Skocz do zawartości

[rower] KTM Ultra Sport vs Trek 6500


Bagno

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ponownie,

 

Opcja z fullem Bergamonta na razie się oddaliła ale mam na tapecie 2 kolejne rowery.

1. http://www.ktm-bikes.at/en/mountain/sport/hardtail-alu/Ultrasport.php

2. http://www.ssc.pl/trek2010/6500Disc.html

 

Wymagania te same. Weekendowo-wakacyjne wypady w góry izerskie, pola, lasy, Wrocław..

Bardzo podobne są te rowery jeśli odzie o osprzęt, a jak wygląda kwestia ramy i samej firmy?

Który Waszym subiektywnym zdaniem jest lepszy i dlaczego?

 

 

Pozdrawiam.

Napisano

Brałbym Treka..

Lepszy amor, lepsze hamulce... Ale chyba Trek będzie droższy więc się kompensuje.

Jeśli masz możliwość to sprawdź który Ci lepiej leży, co do geometri i wyglądu i tym pierwszym się głównie pokieruj.

Napisano

Ja bym brał Treka (geometria bardziej mi odpowiada, lepszy osprzęt), a Ty, no cóż najlepiej się przejechać ...

Napisano

KTM, KTM, KTM!

KTM jest lepszy! Ma świetną ramę. Jest lekki mimo że jest "słabiej" wyposażony.

Firma KTM robi bardzo dobre pojazdy nie tylko rowery. Ich produkty są najwyższej jakości.

Trek robi dobre rowery, ale i bardzo słabe niemalże trącające o market.

Napisano

Gdybym był złośliwy to bym poprosił o odnalezienie KTMa na liście poniżej.

 

Ranking najlepszych marek w Pucharze Świata MTB ‘09

"Klasyfikacja IMTTO została sporządzona na podstawie punktów z imprez XC, DH, 4X oraz Mistrzostw Świata (włączając kategorie Junior oraz Under23). Punkty przyznawano wg. odpowiedniego miejsca - 20 punktów za 1 miejsce, 19 za drugie, do 1 punkty za 20 miejsce. Podobnie w damskiej kategorii, lecz tylko pierwsze 10 miejsc."

 

1. Specialized = 648

2. Trek = 415

3. Giant = 404

4. Intense = 375

5. Scott = 361

6. Yeti = 359

7. GT = 348

8. Santa Cruz = 324

9. Commencal = 303

10. Merida = 269

11. Orbea = 235

12. Rocky Mountain = 227

13. Ghost = 205

14. Cannondale = 164

15. Evil = 162

16. Massi = 154

17. Lapierre = 127

18. Sunn = 127

19. Rotwild = 109

20. Norco = 108

21. Author = 99

22. Turner = 87

23. Mondraker = 83

24. Morewood = 72

25. KHS = 67

26. Iron Horse = 52

27. Bianchi = 51

28. MSC = 44

29. FRM = 41

30. Nicolai = 41

31. Canfield = 40

32. RB = 40

33. Hercules = 36

34. Corratec = 35

35. Gary Fisher = 35

36. Colnago = 29

37. Canyon = 27

38. Kraftstoff = 25

39. Orange = 24

40. Felt = 21

Napisano

Nie przekonują mnie rankingi i stwierdzenie "Nic w tej ramie nie ma świetnego, ot zwykła rama z Alu 6061."

KTM - nie jest przyozdobiony bajerami.

Mam KTM'a i jestem zadowolony, nie jest to sprzęt bezawaryjny. Przednią piastę (dokładniej mówiąc konus) Shimano szlag trafił po 1500 km nie zaglądałem do niej od nowości prawdopodobnie była źle wyregulowana.

Moja subiektywna propozycja KTM!!!

PS

Mało, że dobry rower to jeszcze wyróżnia z tłumu rowerów.

Napisano

A co cię w takim razie przekonuje? Też nie jestem fanem rankingów, ale zamieściłem go w odpowiedzi na twój bezsensowny argument, że KTM robi bardzo dobre rowery, a Trek tylko dobre, a nawet marketowe. Twoja wyssana z palce teoria i sympatia do danej marki to trochę za mało żeby uzasadnić tę tezę. Ostatnio znajomy kupował rower, i doradziłem mu kupno Rockridera. Co z tego, że przy Specu, Treku, czy Giancie Rockrider jako marka znaczy niewiele, skoro w danej kategorii cenowej Spec, Trek i Giant oferują rowery o dwie klasy niżej. Mógłbym mu poradzić tak jak ty, bierz Treka, bo ja mam Treka i jestem zadowolony. Tylko co to za argument? Jeżeli twierdzisz, że KTM jest lepszym wyborem to podaj sensowne argumenty. W czym rama KTMa jest lepsza niż Treka? Gdzie jest lepszy osprzętowo? Może ma lepszą gwarancję? Co do wyróżniania się z tłumu, to wygląd jest kwestią indywidualną i autor tematu sam wie co mu się bardziej podoba i w tej kwestii podpowiedzi pewnie nie potrzebuje.

Napisano

Bagno myślę, że Ty moje subiektywne zdanie odbierasz pokojowo.

Rama - potrójnie cieniowana rama tego nie zmienisz resztę – dowolnie.

Waga – ciekawe ile waży Trek. Z tym wyposażeniem powinien być sporo lżejszy od KTM. Hym, ciekawe ile on waży(?) – producent nie podaje.

Wygląd – niektórym podobają się rowery no-name bo ładnie wyglądają są design'erskie, rurka tam rurka tu, a tu nie chodzi o wygląd a o markę. Choć mi logo KTM bardziej się podoba.

Kolega arek_wro – sorry, ale nie będę Ci odpowiadał na całego posta kup sobie coś na ochłodę bo bardzo gorąco się robi.

Napisano

KTM cofa się w rozwoju , nowe modele fulli to jednozawiasy :P .

Co do argumentów o potrójnym cieniowaniu - nic nie znaczy, znam wiele ram podwójnie cieniowanych lżejszych niż te potrójnie cieniowane z grubymi ściankami (chwyt marketingowy) KTM :icon_cool:

Obawiam się , że tobie "Xsas" potrzebna jest ochłoda :D

Napisano

Buhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha...........

 

Xsas czy ty nie masz 8 lat? Bo jak czytam twoje posty to :):)

 

Z tego co wiem to KTM (ten boski KTM) jest robiony w Austrii (jako jedyny (Xsas masz teze do podparcia:P ))i dlatego osprzęt jest słabszy bo jest droższa "siła robocza" (nie jak np. na Tajwanie).

 

 

Z mojej strony brał bym Trek'a lepszy osprzęt oraz rama na którą jest dożywotnia gwarancja, a KTM (ten boski KTM) daje chyba tylko 3 lata więc później radź se sam.

 

Z KTM'ów najlepszy (Xsas) i najładniejszy jest lakier B) (no pomijając CUBE i KELLYS'a)

Napisano

Cytat z testu KTMa Ultra Race o identycznej geometrii jak ten Ultra Sport z linka:

"Podobnie jak Author i Kona, KTM jest krótki i ustawia użytkownika w pozycji zrelaksowanej. Oczywiście odbija się to na możliwościach sprzętu w trudnym terenie. Rower jest podsterowny, utrudnia szybką jazdę w dół, jak i w górę".

 

Myślę, że to jak się rower prowadzi jest trochę istotniejsze niż to ile razy cieniowana jest rama.

Napisano

Może założyciel tematu poszukuje tzw. roweru ATB czyli turysryczny na kołach 26" - wtedy ten KTM będzie mu odpowiadał, jednak Trek jest znacznie bardziej uniwersalnym rowerem, można go skonfigurować zależnie od upodobań (czego nie można zrobić z KTM - ten zawsze zostanie turystykiem)

Napisano

W 100% się zgadzam Rulez. W przypadku ram takich jak te, patrzyłbym w pierwszej kolejności na ich geometrię, dlatego nie skreślam KTMa, tylko czepiam się naciąganych argumentów kolegi fanatyka KTM.

Napisano

Ja bym brał Treka. Bo mam takiego Treka :) - to najlepszy powód - taka mała złośliwość.

A tak poważnie to osprzęt jest lepszy, jak już wyżej dowiedli koledzy - rama jest bardziej uniwersalna, choć białe malowanie KTM rządzi - w moim odczuciu. Mimo wszystko patrząc na pierwszy z moich powodów, brałbym Treka.

Napisano

 

Z tego co wiem to KTM (ten boski KTM) jest robiony w Austrii (jako jedyny (Xsas masz teze do podparcia:P ))i dlatego osprzęt jest słabszy bo jest droższa "siła robocza" (nie jak np. na Tajwanie).

 

Ta, a ramy w drodze z Tajwanu przechodzą przez port w Hamburgu :)

Napisano

Może dzisiaj będę miał możliwość przymierzenia dwóch opisywanych rowerów i sprawdzenia, który lepiej "leży"

Jak pisałem rower ma służyć do "weekendowo-wakacyjne wypady w góry izerskie, pola, lasy, Wrocław.." Także bez szaleństw.

Rozważam wiele możliwości, nawet wczoraj w sklepie przymierzałem się do Garego 29er. Chcę mieć rower najbardziej dopasowany pod siebie.

Nie wspominałem też wcześniej, że obecnie na moim 19,5" Magic czuję się trochę jakby "NA" rowerze a nie "W". Powoduje to lekki dyskomfort, zwłaszcza na zjazdach i zakrętach..

Mam 183cm wzrostu, myślę czy coś koło 18,5-19" nie będzie lepsze dla mnie.

Napisano

No i jestem po przymiarce. 19,5" to jednak chyba za dużo, lepiej czułem się na 18,5" w modelu 6700.

KTM`a jakoś nawet nie miałem ochoty przymierzać. Jednak osprzęt sporo słabszy.

6700 za 5.050zł czy 6500 za 4.450zł? Oto jest pytanie ;-)

 

Jest jakiś kolega z Wrocławia z takim modelem? Chętnie bym się przejechał więcej niż sklepowe 2m do przodu i 2m do tyłu..

Napisano

No i jestem po przymiarce. 19,5" to jednak chyba za dużo, lepiej czułem się na 18,5" w modelu 6700.

KTM`a jakoś nawet nie miałem ochoty przymierzać. Jednak osprzęt sporo słabszy.

6700 za 5.050zł czy 6500 za 4.450zł? Oto jest pytanie ;-)

 

Jest jakiś kolega z Wrocławia z takim modelem? Chętnie bym się przejechał więcej niż sklepowe 2m do przodu i 2m do tyłu..

 

Można wiedzieć gdzie Ci zaproponowali takie ceny?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...