Skocz do zawartości

[amortyzator] Sr Suntour AXON D-RL


amoniak

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam i czytam i chyba go łykne...

Dziś na allegro taki znalazłem za 300pln :)

A relacja z wytrzymującej blokady skoku jest zachecajaca :P

 

A czy da rade blokowac skok bez manetki? ręcznie po prostu? żeby zminimalizowac części, które sie mogą ewentualnie zepsuc..(linka np...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj raczej nie, linka dochodząca do prawej goleni gdy jest naciągana przesówa taki tłoczek i wtedy jest blokowany skok. Im bardziej naciągnięta tym mocniej blokuje. Do tego ten toczek jest malutki to raczej dużo nie zrobisz... Dodatkowo jeszcze sam w sobie zaraz odbija a blokuje go tylko manetka... Ale może uda ci się coś zrobić :P

Powodzenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Mam owego Axona D-RL od lipca, sprawuje się dobrze, ale mam do niego zastrzeżenia. Zastrzeżeniami są:

- skok - w opisach producenta na mojego pisze że ma 100 mm, a jak liczyłem to ma około 74 - 76 mm

- leciutki luz - jest odczówlny u mnie leciutki luz.

 

A czy wogóle ta regulacja wstępna MAX - MIN, to coś daje? Ja nie zauważyłem rzadnej różnicy

Blokada skoku działa dobrze, ale jak zablokuję i cisnę z całej siły w niego to się zegnie około 0,5 cm.

 

Owszem, z wyglądu jest zai****sty. Duża goleń górana daje duży efekt. Z daleka wygląda jak by on miał co najmniej 120 mm. :)

 

Mam nadzieję że będzie mi jeszcze długo służył. Przejechałem na nim około 1300 km. Troszkę mało, ale przez całe wakacje byłem na wyjeździe i nie moglem wziąć mojego super rowerku.

 

PS. Mojego Axona miałem juz założonego standartowo, bo w kelly's magic zakładają standartem :)

PS2. Zachęcam wszystkich do kupna tego amorka, za taką cene jest wart. B)

 

Pozdrawiam turysta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam owego Axona D-RL od lipca, sprawuje się dobrze, ale mam do niego zastrzeżenia. Zastrzeżeniami są:

- skok - w opisach producenta na mojego pisze że ma 100 mm, a jak liczyłem to ma około 74 - 76 mm

- leciutki luz - jest odczówlny u mnie leciutki luz.

Mój ma przejechne ze 4 k km i luzu jeszcze brak :blink:

A czy wogóle ta regulacja wstępna MAX - MIN, to coś daje? Ja nie zauważyłem rzadnej różnicy

Blokada skoku działa dobrze, ale jak zablokuję i cisnę z całej siły w niego to się zegnie około 0,5 cm.

Tez tak miałem w serwisie gość z goleni wykręcił wkręcił i już jest dobrze (jest różnica w działaniu)

Owszem, z wyglądu jest zai****sty. Duża goleń górana daje duży efekt. Z daleka wygląda jak by on miał co najmniej 120 mm. :D

Ja mam wersję 80 mm ale też wygląda jakny miał z 10 cm skoku

Mam nadzieję że będzie mi jeszcze długo służył. Przejechałem na nim około 1300 km. Troszkę mało, ale przez całe wakacje byłem na wyjeździe i nie moglem wziąć mojego super rowerku.

RST Gila z tym przebiegiem co Axon była już śmieciem :034:

PS. Mojego Axona miałem juz założonego standartowo, bo w kelly's magic zakładają standartem ;)

PS2. Zachęcam wszystkich do kupna tego amorka, za taką cene jest wart. B)

Za trzysta parę złotych polskich to jest naprawdę świetny amortyzator :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie do chłopaków co mają axona 80 i 100mm skoku.

Czy te liczby oznaczają długośc goleni górnych? czy jak? o ile mi sie podniesie przód roweru jesli zamontuje tego z 80mm skokiem? o 80 czy o np. 100?

ps. chodzi o jak najmniejsze podniesienie przodu, nawet kosztem skoku (bo mi nie potrzebny duży)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie do chłopaków co mają axona 80 i 100mm skoku.

Czy te liczby oznaczają długośc goleni górnych? czy jak? o ile mi sie podniesie przód roweru jesli zamontuje tego z 80mm skokiem? o 80 czy o np. 100?

ps. chodzi o jak najmniejsze podniesienie przodu, nawet kosztem skoku (bo mi nie potrzebny duży)

 

Ja mam tego z 100 mm skokiem i goleni mam około 120 mm.

 

 

Ile jest warty taki amortyzator używany z '05 roku gdzieś pół roczny..?

 

Nie mam pojęcie. Może gdzieś około 300 - 350 zł. (nie wiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość ryco

Kupiłem sobie takiego z allegro za 300. Mam pytanko do bardziej objeżdżonych na tym sprzecie. Czy polecacie dokupienie skarpet na golenie? Może bedzie sie mniej brudził i rysował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

uzywam Axon D-RL 100mm od maja 2005r.

 

na moje 75kg jest w miarę ale tłumienie to jest przesadne.

Luzów nie złapał, ale używam V-łek LXa, przejechane ponad 5kkm, sztywny.

 

Blokada dalej działa i nigdy nie miałem z nią problemów.

 

W lewej goleni jest sprężyna i elastometr, w prawej kartridż ale nie olejowy a jakiś gazowy. Niby jest możliwość jego wyregulowania ale nigdy nie chciało mi się z tym bawić. Jakos żyję.

 

Nie wiem jak to się stało ale po wyjęciu / obcięciu/ polowy elastometra skok zwiększył się do około 115mm a po wyjęciu reszty / lewa goleń tylko sprężyna/ mam prawie 130mm skoku. ;).

 

Dobrze, że górne golenie są od dołu przykręcone ampulami bo zacząłem sie zastanawiać kiedy mi wyskoczą z dolnych :) .

 

Pozatym zalałem go olejem 5W tylko nie pamiętam czy dwie czy jedną goleń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy mogę zapytać Amoniak o koszt tego serwisowania? Co dokładnie obejmuje procedura serwisowa? Czy oddałeś go zgodnie z instrukcją i jak wygląda kalendarz serwisowy dla niego?

 

Pozdrower.

Tu jest serwisówka od tego amora koszt serwisu wynoosił 65 zł :025: z tego co widziałem to sam jestem w stanie zrobiś to co serwis Czyli rozebrać przesmarować Oleju w cartridge`u nie wymieniali

Po serwisie zrobił się bardziej miękki

Natomiast mam problem z blokadą skoku roz*^%łem manetkę :excl: miałem dzwona. no i manetka poszła się .... :excl:

Teraz muszą wykombinować nową manetkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... w prawej kartridż ale nie olejowy a jakiś gazowy. Niby jest możliwość jego wyregulowania ale nigdy nie chciało mi się z tym bawić. Jakos żyję...

Jak to sie reguluje?

Sam mam axona od niedawna i niestety z tłumienia jestem niezadowolony. Jest zbyt duze, po drugie gdy wyrwe koło to jest jeszcze wieksze (tłumienie) i golenie wysuwają sie dosyc wolno.

 

W zadne tam zelewania nie wierze bo niby jak to ma coś dac, skoro tłumik jest szczelny?

 

PS. jezdze bez manetki blokady, czy to ma jakies znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to sie reguluje?

Sam mam axona od niedawna i niestety z tłumienia jestem niezadowolony. Jest zbyt duze, po drugie gdy wyrwe koło to jest jeszcze wieksze (tłumienie) i golenie wysuwają sie dosyc wolno.

 

W zadne tam zelewania nie wierze bo niby jak to ma coś dac, skoro tłumik jest szczelny?

 

PS. jezdze bez manetki blokady, czy to ma jakies znaczenie?

Imho mas walniętego amora :D

 

Nowa manetka kosztuje 173 zł :PB)

na razie jeżdżę ze starą po reanimacji :wink:

Jak masz zamiar pozbyć się manetki za 50% jej wartości to pisz na Priva

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć wszystkim!

 

Niedawno kupiłem Axona d-rl na allegro o skoku 100 mm i chciałem się podzielić kilkoma spostrzeżeniami oraz tym jak porządnie ten amortyzator nasmarować!

 

Tak więc : na allegro prosiłem o axona o skoku 100 mm i jak dostałem paczkę i obejrzałem golenie i je zmierzyłem (ok. 120 mm) to wydawało się, że te 100 to raczej ma. Po rozebraniu amortyzatora okazało się, że ma co najwyżej 80...a tak normalnie to ugiąć go moż a do max 70 mm

Po wyjęciu goleni górnych z dolnych znalazłem w jednej z nich dość sporych rozmiarów kawałek ubrudzonej smarem listewki!!!...co tam robiła, nie miałem pojęcia! Nie było smaru na goleniach i na prowadnicach ani w rowkach na smar. Amortyzator pracował praktycznie na sucho.

Rozebrałem go po przejechaniu ok. 100 km i żałuję ,że nie zrobiłem tego od razu. Zamiast stałego wazelinowatego smaru wlalem tam trochę oleju silnikowego i ponownie zmontowałem axona. Wlałem też trochę oleju pod uszczelkę zbierającą w miejsce gdzie powinno się właśnie wprowadzać smar. Amortyzator zrobił się bardzo miękki aż do tego stopnia, że po dokręceniu na maxa pokrętła naprężenia wstępnego nic to nie pomogło i musiałem odkręcić ten korek i podłożyć kilka podkładek z gumy olejoodpornej. Przy okazji wpakowałem dużo smaru na sprężynę, skróciłem tą gumę co jest w spręzynie a na końcu zalałem goleń od środka niewielką ilością oleju tak aby dotarł do tej sprężyny co chroni przed dobiciem.

Po tych zmianach axon pracuje świetnie!!Płynnie i regularnie i nie martwię się już ze golenie są nienasmarowane. Dodam jeszcze, że na golenie założyłem gumowe osłonki od starej gili , dzięki czemu golenie chronione są od pyłu itp.

Zaskoczyła mnie jeszcze jedna rzecz. Prowadnice goleni są niewielkimi tulejami, które nie radzą sobie z utrzymaniem sztywności bocznej amortyzatora. Chwytając za kierownicę i sprawdzając sztywność boczną zauważyłem, że można axona trochę wygiąć. Wydaje mi się ,że tulejki prowadzące powinny być jednak większe. Niestety nie da się z tym już nic zrobić

 

Tak więc radzę zaraz po zakupie:

-sprawdzić czy dostaliście taki skok jaki chcieliście

-rozebrać amortyzator i smar stały zastąpić olejem

-skrócić gumę w sprężynie (ja uciąłem ok. 1,5 cm)

-nasmarować porządnie sprężynę

-wlać do goleni ze sprężyną trochę oleju

-gdyby to było konieczne włożyć kilka podkładek z gumy gdyby amortyzator zrobił się za miękki

 

Zastanawia mnie czy trafiłem na jakiś „lewy” model axona czy do Polski wysyłają wszystkie takie z niedoróbkami, licząc na to, że nikt nie będzie amortyzatorów rozbierać.

 

Poza tym axonek jest ok. W porównaniu do mojej starej gili rst to nie ma nawet co porównycwać. W swojej cenie jednak jest w ścisłej czołówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...