Skocz do zawartości

[napęd] Zmiana łańcucha albo korby- sam nie wiem


Adrianox360

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ten sprzęt do siebie pasuje? Zamierzam wymienić bo mi strzela tak zwany automat się robi, przeskakuje na tylnej przerzutce łańcuch jak depne na niego, wiecie jak sobie przycisnę pod górę czy coś.

 

Przerzutka tylnia: Shimano DEORE XT

Kaseta: Sram PG 950

Korba: Truvativ X-Flow

Łańcuch: KMC Z9900

 

Czy trzeba coś wymieniać czy po prostu naciągnąć łańcuch? O rower dbam, smaruje, czyszczę. Trudno naciągnąć łańcuch? Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra puszczę foty łańcucha, korby i kasety xd:

muszę tak bo jak chce wkleić to piszę, że jakieś rozszerzenie nie pasuje czy cos na tym forum

 

http://twojezdjecie.pl/plikinew/7/19/7191279541718.jpg

http://twojezdjecie.pl/plikinew/7/19/7191279541855.jpg

http://twojezdjecie.pl/plikinew/7/19/7191279541882.jpg

http://twojezdjecie.pl/plikinew/7/19/7191279541907.jpg

http://twojezdjecie.pl/plikinew/7/19/7191279541933.jpg

http://twojezdjecie.pl/plikinew/7/19/7191279541959.jpg

http://twojezdjecie.pl/plikinew/7/19/7191279542125.jpg

http://twojezdjecie.pl/plikinew/7/19/7191279542157.jpg

 

jak więcej trzeba to pisać

 

nic nie wymieniałem od nowości, dzisiaj dętkę bo przebiłem xd, nawet nie wiem jak, podjechałem ostro pod taki pagórek i trzask, pssssss. Ogólny przebieg to 1500Km

 

a macie jeszcze 3 kasety:

http://twojezdjecie.pl/plikinew/7/19/7191279542645.jpg

http://twojezdjecie.pl/plikinew/7/19/7191279542677.jpg

http://twojezdjecie.pl/plikinew/7/19/7191279542711.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ten napęd wygląda dobrze i dziwię się że masz jakieś problemy, mój wyglądał gorzej po przebiegu 1,5k km (obecnie 3k km). Sprawdziłbym czy hak od przerzutki i wózek przerzutki są proste, bo nie widzę możliwośći aby to przeskakiwało, tym bardziej jak jeździsz od nowosci i nie zakładałes nowego łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ten napęd wygląda dobrze i dziwię się że masz jakieś problemy, mój wyglądał gorzej po przebiegu 1,5k km (obecnie 3k km). Sprawdziłbym czy hak od przerzutki i wózek przerzutki są proste, bo nie widzę możliwośći aby to przeskakiwało, tym bardziej jak jeździsz od nowosci i nie zakładałes nowego łańcucha.

 

hak od przerzutki i wózek? A możesz załączyć jakąś fote z neta jak to mniej więcej wygląda. Także jak mam 2.3 i przycisne na maxa to strzeli i zeskoczy 2 na dół i wróci za chwile... ale to już pisałęm hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hak i wózek zaznaczyłem na zdjęciu: http://img831.imageshack.us/img831/5130/przerzutka.jpg

 

Na razie sprawdź, czy oba te elementy są proste. Jeżeli będą, wystarczy podregulować przerzutkę śrubą baryłkową. Jeżeli jednak któryś z nich jest krzywy, spróbuj go wyprostować. Jeżeli to się nie uda, lub podczas prostowania uszkodzisz hak czy wózek, zostaje niestety tylko wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie che swojej xt wymieniać, koleś w sklepie powiedział, że starczy regulacja 10zł ;), a klucza ni mam więc się chyba zdecyduje

Do regulacji wystarczy Ci śrubokręt krzyżakowy lub w osteteczności płaski, a samą regulację masz opisaną tutaj - to nic trudnego, jeżeli kompletnie sobie nie poradzisz (w co wątpie) wtedy proponuje serwis. http://www.forumrowerowe.org/topic/41729-regulacja-przerzutki-tylnej/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co podałeś może i teoretycznie do siebie pasuje, ale nie wiem po co mieszać aż 4 producentów. Z ofert Shimano lub SRAM dobierzesz wszystko. A tak ogólnie to nie powinno mieszać się sprzętu ponieważ może się on różnie zużywać np: kaseta SRAM/Shimano + łańcuch Rohloff'a (łańcuch znacznie twardszy niż kaseta i zetrze go).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ci jak naciskasz mocniej na pedały strzela i tak jak by luz gdy idzie ten strzał?Jeśli tak padło ci kastet tzn nie jest starty ale jakieś tam luzy w środku koła złapałeś miałem kiedyś tak w starym rowerze naprawa kosztowała 45zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie to nie wina suportu, to tylnia przerzutka, byłem w serwisie koleś powiedział, że jeszcze 500km MAX i muszę zmieniać, doradźcie jakiś fajny łańcuch do roweru. A i tak do 60zł

 

tak jak to??/

http://allegro.pl/item1127313804_nowy_lancuch_shimano_slx_cn_hg73_okazja.html

 

przypomnę tylko;

Przerzutka tylnia: Shimano DEORE XT

Kaseta: Sram PG 950

Korba: Truvativ X-Flow

Łańcuch: KMC Z9900

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak ogólnie to nie powinno mieszać się sprzętu ponieważ może się on różnie zużywać np: kaseta SRAM/Shimano + łańcuch Rohloff'a (łańcuch znacznie twardszy niż kaseta i zetrze go).

Można mieszać sprzęt - nic złego się nie stanie. Łańcuch ściera kasetę głównie przez wyciąganie się!

 

nie to nie wina suportu, to tylnia przerzutka, byłem w serwisie koleś powiedział, że jeszcze 500km MAX i muszę zmieniać

Coś mi się wydaje że ktoś Ciebie chce naciągnąć w tym serwisie. Ten napęd wymaga porządnej regulacji, a nie wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień serwis. Widać, że facet po prostu stara się od Ciebie wyciągnąć pieniądze. Jeszcze 500km? Wolne żarty. Nie wiem co trzebaby było robić, żeby zajechać ten napęd w 2000 km. Chyba kompletnie o niego nie dbać, jeździć w błocie i nie myć po tym roweru, krzyżować łańcuch i co tam Ci jeszcze przyjdzie do głowy.

 

Do regulacji potrzebny Ci jedynie śrubokręt i trochę czasu. Nie warto chodzić z takimi rzeczami do serwisu. A to jeszcze pancerze i linki wymienią, co by lepiej chodziło, hamulce wyregulują, bo "jeszcze się pan zabije na takich brzytwach", a rachunek rośnie. Tym bardziej u gościa, który mówi, że trzeba będzie wymieniać napęd mający 2000km przebiegu. Może i przesadzam, ale różne sytuacje się zdarzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory ludzie!!!! koleś powiedział, że łańcuch po 500km max i do wymiany! SORY. A i czekam na te propozycje łańcucha :devil: Gapa ze mnie

 

Ps. Macie racje lepiej samemu się nauczyć regulować a nie płacić za każdym razem, rodzice mi to ciągle powtarzają. A bardzo lubię jeździć i można nazwać to nawet trochę extremalnie także regulacja pojawią się częto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem, że to wina przerzutki bo to ona była niewyregulowana a łańcuch już też ma te odstępy, koleś mierzył tam go(szerokość) no i stwierdził, że co 2000 tyś trzeba wymieniać więc się chyba nie pomylił.

Pomylił się, oj pomylił, jeszcze nam napisz ze dał Ci gwarancję ze napęd z nowym łańcuchem nie będzie skakał w ogóle. Po pierwsze Kross jak już podaje w książce gwarancyjnej ze wymiana łańcucha co 1000 km, po drugie mało kto to stosuje, znacznie lepiej jest jeździć na 2/3 łancuchy i je zmieniac co 300/500km (wydłużamy żywnotność napędu). Oczywiście zużycie napędu napędowi nie równe (w twoim wypadku wygląda dobrze), ale wiem że u mnie (kaseta Sram PG-830) po 750km miałem problemy z przyjęciem nowego łancucha (jazda na 2 łańcuchy) i dopiero po 40-50km przestał przeskakiwać, a Ty już masz 1500km ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co? kiedy zmieniać ten łańcuch, on powiedział, że łańcuch też się przyczynia do tego przeskakiwania, im bardziej zużyty tym gorzej i kazał mi na na przerzutce 3 wkręcać max na 3.5 bo dalej to się przerzutka rozreguluje szybciej. Chyba wiecie o co kaman, daje bieg 3.5 i wyżej już nie pozwolił. A więc nie wiem już kiedy wymienić ten łańcuch? A co ile wy wymieniacie? I jak to jazda na 2/3 łańcucha? Zmiana co 500km ???

 

a tak dal pewności to dopiero 2 tygodnie temu zaczął przeskakiwać dlatego też poszedłem do serwisu i za 10 zł wyregulował przerzutkę i na razie chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...