Skocz do zawartości

[6965.3g] MSC Koncept Carbon


krzysiekmz

Rekomendowane odpowiedzi

Super rower, pogratulować wysiłku w jego stworzenie.

 

Tak patrzę i nie chcę mi się wierzyć, że to możliwe. :) Sam mam full carbon, na tych samych obręczach, osprzęt xo i kurde 10kg i gdzie tu zbijać jeszcze 3kg ;)

Naprawdę szacun, bo czasu na to poświęciłeś od groma.

 

Startujesz gdzieś na nim?

 

Jeszcze jedno. Ostatnio dostałem badyla w tylne koło. Przerzutka, hak, szprychy - wszystko do wymiany. Niepozorny zjazd, chwila i kupe siana w plecy. Jednak bałbym się tak dopieszczoną maszyną jeździć bez oglądania się na każdy patyk..

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Korbe chronie tasma. Bardzo latwo zedrzec lakier i wyglada nieciekawie. Karbon zawsze mozna odnowic. Oczywiscie, ze nabylem po okazyjnej cenie, dlatego skladanie tego roweru tyle trwa i w rezultacie nigdy sie nie konczy.

 

Dzis sukces z przenia przerzutka. Cierpliwosc przydaje sie przy takich operacjach. Manetke(przyciski) jeszcze musze dopracowac. Po zamianie przerzutki/manetki/okablowania waga z dokladnoscia +/- 20g nie odnotowala zmian :) Wage Di2 uwzglednie po zimie, jesli wszystko przetrwa. Wykonalem 2 otwory w rurze podsiodlowej i to tez musi dac rade.

 

 

dsc0354u.jpg

 

dsc0350gl.jpg

 

dsc0358a.jpg

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Xangaz, może i karbon jest odporniejszy na uderzenia, ale jak już pęknie to raczej nie pojedziesz, ciężko wyczuć "ten moment". Moim zdaniem większe szanse uniknięcia wypadku są gdy w alu coś się zegnie niż kiedy w carbonie coś pęknie.

Piksel, wklejałem już ten link w temacie carbonowym: http://www.bustedcarbon.com/, na razie właśnie to mnie od carbonu odstrasza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korbonu nie ma co sie bac bo technologia poszla do przodu. Oczywiscie peka i to czesto niespodziewanie, ale dobra rama bez usterek raczej nie peknie w polowie podczas jazdy.

 

Moj rower ma sie dobrze, pomimo wiekszosci negatywnych recenzji na temat ramy. Ba, mialem zmieniac na cos innego, ale chyba zostane przy MSC.

 

Osprzet ma sie dobrze. Daje rade czy to w blocie czy sniegu. na pewno przerzutka musi miec oryginalne kolka. Z innymi lekkimi wynalazkami poprostu nie dziala jak nalezy. Wkrotce rower schudnie kolejne ~50g dzieki lzejszej baterii i okablowaniu. Co jeszcze okaze sie blizej wiosny.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez krzysiekmz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Opowiedz jak się jeździ na 7kg fullu :) w porównaniu do cięższych tego typu rowerów, np 10kg

Mam na myśli m.in. sztywność konstrukcji, kierownicy, mostka etc

 

Jezdzi sie bardzo dobrze. Jezdzi sie szybko i latwo rower skierowac tam gdzie sie chce. Pod gorke trzeba sie starac tak samo jak i na 10kg rowerze, Wtedy dopiero jest szybko.

 

Wspominalem juz o ramie, ze nie jest najsztywniejsza. Kierownica i mostek Syntace sa najlepsze w lidze. Kierownica Ax lightness jest tak samo jak nie bardziej sztywna od Syntace. Dla mnie to ciezkie porownania. Ciezko wyczuc roznice, jesli jakakolwiek jest.

 

6xxxg...

Edytowane przez krzysiekmz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie moglem zniesc piszczenia tych tarcz. Mozliwe, ze to wina klockow ale ile mozna je zmieniac i docierac ponownie hamulce. Teraz chcialbym je znow zalozyc i przetestowac, ale jakos nie moge sie zabrac.

 

Z tarczami Nano tez srednio. Z przodu nigdy hamulec nie zachwycal ale z tylu dobrze sie spisywaly. Tutaj tez moze byloby inaczej z innymi klockami wiec musze sie zabrac za podmiane.

 

Obecnie na przodzie jest tarcza na pajaku Formula.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ponizej aktualna rozpiska juz z osprzetem Di2. Ostatnio zmiany takie jak amortyzator (DT Swiss XRC100 TwinShot), mostek (Syntace f99 75mm), zebatki korby (FRM 40z), kaseta (Dura Ace 11-28) i adapter hamulca (KCNC).

 

 

Brake: (Front): (Hamulec Przedni) – Formula R1 (black polished, carbon lever, carbon clamp) - 160.4g

Brake: (Rear): (Hamulec tylny) – Formula R1 (black polished, carbon lever, carbon clamp) – 167.8g

-Rotor: (Front): (Tarcza prz.) - Innolite Design 160mm – 46.8g

-Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) - Innolite Design 140mm - 38g

-Rotor bolts: (Sruby moc. tarcze) - 10xTi + 2xalu – 11.6g

-Rear Adapter: (KCNC 140mm) + 2xalu m6x14 – 12.9g

Caliper bolts: (Sruby zac.) - 2xTi + 2xalu m6x16 – 10.3g

Cables: (Pancerze i Linki) - Shimano Di2 tuned(modified internal battery) - 104.2g

Cassette: (Kaseta) - 11-28 Shimano Dura Ace(Nini Ti tuned) - 163g

Chain: (Lancuch)[/b] - KMC X10 SL Gold (105 links) – 235.4g

Computer: (Licznik) - Polar CS100 - 0g

Crankset: (Korby) - THM Clavicula MTB 2x10 (FRM Pro 40t, R2-bike 26t – 521.4g

Derlr. (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Di2(alu. bolts; Smud clamp) - 123.8g

Derlr. (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Di2(alu. pivot bolt) - 213.9g

Fork: (Widelec) - DT Swiss XRC 100 TwinShot(carbon cap) - 1146.6g

Frame: (Rama) – MSC Koncept Carbon M (DT Swiss XR damper, KCNC Radiant R1 headset bearings*, Ti/Alu. bolts, derr. Hanger, bikeshield protective foil) – 1567.9g

Grips: (Gripy) – Extralite Ultragrips (Cut) – 13.2g

Handlebar: (Kierownica) - AX-Lightness Poseidon UD 25.4x580mm (Bar-end use) – 81.9g

Pedals: (Pedaly) - Crank Brothers Egg Beaters 4Ti (Ti springs, alu. nuts, plastic sleeves) – 146.9g

Seat: (Siodlo) – AX-Lightness Phoenix – 57.6g

Seatpost: (Sztyca) - Lite Carbon 31.6x330mm – 118.5g

Seatpost Clamp: (Zacisk Sztycy) - Smud Carbon SL – 4.8g

Shifters: (Manetki) - Shimano/Cateye tuned - 19.8g

Skewers: (Zaciski kol) - Tune DC 16/17 – 35.4g

Stem: (Mostek) - Syntace F99 75mm (Ti bolts) – 83.7g

Headset: (Stery) – KCNC Radiant R1 (Tune BuBu Cap) – 8.2g*

Top-cap: (Top-cap) - Soul Kozak Light-bike edition (Cut,hollow) – 3.7g

Expander: (Gwiazdka) – Extralite Ultrastar (polished) – 8.7g

Tire (Front): (Opona Przednia) - Schwalbe Rocket Ron 2.1 – 408g

Tire (Rear): (Opona Tylna) - Schwalbe Rocket Ron 2.1 – 416g

Tubes: (Detki) – CaffeLatex, valves (tuned with alu. nuts) – 108.3g

Wheel Front: (Kolo Przednie):

-Hub: (Piasta) - Mack Superlight Disc 32h – 79.8g

-Rim: (Obrecz) - No-Tubes ZTR Podium MMX 32h – 289.4g

-Spokes: (Szprychy) - Sapim CX-Ray – 139.6g

-Nipples: (Nyple) – Sapim alu. – 9g

-Rim Tape: (Opaska) - 5g

Wheel Rear: (Kolo Tylne):

-Hub: (Piasta) - Tune Prince 32h – 190.8g

-Rim: (Obrecz) - No-Tubes ZTR Alpine 32h – 326.5g

-Spokes: (Szprychy) - DT Swiss Aerolite - 139g

-Nipples: (Nyple) - Dt - 9g

-Rim Tape: (Opaska) - 5g

-Inne: (Misc.) – Bar plugs, zip-ties, spacer, carbon paste – 10g

 

Suma: 7241g

 

Na wadze wiszacej: 7260g

Edytowane przez krzysiekmz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kolejne kilka zmian w przeciagu ostatnich miesiecy. Przyciete kable, nowa bateria, siodlo/sztyca, amortyzator, kaseta, zebatki, adapter, mostek...

 

 

 

Brake: (Front): (Hamulec Przedni) – Formula R1 (black polished, carbon lever, carbon clamp) - 160.4g

Brake: (Rear): (Hamulec tylny) – Formula R1 (black polished, carbon lever, carbon clamp) – 167.8g

-Rotor: (Front): (Tarcza prz.) - Innolite Design 160mm – 46.8g

-Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) - Innolite Design 140mm - 38g

-Rotor bolts: (Sruby moc. tarcze) - 10xTi + 2xalu – 11.6g

-Rear Adapter: (KCNC 140mm) + 2xalu m6x14 – 12.9g

Caliper bolts: (Sruby zac.) - 2xTi + 2xalu m6x16 – 10.3g

Cables: (Pancerze i Linki) - Shimano Di2 tuned(modified internal battery) - 82.8g

Cassette: (Kaseta) - 11-28 Shimano Dura Ace(Nino Ti tuned) - 163g

Chain: (Lancuch) - KMC X10 SL Gold (105 links) – 235.4g

Computer: (Licznik) - Polar CS100 - 0g

Crankset: (Korby) - THM Clavicula MTB 2x10 (FRM Pro 40t, R2-bike 26t – 521.4g

Derlr. (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Di2(alu. bolts; Smud clamp) - 123.8g

Derlr. (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Di2(alu. pivot bolt) - 213.9g

Fork: (Widelec) - DT Swiss XRC 100 TwinShot(carbon cap) - 1146.6g

Frame: (Rama) – MSC Koncept Carbon M (DT Swiss XR damper, KCNC Radiant R1 headset bearings*, Ti/Alu. bolts, derr. Hanger, bikeshield protective foil) – 1567.9g

Grips: (Gripy) – Extralite Ultragrips (Cut) – 13.2g

Handlebar: (Kierownica) - AX-Lightness Poseidon UD 25.4x580mm (Bar-end use) – 81.9g

Pedals: (Pedaly) - Crank Brothers Egg Beaters 4Ti (Ti springs, alu. nuts, plastic sleeves) – 146.9g

Seat: (Siodlo) - 0g

Seatpost: (Sztyca) - Berk Seat/Seatpost combo(31.6x350mm) - 137.8g

Seatpost Clamp: (Zacisk Sztycy) - Smud Carbon SL – 4.8g

Shifters: (Manetki) - Shimano/Cateye tuned - 19.8g

Skewers: (Zaciski kol) - Tune DC 16/17 – 35.4g

Stem: (Mostek) - Syntace F99 75mm (Ti bolts) – 83.7g

Headset: (Stery) – KCNC Radiant R1 (Tune BuBu Cap) – 8.2g*

Top-cap: (Top-cap) - Soul Kozak Light-bike edition (Cut,hollow) – 3.7g

Expander: (Gwiazdka) – Extralite Ultrastar (polished) – 8.7g

Tire (Front): (Opona Przednia) - Schwalbe Rocket Ron 2.1 – 408g

Tire (Rear): (Opona Tylna) - Schwalbe Rocket Ron 2.1 – 416g

Tubes: (Detki) – CaffeLatex, valves (tuned with alu. nuts) – 108.3g

Wheel Front: (Kolo Przednie):

-Hub: (Piasta) - Mack Superlight Disc 32h – 79.8g

-Rim: (Obrecz) - No-Tubes ZTR Podium MMX 32h – 289.4g

-Spokes: (Szprychy) - Sapim CX-Ray – 139.6g

-Nipples: (Nyple) – Sapim alu. – 9g

-Rim Tape: (Opaska) - 5g

Wheel Rear: (Kolo Tylne):

-Hub: (Piasta) - Tune Prince 32h – 190.8g

-Rim: (Obrecz) - No-Tubes ZTR Alpine 32h – 326.5g

-Spokes: (Szprychy) - DT Swiss Aerolite - 139g

-Nipples: (Nyple) - Dt - 9g

-Rim Tape: (Opaska) - 5g

-Inne: (Misc.) – Bar plugs, zip-ties, spacer, carbon paste – 10g

 

Suma: 7181

 

 

20120901095116.jpg

 

20120901095203.jpg

 

20120901095144.jpg

Edytowane przez krzysiekmz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, zanosilem sie z zamiarem pisania do J Berka... Fajnie te comba wygladaja i waga super. Myslalem o czyms takim do szosy ale musze sie teraz powstrzymac, bo moze bede zmienial rame.

Jak z jakoscia samego wyrobu, cos ala Smud? Jak dlugo czekales na zestaw? Ile sobie zyczy? W jaki sposob ustawiana jest pozycja, wysylales sztyce z siodlem na wzor?

I na koniec jak wrazenia z jazdy, porownujac do speedneedle lub smuda (jak miales okazje)?

Sorry za natlok pytan... :thanks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakosc pierwsza klasa. Od Smuda mam zacisk podsiodlowy oraz obejme przerzutki i tez sa dobrze wykonane. Razem z wysylka ok. 3-4 tygodnie. Jakos moze strasznie Jurkowi sie nie spieszy ale wszystko jest super wykonane a z kontaktem nie ma problemu. Cenowo trzeba sie dogadac z nim osobiscie. Mozna wyslac sztyce z siodlem albo wlasnorecznie wykonac pomiary. Ja pomierzylem co i jak chcial. Speedneedle mam i jest to super siodlo. Ax-Lightness odpowiada mi najbardziej i na ten wzor jest wykonany zestaw. Berk ma rozne siodla w tym Speedneedle czy SLR.

 

 

Pozdrawiam. :)

Edytowane przez krzysiekmz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...