PiVi Napisano 18 Lipca 2010 Napisano 18 Lipca 2010 Witam, przetrzepałem nieco forum na temat opon- niestety nie znalazłem konkretnej odpowiedzi... Potrzebuję pomocy w następującym temacie. Mam na swoim Scott`cie Schwalbe 1,75... Oponki spisują się przyzwoicie na asfalcie i "utwardzonych drogach leśnych", niestety - dzisiaj była niezła burza która spowodowała, że większość leśnych dróg zamieniła się w takie lekkie piaskowe bagienko - warstwa 5-10 cm rozmiękczyła się i powodowała zapadanie kół. Koledzy na oponkach 2,05 radzili sobie nienajgorzej... z kolei mój rowerek zapadał się przeokropnie. Zastanawiam się więc nad zmianą opon na nieco inne/szersze ? Chciałbym nadal utrzymać dobre prowadzenie na asfalcie i zyskać nieco na piaskach. Trochę danych: - mężczyzna - 176 cm - 88 kg Rowerek full suspencion 26 cali... waga: 14 kg Jakieś propozycje szerokości ? Może konkretnych marek ? Typów ? Istnieje w ogóle taka oponka która rozwiąże mój problem ? Nie powoduje zbytnich oporów na asfalcie i nie zapada się w mokrym piasku ? PiVi
ugupu Napisano 18 Lipca 2010 Napisano 18 Lipca 2010 Witam, przetrzepałem nieco forum na temat opon- niestety nie znalazłem konkretnej odpowiedzi... Potrzebuję pomocy w następującym temacie. Mam na swoim Scott`cie Schwalbe 1,75... Oponki spisują się przyzwoicie na asfalcie i "utwardzonych drogach leśnych", niestety - dzisiaj była niezła burza która spowodowała, że większość leśnych dróg zamieniła się w takie lekkie piaskowe bagienko - warstwa 5-10 cm rozmiękczyła się i powodowała zapadanie kół. Koledzy na oponkach 2,05 radzili sobie nienajgorzej... z kolei mój rowerek zapadał się przeokropnie. Zastanawiam się więc nad zmianą opon na nieco inne/szersze ? Chciałbym nadal utrzymać dobre prowadzenie na asfalcie i zyskać nieco na piaskach. Trochę danych: - mężczyzna - 176 cm - 88 kg Rowerek full suspencion 26 cali... waga: 14 kg Jakieś propozycje szerokości ? Może konkretnych marek ? Typów ? Istnieje w ogóle taka oponka która rozwiąże mój problem ? Nie powoduje zbytnich oporów na asfalcie i nie zapada się w mokrym piasku ? PiVi ja jeżdżę na Kenda SBE, 2.35. Na suchym i mokrym asfalcie dają radę świetnie, w piachu niestety gorzej ale do przeżycia. Pozdrawiam
PiVi Napisano 19 Lipca 2010 Autor Napisano 19 Lipca 2010 ja jeżdżę na Kenda SBE, 2.35. Na suchym i mokrym asfalcie dają radę świetnie, w piachu niestety gorzej ale do przeżycia. Pozdrawiam Kolejne dwie godziny czytania forum dały pewne efekty Generalnie na polu bitwy zostały dwie oponki Schwalbe Racing Ralph Evo 2.10 lub 2.25 IRC MYTHOS XC II Pytanie która z nich jest bardziej uniwersalna przy założeniu asfalt/teren 50:50 ? Co do Schwalbe przekonuje mnie ten link (od @Pulse): http://www.mtb-forum.eu/der-rollwiderstand-von-mountainbike-reifen-t-1343-1.html Opory toczenia 19,50 watt.... dla szer 2.25 Kenda SBE... 34 watty - różnica ogromna. Można pewnie założyć, że Schwalbe w wersji 2.10 powinna mieć jeszcze mniejsze opory... Sugestie nt. Schwalbe vs IRC ? PiVi
ugupu Napisano 19 Lipca 2010 Napisano 19 Lipca 2010 Co do Schwalbe przekonuje mnie ten link (od @Pulse): http://www.mtb-forum.eu/der-rollwiderstand-von-mountainbike-reifen-t-1343-1.html Opory toczenia 19,50 watt.... dla szer 2.25 Kenda SBE... 34 watty - różnica ogromna. Można pewnie założyć, że Schwalbe w wersji 2.10 powinna mieć jeszcze mniejsze opory... PiVi Witaj, Ja wcześniej jeździłem na Kenda Nevegal która ma opory toczenia powyżej 50 watt, może dlatego tak mi się lekko jeździ na SBE Co do szerokości to opona węższa może mieć wyższe opory toczenia niż szersza. Tu masz link: http://www.schwalbe.com/gbl/en/technik_info/rollwiderstand/ Pozdrawiam
Zidentyfikowany Napisano 19 Lipca 2010 Napisano 19 Lipca 2010 Kolejne dwie godziny czytania forum dały pewne efekty Generalnie na polu bitwy zostały dwie oponki Schwalbe Racing Ralph Evo 2.10 lub 2.25 Mam Racing Ralphy 2.1 i mogę je polecić, w błocie idą jak po maśle. Jak te się zjadą będę celował też w Racing Ralphy ale rozmiar 2.25. Dzisiaj zaliczyłem sporo błotka w lesie i nie miałem żadnych problemów z zapadaniem się itp. Zrobiłem nawet zdjęcie Ja polecam
PiVi Napisano 19 Lipca 2010 Autor Napisano 19 Lipca 2010 Witaj, Ja wcześniej jeździłem na Kenda Nevegal która ma opory toczenia powyżej 50 watt, może dlatego tak mi się lekko jeździ na SBE Co do szerokości to opona węższa może mieć wyższe opory toczenia niż szersza. Tu masz link: http://www.schwalbe.com/gbl/en/technik_info/rollwiderstand/ Pozdrawiam Czyli nie zawsze warto stosować "prostą" logikę Problem, że na moje Maxxis`y 517 2,10 to i tak numer za dużo Więc z 2,25 przesadzać nie będę A nie chcę się ładować jeszcze w większe koszty Ja polecam To jeszcze dwa słowa poproszę jak idą po asfalcie PiVi
arek_wro Napisano 19 Lipca 2010 Napisano 19 Lipca 2010 Kolega Zidentyfikowany jest raczej osamotniony w swojej poztywnej opinii na temat zachowania Racing Ralphów w błocie. Może jeździł wcześniej na jeszcze gorzej trzymających w błocie oponach. Racing Ralph ma nawet humorystyczny przydomek Dancing Ralph. Oczywiście przesadą byłoby powiedzenie, że są beznadziejne w błocie, ale na pewno daleko im do rewelacji. Jechałem na nich dwa lata temu w Zawoi w masakrycznym błocie, i drugi raz bym tego nie chciał powtórzyć. Natomiast na asfalcie i szutrze, idą jak burza. Rewelacja. Jeżeli po błocie jeżdzisz sporadycznie, warto je rozpatrzyć, w przeciwnym razie szukałbym czegoś innego. Warto też zaznaczyć, że dość szybko się ścierają na asfalcie.
Zidentyfikowany Napisano 19 Lipca 2010 Napisano 19 Lipca 2010 Kolega Zidentyfikowany jest raczej osamotniony w swojej poztywnej opinii na temat zachowania Racing Ralphów w błocie. eee Wyraziłem swoją opinię na temat opon i tyle.
PiVi Napisano 19 Lipca 2010 Autor Napisano 19 Lipca 2010 Kolega Zidentyfikowany jest raczej osamotniony w swojej poztywnej opinii na temat zachowania Racing Ralphów w błocie. Może jeździł wcześniej na jeszcze gorzej trzymających w błocie oponach. Racing Ralph ma nawet humorystyczny przydomek Dancing Ralph. Spędziłem w dziale "Koła" parę godzin.. więc znalazłem i ten przydomek Jak pisałem.. potrzebuję coś co mnie nie zamęczy na asfalcie (jazdy z żoną, dzieckiem.... dojazdy) i pozwoli bawić się z kolegami w weekendy w lesie Natomiast na asfalcie i szutrze, idą jak burza. Rewelacja. Jeżeli po błocie jeżdzisz sporadycznie, warto je rozpatrzyć, w przeciwnym razie szukałbym czegoś innego. Warto też zaznaczyć, że dość szybko się ścierają na asfalcie. I to właśnie chciałem usłyszeć Dzięki ! PiVi
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.