psotnydyzio74 Napisano 22 Lipca 2010 Napisano 22 Lipca 2010 Witam wszystkich w ten tropikalny dzień W skrócie: ja 179 cm wzrostu - długość nogi 81 cm zatem raczej krótka jak na ten wzrost cel: miasto, las, las i jeszcze raz las wycieczki bez ekscesów tj. żaden wyczyn ale bez ryzyka utonięcia w piachu zaraz po wjechaniu do lasu.. Niestety większość MTB czy crossów jest w tym zakresie tragiczna.. Jestem otwarty na wszelkie sugestie..
Konr4d Napisano 22 Lipca 2010 Napisano 22 Lipca 2010 jaki budżet masz na ten rower? możesz przesunąć siodełko do przodu i wymienić mostek kierownicy na krótszy lub z większym kątem i masz wyprostowaną sylwetkę
Pitof Napisano 22 Lipca 2010 Napisano 22 Lipca 2010 Witam, proponuję się zaznajomić z serią Crosstrail od Specialized. Jeśli chodzi o MTB to, np. seria Aspect firmy Scott zapewnia dość wygodną pozycję.
psotnydyzio74 Napisano 22 Lipca 2010 Autor Napisano 22 Lipca 2010 Dziękuję na wstępie za odzew! Powiedzcie mi..np. rowerki Merida Trail.. i generalnie czy rowery Enduro przypadkiem nie mają trochę innej geometrii właśnie bardziej wyprostowanej? jaki budżet masz na ten rower? możesz przesunąć siodełko do przodu i wymienić mostek kierownicy na krótszy lub z większym kątem i masz wyprostowaną sylwetkę Budżet - no myślę, że bez szaleństw - nie jestem zawodnikiem ale też chciałbym jakieś minimum komponentowe myślę że tak do 3,5 tysiąca..Z drugiej strony proszę też o tańsze propozycje bo jestem pragmatyczny.. mostek i siodło..ale ile tym mogę zyskać, mam wrażenie że to kosmetyczna skala? Witam, proponuję się zaznajomić z serią Crosstrail od Specialized. Jeśli chodzi o MTB to, np. seria Aspect firmy Scott zapewnia dość wygodną pozycję. Pitof..dzięki o to mi chodziło..jakiś konkret..akurat Specialized tej serii widziałem w zeszłym tygodniu u nas w Łodzi - zastanowiły mnie wtedy dosyć szerokie jak na Crossa chyba opony..co bardzo mi się spodobało nie ukrywam..bo jest sporo crossów na strasznie wąskich oponach - a skoro to mam być chociaż trochę uniwersalny rowerek to nieporozumienie..uważam - oczywiście można wymieniać koła, opony ale w momencie kiedy kupuje nowy rower..to chociaż przez jeden sezon chciałbym niczego nie ruszać.. Z Crossów widziałem też Gianta XR i Unibike.., który mnie załamał jeśli chodzi o pozycję zarówno 17" jak i 19" mimo, że ma regulowany mostek.. nie dość , że nadal leżałem prawie to jeszcze górna rura idzie tak płasko jak w rowerze szosowym prawie, czy mi się tylko wydaje? W każdym razie przekrok beznadziejny..
Pitof Napisano 22 Lipca 2010 Napisano 22 Lipca 2010 Masz rację, Spec wkłada do tych modeli wyjątkowo szerokie opony. Tak sobie myślę, że mógłbyś też obejrzeć crossy firmy Cube i Author.
psotnydyzio74 Napisano 22 Lipca 2010 Autor Napisano 22 Lipca 2010 Pitof... a co powiesz o tej wspomnianej przez mnie na wstępie Meridzie? Nie chodzi w ogóle o tego producenta, bo gdzieś już też taką geometrię widziałem.. Oglądałem przed momentem na stronce Scotta te MTB które wskazałeś.. powiedz mi tak na chłopski rozum.. im dłuższy kokpit - czytaj długość górnej rury tym bardziej rozciągnięta pozycja? A kąt rury sterowej? Niby niewielkie ale są tu różnice.. Im większy ten kąt tym kierownica "ucieka" bardzie do przodu..tak obrazowo opisując Zazdroszczę tak w ogóle rynku rowerowego w Wa-wie..u nas jest pod tym względem beznadziejnie ubogo.. Cube? Ale wszystkie chyba crossy mają bardzo wąskie opony Schwalbe CX czy jakoś tak..widziałem te koła..bida z nędzą Pytanie - laika - jaką maksymalnie szeroką oponę założę na taką standardową obręcz z Cube np. Overland uwzględniając też możliwości ramy?
Pitof Napisano 22 Lipca 2010 Napisano 22 Lipca 2010 Nigdy nie miałem do czynienia z tą Meridą. Z pewnością zapewnia dość wyprostowaną pozycję, ale pytanie czy nie będziesz się na niej czuł jakbyś siedział na taborecie. Na pewno nie kupiłbym tego roweru w ciemno. Generalnie na to jak bardzo będzie pochylona pozycja na rowerze wpływa długość górnej rury i wysokość główki sterowej. Liczy się również długość mostka i jego wznios. Cube i Author mają opony o powiedzmy standarowej szerokości dla rowerów crossowych. Niestety nie wiem jaka najszersza opona wejdzie do Cube. Zresztą jeśli chodzi o radzenie sobie w piachu to nie tylko szerokość opony jest ważna, ale również rodzaj jej bieżnika. No prawie zapomniałem o moim ulubieńcu : szerokie opony i wygodna pozycja to Romet RX-500. Z tym, że na piachu tymi oponami nie powalczysz.
kenjisan Napisano 23 Lipca 2010 Napisano 23 Lipca 2010 Przy zakupie za ok 3,5k zł sklep nie zgodzi się na wymianę opon przed sprzedażą? Myślę że warto popytać, potargować by dorzucili drugi komplet oponek. Wg. mnie odrzucanie roweru (w takim przedziale cenowym) przez opony jest lekko mówiąc nierozsądne.
psotnydyzio74 Napisano 23 Lipca 2010 Autor Napisano 23 Lipca 2010 Ale ja przecież nie napisałem, że sklep odmówi ingerencji.. szczerze to nie wiem takiej opcji nie sprawdzałem jeszcze zwyczajnie.. Budżet wskazałem natomiast jako górną granicę rozsądku, bo uważam, że ktoś kto rekreacyjnie używa roweru i nie jest snobem nie musi wydawać takich pieniędzy.. Wczoraj dotarło do mnie, że większość Crossów ma geometrię bardzo podobną do MTB..niewiele ma nawet regulowany mostek..wiem, że puryści mnie zaraz wyśmieją, ale wskazałem w pierwszym poście co jest moim problemem i na co liczę. Z mojego punktu widzenia ideałem byłby trekking z możliwie szerokimi kółkami dającymi minimum trakcji w lesie, w piasku, na podjeździe lub zjeździe w górach - i tylko tyle bo sportowo nie będę szalał to pewne. Reasumując dzisiaj znalazłem dwie konstrukcje - pierwsza dosyć śmieszna w sumie Ale wskazująca na to, że zaczyna się myśleć o komfortowej stronie MTB - Kross Nomia. Wiem, że rowerki wyglądają jak z odpustu (albo z parade Europride ostatniej z Wawki.. ) ale pomysł mi się podoba.. A druga, którą zainteresowałem się poważniej to Giant Icon. To chyba jedyny taki rowerek - łączy cechy MTB z trekingiem..do tego regulowany mostek więc pewnie uzyskałbym w miarę wyprostowaną pozycję. Osprzętowo bardzo skromnie..ale ponownie pytanie, czy ja potrzebuję mocniejszych komponentów? Za rok będzie można coś powymieniać... A rowerek jest uniwersalny bo z osprzętem drogowym, więc dalej można się też wybrać. W każdym razie dziekuję za odzew!
tor23 Napisano 23 Lipca 2010 Napisano 23 Lipca 2010 Co do opon Specialized - są to świetne opony - semi slicki o małych oporach toczenia, waga 585g To mocny punkt tego roweru a nie wada . Cena jednej szt. to ok 140 zł !!! http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBCEqProduct.jsp?spid=42178
psotnydyzio74 Napisano 23 Lipca 2010 Autor Napisano 23 Lipca 2010 Tor - a czy ktoś w tym wątku a w szczególności ja napisałem, że to wada? Wydawało mi się, że wyraźnie napisałem iż właśnie szerokość tych opon seryjnie montowanych w specach pozytywnie mnie zaskoczyła.. w parametry szczegółowe takie jak waga nie wnikam..pozostawiam to pasjonatom Crosstraile wyglądają na klasowe rowery..chociaż cena w zestawieniu ze specyfikacją na tle konkurencji..zwala z nóg
tor23 Napisano 23 Lipca 2010 Napisano 23 Lipca 2010 No tak - nie przeczytałem tego posta dokładnie Ja kupiłem używanego Crosstraila Elite za 1400 zł więc nie będę zachęcał do kupna nowego, bo masz rację, że specyfikacja za tą cenę nie jest zachęcająca. Gdyby jednak ktoś miał zamiar kupić ten rower to szczerze mogę polecić, bo geometria jest jak dla mnie bardzo wygoda, właśnie taka jak opis w Twoim, temacie. Może dodam, że mostek montowany seryjnie ma dł. 80mm dlatego pozycja jest w miarę wyprostowana. Ja zmieniłem na mostek 110mm i to mi bardziej odpowiada.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.