tbk Napisano 15 Lipca 2010 Napisano 15 Lipca 2010 Witam Planuję zakup roweru i ciągle zastanawiam się nie tylko nad konkretnymi modelami, ale i typem roweru. Preferuję wycieczki 50-100km głównie po asfalcie, gdzie mogę depnąć na pedały i wiem, że pewnie najlepiej byłoby nabyć szosówkę, jednak kwota jaką posiadam raczej nie pozwala na taki zakup(?). Do tej pory więc rozglądałem się za crossem, co by i w miarę szybko pośmigać po asfalcie, i czasem zboczyć w jakąś leśną ścieżkę. W oko wpadł mi oczywiście Unibike Zethos, jednak dostanie go w tej chwili graniczy chyba z cudem. Poszukuję więc albo innego fajnego crossa w podobnej cenie lub... no właśnie, wpadł mi dziś w oko taki oto rower http://allegro.pl/item1125789570_hit_kross_street_scraper_16_miejski_przecinak.html Powiem szczerze, że opis wygląda bardzo kusząco - rower do szybkiej jazdy, na dobrym osprzęcie. Jednak czy nada się on na takie 100km wypady? Jak będzie znosił ewentualne dziury? Jak będzie radził sobie z ewentualnymi podjazdami (skromnymi, mieszkam w centralnej części kraju)? I pytanie podsumowujące - czy zaspokoi on moje 'szosowe' zapędy? Chętnie poczytam i przemyślę każde porady co do rowerów, wpisujących się w mój "profil". Na koniec jeszcze - mam 187cm wzrostu. Pozdrawiam
kubek20 Napisano 15 Lipca 2010 Napisano 15 Lipca 2010 Jak nie będziesz wjeżdżał w leśne ścieżki, to taka szosówka się nada : http://allegro.pl/item1118405443_merida_road_race_880_2009_od_merluk.html (to z nowych). Dokupujesz buty i pedały SPD (najtańsze buty na szosę http://www.decathlon.com.pl/PL/buty-comp1-117092520/ i pedały http://www.decathlon.com.pl/PL/peda-y-keo-easy-34922870/ ), jak się potargujesz z rowerem to zamkniesz się w 2000 zł PS. Jak chciałbyś się przejechac po jakimś szuterku lub w bardzo leciutkim terenie, z np. takimi oponami tez da rade http://allegro.pl/item1110934022_opona_trekkingowo_crossowa_schwalbe_cx_comp_28x1_3.html
microsista Napisano 15 Lipca 2010 Napisano 15 Lipca 2010 Według mnie http://www.scott.pl/product.php?id_cat=241&id_prod=1340 bedzie dla ciebie idealny. Swietna rama, niska waga, niska cena.
Pitof Napisano 15 Lipca 2010 Napisano 15 Lipca 2010 Ten Scott nadaje sie tylko na równy asfalt. Na leśne ścieżki już nie. Poza tym ma bardzo krótką górną rurę, więc pozycja na nim będzie mocno wyprostowana.
tbk Napisano 15 Lipca 2010 Autor Napisano 15 Lipca 2010 Opcja z zakupem szosówki (Merida podana wcześniej) jest naprawdę kusząca, lecz nie wiem czy się wyrobie finansowo. Kolejny problem z tym związany jest taki, że może być ciężko z butami :/. Po wstępnym rozejrzeniu stwierdzam, że będzie cholernie ciężko dostać obuwie na moją stopę (30,5cm) - jest w ogóle jakaś szansa? Tzn. szansa pewnie jest, ale jak będą wyglądały koszty? Mógłby się ktoś jeszcze wypowiedzieć nt. tego Krossa z 1 postu? Czy to dobry "zamiennik" szosówki?
Schwefel Napisano 16 Lipca 2010 Napisano 16 Lipca 2010 Nazwa chyba sama mówi za siebie, czyli miasto. Kupować miejski ścigacz żeby jeździć po asfalcie za miastem mija się z celem, bo zębatka Alfine długo nie pociągnie. Hamulce tarczowe czy prosta kiera to także nie są atrybuty szosowe i więcej będą przeszkadzały niż pomagały.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.