Bagno Napisano 16 Lipca 2010 Napisano 16 Lipca 2010 Witam ponownie, Opcja z fullem Bergamonta na razie się oddaliła ale mam na tapecie 2 kolejne rowery. 1. http://www.ktm-bikes.at/en/mountain/sport/hardtail-alu/Ultrasport.php 2. http://www.ssc.pl/trek2010/6500Disc.html Wymagania te same. Weekendowo-wakacyjne wypady w góry izerskie, pola, lasy, Wrocław.. Bardzo podobne są te rowery jeśli odzie o osprzęt, a jak wygląda kwestia ramy i samej firmy? Który Waszym subiektywnym zdaniem jest lepszy i dlaczego? Pozdrawiam.
daro77 Napisano 16 Lipca 2010 Napisano 16 Lipca 2010 Brałbym Treka.. Lepszy amor, lepsze hamulce... Ale chyba Trek będzie droższy więc się kompensuje. Jeśli masz możliwość to sprawdź który Ci lepiej leży, co do geometri i wyglądu i tym pierwszym się głównie pokieruj.
Rulez Napisano 16 Lipca 2010 Napisano 16 Lipca 2010 Ja bym brał Treka (geometria bardziej mi odpowiada, lepszy osprzęt), a Ty, no cóż najlepiej się przejechać ...
Xsas Napisano 16 Lipca 2010 Napisano 16 Lipca 2010 KTM, KTM, KTM! KTM jest lepszy! Ma świetną ramę. Jest lekki mimo że jest "słabiej" wyposażony. Firma KTM robi bardzo dobre pojazdy nie tylko rowery. Ich produkty są najwyższej jakości. Trek robi dobre rowery, ale i bardzo słabe niemalże trącające o market.
Rulez Napisano 16 Lipca 2010 Napisano 16 Lipca 2010 Nic w tej ramie nie ma świetnego, ot zwykła rama z Alu 6061.
arek_wro Napisano 16 Lipca 2010 Napisano 16 Lipca 2010 Gdybym był złośliwy to bym poprosił o odnalezienie KTMa na liście poniżej. Ranking najlepszych marek w Pucharze Świata MTB ‘09 "Klasyfikacja IMTTO została sporządzona na podstawie punktów z imprez XC, DH, 4X oraz Mistrzostw Świata (włączając kategorie Junior oraz Under23). Punkty przyznawano wg. odpowiedniego miejsca - 20 punktów za 1 miejsce, 19 za drugie, do 1 punkty za 20 miejsce. Podobnie w damskiej kategorii, lecz tylko pierwsze 10 miejsc." 1. Specialized = 648 2. Trek = 415 3. Giant = 404 4. Intense = 375 5. Scott = 361 6. Yeti = 359 7. GT = 348 8. Santa Cruz = 324 9. Commencal = 303 10. Merida = 269 11. Orbea = 235 12. Rocky Mountain = 227 13. Ghost = 205 14. Cannondale = 164 15. Evil = 162 16. Massi = 154 17. Lapierre = 127 18. Sunn = 127 19. Rotwild = 109 20. Norco = 108 21. Author = 99 22. Turner = 87 23. Mondraker = 83 24. Morewood = 72 25. KHS = 67 26. Iron Horse = 52 27. Bianchi = 51 28. MSC = 44 29. FRM = 41 30. Nicolai = 41 31. Canfield = 40 32. RB = 40 33. Hercules = 36 34. Corratec = 35 35. Gary Fisher = 35 36. Colnago = 29 37. Canyon = 27 38. Kraftstoff = 25 39. Orange = 24 40. Felt = 21
Xsas Napisano 19 Lipca 2010 Napisano 19 Lipca 2010 Nie przekonują mnie rankingi i stwierdzenie "Nic w tej ramie nie ma świetnego, ot zwykła rama z Alu 6061." KTM - nie jest przyozdobiony bajerami. Mam KTM'a i jestem zadowolony, nie jest to sprzęt bezawaryjny. Przednią piastę (dokładniej mówiąc konus) Shimano szlag trafił po 1500 km nie zaglądałem do niej od nowości prawdopodobnie była źle wyregulowana. Moja subiektywna propozycja KTM!!! PS Mało, że dobry rower to jeszcze wyróżnia z tłumu rowerów.
arek_wro Napisano 19 Lipca 2010 Napisano 19 Lipca 2010 A co cię w takim razie przekonuje? Też nie jestem fanem rankingów, ale zamieściłem go w odpowiedzi na twój bezsensowny argument, że KTM robi bardzo dobre rowery, a Trek tylko dobre, a nawet marketowe. Twoja wyssana z palce teoria i sympatia do danej marki to trochę za mało żeby uzasadnić tę tezę. Ostatnio znajomy kupował rower, i doradziłem mu kupno Rockridera. Co z tego, że przy Specu, Treku, czy Giancie Rockrider jako marka znaczy niewiele, skoro w danej kategorii cenowej Spec, Trek i Giant oferują rowery o dwie klasy niżej. Mógłbym mu poradzić tak jak ty, bierz Treka, bo ja mam Treka i jestem zadowolony. Tylko co to za argument? Jeżeli twierdzisz, że KTM jest lepszym wyborem to podaj sensowne argumenty. W czym rama KTMa jest lepsza niż Treka? Gdzie jest lepszy osprzętowo? Może ma lepszą gwarancję? Co do wyróżniania się z tłumu, to wygląd jest kwestią indywidualną i autor tematu sam wie co mu się bardziej podoba i w tej kwestii podpowiedzi pewnie nie potrzebuje.
Xsas Napisano 19 Lipca 2010 Napisano 19 Lipca 2010 Bagno myślę, że Ty moje subiektywne zdanie odbierasz pokojowo. Rama - potrójnie cieniowana rama tego nie zmienisz resztę – dowolnie. Waga – ciekawe ile waży Trek. Z tym wyposażeniem powinien być sporo lżejszy od KTM. Hym, ciekawe ile on waży(?) – producent nie podaje. Wygląd – niektórym podobają się rowery no-name bo ładnie wyglądają są design'erskie, rurka tam rurka tu, a tu nie chodzi o wygląd a o markę. Choć mi logo KTM bardziej się podoba. Kolega arek_wro – sorry, ale nie będę Ci odpowiadał na całego posta kup sobie coś na ochłodę bo bardzo gorąco się robi.
Rulez Napisano 19 Lipca 2010 Napisano 19 Lipca 2010 KTM cofa się w rozwoju , nowe modele fulli to jednozawiasy . Co do argumentów o potrójnym cieniowaniu - nic nie znaczy, znam wiele ram podwójnie cieniowanych lżejszych niż te potrójnie cieniowane z grubymi ściankami (chwyt marketingowy) KTM Obawiam się , że tobie "Xsas" potrzebna jest ochłoda
kubuka Napisano 19 Lipca 2010 Napisano 19 Lipca 2010 Buhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha........... Xsas czy ty nie masz 8 lat? Bo jak czytam twoje posty to Z tego co wiem to KTM (ten boski KTM) jest robiony w Austrii (jako jedyny (Xsas masz teze do podparcia:P ))i dlatego osprzęt jest słabszy bo jest droższa "siła robocza" (nie jak np. na Tajwanie). Z mojej strony brał bym Trek'a lepszy osprzęt oraz rama na którą jest dożywotnia gwarancja, a KTM (ten boski KTM) daje chyba tylko 3 lata więc później radź se sam. Z KTM'ów najlepszy (Xsas) i najładniejszy jest lakier (no pomijając CUBE i KELLYS'a)
arek_wro Napisano 19 Lipca 2010 Napisano 19 Lipca 2010 Cytat z testu KTMa Ultra Race o identycznej geometrii jak ten Ultra Sport z linka: "Podobnie jak Author i Kona, KTM jest krótki i ustawia użytkownika w pozycji zrelaksowanej. Oczywiście odbija się to na możliwościach sprzętu w trudnym terenie. Rower jest podsterowny, utrudnia szybką jazdę w dół, jak i w górę". Myślę, że to jak się rower prowadzi jest trochę istotniejsze niż to ile razy cieniowana jest rama.
Rulez Napisano 19 Lipca 2010 Napisano 19 Lipca 2010 Może założyciel tematu poszukuje tzw. roweru ATB czyli turysryczny na kołach 26" - wtedy ten KTM będzie mu odpowiadał, jednak Trek jest znacznie bardziej uniwersalnym rowerem, można go skonfigurować zależnie od upodobań (czego nie można zrobić z KTM - ten zawsze zostanie turystykiem)
kubuka Napisano 19 Lipca 2010 Napisano 19 Lipca 2010 Robi się trochę offtopic, ale dlaczego nasz KTM'iarz się nie odzywa czyżby brakło mu słów??
arek_wro Napisano 19 Lipca 2010 Napisano 19 Lipca 2010 W 100% się zgadzam Rulez. W przypadku ram takich jak te, patrzyłbym w pierwszej kolejności na ich geometrię, dlatego nie skreślam KTMa, tylko czepiam się naciąganych argumentów kolegi fanatyka KTM.
sender Napisano 19 Lipca 2010 Napisano 19 Lipca 2010 Ja bym brał Treka. Bo mam takiego Treka - to najlepszy powód - taka mała złośliwość. A tak poważnie to osprzęt jest lepszy, jak już wyżej dowiedli koledzy - rama jest bardziej uniwersalna, choć białe malowanie KTM rządzi - w moim odczuciu. Mimo wszystko patrząc na pierwszy z moich powodów, brałbym Treka.
moojmisiu Napisano 20 Lipca 2010 Napisano 20 Lipca 2010 Z tego co wiem to KTM (ten boski KTM) jest robiony w Austrii (jako jedyny (Xsas masz teze do podparcia:P ))i dlatego osprzęt jest słabszy bo jest droższa "siła robocza" (nie jak np. na Tajwanie). Ta, a ramy w drodze z Tajwanu przechodzą przez port w Hamburgu
Bagno Napisano 20 Lipca 2010 Autor Napisano 20 Lipca 2010 Może dzisiaj będę miał możliwość przymierzenia dwóch opisywanych rowerów i sprawdzenia, który lepiej "leży" Jak pisałem rower ma służyć do "weekendowo-wakacyjne wypady w góry izerskie, pola, lasy, Wrocław.." Także bez szaleństw. Rozważam wiele możliwości, nawet wczoraj w sklepie przymierzałem się do Garego 29er. Chcę mieć rower najbardziej dopasowany pod siebie. Nie wspominałem też wcześniej, że obecnie na moim 19,5" Magic czuję się trochę jakby "NA" rowerze a nie "W". Powoduje to lekki dyskomfort, zwłaszcza na zjazdach i zakrętach.. Mam 183cm wzrostu, myślę czy coś koło 18,5-19" nie będzie lepsze dla mnie.
arek_wro Napisano 20 Lipca 2010 Napisano 20 Lipca 2010 W takim razie przymierzaj się do 18,5” Treka i 19” KTMa.
Bagno Napisano 20 Lipca 2010 Autor Napisano 20 Lipca 2010 No i jestem po przymiarce. 19,5" to jednak chyba za dużo, lepiej czułem się na 18,5" w modelu 6700. KTM`a jakoś nawet nie miałem ochoty przymierzać. Jednak osprzęt sporo słabszy. 6700 za 5.050zł czy 6500 za 4.450zł? Oto jest pytanie ;-) Jest jakiś kolega z Wrocławia z takim modelem? Chętnie bym się przejechał więcej niż sklepowe 2m do przodu i 2m do tyłu..
picnic Napisano 23 Lipca 2010 Napisano 23 Lipca 2010 No i jestem po przymiarce. 19,5" to jednak chyba za dużo, lepiej czułem się na 18,5" w modelu 6700. KTM`a jakoś nawet nie miałem ochoty przymierzać. Jednak osprzęt sporo słabszy. 6700 za 5.050zł czy 6500 za 4.450zł? Oto jest pytanie ;-) Jest jakiś kolega z Wrocławia z takim modelem? Chętnie bym się przejechał więcej niż sklepowe 2m do przodu i 2m do tyłu.. Można wiedzieć gdzie Ci zaproponowali takie ceny?
Bagno Napisano 23 Lipca 2010 Autor Napisano 23 Lipca 2010 Jasne, że można ale jak już coś zakupię ;-) Odezwij się na PW.
picnic Napisano 23 Lipca 2010 Napisano 23 Lipca 2010 Jasne, że można ale jak już coś zakupię ;-) Odezwij się na PW. Ok napisałem na priv.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.