Pytko Napisano 21 Lipca 2010 Napisano 21 Lipca 2010 Nie jestem niestety specjalistą od amortyzatorów. Można powiedzieć w ręcz, że skończonym matołem w tej dziedzinie. Czy ktoś może mi powiedzieć cokolwiek o amortyzatorze: SR XCM-H-D-LO 80 LOCKOUT. Jestem tak głupi, że nie potrafię go znaleźć na oficjalnej stronie Sountoura. Wiem o nim tylko tyle, że jest olejowo-sprężynowy. Czy ktoś wie coś więcej? Albo link mi poda do jego specyfikacji?
kubek20 Napisano 21 Lipca 2010 Napisano 21 Lipca 2010 Ja też go nie umiem znaleźć, pewnie będzie to jakiś OEM montowany do gotowych rowerów. 80 - skok 80 mm H - hydrauliczna LO - blokada skoku D- disc ? Czyli będzie to amor z hydrauliczną blokadą, skokiem 80 mm i możliwością zamontowania hamulca tarczowego
Pytko Napisano 21 Lipca 2010 Autor Napisano 21 Lipca 2010 Ajaj. tyle to jeszcze kojarzyłem, ale dzięki. Zna ktoś jego wagę? http://www.srsuntour-cycling.com/SID=sid332fbf11b738b027c69838bf2a1d1/index.php?screen=sh.detail&tnid=2789 Więc trochę się z frajerowałem... Obejrzałem ten amorek i znalazłem pełną nazwę. Daje do niego odnośnik.
Pytko Napisano 19 Września 2010 Autor Napisano 19 Września 2010 Kolejne pytanie do amorka z tematu. Czy ktoś wie jak go "zmiękczyć". (Oprócz tego pokrętła na górze, które i tak nic nie daje.)
ugupu Napisano 19 Września 2010 Napisano 19 Września 2010 Zalanie olejem go nie zmiękczy. Jak niby olej ma zmiękczyć stalową sprężynę? Po zalaniu będzie chodził nieco bardziej płynnie, to wszystko. Zmiękczyć możesz go wyłącznie przez wymianę sprężyny na bardziej miękką ale to gra niewarta świeczki. Zajeździć i wymienić na np SRS Raidon lub Epicon ze sprężyną powietrzną. Na marginesie, to pokrętło służy nie do regulacji miękkości amora tylko do ustawienia napięcia wstępnego sprężyn. Jakiś żółtek wymyślił sobie, że kręcąc tym dzyndzlem można ustawić SAG. Za ten patent gościowi powinno się ukręcić jego prywatnego dzyndzla.
Pytko Napisano 19 Września 2010 Autor Napisano 19 Września 2010 dzięki za odpowiedź. Możesz jeszcze wytłumaczyć skrót SAG?
ugupu Napisano 19 Września 2010 Napisano 19 Września 2010 Nie wiem od jakich słów ten skrót pochodzi. SAG jest to początkowe ugięcie amortyzatora. Kiedy rower jest bez obciążenia amortyzator jest całkowicie rozprężony. Siadając na rower powodujesz ugięcie się amortyzatora. To ugięcie to jest SAG właśnie. Powinien wynosić od około 10% do około 20% wartości skoku amortyzatora w zależności od wielkości skoku oraz stylu jazdy jak również producenta. Na przykładzie mojego SRS Epicon: skok 120mm, zalecany SAG 15-20% czyli od 18 do 24mm. Dzięki prawidłowemu ustawieniu SAG zawieszenie pracuje tak jak powinno zapewniając kołu jak najlepszy kontakt z podłożem.
Fenthin Napisano 19 Września 2010 Napisano 19 Września 2010 Oczywiście, że nie zmiękczy to amortyzatora w niewiadomo jaki sposób, ale jednak na własnej skórze odczułem różnicę pomiędzy XCM smarowanym smarem stałym i olejem.
ugupu Napisano 20 Września 2010 Napisano 20 Września 2010 Oczywiście, że odczułeś. Wideł chodzi trochę płynniej. To wszystko.
gop1986 Napisano 1 Listopada 2010 Napisano 1 Listopada 2010 A z tym zalewaniem go olejem... Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić czy to faktycznie działa? Chociażby trochę? Poza tym czy to faktycznie zwykły KUJAWSKI może być? I w ogóle jeśli ktoś by mógł mi wytłumaczyć jak przeprowadzić taką 'operację' byłbym bardzo bardzo wdzięczny gdyż nie jestem za bardzo w tym temacie, a chciałbym umieć to na przyszłość - pewnie jeszcze trochę pomęczę się z tym XCM-em
Earl Napisano 1 Listopada 2010 Napisano 1 Listopada 2010 Pewnie że działa, rzadki olej jest dużo lepszy w smarowaniu niż gęsty smar.... Jeśli będzie to np. kujawski to może ci przez uszczelki trochę oleju przechodzić No i jeszcze trzeba uszczelnić śrubki od dołu, polecam plastelinę , już nic nie kapie mi z duracza . Co do zalewania amorów tu masz wielki temat o efektach : http://www.forumrowerowe.org/topic/1454-tuning-zalewanie-olejem-amora/
Mod Team Puklus Napisano 1 Listopada 2010 Mod Team Napisano 1 Listopada 2010 Nie wiem jak jak dziala kujawski ale ja bym zalał bo olejemy do silników tylko możliwie rzadkim. Kolejną sprawą jest uszczelnienie od spodu. Ja od sobie polecę taśmę teflonową na srube mocująca. Działa bardzo sprawnie. Wracając do "zmiękczania" wiadomo ze głownie chodzi o sprezyne ale ona nie jest tam sama, chodzi też o tarcie a tu wlasnie pomaga olej "zmiękczając" nam amora czyli zmniejszając tarcie na slizgach
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.