Skocz do zawartości

[łańcuch]


Szazi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj przydarzyła mi się nieprzyjemna sytuacja. Otóż: jechałem pod dosyć stromą górkę i zmieniłem bieg na niższy. Nagle bęc i łańcuch pęknięty. Moje pytanie brzmi czy to wina jakiejś części czy wadliwego łańcucha? Poprosić w serwisie żeby naprawili ten łańcuch czy wymienić na nowy? Dodam że mam nowy ok tygodniowy rower kross hexagon v3. Bardzo proszę o wasze opinie i pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaba jakość/słaby łańcuch i tyle, na jakich przełożeniach podjeżdzałeś? Na twoim miejscu kupiłbym spinke i dalej jeździł na tym łańcuchu, lub jeżeli nie masz dużo przejechane na napędzie to może nowy mocniejszy łańcuch.

 

P.S. jak na tygodniowy rower to albo zbyt duży przekos łancucha miałes, albo trafiłes na fatalny egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś się nie dziwie że łańcuch odmówił współpracy(choć jeśli był prawie nowy ..), jechałeś pod górę łańcuch był napięty/naprężony no i przy zmianie biegu nie wytrzymał...

Jeśli rzeczywiście kupiłeś go tydzień temu to nie widzę przeszkód aby kupić nowy łańcuch, choć możesz oczywiście skuć ponownie stary ale będzie bardziej podatny na zerwania (poprawcie mnie jeśli się mylę) :teehee:

 

 

 

 

EDIT: afly ubiegłeś mnie :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam jakie przełożenie ale chyba coś koło 3x3. Też się domyślałem że za wysokie bo ledwo co mogłem podjechać. Czy jest sens wymiany na jakiś za około 20 zł?

Jak już to widzę sens na wymianę na Connex Wippermann 800 - tego będzie Ci ciężko zerwac :teehee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze pytanko czy łańcuch mógł się zerwać z powodu braku przeglądu? Rower przyszedł niezłożony i sam go składałem i nie byłem jeszcze w serwisie na przeglądzie.

A w czym mógłby mu pomóc przegląd? Nie to nie mogło być powodem na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o linie łańcucha, im prostsza tym lepiej - mniejsza szkoda dla łańcucha, mniej się rozciąga - wtedy lepiej mieć np. 2x4/5 zamiast 3x3 wyjdzie prawie na to samo po względem oporu (3x3=9 2x4=8 2x5=10)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie nie naprawią na gwarancji - uszkodzenie mechaniczne i koniec tematu.

Zrywają się także łańcuchy z najwyższej półki i nie jest to niczym dziwnym, tym bardziej podczas podjazdu i zmiany biegu. Kup spinkę i zepnij łańcuch.

 

@sEs co to właściwie za równania 3x3=9, 2x4=8? Co to ma do rzeczy? Trzeba patrzeć na ilość zębów, a nie numer zębatki. Przykładowo ustawienie korby na zębatce 24, a kasety na 16 daje taki sam efekt jak korba na 18, a kaseta na 12. Zobacz TUTAJ, a dokładnie fragment "Przełożenia". Tam masz tabelkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie brzmi czy to wina jakiejś części czy wadliwego łańcucha?

Ani jedno ani drugie. Pod obciążeniem ("3x3 pod stromą górkę") zmieniając bieg to każdy łańcuch można zerwać. Kup sobie nowy łańcuch hg50 albo kmc z50 lub z51. Redukuj wcześniej i będzie git. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...