Rendar Napisano 21 Lipca 2010 Napisano 21 Lipca 2010 Na początku witam wszystkich użytkowników chciałbym prosić o porady w doborze niektórych komponentów do roweru mtb dostałem ramę Gary Fisher Pirahna Disc 19', miałem kupić gotowy rower, ale kiedy w moje ręce wpadła wymieniona wcześniej rama, wróciłem do pomysłu zbudowania sprzętu samemu sporo się tym interesowałem kiedyś, ale minęło sporo czasu i trochę nowego sprzętu się pojawiło nie chcę wydawać ogromnych sum, raczej na zasadzie dobrego stosunku ceny do możliwości i do tego do czego będę używał roweru, rower do wykorzystania w mieście, w terenie raczej lekkim, czasem jakieś większe szaleństwa, ale nic extremalnego potrzebuje kilku ciekawych propozycji, z których bym już sobie wybrał to, co mi pasuje dotyczących: - widelca amortyzowanego - kół (najlepiej gotowych, chyba, że faktycznie taniej i lepiej wyjdzie złożenie) - korby - przerzutki tylnej i przedniej jak do tej pory wybrałem hamulce tarczowe Avid Elixir 5 i manetki Shimano XTR będę wdzięczny za wszelkie sugestie pozdrawiam
goncik Napisano 21 Lipca 2010 Napisano 21 Lipca 2010 - widelca amortyzowanego- kół (najlepiej gotowych, chyba, że faktycznie taniej i lepiej wyjdzie złożenie) - korby - przerzutki tylnej i przedniej jak do tej pory wybrałem hamulce tarczowe Avid Elixir 5 i manetki Shimano XTR Moim zdaniem do tej ramy nie powinieneś wsadzać XTRa bo to 2 różne bajki i do miasta hamulce hydrauliczne... moim zdaniem przerost formy nad treścią. Hamulce tarczowe, ale mechaniczne 2x160mm lub 180/185 mm przód i 160 mm tył. ale po kolei: amortyzator: Rock Shox Reba/ Answer R7 lub Drake lub Minute (zależne od cen) koła brałbym gotowe, np: MAVIC Crosride lub Crosstrail (zależy ile chcesz kasy wydać) korba: Shimano SLX/XT przerzutki przód/tył: Shimano SLX/XT lub XT/XT lub XT/XTR Części dobierałbym jakościowo do ramy, no ewentualnie ciut wyżej
Rendar Napisano 21 Lipca 2010 Autor Napisano 21 Lipca 2010 dlaczego do tej ramy nie powinienem wsadzać XTR'a? coś innego możesz zaproponować z manetek, a te elixiry mieszczą się w moim budżecie i kto wie gdzie mnie koła zaniosą moja waga to ok 90kg jeśli chodzi o koła, to coś takiego może być? http://allegro.pl/item1147690729_kola_mavic_crossride_disc_cl_intl_michelin_grats.html a co sądzicie o tych poniżej: http://allegro.pl/item1152099309_kola_shimano_deore_slx_rigida_dt_disc_centerlo.html http://allegro.pl/item1135429499_kola_mtb_shimano_xt_disc_cl_rigida_taurus_449.html
daro77 Napisano 21 Lipca 2010 Napisano 21 Lipca 2010 Jeśli chodzi o koła to przydała by się Twoja waga, sam się powoli za czymś rozglądam, tylko szukam coś co spokojnie wytrzyma moje 95kg poza sezonem. Ja raczej pójdę w Mavica coś dla wagi 115kg Co do manetek XTR - to spokojnie zwykłe Deore starczy na lata, a kasę dałbym w amor. To tak jakbyś do Poloneza wsadził alufelgi za 5000zł...
goncik Napisano 21 Lipca 2010 Napisano 21 Lipca 2010 Rama GF Piranha to taka żółta rama jak pamiętam, bodajże najniższy model GF (kiedyś kupiłem GF Gitche Gumie - prawie najniższy model GF i wsadziłem tam max Shimano XT) XTR z kolei to najwyższy model. Oczywiście będzie to pasować, ale to jak do Toyoty Yaris wsadzić super skrzynię biegów z 911-stki. No niby można... ale moim zdaniem wszystkie komponenty roweru nie powinny tak różnić się klasą bo klasowo skraje elementy nie będę wykorzystywane (wysoka klasa) lub z drugiej strony będę za bardzo katowane (słabe elementy). Ja po prostu gdzieniegdzie bym oszczędził kasę by inne elementy były lepszej jakości. A tak z innej strony. Jakie manetki chcesz założyć bo jak napiszesz, że LX to chyba nie porównywałeś pracy LX, XT czy XTRa... Acha... co do poprzedniej wypowiedzi związanej z manetkami Deore. Ja napiszę tak... nigdy więcej nic poniżej Shimano XT z wyjątkiem SLX. Nie wiem jak pracuje SLX. Ale w rowerze dziewczyny zmienialiśmy manetki z Deore na LX bo myślałem po co ma kasę wydawać na XT (ja wtedy miałem XT od 2 lat). Po założeniu okazuje się, że jakość LX odstaje od XT i teraz czeka ją przesiadka z LX na XT. A cenowo nie ma przepaści. Aktualnie mam właśnie praktyczny wgląd w 3 rowery z osprzętem: deore/LX, drugi rower to pełnie XT a trzeci XT/XTR, ale to mam wsadzone do roweru typu: http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/1262-spec-sj-fsrjpg/ A co do kół. Koła Shimano są na łożyskach kulkowych (lżejszych) a Mavic na maszynowych (wytrzymalszych) i moim zdaniem o lepszej kulturze pracy. potwierdzenie tego otrzymałem w sklepie gdzie kupowałem swoje koła (Easton). Łożyska maszynowa jak coś możesz wymienić a kulkowe tylko częściowo. W moim GF w przednim kole przy łożyskach kulkowych zdarła mi się bieżnia (to po czym kulki latają / kręcą się) w osi i koło słabiej się obraca i teraz szybko się to zniszczy.
Rendar Napisano 21 Lipca 2010 Autor Napisano 21 Lipca 2010 daro77 - waga moja 90kg goncik - rama to Gary Fisher model 2008 disc, zielony metalik, gold series 6102, waga coś ok 1,67kg najniższa seria to chyba silver series, to raczej klasa średnia załóżmy, że katowania zbytniego nie będzie, to teoretycznie te koła od shimano starczą czy nie, bo te białe obręcze są ciekawe biorąc pod uwagę moją wagę oczywiście ok 90kg koledzy, help, help, dawajcie więcej wiedzy...
goncik Napisano 22 Lipca 2010 Napisano 22 Lipca 2010 A to sorka... jak pisałem: gdy ja kupowałem GF to model Piranha był najniższym modelem. Cała rama to HiTen. Zaraz dokładniej obejrzę sobie ta ramę. <chwilka czasu...> A nie no to już całkiem inny rower pod tą samą nazwą. Podsumuję to tak: cały osprzęt wepchnął bym Shimano XT a tylną przerzutkę XTR nawet. Dopełniłbym amortyzatorem RS Reba i hamulcami np. Avid BB7 z klamkami Avid SD7. Opony założył o rozmiarze 1,75-1,9 (oby nie GEAX Mezcal-sam mam i chce zmienić, żadna rewelacja na asfalcie, niezłe na drodze szutrowej, na małych korzeniach słabo, przy przejeździe przez piach tragicznie) i masz rasową maszynę miejsko-bezdrożową. Co do mojego Gary Fishera Giteche Gumie z roku 1998 to katowania też nie było. Nowe koła z piastami zawierającymi łożyska kulkowe pojawiły się ok 2000-2001 roku. W 2009 wiedziałem i widziałem już bieżnie w tych łożyskach, była zdarta (jak gorący asfalt po hamowaniu ciężarówki ) Pewno koła Shimano starczą Ci do jazdy... ale ja bym wolał Mavic. (jak pisałem sam rok temu wybrałem fabrycznie złożone koła Easton Havoc) Koła akurat będę wymieniał w rowerze dziewczyny (Kona Lanai - model roweru, nie dziewczyny ) i na pewno będą to Mavic a ze względu na cenę to model Crossride z łożyskami maszynowymi... z resztą już te koła widzieliśmy i jej się też podobają. Także pozdrawiam
enussss Napisano 22 Lipca 2010 Napisano 22 Lipca 2010 goncik, po co mu na tyl xtr przezutka jak tylko od czasu do czasu wjedzie w teren w reszta to miasto? O.O Wyrzucenie pieniedzy w bloto.Lepiej to na amortyzator przeznaczyc...Moja propozycja: Manetki - slx, przezutka z tylu slx z przodu deorka, kaseta SLX/XT 9 rzedowa, korba Shimano DEORE z systemem hollowtech 2 ci spokojnie starczy,koła bralbym mavic. i teraz amortyzator, to zalezy ile masz pieniedzy jesli budzet dochodzi do 400zł na amora to poszukaj roxk shox darta, jesli dochodzi do 800 zł ladne sa manitou R7 i waza 1,5kg. jesli dochodzi budzet do 1k to bierz rebe albo sida. a jesli powyzej 1k masz piekne foxy albo magure.
Rendar Napisano 22 Lipca 2010 Autor Napisano 22 Lipca 2010 no w końcu konkretnie enussss te przedziały cenowe dotyczące amora co podałeś to fikcja za foxy i magure do prawie lub ponad 2k trzeba wyłoźyć, jeszcze sid by uszedł, ale na moje potrzeby to pewnie R7 styknie, a też ceny nówek ponad 1k są mam tylko nadzieję, że uciągnie moje 90kg dzięki za pomoc koledzy, będę pytał, jak mi coś zaświta jeszcze goncik - opony w tym rozmiarze co podałeś to ciężko znaleźć inne poza Mezcalem jak ktoś miałby ochotę coś dorzucić od siebie to chętnie przyjmę wszelkie rady pzdr
goncik Napisano 23 Lipca 2010 Napisano 23 Lipca 2010 W tylnej przerzutce XTR to max. Oczywiście nie musi tu iść na taki sprzęt. Może kupić XT a różnicę w cenie przeznaczyć na coś innego. Ale reszta osprzętu (napęd) to tylko XT no i może SLX - ale tego sprzętu nie znam. Miałem styczność z LX i poniżej a z drugiej strony w 2 swoich rowerach ma XT i ja osobiście nie zejdę na niższą klasę bo widzę różnicę. A opony to może Schwalbe - moim zdaniem rewelacja, kolejne opony jakie kupie będą tej marki chociaż nie wiem jeszcze o jakim bieżniku.
zgud Napisano 23 Lipca 2010 Napisano 23 Lipca 2010 grunt dobry amorek, koła i hample ja bym celował w osprzęt srama, x-7 ewentualnie pomieszane z x-9, korba zdecydowanie shimano [slx do dobry wybór o ile na wadze nam zależy; jeżeli nie to deore lub lx] podobnie jak kaseta, łańcuch wip'a, albo shimano koła najlepiej złożyć lub jak pisali koledzy wyżej mavica amorek kup rebę na 90% spełni twoje oczekiwania
Rendar Napisano 28 Lipca 2010 Autor Napisano 28 Lipca 2010 ok, rama już jest na stanie, jak na moje potrzeby - cudo mam też kółka już widelec będzie raczej R7, powinien mi wystarczyć, a nie chce przepłacać możecie doradzić stery do tego, bo w tym się zgubiłem i jeszcze jak dobrać długość rury sterowej
Miecho87 Napisano 28 Lipca 2010 Napisano 28 Lipca 2010 Nikt nie wspomniał, że GF mają geometrie Genesis obecnie w wersji 2 i wsadzenie do takiej ramy amora innego niż przeznaczone do Genesis psuje lekko geometrię całości.
Rendar Napisano 28 Lipca 2010 Autor Napisano 28 Lipca 2010 a możesz podać jakieś przykłady takich amortyzatorów gadałem z dystrybutorem GF w Polsce, wsadzenie innego amora, nie zaburzy za bardzo geometrii, nie ma o co kopii kruszyć
Miecho87 Napisano 28 Lipca 2010 Napisano 28 Lipca 2010 Różnica faktycznie nie jest duża, zależy na czym komu zależy. A takich amortyzatorów nie kupi się właściwie nigdzie w detalu, a zwłaszcza w Polsce.
Rendar Napisano 28 Lipca 2010 Autor Napisano 28 Lipca 2010 jeszcze jakby mi ktoś doradził jakie stery do tego wsadzić , to by było już z górki
Rendar Napisano 8 Września 2010 Autor Napisano 8 Września 2010 no i rowerek z dniem 3 września został ukończony, a 4 września odbyła się pierwsza przejażdżka rower chodzi jak marzenie, jeszcze raz dziękuje wszystkim, którzy próbowali mi pomóc
jasskulainen Napisano 8 Września 2010 Napisano 8 Września 2010 podaj ostateczna konfiguracje i najlepiej jakies fotki wrzuc
Rendar Napisano 8 Września 2010 Autor Napisano 8 Września 2010 dokładna specyfikacja: rama - gary fisher piranha disc 2008 koła - piasty shimano slx, obręcze rigida taurus 2000 - białe, szprychy dt swiss competition, dętki maxxis ultralight, opony maxxis wormdrive 26x1,9 stery - fsa orbit mx kierownica - amoeba borla 620/25,4 - biała mostek - amoeba vitra 25,4 90mm - biały sztyca - amoeba borla 27,2x370mm - biała siodełko - wtb speed v pro-gel chwyty - dartmoor race - biały kolor obejmy pedały - octane one static - białe manetki - shimano xt hamulce - tarczowe shimano xt tarcze hamulcowe - shimano xt - przód 180mm, tył 160mm korba - shimano slx przerzutka przednia - shimano slx przerzutka tylna - shimano xt shadow kaseta - shimano slx hg80 11-32 łańcuch - shimano xt hg93 amor - suntour epicon lod - biały - jak na moje potrzeby zupełnie wystarczający, nie ukrywam, że cena miała znaczenie dzisiaj doszedł jeszcze licznik sigma 1609 to tyle, jutro postaram się wrzucić zdjęcia pozdrawiam
Kamil515 Napisano 8 Września 2010 Napisano 8 Września 2010 Porządny rower za niewielkie pieniądze. Miejmy nadzieję, że będzie się dobrze spisywał. PS: amor to rocznik 2010?
Rendar Napisano 9 Września 2010 Autor Napisano 9 Września 2010 tak, model 2010, jak na razie ok 100km za mną, pogoda trochę w kratkę, ale weekend ma być ok, więc będę testował dalej
moojmisiu Napisano 9 Września 2010 Napisano 9 Września 2010 Patrząc na osprzęt uwagę mam jedynie do sztycy - GF maja dość wysoki i podatny na pękanie komin sztycy i patrząc na ilość połamanych właśnie w tym miejscu ram Garego dbam o to, by sztyca siedziała dostatecznie głęboko w ramie ( u mnie sztyca jest wpuszczona w ramę na jakieś 15-16 cm).
Rendar Napisano 9 Września 2010 Autor Napisano 9 Września 2010 oczywiście wiem o tym problemie i sztyce mam dostatecznie długą, u mnie schowana jest w ramie 22cm, więc nie powinno być problemu zdjęcia wrzucę w weekend, bo na razie zarobiony jestem generalnie chciałem się sprawdzić czy podołam wyzwaniu jakim jest złożenie roweru udało się i drugi raz również zdecydowałbym się na własny montaż, dużo frajdy i własna kompozycja poza tym im droższy rower tym opłacalność składania rośnie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.