nowak8118 Napisano 20 Lipca 2010 Napisano 20 Lipca 2010 Witam Chciałbym zwiększyć osiągi mojego roweru, ale nie wiem co mógłbym zmienić, więc postanowiłem założyć temat na forum. Mam Kolarzówkę szosową, skład: Rama aluminiowa 6061 T6 (8 rur), zintegrowana główka kierownicy dla zwiększenia sztywności. Stalowy widelec chromowo-molibdenowy. Kierownica, wspornik, sztyca siodła z aluminium. Siodło Royal Viper. Korby OUNCE potrójna tarcza 50X39X30 z długością ramion dostosowaną do rozmiaru roweru. Całość manetek i przerzutek Shimano seria 2200. 3x8 biegów. Kaseta 12x25, łańcuch KMC. Szczęki hamulcowe aluminiowe z podwójnym pivotem. Opony Michelin, dętki Hutchinso, obręcze aluminiowe dwukomorowe. Tradycyjne pedały. Waga; 10,9 kg w rozmiarze 57 z pedałami. Proszę o wasze propozycje Wymiana kasety na 9 biegową odpada, ponieważ nie zmieści mi się.
Flash3M Napisano 20 Lipca 2010 Napisano 20 Lipca 2010 Odnośnie osiągów... może wystarczy trening jeźdźca? Jeśli chodzi o samo ulepszenie roweru, to można by się zabrać za niemal każdy element...
Biera Napisano 20 Lipca 2010 Napisano 20 Lipca 2010 Jeśli chcesz zwiększyć możliwości roweru musi zwiększyć możliwości siebie. Rower sam nie pojedzie szybciej. O co chodzi z tym "9 przełożeń nie zmieści mi sie"? szerokość kasety 8 i 9 jest taka sama - jeśli wchodzi 8 przełożeń to wejdzie i 9. Ale zmiana nie spowodouje, że rower będzie jechał szybciej, więc ja tam bym się nie wczuwał w wydawanie kupy kasy na taką zmianę. Jak Ci padnie napęd albo manetka chociaż, to możesz pomyśleć o zmianie, ale bez ciśnienia;)
nowak8118 Napisano 20 Lipca 2010 Autor Napisano 20 Lipca 2010 Może i macie racje Ale jak jadę za tirem to nieraz brakuje mi biegów przy 75km/h. , więc sobie pomyślałem o tym by zwiększyć osiągi roweru, ale skoro mówicie że nie ma potrzeby to będę siebie trenował Dzięki za podpowiedź Pozdrawiam Michał
Eper Napisano 20 Lipca 2010 Napisano 20 Lipca 2010 A moze SPD? Na pewno w jakims stopniu Ci pomoze w szybszej jezdzie
microsista Napisano 20 Lipca 2010 Napisano 20 Lipca 2010 Po pierwsze zmniejsz masę! ;D Odchudź koła to będzie się "lżej jeździło"
nowak8118 Napisano 20 Lipca 2010 Autor Napisano 20 Lipca 2010 Rozmiar opony mam 700x25C, a najmniejsze są 700x18C ? czy są jeszcze mniejsze ? i czy nie będą pękały mi dętki co chwilę ? Ważę 72kg a we Wrocławiu nie ma za dużo drug z czyściutkim asfaltem. Proszę o wasze odpowiedzi
Fenthin Napisano 21 Lipca 2010 Napisano 21 Lipca 2010 Mało czystego asfaltu... no tak, jak szosówka to oczywiście tak delikatna, że po kostce brukowej nie wolno jeździć, bo może się zepsuć, a jak kocie łby to już w ogóle; tylko zsiąść z roweru i przenieść (tak, to jest ironia). Wystarczy obejrzeć wyścig Paris-Roubaix, żeby się przekonać, że i zwykła utwardzona droga nie jest straszna dla roweru szosowego. Najbardziej odczuwa się zrzucenie masy z kół (nie tylko opony, ale i dętki, obręcze, szprychy, w mniejszym stopniu piasty) - może szytki? Można także zainwestować w pedały zatrzaskowe. A skoro brakuje Ci przełożenia, może wymiana korby?
nowak8118 Napisano 21 Lipca 2010 Autor Napisano 21 Lipca 2010 Na razie spróbuję odchudzić troszkę koła i zobaczę jak się będzie śmigało. Dzięki za wasze wypowiedzi Temacik do zamknięcia.
Jacekddd Napisano 22 Lipca 2010 Napisano 22 Lipca 2010 Hmm ... skoro za tirem to opory aerodynamiczne odpadają zostają opory toczenia czyli zdecydowanie opony. Może sprawdź ciśnienie, jeśli jeździsz na małym ciśnieniu to opona więcej pracuje i stawia większe opory. No powiedzmy sobie, że jazda za tirem to sport ekstremalny ale jeśli to problem kadencji to może zamiast 50/39/30, lepsze byłoby 53/39. Licząc tak na szybko przy 75km/h na Twoich obecnych przełożeniach masz kadencję 150. To faktycznie sporo ale jeszcze nie tragicznie. Trzeba brać pod uwagę, że przy wysokiej kadencji dostępna jest również spora moc co rozwiązuje problem znacznego przyspieszania pojazdu a 53ka z przodu obniży ją tylko do 140. Gruntownie regularnie kontrolował bym też hamulce. Dużo zdrowia życzę przy tej aktywności. Jacek PS. Jeśli się chcesz pochwalić, że dajesz radę za tirem to nie ma za bardzo czym.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.