Skocz do zawartości

[pedały] Porównanie zwykłe czy spd


yankes88

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Jakiś czas temu zastanawiałem się nad kupnem spd i korzyści wiążących się z ich zakupem ;) Niestety nie dostałem odpowiedzi na moje pytanie. Dlatego postanowiłem sam przygotować sobie porównanie...

 

A więc jeździłem sobie na rowerku, na takie jakby treningi, stopniowo zwiększając ich długość i w pewnym momencie zakupiłem spd. Jest to ten fragment zaznaczony na czerwono. Jak widzicie... Na zwykłych butach średnia 28km/h to był huk... Raz co mi się udało przekroczyć 30km/h, ale wtedy prawie wiatru nie było, na spd zrobiłem to za każdym razem, nawet przy bardzo silnym wietrze... Zresztą zamieszczam obrazek:

 

post-122771-1279382602,93_thumb.jpg

Napisano

29 czerwiec, przy temperaturze 47 stopni (o 8:10), jadąc pod silny wiatr, bez SPD wykręciłeś średnią 28.69km/h.

 

Szacun. Tak na marginesie, gdzie można doświadczyć takich anomalii pogodowych ?:thanks:

 

BTW. dlaczego ostatnie wpisy są z października 2010? O.o

Napisano
29 czerwiec, przy temperaturze 47 stopni (o 8:10), jadąc pod silny wiatr, bez SPD wykręciłeś średnią 28.69km/h.

 

Szacun. Tak na marginesie, gdzie można doświadczyć takich anomalii pogodowych ?

 

BTW. dlaczego ostatnie wpisy są z października 2010? O.o

 

właśnie skoryguj błędy bo trochę ich w tym zestawieniu jest . No chyba że były takie anomalie lub jeździłeś po pustyni :thanks:B):D

Napisano

Hehe! Wiem, zauważyłem, że tam zamiast lipca wpisałem paździenik, mój błąd :)

A anomalie pogodowe dlatego, że mój termometr, na ktorym sprawdzam temperature rano jest na słońcu i pokazuje trochę za dużo :) Ale ogólnie jak jeżdzę, to cały czas w słońcu, więc można to uznać jako temperatura padająca na mnie :D

 

PS. Zresztą w tym zestawieniu bardziej chodzi o to jaka różnica jest między spd a zwykłymi pedałami... A nie o jakieś pustynne temperatury i październikowe daty :D

Napisano

Szczerze mówiąc to takie dane są jasne tylko dla Ciebie, bo nie napisałeś nic o trasie, czy to jest jedna i ta sama, czy pod górę płasko czy może zjazd, jakiej długości jest ta trasa, czy jest dużo przeszkód (skrzyżowania, światła, czy może poginasz tak w lesie), a same prędkości średnie to nic mi nie mówią, czasami chce się kręcić a czasami się chce tylko przetoczyć. :)

Napisano

Z moich obserwacji wyniki ze w warszawie po plaskim -> dojazdy codzienne do pracy SPD vs normalne pedaly roznice sa niewielke na korzysc SPD na tym samym rowerze. Mowie tutaj o 1-2km/h szybciej na tragicznym rowerze, roznica na dobrym bike'u bylaby pewnie troche wieksza w granicach 2-4km/h i to pewnie glownie za sprawa malych podjazdow czy jezdzie mocno pod wiatr.

 

Dla osob zaznajomionych z trasa

1) bemowo lotnisko -> generala maczka -> jana pawla -> andersa

2) bemowo lotnisko -> do polczynskiej -> dzwigowa -> ursus -> piastow

 

Trasa prawie plaska jak stol, na kazdej 1 maly podjazd mniej jak 100m i male nachylenie.

1) Generala maczka podjazd na krzyzowke z trasa torunska

2) podjazd z dzwigowej

 

Roznice latwiej zauwazyc przy wiekszych podjazdach czy jezdzie pod silny wiatr, latwiej dokrecac.

Napisano

Trasa jest jedna i ta sama. Jak Wam to wytłumaczyć... Jest to w Luboniu, kiedyś tam było wysypisko śmieci, które zasypali i zrobili taki jakby park, tam sobie jeźdzę w kółko, jedno okrążenie ma ok 800m. Trasa jest raczej płaska, no może jest jedno takie lekkie wzniesienie (wolniejszy odcinek)Ale nie wiem jak wam to opisać... Nie wiem jakie nachylenie, może po prędkościach się domyślicie, pod górkę jadę tak od 26km/h do 29km/h a na tym szybszym między 33km/h a 37km/h. Minusem tego wzniesienia jest to, że zaczyna się zaraz za dość ostrym zakrętem. Aha i jeszcze jedno - Asfalt :)

 

A jeżeli jeszcze chodzi o spd, to ja dużą różnicę odczułem właśnie na tym wolniejszym odcinku, na szybszym praktycznie nic mnie nie przyspieszyło, może jakieś 0,5km/h, na wolniejszym na platformach oscylowałem między 24 a 26km/h. Jest o wiele łatwiej się rozpędzić pod górkę.

Napisano

Ja mam zamiar w najbliższym czasie nabyć SPD a widzę że w tym porównaniu skupiłeś na prędkościach a co z komfortem ?? Bo przy większych trasach to też jest ważny czynnik.

Napisano

Komfort to już zależy od butów, pedałów (jedne dają większe pole podparcia stopy, a inne mniejsze) i ustawień całego zestawu. Jak dobrze ustawisz, to komfort jest normalny. Ja z początku po dłuższych trasach miałem punktowy ból w miejscu mocowania bloków, zmiana ustawień i po problemie. Niektórych z kolei bolą kolana.

No i jeszcze można przeskakiwać z łatwością nad krawężnikami, co w mieście ma duże znaczenie :)

Napisano

Co do dłuższej trasy, to opiszę Ci w niedziele :D Bo w piątek wybieram się do kumpla do Wałcza i chcę jednocześnie pobić rekord dobowego przejazdu, powinno wyjść koło 140-150km, jak na razie rekord mam 126km :) Ale to na platformach i na starym rowerze jeszcze.

Napisano

Na najszybszych odcinkach prędkość wzrosła Ci o ok 0,5km/h a na najwolniejszych najbardziej.

Z czego by wynikała rzecz oczywista, prędkość zależy od mocy,

oporów aerodynamicznych i oporów toczenia.

Opory toczenia zapewne masz te samo bo opon chyba nie zmieniłeś.

Opory aerodynamiczne zapewne są te same chyba, że coś manipulowałeś

ostatnio przy siodełku i kierownicy ale pewnie nie bardzo

no mogłeś jeszcze zmienić ubiór na rower.

Czyli zostaje moc, ale ja bym raczej powiedział, że to nie spd

pozwoliło Ci na tak znaczne poprawienie oddawania mocy

ale zwyczajnie przy okazji zakupu zacząłeś

bardziej regularnie a może więcej jeździć,

poprawia się Twoja dyspozycja i wyniki również.

To właśnie te niewielkie zmiany wychwyciłeś głównie

na odcinkach o mniejszych prędkościach gdzie różnice

w mocy najszybciej wyjdą w wynikach.

 

Jacek

Napisano

A moze po zakupie spd zadzialal taki psychiczny mechanizm nakazujacy uzasadnic zakup, wiec pedalowales mocniej, uzyskiwales lepsze wyniki. Zreszta jezdzac regularnie w sezonie z kazdym tygodniem forme sie ma ciut lepsza. Nie ma tez nigdy identycznych warunkow zeby porownywac roznice typu 1-2 km/h.

 

Jak Malysz skacze to roznica sily wiatru na poziomie 1m/s daje duze roznice w dluzgosci skoku, a przeciez jest to wiatr prawie niewyczuwalny. Tak samo jest na rowerku, upal, rzadsze powietrze, inny wiaterek, dyspozycja danego danego dnia, spozyty posilek, masa roweru i zawodnika i setki innych czynnikow maja wplyw na predkosc. Trudno wiec uwierzyc ze z dnia na dzien uzyskales taki wzrost. Moze po prostu wczesniej slabo pedalowales. Spd na pewno cos tam pomaga, gdyby tak nie bylo to uzywali by tego zawodowcy, ale nie z powodu zatrzasku ma sie 10% poweru wiecej.

 

Milej jazdy, szczegolnie w trasie, nie ma co ograniczac sie do parkowych alejek, to nie kolarstwo torowe :-))

Napisano

Plusem spd jest jeszcze, że Ci stopa z pedałów nie spadnie przy zjazdach po korzeniach w lesie :P Co może czasami ocalić Ci dupsko :]

 

Minusem jest to, że na bank zaliczyć kilka razy glebę bo nie zdążysz się wypiąć (np. przy wolnym zawracaniu, jak wpadniesz w piach w lesie).

 

Sam osobiście posiadam spd w platformie - z jednej strony zwykły pedał, z drugiej spd. Przydaje się jak mam odcinki, gdzie boję się wpinać spd. Jedyny minus takiego zestawu to waga :)

 

Plusem ponadto jest, jak już ktoś wspomniał, skoki nad krawężnikami czy kałużami. Fajna sprawa :)

 

pzdr,

MG

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Witam po dość długiej przerwie, miałem problem z zalogowaniem się na forum :P

 

No spd na trasie spisuje się po prostu świetnie :P Pobiłem rekord, zrobiłem 151,34km w tempie 26,29km/h, na makrokeszu wątpie czy bym powyżej 20km/h dał radę, podczas trasy zauważyłem, że spd naprawdę dają radę szczególnie pod górkę, ale to jak się chce cisnąć, bo delikatnie to nie widać różnicy... Kiedy ciśniesz, to platformy z spd nie mają szans

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...