Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] SR XCM-H-D-LO 80 lockout


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie jestem niestety specjalistą od amortyzatorów. Można powiedzieć w ręcz, że skończonym matołem w tej dziedzinie. Czy ktoś może mi powiedzieć cokolwiek o amortyzatorze: SR XCM-H-D-LO 80 LOCKOUT. Jestem tak głupi, że nie potrafię go znaleźć na oficjalnej stronie Sountoura. Wiem o nim tylko tyle, że jest olejowo-sprężynowy. Czy ktoś wie coś więcej? Albo link mi poda do jego specyfikacji?

Napisano

Ja też go nie umiem znaleźć, pewnie będzie to jakiś OEM montowany do gotowych rowerów.

80 - skok 80 mm

H - hydrauliczna

LO - blokada skoku

D- disc ?

Czyli będzie to amor z hydrauliczną blokadą, skokiem 80 mm i możliwością zamontowania hamulca tarczowego

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Kolejne pytanie do amorka z tematu. Czy ktoś wie jak go "zmiękczyć". (Oprócz tego pokrętła na górze, które i tak nic nie daje.)

Napisano

Zalanie olejem go nie zmiękczy. Jak niby olej ma zmiękczyć stalową sprężynę? ;) Po zalaniu będzie chodził nieco bardziej płynnie, to wszystko. Zmiękczyć możesz go wyłącznie przez wymianę sprężyny na bardziej miękką ale to gra niewarta świeczki. Zajeździć i wymienić na np SRS Raidon lub Epicon ze sprężyną powietrzną. Na marginesie, to pokrętło służy nie do regulacji miękkości amora tylko do ustawienia napięcia wstępnego sprężyn. Jakiś żółtek wymyślił sobie, że kręcąc tym dzyndzlem można ustawić SAG. Za ten patent gościowi powinno się ukręcić jego prywatnego dzyndzla. :icon_wink:

Napisano

Nie wiem od jakich słów ten skrót pochodzi. SAG jest to początkowe ugięcie amortyzatora. Kiedy rower jest bez obciążenia amortyzator jest całkowicie rozprężony. Siadając na rower powodujesz ugięcie się amortyzatora. To ugięcie to jest SAG właśnie. Powinien wynosić od około 10% do około 20% wartości skoku amortyzatora w zależności od wielkości skoku oraz stylu jazdy jak również producenta. Na przykładzie mojego SRS Epicon: skok 120mm, zalecany SAG 15-20% czyli od 18 do 24mm.

Dzięki prawidłowemu ustawieniu SAG zawieszenie pracuje tak jak powinno zapewniając kołu jak najlepszy kontakt z podłożem.

Napisano

Oczywiście, że nie zmiękczy to amortyzatora w niewiadomo jaki sposób, ale jednak na własnej skórze odczułem różnicę pomiędzy XCM smarowanym smarem stałym i olejem. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

A z tym zalewaniem go olejem... Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić czy to faktycznie działa? Chociażby trochę? Poza tym czy to faktycznie zwykły KUJAWSKI może być? I w ogóle jeśli ktoś by mógł mi wytłumaczyć jak przeprowadzić taką 'operację' byłbym bardzo bardzo wdzięczny gdyż nie jestem za bardzo w tym temacie, a chciałbym umieć to na przyszłość - pewnie jeszcze trochę pomęczę się z tym XCM-em :)

Napisano

Pewnie że działa, rzadki olej jest dużo lepszy w smarowaniu niż gęsty smar....

Jeśli będzie to np. kujawski to może ci przez uszczelki trochę oleju przechodzić :D

No i jeszcze trzeba uszczelnić śrubki od dołu, polecam plastelinę :D , już nic nie kapie mi z duracza :D .

 

Co do zalewania amorów tu masz wielki temat o efektach :

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/1454-tuning-zalewanie-olejem-amora/

 

:)

  • Mod Team
Napisano

Nie wiem jak jak dziala kujawski ale ja bym zalał bo olejemy do silników tylko możliwie rzadkim. Kolejną sprawą jest uszczelnienie od spodu. Ja od sobie polecę taśmę teflonową na srube mocująca. Działa bardzo sprawnie.

 

Wracając do "zmiękczania" wiadomo ze głownie chodzi o sprezyne ale ona nie jest tam sama, chodzi też o tarcie a tu wlasnie pomaga olej "zmiękczając" nam amora czyli zmniejszając tarcie na slizgach ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...