Bagno Napisano 22 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2010 Witam, Chciałbym dowiedzieć się jaką macie opinię na temat naszych krajowych produktów. 1. Kross Unplugged 2. Kross Big 3. Romet Czy te ramy Cr-Mo w Romecie i Reynoldsa w Krossie stoją na dobrym poziomie? Ciekawa geometria jest w Krossie 73st i 72st przy Rometowej 74st. 70st. Aktualnie Unplugged jest na aukcjach po 1749zł. Warto się skusić na pierwszego 29er? Zapraszam do dyskusji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 22 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2010 Witam, Chciałbym dowiedzieć się jaką macie opinię na temat naszych krajowych produktów. 1. Kross Unplugged 2. Kross Big 3. Romet Czy te ramy Cr-Mo w Romecie i Reynoldsa w Krossie stoją na dobrym poziomie? Ciekawa geometria jest w Krossie 73st i 72st przy Rometowej 74st. 70st. Aktualnie Unplugged jest na aukcjach po 1749zł. Warto się skusić na pierwszego 29er? Zapraszam do dyskusji. Reynolds'owe ramy Krossa wypadają bardzo dobrze, ładnie tłumią drgania, są dosyć zwrotne i dla niektórych mogą wydawać się w prowadzeniu ciut nerwowe, właśnie ze względu na geometrię Romet nie był jeszcze u nas na tapecie także wiele napisać się nie da. Osprzęt Big'a i Rometa podobnie, cena często również Co do modelu unplugged to nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z plusów/minusów napędu SS i sztywnego widelca z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bagno Napisano 22 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2010 Co do modelu unplugged to nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z plusów/minusów napędu SS i sztywnego widelca z przodu. Zdaję sobie sprawę ;-) Wyczytałem w testach, że naciąg łańcucha w korbie na mimośrodzie nie jest dobrym rozwiązaniem. Ponoć jest to delikatne i się wygina..(?) Macie praktyczne doświadczenia? W Romecie już możemy ładnie napiąć łańcuch dzięki poziomemu mocowaniu tylnego koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 22 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2010 tak masz rację co do łańcucha, praktyczne i owszem, jeździmy na 29erach, Big'a testowałem recenzja właśnie powstaje i niedługo zostanie zamieszczona na www.team29er.pl jak jest potrzeba zapraszam na gg: 5611116 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bagno Napisano 22 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2010 Jestem po przymiarkach na Big Wheel i.. powiem szczerze bardzo fajnie ;-) Fajny dźwięk wydaję ta stalowa rama przy puknięciu jej lekko. Zgud, bardzo jestem ciekaw Twojej recenzji tego bajka. Jak możesz skontaktuj się ze mną na gg: 63632. Pisałem do Ciebie w ciągu dnia już. Proszę o dalsze komentarze w/w rowerów i dyskusję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 22 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2010 (edytowane) bardzo sensowna rama, ladnie wypolerowane spawy, naprawde tlumi drgania, jeszcze jakby tak mniej wazyla...ogolnie bardzo sensowny rower, choc nie pasowal mi w nim kokpit i az nazbyt przyczepne nietypowe rogi, jak bedziesz kupowal, to od razu popros, aby zmienili ci sztyce na dluzsza, bo jak dobrze pamietam, to daja bardzo krotka, chyba 300mm ja mimo wszystko wzialbym rometa Edytowane 22 Lipca 2010 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bagno Napisano 22 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2010 Nabiał, co by zdecydowało o Twoim wyborze? Ten kokpit? Koła, rama chyba przemawiają na korzyść Big`a..? Sztycę przymierzałem, to przy maks. wyciągnięciu była dla mnie trochę za wysoko więc powinno być z długością ok. Ogólnie dziwną politykę ma Kross, nic nie wymieniają. Nawet skrócenie linek hamulców to problem bo "to ingerencja w technologię roweru i można stracić gwarancję" Ale mniejsza z tym.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 22 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2010 (edytowane) romet bedzie zwrotniejszy, wg mnie duzo bardziej oryginalny i niespotykany, osobiscie tez w ogole nie podoba mi sie malowanie krossa, osprzet predzej, czy pozniej i tak bedziesz zmienial, choc trzeba przyznac przewage big wheela, ogolnie serce mowi romet, rozsadek kross...jezeli rozwazasz ss, to na allegro wisi felt nine solo za 2tys zl, wg mnie okazja Edytowane 22 Lipca 2010 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bagno Napisano 22 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2010 Myślałem chwilę o tym SS, nawet pisałem do sprzedawcy. Jednak wtedy musiałbym zostawić swoje 26" na wypady w góry, a dwóch rowerów moja małżonka by nie zniosła :-/. Poza tym też chyba wolę jednak wszystko w jednym. Romet ma tył krótszy o 1,5cm faktycznie ale całościowo jest dłuższy o 3,2cm. Twierdzisz, że mimo to będzie zwrotniejszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 22 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2010 tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gdy Napisano 18 Września 2010 Udostępnij Napisano 18 Września 2010 (edytowane) a co Panowie sądzicie o dexter 29er z 2010 takim jak tu http://allegro.pl/nowy-rower-gorski-author-dexter-mtb-29-promocja-i1220437600.html ? cena 2049 - jaksie ma do cena/osprzęt ? da sie w Polsce kupić cos na 29 calach w okolicach 2k pln oprócz tego authora ? Edytowane 18 Września 2010 przez gdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 18 Września 2010 Udostępnij Napisano 18 Września 2010 a co Panowie sądzicie o dexter 29er z 2010 takim jak tu http://allegro.pl/nowy-rower-gorski-author-dexter-mtb-29-promocja-i1220437600.html ? cena 2049 - jaksie ma do cena/osprzęt ? da sie w Polsce kupić cos na 29 calach w okolicach 2k pln oprócz tego authora ? sztywnego z napedem SS, Krossa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gdy Napisano 18 Września 2010 Udostępnij Napisano 18 Września 2010 sztywne SS odpada . czyli w tych pieniądzach tylko to ? miałem już mtb, ss 26 ", fula 26 " pomyslałem , że można by spróbować 29er. licząc wartość klamotów to ten dexter wart jest z 1500 pln. zastanawiam sie czy warto te 500 dokłądac , żeby skosztować jazdy na 29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 18 Września 2010 Udostępnij Napisano 18 Września 2010 sztywne SS odpada . czyli w tych pieniądzach tylko to ? miałem już mtb, ss 26 ", fula 26 " pomyslałem , że można by spróbować 29er. licząc wartość klamotów to ten dexter wart jest z 1500 pln. zastanawiam sie czy warto te 500 dokłądac , żeby skosztować jazdy na 29 jak Cię stać i korci to warto zawsze to kolejne doświadczeniem - ciekawe doświadczenie:) tylko np z odsprzedażą w dobrej cenie może być problem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gdy Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 a jak wyglada sprawa doboru rozmiaru ramy ? tak jak do mtb czy raczej jak do crossa tzn. np. jezdze na 19 calch w mtb ale w crosie wziąłbym 21. jak ma sie sprawa w przypadku 29 ? jak z dętkami , bo raczej nie kleje tylko zmieniam na nowe czy podejdą 28 " (chodzi o koszty eksploatacji ) ? kolejne pytanie czy są dostepne na rynku jakies ekonomiczne oponki (na wypadek samodzielnego składania ) i czy rama be one wystawiana na aledrogo jest warta grzechu ? przepraszam za męczenie ale naprawde mnie korci żeby kupić/złozyć taki wynalazek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 (edytowane) rozmiar dobierasz mniejszy niz do 26", srednio o 1-1,5", bo gorne rury sa dluzsze od normalnych mtb o okolo 10-20mm, w twoim przypadku szukaj 17,5-18" z efektywna gorna rura ok 600mm z detkami najlepiej jest kupowac normalne 26x1.9-2.1, nie ma zadnych wad poza tym, ze przy zakladaniu musisz ciutke rozdmuchac detke, a przy nakladaniu opony na felge troszke spuscic...hyh ekonomiczne opony to koszt 80-85zl za kevlarowki beone sobie odpusc, ot zwykly dosc sportowy treking, na wiosne pojawi sie polska rama z nieco nizszej polki z dobra geometria...warto poczekac Edytowane 19 Września 2010 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gdy Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 (edytowane) jakieś przecieki o tej polskiej ramie (producent, cena ) ? w takim razie czy dexter to też nie jest przypadkiem treking przerobiony na 29 ? Edytowane 19 Września 2010 przez gdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 (edytowane) jest, z przedluzona gorna rura i poszerzonymi widelkami co do owej ramy, to nie moge nic powiedziec, na pewno bedzie wyraznie ponizej 1000zl z prawdziwie 29erowa geo Edytowane 19 Września 2010 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gdy Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 za 1k pln to nie dla mnie bo ja traktuje to jako eksperyment naukowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabarz Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 Nabiał napisał przeca, że poniżej tysiaka. Relatywnie dobrze, jak na polskie warunki, znam światowy rynek stali (aktualnie 80% moich rowerów to stal, głównie brytyjska). Poza nielicznymi wyjątkami nie da się 29calowej stali poniżej tysiaka kupić. Przykro mi. Jeśli o budżetowe opony idzie, będę za jakiś miesiąc mógł słówko o Authorze Gripsterze powiedzieć, ale to dopiero jak zamknę budowę roweru. Cena za tą drutówkę to niecałe 50 zł. Nie obiecuję sobie jednak po niej wiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 (edytowane) ale to niestety bedzie alu 7005...poki co jakby nie patrzec najtansza rama 29er kosztuje w polsce 1200-1300zl i sa problemy z podaza, authora przemilcze ze wzgledu na uzsadniona kontrowersyjnosc Edytowane 19 Września 2010 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabarz Napisano 20 Września 2010 Udostępnij Napisano 20 Września 2010 ale to niestety bedzie alu 7005... (...) Fakt - chyba się trochę pogubiłem w wątku. Mea maxima culpa! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gdy Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 możecie pojasnic dlaczego stety lub niestey jeżeli chodzi o materiał uzyty do budowy ramy ? z tego co piszecie to na 29 stal lepsza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 (edytowane) na kazdego sztywniaka bez rozrozniania na rozmiary kol i zastosowanie stal zawsze jest lepsza od alu stal tlumi drgania, nie potrzebuje smiesznie wielkich przekrojow do uzyskania takiej samej sztywnosci i wytrzymalosci, dluzej trzyma parametry sztywnosciowe niz alu Edytowane 23 Września 2010 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xcman Napisano 12 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 Witam! Po kilku latach przerwy naszła mnie chętka na odnowienie znajomości z rowerem i byłem już przekonany by kupić gt może nawet zaskara elite ale złapałem bakcyla 29". Jak mnie coś najdzie to już po mnie, muszę to mieć!Praktycznie od razu w oko mi wpadł Kross Big wheel i już było po mnie.To maszyna dla mnie i ta piękna stalowa rama....achhh.Ładne malowanie, bez szaleństw i zaskakująco niska masa jak na stalówkę całkiem mnie przekonały. Udało mi się zejść z ceną o 30% co chyba jest niezłym wynikiem i teraz tylko czekać na dostawę.Brałem pod uwagę rowery authora ale te masy koło 14kg mnie zniechęcały. W końcu trzeba wspierać rodzimy rynek rowerowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi