yankes88 Napisano 17 Lipca 2010 Napisano 17 Lipca 2010 Witam! Jakiś czas temu zastanawiałem się nad kupnem spd i korzyści wiążących się z ich zakupem Niestety nie dostałem odpowiedzi na moje pytanie. Dlatego postanowiłem sam przygotować sobie porównanie... A więc jeździłem sobie na rowerku, na takie jakby treningi, stopniowo zwiększając ich długość i w pewnym momencie zakupiłem spd. Jest to ten fragment zaznaczony na czerwono. Jak widzicie... Na zwykłych butach średnia 28km/h to był huk... Raz co mi się udało przekroczyć 30km/h, ale wtedy prawie wiatru nie było, na spd zrobiłem to za każdym razem, nawet przy bardzo silnym wietrze... Zresztą zamieszczam obrazek:
Crazyk Napisano 17 Lipca 2010 Napisano 17 Lipca 2010 29 czerwiec, przy temperaturze 47 stopni (o 8:10), jadąc pod silny wiatr, bez SPD wykręciłeś średnią 28.69km/h. Szacun. Tak na marginesie, gdzie można doświadczyć takich anomalii pogodowych ? BTW. dlaczego ostatnie wpisy są z października 2010? O.o
micferrari Napisano 17 Lipca 2010 Napisano 17 Lipca 2010 29 czerwiec, przy temperaturze 47 stopni (o 8:10), jadąc pod silny wiatr, bez SPD wykręciłeś średnią 28.69km/h. Szacun. Tak na marginesie, gdzie można doświadczyć takich anomalii pogodowych ? BTW. dlaczego ostatnie wpisy są z października 2010? O.o właśnie skoryguj błędy bo trochę ich w tym zestawieniu jest . No chyba że były takie anomalie lub jeździłeś po pustyni
yankes88 Napisano 17 Lipca 2010 Autor Napisano 17 Lipca 2010 Hehe! Wiem, zauważyłem, że tam zamiast lipca wpisałem paździenik, mój błąd A anomalie pogodowe dlatego, że mój termometr, na ktorym sprawdzam temperature rano jest na słońcu i pokazuje trochę za dużo Ale ogólnie jak jeżdzę, to cały czas w słońcu, więc można to uznać jako temperatura padająca na mnie PS. Zresztą w tym zestawieniu bardziej chodzi o to jaka różnica jest między spd a zwykłymi pedałami... A nie o jakieś pustynne temperatury i październikowe daty
oxalis Napisano 17 Lipca 2010 Napisano 17 Lipca 2010 Szczerze mówiąc to takie dane są jasne tylko dla Ciebie, bo nie napisałeś nic o trasie, czy to jest jedna i ta sama, czy pod górę płasko czy może zjazd, jakiej długości jest ta trasa, czy jest dużo przeszkód (skrzyżowania, światła, czy może poginasz tak w lesie), a same prędkości średnie to nic mi nie mówią, czasami chce się kręcić a czasami się chce tylko przetoczyć.
Sorcerer Napisano 17 Lipca 2010 Napisano 17 Lipca 2010 Z moich obserwacji wyniki ze w warszawie po plaskim -> dojazdy codzienne do pracy SPD vs normalne pedaly roznice sa niewielke na korzysc SPD na tym samym rowerze. Mowie tutaj o 1-2km/h szybciej na tragicznym rowerze, roznica na dobrym bike'u bylaby pewnie troche wieksza w granicach 2-4km/h i to pewnie glownie za sprawa malych podjazdow czy jezdzie mocno pod wiatr. Dla osob zaznajomionych z trasa 1) bemowo lotnisko -> generala maczka -> jana pawla -> andersa 2) bemowo lotnisko -> do polczynskiej -> dzwigowa -> ursus -> piastow Trasa prawie plaska jak stol, na kazdej 1 maly podjazd mniej jak 100m i male nachylenie. 1) Generala maczka podjazd na krzyzowke z trasa torunska 2) podjazd z dzwigowej Roznice latwiej zauwazyc przy wiekszych podjazdach czy jezdzie pod silny wiatr, latwiej dokrecac.
yankes88 Napisano 18 Lipca 2010 Autor Napisano 18 Lipca 2010 Trasa jest jedna i ta sama. Jak Wam to wytłumaczyć... Jest to w Luboniu, kiedyś tam było wysypisko śmieci, które zasypali i zrobili taki jakby park, tam sobie jeźdzę w kółko, jedno okrążenie ma ok 800m. Trasa jest raczej płaska, no może jest jedno takie lekkie wzniesienie (wolniejszy odcinek)Ale nie wiem jak wam to opisać... Nie wiem jakie nachylenie, może po prędkościach się domyślicie, pod górkę jadę tak od 26km/h do 29km/h a na tym szybszym między 33km/h a 37km/h. Minusem tego wzniesienia jest to, że zaczyna się zaraz za dość ostrym zakrętem. Aha i jeszcze jedno - Asfalt A jeżeli jeszcze chodzi o spd, to ja dużą różnicę odczułem właśnie na tym wolniejszym odcinku, na szybszym praktycznie nic mnie nie przyspieszyło, może jakieś 0,5km/h, na wolniejszym na platformach oscylowałem między 24 a 26km/h. Jest o wiele łatwiej się rozpędzić pod górkę.
NGH Napisano 18 Lipca 2010 Napisano 18 Lipca 2010 Ja mam zamiar w najbliższym czasie nabyć SPD a widzę że w tym porównaniu skupiłeś na prędkościach a co z komfortem ?? Bo przy większych trasach to też jest ważny czynnik.
c1ach Napisano 18 Lipca 2010 Napisano 18 Lipca 2010 Komfort to już zależy od butów, pedałów (jedne dają większe pole podparcia stopy, a inne mniejsze) i ustawień całego zestawu. Jak dobrze ustawisz, to komfort jest normalny. Ja z początku po dłuższych trasach miałem punktowy ból w miejscu mocowania bloków, zmiana ustawień i po problemie. Niektórych z kolei bolą kolana. No i jeszcze można przeskakiwać z łatwością nad krawężnikami, co w mieście ma duże znaczenie
yankes88 Napisano 18 Lipca 2010 Autor Napisano 18 Lipca 2010 Co do dłuższej trasy, to opiszę Ci w niedziele Bo w piątek wybieram się do kumpla do Wałcza i chcę jednocześnie pobić rekord dobowego przejazdu, powinno wyjść koło 140-150km, jak na razie rekord mam 126km Ale to na platformach i na starym rowerze jeszcze.
Jacekddd Napisano 18 Lipca 2010 Napisano 18 Lipca 2010 Na najszybszych odcinkach prędkość wzrosła Ci o ok 0,5km/h a na najwolniejszych najbardziej. Z czego by wynikała rzecz oczywista, prędkość zależy od mocy, oporów aerodynamicznych i oporów toczenia. Opory toczenia zapewne masz te samo bo opon chyba nie zmieniłeś. Opory aerodynamiczne zapewne są te same chyba, że coś manipulowałeś ostatnio przy siodełku i kierownicy ale pewnie nie bardzo no mogłeś jeszcze zmienić ubiór na rower. Czyli zostaje moc, ale ja bym raczej powiedział, że to nie spd pozwoliło Ci na tak znaczne poprawienie oddawania mocy ale zwyczajnie przy okazji zakupu zacząłeś bardziej regularnie a może więcej jeździć, poprawia się Twoja dyspozycja i wyniki również. To właśnie te niewielkie zmiany wychwyciłeś głównie na odcinkach o mniejszych prędkościach gdzie różnice w mocy najszybciej wyjdą w wynikach. Jacek
BlackKormo Napisano 25 Lipca 2010 Napisano 25 Lipca 2010 A moze po zakupie spd zadzialal taki psychiczny mechanizm nakazujacy uzasadnic zakup, wiec pedalowales mocniej, uzyskiwales lepsze wyniki. Zreszta jezdzac regularnie w sezonie z kazdym tygodniem forme sie ma ciut lepsza. Nie ma tez nigdy identycznych warunkow zeby porownywac roznice typu 1-2 km/h. Jak Malysz skacze to roznica sily wiatru na poziomie 1m/s daje duze roznice w dluzgosci skoku, a przeciez jest to wiatr prawie niewyczuwalny. Tak samo jest na rowerku, upal, rzadsze powietrze, inny wiaterek, dyspozycja danego danego dnia, spozyty posilek, masa roweru i zawodnika i setki innych czynnikow maja wplyw na predkosc. Trudno wiec uwierzyc ze z dnia na dzien uzyskales taki wzrost. Moze po prostu wczesniej slabo pedalowales. Spd na pewno cos tam pomaga, gdyby tak nie bylo to uzywali by tego zawodowcy, ale nie z powodu zatrzasku ma sie 10% poweru wiecej. Milej jazdy, szczegolnie w trasie, nie ma co ograniczac sie do parkowych alejek, to nie kolarstwo torowe :-))
BadMax Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 Plusem spd jest jeszcze, że Ci stopa z pedałów nie spadnie przy zjazdach po korzeniach w lesie Co może czasami ocalić Ci dupsko :] Minusem jest to, że na bank zaliczyć kilka razy glebę bo nie zdążysz się wypiąć (np. przy wolnym zawracaniu, jak wpadniesz w piach w lesie). Sam osobiście posiadam spd w platformie - z jednej strony zwykły pedał, z drugiej spd. Przydaje się jak mam odcinki, gdzie boję się wpinać spd. Jedyny minus takiego zestawu to waga Plusem ponadto jest, jak już ktoś wspomniał, skoki nad krawężnikami czy kałużami. Fajna sprawa pzdr, MG
yankes88 Napisano 19 Sierpnia 2010 Autor Napisano 19 Sierpnia 2010 Witam po dość długiej przerwie, miałem problem z zalogowaniem się na forum No spd na trasie spisuje się po prostu świetnie Pobiłem rekord, zrobiłem 151,34km w tempie 26,29km/h, na makrokeszu wątpie czy bym powyżej 20km/h dał radę, podczas trasy zauważyłem, że spd naprawdę dają radę szczególnie pod górkę, ale to jak się chce cisnąć, bo delikatnie to nie widać różnicy... Kiedy ciśniesz, to platformy z spd nie mają szans
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.