiem? o 80 czy o np. 100? ps. chodzi o jak najmniejsze podniesienie przodu, nawet kosztem skoku (bo mi nie potrzebny duży) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 Nie, nie podniesie się o 80 czy 100 mm bo długośćgoleni musi być dłuższa, pozatym amortyzatory mają różne długości. W rzeczywistości przód podniesie się o około 5 cm 5-10 cm miało być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Platek Napisano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 no właśnie:) dzięki o to chodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krezystof Napisano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2006 Ile jest warty taki amortyzator używany z '05 roku gdzieś pół roczny..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turysta Napisano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2006 Ja mam pytanie do chłopaków co mają axona 80 i 100mm skoku. Czy te liczby oznaczają długośc goleni górnych? czy jak? o ile mi sie podniesie przód roweru jesli zamontuje tego z 80mm skokiem? o 80 czy o np. 100? ps. chodzi o jak najmniejsze podniesienie przodu, nawet kosztem skoku (bo mi nie potrzebny duży) Ja mam tego z 100 mm skokiem i goleni mam około 120 mm. Ile jest warty taki amortyzator używany z '05 roku gdzieś pół roczny..? Nie mam pojęcie. Może gdzieś około 300 - 350 zł. (nie wiem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Platek Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 Ile jest warty taki amortyzator używany z '05 roku gdzieś pół roczny..? tu masz: Axon za 300pln jest z 2005 roku ale nowy(nieużywany) z tego co sie zdążyłem zorientowac to mozesz sobie wybrac tez ze skokiem 80 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turysta Napisano 6 Marca 2006 Udostępnij Napisano 6 Marca 2006 tylko dlaczego nie które są z jasną (srebrną) golenią, a ja mam z czarną golenią górną. :glare: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość ryco Napisano 6 Marca 2006 Udostępnij Napisano 6 Marca 2006 Kupiłem sobie takiego z allegro za 300. Mam pytanko do bardziej objeżdżonych na tym sprzecie. Czy polecacie dokupienie skarpet na golenie? Może bedzie sie mniej brudził i rysował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turysta Napisano 7 Marca 2006 Udostępnij Napisano 7 Marca 2006 Ja jestem za tym aby tego nie zakładać. Już w samym amorku masz te gumki aby do środka nie wlatowały brudy. Moim zdaniem nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mycek Napisano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2006 zamierzam kupić tego amorka za 299 zł + przesylka (wersje DR-L) na allegro, potem zdam relacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejek Napisano 14 Maja 2006 Udostępnij Napisano 14 Maja 2006 Ze tak zapytam.... widzial ktos w tych amortyzatorach kiedykolwiek olej?... :034: :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fokstrot Napisano 15 Maja 2006 Udostępnij Napisano 15 Maja 2006 ze tak zapytam - ktory amor wedlug was jest lepszy: xcr -lo czy axon d-rl? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Event Napisano 17 Maja 2006 Udostępnij Napisano 17 Maja 2006 właśnie kupuje axona i zobaczymy jak podziała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
popeye1 Napisano 20 Maja 2006 Udostępnij Napisano 20 Maja 2006 uzywam Axon D-RL 100mm od maja 2005r. na moje 75kg jest w miarę ale tłumienie to jest przesadne. Luzów nie złapał, ale używam V-łek LXa, przejechane ponad 5kkm, sztywny. Blokada dalej działa i nigdy nie miałem z nią problemów. W lewej goleni jest sprężyna i elastometr, w prawej kartridż ale nie olejowy a jakiś gazowy. Niby jest możliwość jego wyregulowania ale nigdy nie chciało mi się z tym bawić. Jakos żyję. Nie wiem jak to się stało ale po wyjęciu / obcięciu/ polowy elastometra skok zwiększył się do około 115mm a po wyjęciu reszty / lewa goleń tylko sprężyna/ mam prawie 130mm skoku. . Dobrze, że górne golenie są od dołu przykręcone ampulami bo zacząłem sie zastanawiać kiedy mi wyskoczą z dolnych . Pozatym zalałem go olejem 5W tylko nie pamiętam czy dwie czy jedną goleń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 20 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2006 Amor działa nadal bea najmniejszych problemów blokada też działa amor był w serwisie na przeglądzie przebieg 5 kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
von Lauenberg Napisano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2006 Czy mogę zapytać Amoniak o koszt tego serwisowania? Co dokładnie obejmuje procedura serwisowa? Czy oddałeś go zgodnie z instrukcją i jak wygląda kalendarz serwisowy dla niego? Pozdrower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 27 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2006 Czy mogę zapytać Amoniak o koszt tego serwisowania? Co dokładnie obejmuje procedura serwisowa? Czy oddałeś go zgodnie z instrukcją i jak wygląda kalendarz serwisowy dla niego? Pozdrower. Tu jest serwisówka od tego amora koszt serwisu wynoosił 65 zł :025: z tego co widziałem to sam jestem w stanie zrobiś to co serwis Czyli rozebrać przesmarować Oleju w cartridge`u nie wymieniali Po serwisie zrobił się bardziej miękki Natomiast mam problem z blokadą skoku roz*^%łem manetkę miałem dzwona. no i manetka poszła się .... Teraz muszą wykombinować nową manetkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sforek Napisano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2006 ... w prawej kartridż ale nie olejowy a jakiś gazowy. Niby jest możliwość jego wyregulowania ale nigdy nie chciało mi się z tym bawić. Jakos żyję... Jak to sie reguluje? Sam mam axona od niedawna i niestety z tłumienia jestem niezadowolony. Jest zbyt duze, po drugie gdy wyrwe koło to jest jeszcze wieksze (tłumienie) i golenie wysuwają sie dosyc wolno. W zadne tam zelewania nie wierze bo niby jak to ma coś dac, skoro tłumik jest szczelny? PS. jezdze bez manetki blokady, czy to ma jakies znaczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 3 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2006 Jak to sie reguluje? Sam mam axona od niedawna i niestety z tłumienia jestem niezadowolony. Jest zbyt duze, po drugie gdy wyrwe koło to jest jeszcze wieksze (tłumienie) i golenie wysuwają sie dosyc wolno. W zadne tam zelewania nie wierze bo niby jak to ma coś dac, skoro tłumik jest szczelny? PS. jezdze bez manetki blokady, czy to ma jakies znaczenie? Imho mas walniętego amora Nowa manetka kosztuje 173 zł na razie jeżdżę ze starą po reanimacji :wink: Jak masz zamiar pozbyć się manetki za 50% jej wartości to pisz na Priva Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Talomejusz Napisano 17 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2006 Cześć wszystkim! Niedawno kupiłem Axona d-rl na allegro o skoku 100 mm i chciałem się podzielić kilkoma spostrzeżeniami oraz tym jak porządnie ten amortyzator nasmarować! Tak więc : na allegro prosiłem o axona o skoku 100 mm i jak dostałem paczkę i obejrzałem golenie i je zmierzyłem (ok. 120 mm) to wydawało się, że te 100 to raczej ma. Po rozebraniu amortyzatora okazało się, że ma co najwyżej 80...a tak normalnie to ugiąć go moż a do max 70 mm Po wyjęciu goleni górnych z dolnych znalazłem w jednej z nich dość sporych rozmiarów kawałek ubrudzonej smarem listewki!!!...co tam robiła, nie miałem pojęcia! Nie było smaru na goleniach i na prowadnicach ani w rowkach na smar. Amortyzator pracował praktycznie na sucho. Rozebrałem go po przejechaniu ok. 100 km i żałuję ,że nie zrobiłem tego od razu. Zamiast stałego wazelinowatego smaru wlalem tam trochę oleju silnikowego i ponownie zmontowałem axona. Wlałem też trochę oleju pod uszczelkę zbierającą w miejsce gdzie powinno się właśnie wprowadzać smar. Amortyzator zrobił się bardzo miękki aż do tego stopnia, że po dokręceniu na maxa pokrętła naprężenia wstępnego nic to nie pomogło i musiałem odkręcić ten korek i podłożyć kilka podkładek z gumy olejoodpornej. Przy okazji wpakowałem dużo smaru na sprężynę, skróciłem tą gumę co jest w spręzynie a na końcu zalałem goleń od środka niewielką ilością oleju tak aby dotarł do tej sprężyny co chroni przed dobiciem. Po tych zmianach axon pracuje świetnie!!Płynnie i regularnie i nie martwię się już ze golenie są nienasmarowane. Dodam jeszcze, że na golenie założyłem gumowe osłonki od starej gili , dzięki czemu golenie chronione są od pyłu itp. Zaskoczyła mnie jeszcze jedna rzecz. Prowadnice goleni są niewielkimi tulejami, które nie radzą sobie z utrzymaniem sztywności bocznej amortyzatora. Chwytając za kierownicę i sprawdzając sztywność boczną zauważyłem, że można axona trochę wygiąć. Wydaje mi się ,że tulejki prowadzące powinny być jednak większe. Niestety nie da się z tym już nic zrobić Tak więc radzę zaraz po zakupie: -sprawdzić czy dostaliście taki skok jaki chcieliście -rozebrać amortyzator i smar stały zastąpić olejem -skrócić gumę w sprężynie (ja uciąłem ok. 1,5 cm) -nasmarować porządnie sprężynę -wlać do goleni ze sprężyną trochę oleju -gdyby to było konieczne włożyć kilka podkładek z gumy gdyby amortyzator zrobił się za miękki Zastanawia mnie czy trafiłem na jakiś „lewy” model axona czy do Polski wysyłają wszystkie takie z niedoróbkami, licząc na to, że nikt nie będzie amortyzatorów rozbierać. Poza tym axonek jest ok. W porównaniu do mojej starej gili rst to nie ma nawet co porównycwać. W swojej cenie jednak jest w ścisłej czołówce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi