Wiesiu Napisano 23 Lipca 2010 Napisano 23 Lipca 2010 Witam, od dość dawna nie byłem pewien obecnych opon a mam komplet takich jak widoczne na aukcji http://allegro.pl/item1075496699_1075496699.html a, że w tylnej powoli zaczyna być widoczne starcie bieżnika to zamierzam kupić coś lepszego. Ogólnie rzecz biorąc na wytrzymałość tych opon nie narzekam, korzenie, krawężniki, żwir, kocie łby, asfalt różnego rodzaju nie zniszczył ich do tej pory, lecz niezmiernie ciężko mi się na nich jeździ po asfalcie (tym który ma posypkę taką, ten gładki nie stawia takiego oporu) a że jakieś 35% mojej jazdy to asfalt, 15% ścieżki rowerowe z kostki i chodniki, a reszta to drogi leśne lecz bardzo urozmaicone, piaszczyste, korzeniste, ubite, żwirowe, przy tym raczej o charakterze pagórkowatym niż płaskim to potrzebuję opon które temu wszystkiemu w miarę sprostają. Na obecnych nie mam żadnych problemów jak zjadę z asfaltu. Ostatnio jednak doszedłem także do wniosku, że ślizgają się na mokrej powierzchni asfaltowej. Nie wiem jak to jest z grubością, na co ona ma właściwie wpływ, do tej pory myślałem, że czym grubsza tym ciężej się jeździ ale czytając trochę wychodzi na to, że jednak nie, jak mógł by mi to ktoś objaśnić to był bym wdzięczny. Prosił bym o propozycje jakichś niedrogich a wartych uwagi opon, dodam iż jestem "zawodnikiem" klasy ciężkiej i pompuję obecne powyżej 4 atmosfer także wśród propozycji prosił bym o takie dosyć wytrzymałe (w zasadzie wytrzymałość obecnych jest optymalna). Dodam iż obręcze to Alexrims X2100.
Lextalionis Napisano 23 Lipca 2010 Napisano 23 Lipca 2010 Bardzo dobra opona i uniwersalna... Poza błotem radzi sobie dobrze w każdych warunkach...
Wiesiu Napisano 23 Lipca 2010 Autor Napisano 23 Lipca 2010 Czy jest ona dość wytrzymała? Ile km mogę na niej orientacyjnie zrobić biorąc pod uwagę, że nie hamuję tak aby blokowało się koło? Znalazłem kilka wersji tych opon i nie orientuję się czym one się różnią Jaka jest różnica między http://allegro.pl/item1159167033_nowa_opona_maxxis_crossmark_26x2_10_drut.html a http://allegro.pl/item1150981654_opona_maxxis_crossmark_26x2_1_60tpi_kevlar_70a.html i na co to wpływa? (prócz wagi, bo jeżeli jest to tylko kwestia wagi, to wezmę tańsze)
Lextalionis Napisano 23 Lipca 2010 Napisano 23 Lipca 2010 Pierwszy link to opona druciana, a druga zwijana (czyli z nicią kevlarową). Oprócz wagi różnią się tym że zwijaną znacznie łatwiej zakłada i zdejmuje się z obręczy. Jest jeszcze trzecia wersja - eXCeption; to też zwijana ale w gęstszym oplocie - wytrzymalsza i lżejsza - moja waży 497g. Ja zrobiłem na tej oponie jakieś 800km i nie widać specjalnych śladów zużycia (a ostatnio jeżdżę sporo po asfalcie ze względu na niedawno złamany obojczyk) i dopiero ostatnio złapałem kapcia - chyba jakiś kolec mi się trafił...
BlackKormo Napisano 25 Lipca 2010 Napisano 25 Lipca 2010 Czytajac Twoj post od razu pomyslalem o maxxisach crossmark i widze ze juz ktos ten sam model zaproponowal. Poprzednio mialem Kende o podobnie do twojego agresywnym biezniku. Obecnie na tyle mam maxxisa w wersji exception z zageszczonym oplotem. Jest zauwazalna roznica w oporze toczenia na plus oczywiscie. Gestszy oplot (oznaczony 120TPI) daje nizsza mase opony i wieksza wytrzymalosc na przebicia wiec warto doplacic za najdrozsza wersje. Przejechalem na tej gumie ok. 1000km glownie nawierzchnie utwardzone, podobnie jak ty nie szlifuje kol przy hamowaniu i nie widze jakiegos istotnego zuzycia. Pompuje na co dzien 4 - 4,5 bara, wad opony nie stwierdzilem na chwile obecna, poza tym ze nie jest moze powszechnie dostepna, ale na allegro kupilem bez problemu.
Wiesiu Napisano 7 Sierpnia 2010 Autor Napisano 7 Sierpnia 2010 No nic, kupiłem te crossmarki z tym, że najniższą wersję. W związku z tym moich kilka spostrzeżeń. Po pierwsze, są dużo cichsze od poprzednich, tamte to brumiły jak traktor. Znaczna poprawa jazdy po asfalcie, a o to mi chodziło. Na błoto nie nadają się zupełnie, ślizgają się jak po maśle (ale z tym się liczyłem) i jeżeli chodzi o wilgotne nawierzchnie (a niestety ostatnimi dniami mamy z nimi do czynienia) to mi osobiście przeszkadza to, że straszny się syf na rowerze od nich zbiera. Ogólnie rzecz biorąc są ok
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.