ukaniex Napisano 22 Lipca 2010 Napisano 22 Lipca 2010 Śruba niestety już nie ulega żadnemu śrubokrętowi i muszę posunąć się dalej. Czy są w sprzedaży dostępne na tyle małe wykrętaki by móc bezpiecznie nawiercić śrubę i ją wykręcić? Rozmiar śruby M6/50mm (nie wiem czy to prawidłowe oznaczenie). Na allegro znalazłem taki oto zestaw: http://allegro.pl/item1126283736_wykretaki_do_srub_i_szpilek_yato_12sztuk_yt_0591.html Jak dobrze rozumiem wykrętak 1.4-3.6 powinien sobie poradzić z tak małą śrubką?
Artursx1 Napisano 22 Lipca 2010 Napisano 22 Lipca 2010 Zawsze możesz wbić kapkę większego Torxa i tak odkręcić . Ostatnio tym sposobem wykręciłem śrubkę z korby Sainta HII , która była całkowicie objechana .
Miecho87 Napisano 22 Lipca 2010 Napisano 22 Lipca 2010 Zawsze można ją rozwiercić do momentu, aż łeb odpadnie i potem spróbować wykręcić jakimiś szczypcami sam gwint, czasem idzie bardzo łatwo o ile się nie zapiekła lub zatarła.
enduroriderPL Napisano 23 Lipca 2010 Napisano 23 Lipca 2010 Jeżeli łeb śruby jeszcze istnieje jako taki to opiłuj go z dwóch stron na płasko i spróbuj odrkęcić kluczem płaskim, małym francuzem. Zmierz dokładnie śrubę i zobacz czy będziesz w stanie ją nawiercić a potem dobrać sie do niej wykrętakiem. Fantastyczny sklep z takimi artykułami jest w wAw na ul. Srebrnej obok demobilu B52. Facet jest naprawdę w porządku i ma tam rzeczy, których nie dostaniesz nigdzie indziej czyli np. polskie, bardzo dobre, wiertła do metalu o małej średnicy. Zanim kupisz przez alleprowizja przejedź się do niego - bedziesz mile zdziwiony
Mod Team michuuu Napisano 23 Lipca 2010 Mod Team Napisano 23 Lipca 2010 Zawsze możesz wbić kapkę większego Torxa i tak odkręcić . Ostatnio tym sposobem wykręciłem śrubkę z korby Sainta HII , która była całkowicie objechana . Zdecydowanie jest to pierwszy krok, jeżeli Torx nie da rady można rozwiercić. Z treści pytania rozumiem że śruba z łbem stożkowym na wkrętak. Czyli należałoby najpierw nawiercić i wbić Torxa później ewentualnie rozwiercać. Jeżeli stożkowy łeb to nici z piłowania pod klucz płaski.
ukaniex Napisano 17 Sierpnia 2010 Autor Napisano 17 Sierpnia 2010 Zaniedbałem temat a śruba nadal nie odkręcona. Sprawa wygląda następująco: Próbowałem wbić śrubokręt jednak nic to nie dało. Torx też nie zadziałał. W ostateczności pozostanie mi rozciąć połówkę offset'u, mam nadzieję że będzie można ją kupić u dystrybutora KCNC. :-)
Miecho87 Napisano 17 Sierpnia 2010 Napisano 17 Sierpnia 2010 Która część sztycy jest gwintowana? To kółko, które trzyma pręty siodła?
ukaniex Napisano 17 Sierpnia 2010 Autor Napisano 17 Sierpnia 2010 Oba "kółka" trzymają pręty siodła. Gwintowana część jest na drugim zdjęciu. Niestety samych "połówek" offsetu nie możne kupić.
Crazyk Napisano 17 Sierpnia 2010 Napisano 17 Sierpnia 2010 Jak nabijałeś klucz? Na ciepło czy normalnie? Ja gdy miałem problem ze śrubą wziąłem metalową nakładke na klucz - torx, rozgrzałem nad palnikiem kuchenki trzymając około 2min, przyłożyłem do śruby, walnąłem mocno parę razy. Ostudziłem polewając wodą, poczekałem aż zastygnie (co za tym idzie rozszerzy się) i bez najmniejszego problemu odkręciłem. Nakładka na klucz była już do wyrzucenia - śruba się w nią wtopiła. Na zimno możesz walić, walić i nie zawsze da się nabić
Hanzo Napisano 17 Sierpnia 2010 Napisano 17 Sierpnia 2010 Ja gdy miałem problem ze śrubą wziąłem metalową nakładke na klucz - torx, rozgrzałem nad palnikiem kuchenki trzymając około 2min, przyłożyłem do śruby, walnąłem mocno parę razy. Ostudziłem polewając wodą, poczekałem aż zastygnie (co za tym idzie rozszerzy się) i bez najmniejszego problemu odkręciłem. Jest dokładnie odwrotnie. Metal rozszerza się gdy jest rozgrzewany i kurczy gdy jest schładzany.
ukaniex Napisano 17 Sierpnia 2010 Autor Napisano 17 Sierpnia 2010 Hanzo może Ty masz jakiś super warsztat i głowę pełną pomysłów? Mieszkasz ode mnie rzut beretem. A propos klucza... nie podgrzewałem ani nie schładzałem.
Hanzo Napisano 17 Sierpnia 2010 Napisano 17 Sierpnia 2010 Hanzo może Ty masz jakiś super warsztat i głowę pełną pomysłów? Mieszkasz ode mnie rzut beretem. A propos klucza... nie podgrzewałem ani nie schładzałem. Warsztatu full wypas nie mam, ze zdjęć ciężko coś wykombinować. Może zamiast kupować wykrętaki zajdź do jakiegoś mechanika powinni mieć takie wynalazki. Jeżeli śruba jest stalowa to można do niej dospawać pręt i wtedy już pójdzie. Na 2 zdjęciu wystaje kawałek tej śruby, dużo? Może z tej strony do tego podejść, naciąć pod płaski śrubokręt na przykład.
Kubolt Napisano 17 Sierpnia 2010 Napisano 17 Sierpnia 2010 Też miałem ostatnio problem z wyrobioną śrubą. Spróbuj małym wiertłem nawiercić dwa otwory naprzeciw siebie w kołnierzu śruby, tak żeby można było wsadzić tam szeroki płaski śrubokręt. U mnie to pomogło. Albo jeśli z drugiej strony wystaje wystarczająco duży kawałek śruby, chwyć go żabkami hydraulicznymi, powinno dać się odkręcić.
ukaniex Napisano 17 Sierpnia 2010 Autor Napisano 17 Sierpnia 2010 Nie jest na tyle wystająca ta śruba by móc ją złapać czymkolwiek. Hanzo wiesz gdzie takowy mechanik się znajduję w naszej okolicy? Kubolt spróbuję wywiercić "rowek" na płaski klucz w łbie śruby. Jeśli się nie uda to zasięgnę po wykrętaki. Spawanie... powierzchnia jest chyba zbyt mała by móc przyspawać drugą srubę i odkręcić.
Miecho87 Napisano 17 Sierpnia 2010 Napisano 17 Sierpnia 2010 Rozwiercić i nagwintować na większą średnicę? Skoro wystarczy przewiercić się przez śrubę na głębokość tego kółka, które trzyma siodło to da się wszystko zrobić w miarę precyzyjnie.
ukaniex Napisano 17 Sierpnia 2010 Autor Napisano 17 Sierpnia 2010 Nigdy się tym nie zajmowałem http://allegro.pl/item1177011322_yt_0591_wykretaki_do_srub_i_szpilek_12cz_yato_fv.html Taki sprzęt wystarczy?
Miecho87 Napisano 18 Sierpnia 2010 Napisano 18 Sierpnia 2010 Teoretycznie tak. Choć nie wiem jak to będzie w praktyce - zależy czy śruba jest zapieczona czy nie. Ja robiłem podobnie ze śrubami w ramie. Gniazda imbusów się rozklepały tylko, że nie miałem takich wykrętaków, więc rozwierciłem łeb aż odpadł, nawierciłem otwór i wkręcałem w niego gwintownik aż śruba wyszła z drugiej strony - ukręciłem dwa gwintowniki na czterech śrubach M8. Więc powstaje pytanie czy te wykrętaki to wytrzymają. A swoją drogą nie zainwestowałbym tyle w narzędzia na jednorazową przyjemność.
oxalis Napisano 18 Sierpnia 2010 Napisano 18 Sierpnia 2010 Poszukaj w swojej okolicy warsztatu ślusarskiego, powiedz, że zależy Ci na wykręceniu zapieczonej śruby, ewentualnie może być też rozwiercenie istniejącej z gwintowaniem pod większą, a zapłacisz z pewnością mniej niż komplet wykrętaków i do tego komplet gwintowników + koszty wysyłki, a efekt pracy ślusarza będzie (powinien być), bardziej satysfakcjonujący, niż próba robienia tego pierwszy raz.
ukaniex Napisano 18 Sierpnia 2010 Autor Napisano 18 Sierpnia 2010 Huh, żebym ja to wiedział gdzie w stolicy zrobią mi to. Poszukam i podzwonię.
enduroriderPL Napisano 18 Sierpnia 2010 Napisano 18 Sierpnia 2010 Huh, żebym ja to wiedział gdzie w stolicy zrobią mi to. Poszukam i podzwonię. Szukaj pod hasłem Bokserska. Na 100% tam spawali (DOBRZE) ramy zatem i ślusarz powinien być na miejscu.
ukaniex Napisano 18 Sierpnia 2010 Autor Napisano 18 Sierpnia 2010 Szukaj pod hasłem Bokserska. Na 100% tam spawali (DOBRZE) ramy zatem i ślusarz powinien być na miejscu. Znalazłem pod numerami 45 i 1b więc się wybiorę może jutro.
ukaniex Napisano 24 Sierpnia 2010 Autor Napisano 24 Sierpnia 2010 Do zamknięcia. Przewierciłem śrubę od dołu offsetu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.