LukeOne Napisano 20 Lipca 2010 Napisano 20 Lipca 2010 Witam i pozdrawiam, zastanawiam się nad kupnem ramy Prodigy Freedom gdyż potrzebuje czegoś lekkiego i zwinnego w przeciwieństwie do ramy jaką mam teraz która jak by nie patrzyć jest ramą do DH i jest bardzo ciężka. Zainteresowała mnie ta rama gdyż jest nie droga i podoba mi się jej konstrukcja a dokładnie prosty wahacz i rura na sztycę która idzie do samego suportu dzięki czemu nie muszę ciąć sztycy itp. Rama będzie użytkowana do lekkiego FR/Enduro czasami jakiś mały drop lub lekki zjazd żadne tam zawody czy katowanie na podwójnych. No ... więc proszę o wasze sugestie i porady ... aha jeszcze jedno jaki polecacie rozmiar tej ramy na wzrost 175 cm. i wagę 80 kg. Dzięki i jeszcze raz pozdrawiam
Artursx1 Napisano 20 Lipca 2010 Napisano 20 Lipca 2010 Masz jakiekolwiek pojęcie o ramach full suspension ? ? ? Najpierw proponuję się zapoznać z systemami zawieszenia : http://www.forumrowerowe.org/topic/2380-tylne-zawieszenia-kompendium/ . Po przeczytaniu tego artykułu najlepiej jakbyś podał kwotę jaką możesz przeznaczyć na ramę . Dużo ram ma taką rurę , to nie żadna nowość . Najlepiej podaj cenę , a potem coś się doradzi .
LukeOne Napisano 20 Lipca 2010 Autor Napisano 20 Lipca 2010 Około 1500 zł co do wahacza mam w swojej aktualnej identyczne rozwiązanie i jest ok. Nie potrzebuje ram z dziesiątkami zawiasów na wahaczu.
Artursx1 Napisano 20 Lipca 2010 Napisano 20 Lipca 2010 Niby nikt nie potrzebuje , ale po przesiadce na taką czuć ogromną różnice . Za 1500zł można kupić starszego Specialized Big Hit http://allegro.pl/item1156060345_big_hit_2005_expert_roco_tstr_kolo_itp_stan_bdb.html który mimo że jest starszy jest sporo lepszy od większości ram w tej cenie . Polecam Ci 4 zawiasy najlepiej właśnie BH . 4 zawias ma ogromna przewagę nad 1 zawiasem w sztywności , nie kopie po korbie i nie usztywnia się przy hamowaniu . W zależności od dampera ma lepszą pracę , i jak dla mnie 4ki są bardziej czułe . Typowy 1 zawias to już przeszłość , zostało kilka ramek tego typu ( orange, bulit) które maja jeszcze dobrze umiejscowione punkty obrotu i jakoś dają radę . Kup BH i ciesz się nie bujającą ramą , bardzo skoczną z dobrą pracą .
LukeOne Napisano 20 Lipca 2010 Autor Napisano 20 Lipca 2010 Dzięki za rade ale ta rama jest do DH i to mocnego moim zdaniem. Mi potrzeba czegoś lekkiego.
Artursx1 Napisano 20 Lipca 2010 Napisano 20 Lipca 2010 Big Hity to ramy do FR ;p Waga ramy z tego co pamiętam jest nie wielka w porównaniu do zjazdówek . Rama waży podajże 4,5-5 kg z damperem . To też niezłe http://allegro.pl/item1156711746_giant_faith_pilnie_sprzedam.html ale już raczej nie pod twoje wymagania . To też dobre http://allegro.pl/item1156714681_rama_norco_shore_one.html lekkie .
LukeOne Napisano 20 Lipca 2010 Autor Napisano 20 Lipca 2010 Powinienem zapytać inaczej. Czy te prodigy nie strzeli mi gdy będę na nim wyprawiał to o co pisałem w pierwszym poście ?
Artursx1 Napisano 20 Lipca 2010 Napisano 20 Lipca 2010 Prodigy wytrzyma , jeszcze zależy od amorka . Wg. mnie ta rama w tej cenie to pomyłka , słaby system zawieszenia który ma dużo wad , oraz sama firma nie jest wcale zbyt dobra ( nie słynie z mocno spawanych ram) . Jak chcesz kupuj , jednak ja polecam Big Hita ramkę w tej samej cenie która bije pod każdym względem Freedoma ( bez wagi ) .
LukeOne Napisano 20 Lipca 2010 Autor Napisano 20 Lipca 2010 No właśnie a ja zmieniam ramę ze względu na wagę. Ten Big Hit waży pewnie tyle co moja aktualna więc bez sensu wydawać niepotrzebnie kasę. Tak czy inaczej dzięki za poświęcony czas.
Artursx1 Napisano 20 Lipca 2010 Napisano 20 Lipca 2010 Jaką masz obecnie ramę ? ? ? Waga to nie wszystko . Co Ci po wadze skoro rama będzie Ci bujała ? Kupisz dobrą ramę z systemem dobrym to zauważysz że tego 0,5 kg nie odczujesz . Jaką masz obecnie wagę bajka ?
LukeOne Napisano 20 Lipca 2010 Autor Napisano 20 Lipca 2010 Jakieś 20 kg. bo na ciężkiej ramie do DH mało znanej firmy a co do bujania mam SPV to coś tam pomaga ;p
Artursx1 Napisano 20 Lipca 2010 Napisano 20 Lipca 2010 Mój bajk 19,84 kg na demo 9 , kolegi Big Hit waży 17,5 kg ( da radę nawet do 17kg) na średnich częściach , a zrobiony na DH 18,5 kg . SPV akurat jest słabe , " bujać nie buja , wybierać nie wybiera " ( jeździłem na SPV w KTM nie działało to za grosz , tak samo w Konie ). Wagę tak naprawdę najlepiej zbijać na kołach i tam czuć wyraźną różnicę .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.